Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Electronica
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. mar 2018, 20:13
Kort karma: 3
Likede indlæg: 42

Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Electronica » 12. jun 2018, 21:01

Tak for svar. :)
Senest rettet af Electronica 13. jun 2018, 07:12, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Avino » 12. jun 2018, 21:33

Confucius skrev:Ikke spekulere så meget over det, tage med og give ham nogle nye og gode oplevelser med dig, så han associerer dét med bandet og dets musik fremover.


Det samme her.
En gang imellem kan man overanalysere for meget.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 01:06

Hvis dine følelser omkring det vil påvirke hans oplevelse, selvom du under ham koncerten, synes jeg du skal blive hjemme. Der er ingen grund til at gøre det værre for dig end det allerede føles. Eller ødelægge hans oplevelse.

På en måde kan jeg godt følge dig, men mest fordi jeres forhold er nyt og I derfor nok ikke har fået opbygget så mange ting der kun er forbeholdt jer, og måske heller ikke er så sikre på hinanden endnu.

Hvor længe er det siden de var sammen og han kom sig over bruddet? Hvis han ikke rigtig er kommet videre end at han stadig bliver nostalgisk over at det er "deres" band ville jeg også have det stramt med, og jeg ville nok heller ikke tage med. Både for min egen skyld, men også for kærestens så han kunne få nye, gode oplevelser med bandet og en ven uden at blive mindet om sin eks kæreste eller at jeg skulle føle mig som en erstatning.

Jeg synes altid sådan nogle minder falmer med tiden, altså på den måde hvor man igen godt kan høre en bestemt sang uden at falde helt i staver og kan tænke på andet end en bestemt person og nogle episoder med den person.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf LaScrooge » 13. jun 2018, 04:34

Avino skrev:
Confucius skrev:Ikke spekulere så meget over det, tage med og give ham nogle nye og gode oplevelser med dig, så han associerer dét med bandet og dets musik fremover.


Det samme her.
En gang imellem kan man overanalysere for meget.


x 3

I denne situation skal du kvinde dig op, skubbe dine usikkerheder i baggrunden, smile og være glad og danne nye minder med ham, hvor du udfylder pladsen i stedet for hende. Du gør hende vigtig ved at gøre et problem ud af det og du skubber frivilligt dig selv i baggrunden.

Jeg kender alt til de følelser du har lige nu. Min eks var sammen med sin eks i 12 år, fra de var teenagere til de var 30, og indtil han og jeg havde været repertoiret igennem, var de-to-sammen-til-ting hans mindereferencer ifht ALT. Jeg var ofte usikker på om han ville sammenligne og at jeg ville komme til kort. Men sådan kan man ikke leve og man kan slet ikke bygge et forhold på det.

Så du er nødt til at ranke ryggen, være stærk og sej og dig selv. Du skal ikke gemme dig og vige pladsen på eget initiativ. Du skal virkelig gøre det helt modsatte. Du hjælper også dig selv fordi du udfordrer din egen usikkerhed og får erfaring med ham og dig sammen som du kan trække på næste gang usikkerheden melder sig.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf mindrekreativtnavn » 13. jun 2018, 05:07

Jeg ville tage afsted og nyde aftenen med ham. Skab nye minder med dig, fremfor ekskæresten. Jeg ville ikke tænke for meget over det, for det er jo fortid.

Når det så er sagt.. Hvis du tager med og er påvirket af dine tanker og humør, synes jeg ikke at du skal tage med. For det ville også bare ødelægge aftenen for ham.
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf LaScrooge » 13. jun 2018, 05:17

