Lærer/elev sex

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1360

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Artem » 16. jun 2018, 21:25

Er kommet til at tænke på et meget kendt par som begyndte på den måde, og stadig er sammen med Emmanuel Macron og hans Birgitte. Hvor hun også var hans lærer der de startede forholdet da han var 15 år.
Så kan man altid diskutere hvor meget skade han har taget af det, men han har da klaret sig rimelig godt.
1
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 196
Likede indlæg: 3499

Indlægaf Confucius » 16. jun 2018, 21:30

DenSyngendeLussing skrev:
Man skal jo trække grænsen et sted. Når man er 19 år, så har man været fuldt ud myndig i et år, man har sandsynligvis gennemført en ungdomsuddannelse, er måske nok også flyttet hjemmefra og har prøvet at stå lidt på egne ben.

Jeg har nemmere ved at tænke på en 19-årig som en ung voksen end jeg har ved en 18-årig. En 18-årig betragter jeg stadig som et stort barn.

Jaså.. Jeg betragter en 18-årig og en 19-årig som to alen af ét stykke. Og en 18-årig er trods alt en ung voksen og ikke et stort barn, så det havde da givet mere mening at trække grænsen mellem 17 og 18.
1
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 259
Likede indlæg: 5133

Indlægaf DenSyngendeLussing » 16. jun 2018, 21:33

Mit argument er ikke, at alle 15-årige nødvendigvis tager skade af at blive bollet af en voksen. Mit argument er: Hvorfor overhovedet risikere det, som den voksne? Hvorfor har du overhovedet lyst til at bolle et stort barn? Er en smule sex med en akavet og uerfaren teenager virkelig risikoen for, at man kommer til at udnytte et ungt og sårbart menneske værd? Dét synes jeg godt nok ikke.

Seriøst, det er bare sex(!) Hvis du som voksent menneske er attraktiv nok til, at en 15-årig er fysisk tiltrukket af dig og frivilligt ville have sex med dig, så er jeg sikker på, at du også ret nemt kunne finde en mere jævnbyrdig partner.

Jeg synes virkelig, det siger noget om voksne mennesker, der er villige til at gamble med meget unge menneskers ve og vel på den måde. Det er hamrende usympatisk og jeg ville absolut ikke gide have noget med en voksen m/k at gøre, hvis jeg fandt ud af, at de havde sex med 15-årige.
12
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1295
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12150

Indlægaf Fru Sunshine » 16. jun 2018, 22:02

abcd skrev:
Zinde skrev:Der er da ikke en skid forskel på drenge og piger, når det kommer til, hvor liderlige de er som 15-årig.

Der er stor forskel. Det kan selvfølgelig være svært at måle objektivt, men man kan f.eks. spørge om onani-frekvens, og der er drenge laaaangt foran.

Du har jo aldrig været en 15-årig pige, så det kan du da ikke vide.
8
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2758
Likede indlæg: 17382

Indlægaf Wizzze » 16. jun 2018, 22:18

DenSyngendeLussing skrev:Mit argument er ikke, at alle 15-årige nødvendigvis tager skade af at blive bollet af en voksen. Mit argument er: Hvorfor overhovedet risikere det, som den voksne? Hvorfor har du overhovedet lyst til at bolle et stort barn? Er en smule sex med en akavet og uerfaren teenager virkelig risikoen for, at man kommer til at udnytte et ungt og sårbart menneske værd? Dét synes jeg godt nok ikke.

Seriøst, det er bare sex(!) Hvis du som voksent menneske er attraktiv nok til, at en 15-årig er fysisk tiltrukket af dig og frivilligt ville have sex med dig, så er jeg sikker på, at du også ret nemt kunne finde en mere jævnbyrdig partner.

Jeg synes virkelig, det siger noget om voksne mennesker, der er villige til at gamble med meget unge menneskers ve og vel på den måde. Det er hamrende usympatisk og jeg ville absolut ikke gide have noget med en voksen m/k at gøre, hvis jeg fandt ud af, at de havde sex med 15-årige.

Mon ikke det er den gode gamle traver, folk tænker ikke udover deres egen næsetip? :gruble:
Og da slet ikke på konsekvenser i morgen eller overmorgen og overhovedet ikke på den unge, nej det er mig mig mig og nu nu nu :rulle:
2
Do as I say! :whip:
Petrix
Kort karma: 54
Likede indlæg: 504

Indlægaf Petrix » 17. jun 2018, 00:11

abcd skrev:
dgd2007 skrev:
abcd skrev:Nej, det er den manglende anerkendelse af at knægten med al sandsynlighed har tænkt at det var fedt nok, jeg kalder politisk korrekthed.

