Lærer/elev sex

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Kaffe » 20. jun 2018, 06:55

Og så bliver der godt nok læst mange ting, som ikke står der i denne tråd. Jeg ved ikke, hvor mange gange en debattør har måttet gentage, at han ikke synes, at sex mellem lærer og elev er okay.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 08:00

Trods den seksuelle frigørelse bliver piger oftere mødt af fordømmelse end drenge.

I skolegården kan drengene stå i rundkreds og prale med weekendens erobring.

Imens må pigerne hviske om deres scoringer for ikke at blive mødt af fordømmelse.

Det fortæller flere unge i en ny undersøgelse af 16 til 20-åriges opfattelser af køn, krop og seksualitet foretaget af forskningscentret Vive.

Undersøgelsen bygger på interview med 67 unge kombineret med resultaterne af tre tidligere kvantitative undersøgelser, hvor i alt godt 23.000 unge medvirker.

På den baggrund konkluderer forskerne, at der på trods af årtiers kønsrolledebat fortsat er vidt forskellige seksuelle normer for piger og drenge.

Det interessante er i virkeligheden, at der er ikke sket nogen udvikling på det her område, siger analytiker og familiesociolog hos Vive Karen Margrethe Dahl.

- Historien er fortsat, at drengen bliver set som den aktive, mens pigen skal erobres. Han opnår noget, mens hun mister noget.

Fælles for piger og drenge er, at de har stort set lige mange seksuelle erfaringer, når de fylder 18 år. Typisk har de haft sex med en-to partnere.

Hos Sex & Samfund siger daglig leder af Sexlinien for Unge Jeppe Hald, at udskamningen af piger forstærkes på de sociale medier:

Spredningen sker hurtigere og til flere, og det kan ske døgnet rundt. Derfor kan pigerne føle sig mere udsatte, end de gjorde tidligere, siger han.

Fra samtaler med piger har rådgiverne erfaret, at fordømmelsen ikke alene kommer fra drenge, men i høj grad også fra andre piger.

- Pigernes største bekymring er ofte, hvad de andre i pigegruppen tænker om dem, siger Jeppe Hald.

Ligestillingsminister Eva Kjer Hansen (V) siger, at hun er overrasket over den store forskel i opfattelsen af unge mænd og kvinders seksualitet:

- 50 år efter kvindeoprøret er vi tilbage i, at kvinderne bliver fordømt for at være seksuelt aktive. Jeg er overrasket over, at vi ikke er kommet længere i accepten af hinanden.

På baggrund af undersøgelsen vil hun mødes med fagfolk og unge for at få deres bud på, hvad der skal til at for at rykke ved den stereotype opfattelse.

- Jeg er søgende efter at få nogle svar på, hvilke initiativer vi kan tage. Men det er også vigtigt at få nogle bud på, hvorfor vi er havnet her, siger ministeren.

https://www.bt.dk/danmark/saa-mange-har ... der-18-aar
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 08:02

En nævnte noget om at drenge er mere liderlige og alle ville sige ja hvis de blev tilbudt sex her og nu. Hvorimod alle piger ville sige nej. Til det udsagn tænkte jeg at ja det var da klart. For der stadig en stigmatisering omkring piger og hvis de siger ja. Den her undersøgelse undstreger det ret godt.
3
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Kaffe » 26. jun 2018, 14:38

Hmm....den vender på en lidt anden måde i min optik. 'MeToo' fortæller os, at mænd/drenge vil have sex med eller uden kvinders samtykke. De er åbenbart så lystige, at de ikke kan lade være. Hvis jeg var ung kvinde i dag, så ville jeg have svært ved at indrømme at have sex, for så ville jeg jo være et offer for en mand. Måske ville jeg se det som et overgreb også. Måske er det derfor, de unge piger tier stille.