Jeg synes virkelig at du skal tage med uanset og så virkelig gøre dit allerbedste for at skjule din usikkerhed, hvis du føler den. Lyv om nødvendigt om hvorfor du er stille, kram ham ekstra meget og hent tryghed derigennem, tag direkte hjem efter koncerten om nødvendigt, så længe du bare tager med og ikke gør er problem ud det. Tænk over, hvilke nye historier du skaber. Tager du med, skaber du historien om en nice aften I to havde sammen. Bliver du hjemme, skaber du historien om dengang du havde købt billetter til jer to, men endte med at blive hjemme fordi du var for usikker. Hvilken historie giver du ham at fortælle? "Skulle din kæreste ikke have været med? Var det ikke en gave fra hende?", "Jo, men hun kunne ikke lide tanken om at jeg har været til koncerter med dette band med min eks, så hun blev hjemme". Det er ikke en fed historie og du kan med lethed være mere cool end det.
9
And we both know: I will be delicious
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf IrmaPigen » 13. jun 2018, 05:19

Jeg synes du er lidt sippet.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Studsgaard » 13. jun 2018, 05:33

Jeg er enig med de andre der siger ta afsted.

Hvis det er et band og musik han kan lide, så stopper han jo ikke med at kunne lide dem, bare fordi han har minder med hende i forbindelse med musikken. Så tag afsted og få lavet nye minder sammen.
Ellers risikere du at hade den slags musik pga en gammel kæreste, som jo er fortid. Dig og ham skal opleve nye ting så i kan lave jeres minder til fremtiden.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf BlueBunny » 13. jun 2018, 05:38

Når det er et af to bands som får ham til at tænke på eksen, så gad jeg ikke. Jeg ville også sige hvorfor. Og bede ham tage med en anden. Hvis han forstår, så er det fint. Hvis ikke han forstår og slet ikke tænker sådan, så ville jeg nok alligevel tage med. Hvis feks det er helt nye sange som ikke finder minderne frem
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf LaScrooge » 13. jun 2018, 05:48

BlueBunny skrev:Når det er et af to bands som får ham til at tænke på eksen, så gad jeg ikke. Jeg ville også sige hvorfor. Og bede ham tage med en anden. Hvis han forstår, så er det fint. Hvis ikke han forstår og slet ikke tænker sådan, så ville jeg nok alligevel tage med. Hvis feks det er helt nye sange som ikke finder minderne frem


Men tilværelsen er jo fuld af minder man har om og med andre. Det er nærmest det, hukommelsen er bygget op af. Går man ned ad gaden, kan man have et minde om dengang man gik der med en anden på vej et sted hen. Livet bygger oven på de ting, man allerede har oplevet. Det kan ikke undgås og det handler om at være i nuet sammen og skabe nye minder.
6
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf BlueBunny » 13. jun 2018, 06:04

LaScrooge skrev:
BlueBunny skrev:Når det er et af to bands som får ham til at tænke på eksen, så gad jeg ikke. Jeg ville også sige hvorfor. Og bede ham tage med en anden. Hvis han forstår, så er det fint. Hvis ikke han forstår og slet ikke tænker sådan, så ville jeg nok alligevel tage med. Hvis feks det er helt nye sange som ikke finder minderne frem


Men tilværelsen er jo fuld af minder man har om og med andre. Det er nærmest det, hukommelsen er bygget op af. Går man ned ad gaden, kan man have et minde om dengang man gik der med en anden på vej et sted hen. Livet bygger oven på de ting, man allerede har oplevet. Det kan ikke undgås og det handler om at være i nuet sammen og skabe nye minder.


Enig. Men når det band er noget helt særligt som han selv nævner. Så gad jeg ikke. Hvis han siger han synes det er fjollet og han gerne vil have oplevelsen med hende, så ville jeg nok tage med. Hvis han nikker samtykkende og forstående overfor at han skal finde en anden, så er hans tanker på eksen for store til at jeg gad. Nogle minder er stærkere end andre og får særlige følelser frem. Dette lyder som et af dem.

