Lærer/elev sex

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 198
Likede indlæg: 3582

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Confucius » 16. jun 2018, 15:22

Animi skrev:
Så er vi bare ude i igen, at du ikke kan vurdere om det rent faktisk er normen at ville knalde lærerinden. Udover dit eget argument om, at sådan ER det jo bare.

Mon ikke en fyr er bedre til at vurdere teenagedrenges drifter end en kvinde er? Hvordan ville kvinder mon reagere, hvis mændene begyndte at kloge sig på hvor smertefulde menstruationskramper er?

Det ER normen, at drenge har on and off-fantasier om de lærere, der er tilpas lækre, og det er ikke ligefrem en hemmelighed. Sådan har det været i generationer. Lærerne ved det jo også godt, og meget bekendt er det noget man kommer ind på under læreruddannelsen. Vi har set mange eksempler på det i USA i nyere tid. Temaet har været brugt tit og ofte i bøger og musik.

At forsøge at benægte at det er meget udbredt, fordi det er politisk ukorrekt eller fordi det fremføres på en usympatisk facon, tangerer historieforvanskning.
2
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4481

Indlægaf abcd » 16. jun 2018, 15:23

Animi skrev:Udover at det kan man da nok godt lave en reel vurdering om, baseret på statistik over hvor mange der køber lottokuponer.

Men udover det, så synes jeg ikke at lotto kan sammenlignes med teenageres sexliv. Og udover det så påstår jeg ikke, at mit bud ville være den endegyldige sandhed.

Det er lidt sjovt, at du går meget op i, at man ikke skal stemple 15-årlige der har haft sex med deres lærerinde som ofre. Hvilket jeg sådan set er enig i, da der sikkert er mange 15-årige, der gerne vil.
Men du gør så bare det omvendte - du udelukker, at der sagtens kan være en del 15-ørige der ville føle det som et overgreb, hvis deres ældre lærerinde udnyttede sin position overfor eleven til at have sex med ham.
Og det er bare den slags retorik, der er med til at fastholde tabuet, når mænd bliver udsat for overgreb.

Og siden vi nåede til lotto-analogien igen, kan jeg godt mærke at vi går i ring nu, så jeg træder ud af diskussionen nu. Men hey, du føler jo også selv at du har vundet, så det er vel også fint....

Hvordan kan du vide at man vil vinde i Lotto bare fordi man har købt en kupon?

Og nu gør du noget som de politiske korrekte ofte gør. De forsøger at undertrykke diskussioner om hvordan verden hænger sammen med snak om retorik og menneskesyn og den slags. Det er helt ved siden af. Min interesse er at diskutere og forstå verden, jeg har ingen dagsorden om at fastholde tabuer, undertrykke nogen eller andet i den dur. Men jeg er allergisk over for at man fremstiller verden som noget andet end den er. Og det synes jeg er et ret markant problem i tidens politiske miljø. Der findes nogle politisk korrekte dagsordener som kræver at verden er på en bestemt måde, så man beslutter at verden er på den måde, og hvis nogen så påpeger at verden faktisk ikke er på den måde, bliver de beskyldt for at have et forkert menneskesyn eller noget i den retning. Det er fucked up for at sige det på nudansk.
0
abcd

Indlægaf abcd » 16. jun 2018, 15:49

Dittemus skrev:Dét der er fucked up, er egentlig at en person der ikke selv har prøvet på egen krop at blive misbrugt af en autoritær person, kan udtale så skråsikkert at alle 15-årige drenge ville være sådan helt happy go lucky med det.
Det er muligt at man kan have nogle fantasier og sådan, fred være med det. Men derfra og til at det rent faktisk sker og man efterfølgende stadig er underlagt den voksnes autoritære rolle, det kan ikke sammenlignes. Der kommer til at opstå en kæmpe skævvridning af magtbalancen og det kan de færreste 15-åriges psyke klare.

Har du da oplevet at være en 15-årig dreng der blev tilbudt sex af lærerinden? Siden du kan udtale dig så skråsikkert om hvad det sker ved det i samme indlæg som du bebrejder andre for at udtale sig skråsikkert om noget de ikke har prøvet.
0
abcd

Indlægaf abcd » 16. jun 2018, 15:54

Dittemus skrev:
abcd skrev:
Dittemus skrev:Dét der er fucked up, er egentlig at en person der ikke selv har prøvet på egen krop at blive misbrugt af en autoritær person, kan udtale så skråsikkert at alle 15-årige drenge ville være sådan helt happy go lucky med det.
Det er muligt at man kan have nogle fantasier og sådan, fred være med det. Men derfra og til at det rent faktisk sker og man efterfølgende stadig er underlagt den voksnes autoritære rolle, det kan ikke sammenlignes. Der kommer til at opstå en kæmpe skævvridning af magtbalancen og det kan de færreste 15-åriges psyke klare.