Og dog kan jeg godt huske, at det har været sådan i lange tider, at mænd og drenge var seje, når de scorede mange damer, mens piger og kvinder i stedet var billige. Kan det være et levn fra dengang, hvor man troede, at kvinder ikke havde lyst/ikke havde en betydningsfuld seksualitet? For hvis hun så hengav sig så måtte årsagen være en anden end lyst og snarere noget desperation for opmærksomhed. Altså det er ikke mit syn! Men sådan som man måske så på det.

Hvor er vi i dag? Mener vi igen nu, at kvinder ikke har lyst, mens mænd er frådende? Siden det går galt for så mange kvinder, der sexchikaneres og oplever overgreb? Mand aktiv, kvinde passiv.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf libertá » 21. aug 2019, 16:20

Jeg har aldrig haft sex med en lærer/lærerinde. Men i 18-20 års-alderen havde jeg en MEGET flirtende dansklærerinde på Gymnasiet. Hun flirtede åbenlyst med de pæneste af drengene. Det var tydeligt, at det var mig og så én, der hed Rune, hun havde udvalgt sig. For det var os hun spilede mest op til (tror også vi var de kønneste he he). - Lavede trutmund til os og gav os komplimenter ("Hej smukke" f.eks.). Det var da godt, hun ikke var mand, så var den sikkert ikke gået. Jeg følte mig da heller ikke krænket over det. Drenge er som regel knapt så sarte som piger.

Jeg tvivler også på, at den slags foregår så ofte i Danmark. Jeg har i hvert fald ikke personligt kendskab til det. Jeg synes heller ikke det er helt okay, hvis eleverne er under 18. Nu var jeg så 18-20 dengang, men alligevel syntes jeg måske det virkede en anelse uprofessionelt. Men ikke noget der krænkede mig.

Da jeg var 21-22 år gammel, studerede jeg spansk på Handelshøjskolen. Jeg havde en ældre spansklærer i 60´erne, der var åben homoseksuel. Jeg synes, det var en anelse anstrengende, at jeg tydeligt kunne mærke hans interesse for mig. Han var sådan ret slesk overfor mig. Og han spurgte mig et par gange, om jeg ville hjem til ham og have lektiehjælp (hallo, vi var 20 elever i den klasse og kun tre drenge og en af de andre drenge inviterede han også med hjem, men jeg hørte ikke om nogen pige, der fik samme tilbud...). Jeg vidste jo godt, at han var ude på noget. Der var også en anden fyr, der fortalte mig, at han kunne lide helt unge fyre og af og til forsøgte at score dem. Igen lidt uprofessionelt, selvom sandt at sige var vi jo alle over 18. Men alligevel, måske lidt upassende, ikke?!

Da jeg var i 13-14 års-alderen og var i en fritidsklub, var der et par af pædagogerne, der i hvert fald med nutidens normer opførte sig en anelse upassende. Vi var på telttur ude på en øde ø og så foreslog denne mandlige pædagog, der var i 30´erne, at alle vi drenge skulle se, hvem der kunne tisse længst (i mine øjne en leg med lettere homoerotiske undertoner). Tror sgu ikke den var gået i dag, hvis en mandlig pædagog havde spurgt om det! Jeg gad dog ikke, fordi jeg havde luret, at han var lidt interesseret i unge drenge. Men der var nogle mindre drenge på 11-12 år han fik lokket. Jeg syntes det var lidt lummert, at de sådan stod og pissede på række på pædagogens opfordring. Det var nu ikke fordi, nogen blev krænket, for jeg husker at de 2-3 drenge, der var med på den, bare syntes det var skideskægt. Men jeg var lidt ældre end dem og kunne godt se det upassende i situationen. Jeg sagde dog aldrig noget, fordi så slemt var det heller ikke. Bare sådan lidt på grænsen, ikke?!