Hvis min kæreste havde et særligt ferieminde, så ville jeg heller ikke invitere ham præcis samme sted hen. Hvis mindet cirkler sig om hende og ikke stedet. Det var deres. Jeg ønsker vores. Her lyder det til at hans tanker cirkler sig om hende og mindre om musikken?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Velvet-Goldmine » 13. jun 2018, 06:10

Foruden alle de gode kommentarer der er kommet allerede, så synes jeg også at du mangler et skift af fokus. Hvor er DIN oplevelse i den her koncert?
Jeg går ud fra at siden du har købt billetter til jer begge vil du gerne høre bandet, så prøv at gøre det en god oplevelse for DIG også. Hvis ikke du kender dem så godt, så hør noget af deres musik inden, så du genkender noget af det, snak med ham om hans yndlingsnumre (mænd der kan lide musik elsker også at tale om deres yndlingsbands og -numre) og sæt dig selv op til at få en god oplevelse..... sammen med ham. Så har I lige dér jeres nye minde sammen, og med tiden vil jeres minder sammen overskygge de minder han har med sin eks.

Lige nu er du meget fokuseret på hvordan HAN vil have det til denne koncert men jeg er sikker på at hvis du giver ham muligheden for at have 'lært dig' om dette band og måske endda nyder deres musik sammen med ham, vil det være en fantastisk oplevelse for ham (og dig). Hvis du fjerner dig fra de ting i hans liv hvor der før har stået en anden i stedet for at gå ind i det hulrum og fylde det ud med dig og 'jer', så har jeres forhold måske mindre chance for at overleve, da I ikke skaber oplevelser sammen og så er der ikke meget fundament.

Som andre siger, så har han haft en kæreste som der er minder ved - sådan er livet. Jo ældre du bliver, jo oftere vil dette være tilfældet og du kommer til at skulle leve et noget smalt liv ift. oplevelser, hvis ikke der må være andre kvinder involveret i de oplevelser du gerne vil have med en mand. Men sådan er det jo også hos dig selv! Du har da også minder der knytter sig til andre kærester, og selvfølgelig kan man have disse oplevelser med en ny - endda en som man er nyforelsket i og som ikke har knust ens hjerte.
Hvad nu hvis han tager afsted med en ven? Jeg vil æde min gamle hat på at så sidder du derhjemme og spekulerer som en gal over hvor meget han nu tænker på hende eksen mens han hører musik - i stedet kan du stå ved siden af ham og snave ham i gulvet med passende mellemrum, og nyde musikken sammen med ham.
Afsted med dig og gør dit ypperste for at have en god aften selv og så er jeg sikker på at I har en god aften at kunne tale sammen om senere hen!
6
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf LaScrooge » 13. jun 2018, 06:25

[quote="BlueBunny"][quote="LaScrooge"][quote="BlueBunny"]Når det er et af to bands som får ham til at tænke på eksen, så gad jeg ikke. Jeg ville også sige hvorfor. Og bede ham tage med en anden. Hvis han forstår, så er det fint. Hvis ikke han forstår og slet ikke tænker sådan, så ville jeg nok alligevel tage med. Hvis feks det er helt nye sange som ikke finder minderne frem[/quote]

Men tilværelsen er jo fuld af minder man har om og med andre. Det er nærmest det, hukommelsen er bygget op af. Går man ned ad gaden, kan man have et minde om dengang man gik der med en anden på vej et sted hen. Livet bygger oven på de ting, man allerede har oplevet. Det kan ikke undgås og det handler om at være i nuet sammen og skabe nye minder.[/quote]

Enig. Men når det band er noget helt særligt som han selv nævner. Så gad jeg ikke. Hvis han siger han synes det er fjollet og han gerne vil have oplevelsen med hende, så ville jeg nok tage med. Hvis han nikker samtykkende og forstående overfor at han skal finde en anden, så er hans tanker på eksen for store til at jeg gad. Nogle minder er stærkere end andre og får særlige følelser frem. Dette lyder som et af dem.