Har du da oplevet at være en 15-årig dreng der blev tilbudt sex af lærerinden? Siden du kan udtale dig så skråsikkert om hvad det sker ved det i samme indlæg som du bebrejder andre for at udtale sig skråsikkert om noget de ikke har prøvet.

Jeg tænker ikke at der er så stor forskel på kønnene på det punkt. Det er bare mere tabu for drengene at tale om og komme frem med, bl.a. pga. folk som dig, der mener at de nærmest burde være taknemmelige for at være the chosen ones.

Hvorfor tænker du ikke der er forskel på kønnene? Jeg tænker der er store forskelle på kønnene, men det er en af de ting som ikke passer ned i den politisk korrekte dagsorden.

Edit: Og jeg har ingen steder skrevet at nogen skal være taknemmelige. Dine argumenters slagkraft bliver ikke større af at du opdigter mine synspunkter, tvært imod.
Senest rettet af abcd 16. jun 2018, 15:58, rettet i alt 1 gang.
0
abcd

Indlægaf abcd » 16. jun 2018, 15:59

Dikus skrev:Fordi vi kvinder udmærket er klar over, hvor meget, vi OGSÅ fantaserer om ældre, lækre lærere. Og samtidig er klar over, hvor ødelæggende det er for et ungt menneske, når den ældre lærer udnytter barnet.

Kvinder er simpelthen klar over hvor ødelæggende sex med en lærerinde er for en ung dreng, men jeg som mand har ingen anelse om det...
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 198
Likede indlæg: 3582

Indlægaf Confucius » 16. jun 2018, 16:18

Dikus skrev:
Det har 15-årige piger da også omkring deres lækre mandlige lærere.

Det ændrer bare ikke på, at konsekvenserne af at udleve den fantasi kan være ødelæggende for barnet. Og derfor giver lovgivningen omkring forholdet sådan set fint mening.

Det ændrer en hel del på om "Så er vi bare ude i igen, at du ikke kan vurdere om det rent faktisk er normen at ville knalde lærerinden", hvilket var hvad jeg forholdt mig til i indlægget.
0
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
bluetof1
Kort karma: 643
Likede indlæg: 4120

Indlægaf bluetof1 » 16. jun 2018, 17:42

Jeg er med abcd så langt at vi ikke skal gøre drengen til et offer hvis han ikke føler sig som et. Der er ingen grund til at opfinde traumer.
Pointen er at vi ikke kan vide det. Han kan føle sig som et offer, men have svært ved at indrømme det eller han kan synes det var den fedeste oplevelse i verden og tænke tilbage på den altid som et godt minde. Vi kan ikke vide det.
Hele humlen er, at den voksne skal afholde sig fra at forføre teenageren fordi den voksne i kraft af sin alder og, må man formode, sin erfaring og dømmekraft bør vide at det kan være problematisk at gå i seng med et barn, der er betroet i vedkommendes varetægt. Netop fordi det kan skabe problemer af forskellig art for den unge, er det ulovligt. Det er med andre ord erkendt at unge ikke kan tiltros de samme hensigtsmæssige reaktioner som man forventer af voksne.
I den omtalte sag er den voksnes dømmekraft så gået totalt fløjten. Tror jeg det sker herhjemme også? Ja sgu. Bliver det bedre af det? Niks.
9
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 789
Likede indlæg: 11208

Indlægaf dgd2007 » 16. jun 2018, 18:27

Det er vel ikke spørgsmålet om der er forskel på drenge og piger. Det er jeg enig i, der er.
Pointen er at der forskel på en voksen og en junior-teen - og på en lærer og en elev.
1
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 386
Likede indlæg: 4434

Indlægaf Zinde » 16. jun 2018, 18:44

Der er da ikke en skid forskel på drenge og piger, når det kommer til, hvor liderlige de er som 15-årig.
Jeg havde de vildeste seksuelle fantasier om mine folkeskolelærere. Det betyder ikke, at det ville være fedt for mig, hvis de valgte at udnytte mig seksuelt.

Et seksuelt forhold mellem et barn og en voksen kan aldrig være godt for barnet. Det er helt gak, at der kan være uenighed om dét.
4
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Indlægaf Juki » 16. jun 2018, 20:03

Falstria skrev:
Juki skrev:
Falstria skrev:
Juki skrev:
Falstria skrev:
Juki skrev:
Falstria skrev:Det er jo ikke sexen der er vigtig, det er om det afspejles i elevens karakterer.
Bliver der gjort forskel på elever man har sex med og dem man ikke har sex med.

Det må du lige uddybe.

Det burde ikke være nødvendigt.

Det kan godt være, men jeg er ikke sikker på at jeg forstår din pointe med det du skriver, i forhold til trådens emne, så er du ikke sød at uddybe?

Trådens emne er lærer/elev sex

Det adskiller sig fra andre forhold mellem unge piger og ældre mænd eller vice versa, ved karaktergivning i diverse fag. Det er dét som er forskellen imellem når det er lærer/elev og alle andre.