Det kommer vel af feminisme. Drenge og piger skal gerne være ens. Traditionelt har mænd været opfattet som stærkere end kvinder, og når kønnene så skal være lige, kan man gå to veje: Enten begynder man at opfatte kvinderne som stærkere, eller også opfatter man mændene som svagere. Her har man valgt at de unge mænd skal være svagere, og man gør dem til ofre fordi sådan ser man pigerne. Det er et kæmpe fejlskud - i mine øjne.

Nå ok, det har jeg ikke forstand på.
Men hvorfor er det så vigtigt om den 15-årige selv synes, det er sjovt eller spændende?
Det giver da efter mine begreber bare en ekstra forpligtelse til den ældre/ansvarlige til at styre uden om den slags situationer.

Vi er enige om at læreren skal styre uden om det. Jeg taler om offergørelsen af eleven. Stakkels dreng der blev bedt om at knalde en voksen kvinde, han må være traumatiseret for livet... Yeah right.

LoL - han vil næpppe være traumatiseret for livet. Men hvis han gang på gang bliver fortalt at han er et offer, og at denne voksne har udnyttet ham på det stærkeste. Hvis han bliver fortalt at denne voksne kvinde har gjort noget ulækkert og ulovligt mod ham og han derfor har ret til at snakke med en psykolog - Ja så tror jeg han ender med at blive et offer.
1
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4463

Indlægaf abcd » 17. jun 2018, 04:43

Fru Sunshine skrev:
abcd skrev:
Zinde skrev:Der er da ikke en skid forskel på drenge og piger, når det kommer til, hvor liderlige de er som 15-årig.

Der er stor forskel. Det kan selvfølgelig være svært at måle objektivt, men man kan f.eks. spørge om onani-frekvens, og der er drenge laaaangt foran.

Hvordan kan andre så vide det når de ikke har været 15-årige drenge? For at kompensere for at ingen kan være begge dele, forsøgte jeg at bruge onani som objektivt målbar kriterium.

Samme diskussion kørte i en anden tråd for ganske nylig. Jeg linkede til en artikel om et studie som konkluderede at mænd på alle målbare måder er mere optagede af sex end kvinder. De tænker mere på det, de onanerer mere, de siger næsten aldrig nej hvor kvinder ofte siger nej. Og en række andre ting. Men det blev forkastet alligevel. Det er åbenbart et stærkt behov for nogle kvinder at de skal være mænds lige på en masse måder hvor man umiddelbart ville tænke at det kan da være ligegyldigt, det er ikke en konkurrence.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Indlægaf Juki » 17. jun 2018, 05:17

abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
abcd skrev:

Hvordan kan andre så vide det når de ikke har været 15-årige drenge? For at kompensere for at ingen kan være begge dele, forsøgte jeg at bruge onani som objektivt målbar kriterium.

Samme diskussion kørte i en anden tråd for ganske nylig. Jeg linkede til en artikel om et studie som konkluderede at mænd på alle målbare måder er mere optagede af sex end kvinder. De tænker mere på det, de onanerer mere, de siger næsten aldrig nej hvor kvinder ofte siger nej. Og en række andre ting. Men det blev forkastet alligevel. Det er åbenbart et stærkt behov for nogle kvinder at de skal være mænds lige på en masse måder hvor man umiddelbart ville tænke at det kan da være ligegyldigt, det er ikke en konkurrence.

Ah, det var så ikke helt derfor, men fordi der ikke var nogle kvalificerede forklaringer der kunne bakke det op. Der blev godt nok nævnt flere undersøgelser, men de var ikke lige til at finde eller var af ældre dato.

Du(hvis jeg ikke tager fejl af dig og en anden) henviste bl.a til et norsk underholdningsprogram, hvor nogle fyre og og kvinder blev spurgt om de uden videre ville have sex med en af det modsatte køn. En større del af mændene sagde ja, og så var det jo sådan det måtte være for alle og begge køn i alle situationer. Der blev ikke rigtig taget højde for at der er flere faktorer der spiller ind når man skal måle hvor stor sexlyst mænd og kvinder har.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
abcd

Indlægaf abcd » 17. jun 2018, 05:21

Juki skrev:
abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
abcd skrev:

Ah, det var så ikke helt derfor, men fordi der ikke var nogle kvalificerede forklaringer der kunne bakke det op. Der blev godt nok nævnt flere undersøgelser, men de var ikke lige til at finde eller var af ældre dato.

Det var let nok at finde, og jeg henviste til det, men jeg kan da godt gøre det igen: http://journals.sagepub.com/doi/10.1207 ... PSPR0503_5. Den er fra 2001 - er det for gammelt?