Hvis min kæreste havde et særligt ferieminde, så ville jeg heller ikke invitere ham præcis samme sted hen. Hvis mindet cirkler sig om hende og ikke stedet. Det var deres. Jeg ønsker vores. Her lyder det til at hans tanker cirkler sig om hende og mindre om musikken?[/quote]

Det synes jeg ikke det gør. Han fortæller om bandet uden at nævne sin eks, det kommer først i en sidebemærkning efter hun har foræret ham billetten. Han gør ikke et nummer ud af det, fordi det hører fortiden til og ikke betyder noget, siger han direkte. Det er hende, der har et problem med det, ikke ham.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. jun 2018, 06:28

Du er blevet ramt af en følelse. Det er der intet galt i, så det skal du ikke bruge kræfter på at skamme dig over.
i stedet skal du fokusere på, hvordan du tackler følelsen.
Hvis du kan mærke, at du inderst inde hælder mest til at tage med, selvom det lige nu er svært, måske for at udfordre dig selv, synes jeg, du skal tænke på, at han først har bragt eksen op, da I specifikt talte om musik og minder, mens han ikke nævnte hende, da snakken alene var på bandet. Det, tror jeg, ville gøre en positiv forskel for mig, hvis jeg stod med din følelse.

Jeg fornemmer, at du er meget opmærksom på, at det her ikke skal gøres til en større ting, og det er der nok risiko for, at det på en eller anden måde vil blive, hvis du bare beder din kæreste om at finde en anden ledsager. Nogle vil måske mene, at han skulle have holdt oplysningen om minderne for sig selv, når du nu havde købt billetterne, men man kan også se hans afslappethed omring det som et udtryk for, hvor afklaret han er med sin fortid.

Som mange af de andre vil jeg personligt anbefale dig at tage med i stedet for at lade en impulsiv følelse sætte dagsordenen, men jeg synes, at det er helt ok, at du orienterer din kæreste om, at det ikke er helt let for dig (uden at det er hans skyld), hvis følelsen stadig er der, når I skal afsted.
4
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Velvet-Goldmine » 13. jun 2018, 07:03

Maanii skrev:Jeg tænker det er en situation der er relativt let at kommme ud af uden drama, ved bare at sige det som det er. Du har det trælst med at skulle afsted, du ved godt det er lidt dumt, og ikke noget du overhoved er sur på ham over, og om ikke bare i skulle droppe det og inviter ham biografen i stedet.

Æd at billetterne er spildte – det er en lille pris for at undgå et skænderi.


Aii :trist:
Hold.nu.kæft. hvor var jeg blevet skuffet hvis det var mig! At have fået billetter til et band der sjældent kommer til DK og som jeg var vild med, ville gøre mig kisteglad (jeg er også en sucker for god musik og koncerter), så hvis de pludselig blev taget væk igen fordi min mand ikke kunne håndtere at det var et band jeg havde hørt med min eks. ville gøre mig SÅ ked af det og også en lille smule bitter tror jeg.
Så skulle hun aldrig have købt disse billeter til at starte med - man kan fanme ikke give en så fed gave og så hive den væk igen på den måde.

Jeg kan slet ikke følge det der med at "hun ikke er sur på ham" og "undgå skænderi"... altså manden har jo ikke gjort noget som helst? Alt det der er i hendes hoved og ja, følelser er tilladte i alle afskygninger, men hvordan man reagerer på dem skal lige overvejes lidt synes jeg.

Jeg tror at en sådan reaktion fra min mand ville være et lille søm i kisten på et spirende forhold. Jeg ville være skuffet og ked og miste en lille smule respekt for ham i processen også. Det ville ikke være det ultimative dealbreaker, men det ville give et skår.
Hvis han tvært imod tog med og var en del af det sammen med mig, på trods af hans usikkerhed vedr. en eks. ville jeg have al respekt for ham i verden og i øvrigt også gøre alt jeg kunne for at han skulle have en god oplevelse sammen med mig (og igen snave ham i gulvet med passende mellemrum af ren taknemmelighed over at han havde givet mig dette og var taget med).

Ai, jeg bliver helt ked af det på hans vegne :lol:
19

Tilbage til "Forhold og sex"