Disclaimer (det er jo nødvendigt nu om dage): mindreårige under den seksuelle lavalder er undtaget, så det er primært gymnasiepiger/drenge det handler om.

Jeg forstår ikke relevansen eller hvorfor du nævner det.

Karakterer eller ej, det ændrer vel ikke på at en lærer ikke skal have sex med eleverne. I den sammenhæng er karaktererne da ret så ligegyldige. Specielt fordi der er mange andre ting der måske/måske ikke kan spille ind på karaktergivningen, selvom de ikke burde.

Det burde være indlysende.

Jeg giver op på forhånd hvis det efter to forsøg ikke virker relevant. Så må du altså spørge nogen andre.
Jeg gider ikke.

Hvis det er så indlysende er det mærkeligt du ikke kan/vil uddybe hvad du mener og hvorfor karakterer-snakken er relevant for emnet med sex mellem lærere og elever.

Men fair nok.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 535
Likede indlæg: 2804

Indlægaf Falstria » 16. jun 2018, 21:00

dgd2007 skrev:Det er vel ikke spørgsmålet om der er forskel på drenge og piger. Det er jeg enig i, der er.
Pointen er at der forskel på en voksen og en junior-teen - og på en lærer og en elev.

Det har jeg også forsøgt at komme igennem med.
0
pisimodvind
Kort karma: -16
Likede indlæg: 87

Indlægaf pisimodvind » 16. jun 2018, 21:08

Wizzze skrev:Jeg synes at der ret ofte kommer historier som denne neden under, fra USA. Om unge lærerinder som bliver fyret eller fængslet fordi de har haft sex med elever på de ældre årgange.

https://www.bt.dk/udland/gravid-laereri ... aarig-elev

Tror I det er noget specielt amerikansk, eller sker det også herhjemme, men vi hører bare ikke om det fordi vi måske er mere afslappede omkring et sådant forhold herhjemme? :gruble:

Nu er USA et markant større land, så klart større potentiale for sådan nogle historier end herhjemme i lille DK. Men er det også fordi det er en lærerINDE og elev, frem for lærer og elev? :gruble:

Den seksuelle lavalder er 15 herhjemme, men en lærer eller lærerinde må ikke udnytte deres betroede forhold, der må de vente til den unge er 18år, men sker det alligevel? og tænker folk så det er ikke er et overgreb fordi det er en lærerinde og dreng, fremfor hvis det var en lærer og en pige? :gruble:

Macron
0
abcd

Indlægaf abcd » 16. jun 2018, 21:12

Zinde skrev:Der er da ikke en skid forskel på drenge og piger, når det kommer til, hvor liderlige de er som 15-årig.

Der er stor forskel. Det kan selvfølgelig være svært at måle objektivt, men man kan f.eks. spørge om onani-frekvens, og der er drenge laaaangt foran.
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 260
Likede indlæg: 5189

Indlægaf DenSyngendeLussing » 16. jun 2018, 21:17

Confucius skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Confucius skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Og jeg synes forresten det er super usympatisk, når voksne mennesker har sex med teenagere under 19 år.

I modsætning til teenagere over 19 år? :-D

Nej, i modsætning til teenagere på 19 år. ;)

Hvorfor synes du det er super usympatisk, når voksne mennesker har sex med teenagere på 18 år?

Man skal jo trække grænsen et sted. Når man er 19 år, så har man været fuldt ud myndig i et år, man har sandsynligvis gennemført en ungdomsuddannelse, er måske nok også flyttet hjemmefra og har prøvet at stå lidt på egne ben.

Jeg har nemmere ved at tænke på en 19-årig som en ung voksen end jeg har ved en 18-årig. En 18-årig betragter jeg stadig som et stort barn.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2765
Likede indlæg: 17434

Indlægaf Wizzze » 16. jun 2018, 21:23

Confucius skrev:
Confucius skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Og jeg synes forresten det er super usympatisk, når voksne mennesker har sex med teenagere under 19 år.

I modsætning til teenagere over 19 år? :-D

Nej, i modsætning til teenagere på 19 år. ;)

Hvorfor synes du det er super usympatisk, når voksne mennesker har sex med teenagere på 18 år?

Man skal jo trække grænsen et sted. Når man er 19 år, så har man været fuldt ud myndig i et år, man har sandsynligvis gennemført en ungdomsuddannelse, er måske nok også flyttet hjemmefra og har prøvet at stå lidt på egne ben.

Jeg har nemmere ved at tænke på en 19-årig som en ung voksen end jeg har ved en 18-årig. En 18-årig betragter jeg stadig som et stort barn.

Jeg tror du skal hæve din grænse til 24-25 når det drejer sig om mænd. :D
Stort barn, jep det passe meget godt på alle unge mænd jeg har kendt i 19 til 24-25års alderen, og nogen mænd passe det stadig meget godt på :genert:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Forhold og sex"