"The sex drive refers to the strength of sexual motivation. Across many different studies and measures, men have been shown to have more frequent and more intense sexual desires than women, as reflected in spontaneous thoughts about sex, frequency and variety of sexual fantasies, desired frequency of intercourse, desired number of partners, masturbation, liking for various sexual practices, willingness to forego sex, initiating versus refusing sex, making sacrifices for sex, and other measures. No contrary findings (indicating stronger sexual motivation among women) were found. Hence we conclude that the male sex drive is stronger than the female sex drive."
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 383
Likede indlæg: 4399

Indlægaf Zinde » 17. jun 2018, 06:01

abcd skrev:

Det er jeg med på, at du mener. Det betyder ikke, at det faktisk forholder sig sådan.
0
Mann tracht und Gott lacht
abcd

Indlægaf abcd » 17. jun 2018, 06:02

Zinde skrev:
abcd skrev:

Det er jeg med på, at du mener. Det betyder ikke, at det faktisk forholder sig sådan.

Men den forskning jeg linker til, indikerer ret kraftigt at det forholder sig sådan.
0
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 17. jun 2018, 06:32

abcd skrev:
Zinde skrev:
abcd skrev:

Men den forskning jeg linker til, indikerer ret kraftigt at det forholder sig sådan.

Du linker til forskning vedr. mænd og kvinder. Vi debatterer 15-årige børn.
1
abcd

Indlægaf abcd » 17. jun 2018, 06:34

Zinde skrev:Du linker til forskning vedr. mænd og kvinder. Vi debatterer 15-årige børn.

Hvorfor mener du at der er væsentlig forskel?
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Indlægaf Juki » 17. jun 2018, 06:36

abcd skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:Samme diskussion kørte i en anden tråd for ganske nylig. Jeg linkede til en artikel om et studie som konkluderede at mænd på alle målbare måder er mere optagede af sex end kvinder. De tænker mere på det, de onanerer mere, de siger næsten aldrig nej hvor kvinder ofte siger nej. Og en række andre ting. Men det blev forkastet alligevel. Det er åbenbart et stærkt behov for nogle kvinder at de skal være mænds lige på en masse måder hvor man umiddelbart ville tænke at det kan da være ligegyldigt, det er ikke en konkurrence.

Det var let nok at finde, og jeg henviste til det, men jeg kan da godt gøre det igen: http://journals.sagepub.com/doi/10.1207 ... PSPR0503_5. Den er fra 2001 - er det for gammelt?

"The sex drive refers to the strength of sexual motivation. Across many different studies and measures, men have been shown to have more frequent and more intense sexual desires than women, as reflected in spontaneous thoughts about sex, frequency and variety of sexual fantasies, desired frequency of intercourse, desired number of partners, masturbation, liking for various sexual practices, willingness to forego sex, initiating versus refusing sex, making sacrifices for sex, and other measures. No contrary findings (indicating stronger sexual motivation among women) were found. Hence we conclude that the male sex drive is stronger than the female sex drive."

Ja, det var så et kort udsnit af en artikel fra én undersøgelse(eller hvad det er) Der står dog umiddelbart ikke noget om hvordan det er blevet målt og undersøgt(ligesom der heller ikke blev taget højde for forskellige faktorer, der kan påvirke og have indflydelse på ens sexlyst og hvordan den kommer til udtryk, i den anden tråd)

Her er lidt nyere artikler:
https://samvirke.dk/artikler/har-maend- ... nd-kvinder

https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-s ... st-til-sex (En kvinde der rigtig nok oplever at hendes mand har en større sexlyst end hende, men hvor der nævnes andre vigtige ting og faktorer at tage med, primært i forhold til den anden tråd)

https://www.bt.dk/sex-og-parforhold/sto ... du-gnisten (artikel om at at sex ikke nødvendigvis handler om det samme for begge køn)

https://www.femina.dk/dit-liv/kaerlighe ... og-kvinder

https://videnskab.dk/krop-sundhed/var-d ... sten-i-dag

Så det er vel ret overflødigt at sige og mene at det ene køn har en større sexlyst end det andet, da onani og mange sexpartnere i sig selv ikke siger noget om at man har en høj sexlyst. Især ikke hvis begge køn får noget forskelligt ud af det.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 17. jun 2018, 06:38

abcd skrev:
Zinde skrev:Du linker til forskning vedr. mænd og kvinder. Vi debatterer 15-årige børn.

Hvorfor mener du at der er væsentlig forskel?

Spørger du mig, hvorfor jeg mener, der er forskel på børn og voksnes seksualitet?
Det forklarer selvfølgelig dine holdninger her i tråden, hvis du ikke forstår den forskel. Jeg har bare svært ved at tro det.
2

Tilbage til "Forhold og sex"