Der var også en kvindelig pædagog på stedet. Hun var 32 år. Egentlig meget sød. Men også noget omklamrende. Hun ville hele tiden kramme mig, også når jeg ikke lige havde lyst til det. Og hun forsøgte også at lokke mig i et badekar, hvor vi skulle bade helt nøgne sammen. Det var heller ikke gået i dag. Men dengang i 70´erne og 80´erne var det friere rammer for pædagogers omgang med børn! En dag var jeg ude og køre i tog med hende og vi var i en aflukket kupé. Så begyndte hun at dreje emnet ind på noget lidt lummer snak. Hun snakkede om, at der engang var en ung dreng, der havde været nærgående overfor hende og hun beskrev i detaljer udseende på hans penis og hvad der skete og bla bla bla. Jeg syntes, det var lidt underligt, at jeg skulle have den historie. Jeg tror, hun prøvede at provokere mig, for at se, om jeg også ville lægge op til noget. For jeg kunne godt mærke, at hun var lidt lun på mig. Jeg var 13-14 år. Hun var 32. Der findes i mine øjne lige så mange kvindelige pædofile som mandlige. Kvinder slipper bare bedre afsted med at være lumre. :gruble:
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 22. aug 2019, 00:40

abcd skrev:Jeg har svært ved at tage det seriøst at det skulle være slemt for en 15-årig dreng at blive forført af en voksen kvinde. Stakkels dreng... Han har sgu da high fivet alle sine venner.
Jeg har nu læst interviews med mænd der som 15årige (eller deromkring) havde haft forhold med ældre kvinder - og de sagde det havde haft en meget negativ indflydelse på deres liv.

Der er også spørgsmålet om graviditet. Pludselig at blive far som 15årig er slet ikke noget en 15årig kan tage stilling til, men som vil have en enorm indflydelse på hans liv. Specielt i USA, hvor han bliver tvunget til at bidrage økonomisk de næste 18 år selvom graviditeten er fremkommet på grundlag af et overgreb.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 22. aug 2019, 02:29

Ældre lærerinde der har sex med sine drengeelever er et fænomen der er i dramatisk vækst - om end langt de fleste tilfælde stadig er lærer med deres yngre pigelever. More teachers are having sex with their students. Here’s how schools can stop them.

Ved ikke hvorfor netop lærerinder med drengelever er i sådan en vækst. Skulle mene der er mere information om at det er forkert og ulovligt end nogensinde før. Men nok bare et datapoint i en generel nedbrydning af tidligere tideres seksuelle normer.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Fru Sunshine » 22. aug 2019, 06:37

Og denne tråd er så også over et år gammel.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf libertá » 22. aug 2019, 08:23

Fru Sunshine skrev:Og denne tråd er så også over et år gammel.


Jeg har lige oprettet en tråd om, hvor gammel en tråd må være for at skrive i den. Du kan evt. give dit besyv med der.

viewtopic.php?f=30&p=934015#p934015


Jeg er selv uenig med dig i, at man ikke bør kunne besvare 1-2 år gamle tråde. Hvis ellers emnet stadig er relevant. Men jeg synes ikke, vi skal diskutere det her. Men i den relevante tråd.
1
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Thomas31 » 22. aug 2019, 10:46

Vlad Kalashnikov skrev:Ældre lærerinde der har sex med sine drengeelever er et fænomen der er i dramatisk vækst - om end langt de fleste tilfælde stadig er lærer med deres yngre pigelever. More teachers are having sex with their students. Here’s how schools can stop them.

Ved ikke hvorfor netop lærerinder med drengelever er i sådan en vækst. Skulle mene der er mere information om at det er forkert og ulovligt end nogensinde før. Men nok bare et datapoint i en generel nedbrydning af tidligere tideres seksuelle normer.


Det hedder inklusion
1
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf libertá » 22. aug 2019, 12:12

FormerlyKnownAs skrev:En nævnte noget om at drenge er mere liderlige og alle ville sige ja hvis de blev tilbudt sex her og nu. Hvorimod alle piger ville sige nej. Til det udsagn tænkte jeg at ja det var da klart. For der stadig en stigmatisering omkring piger og hvis de siger ja. Den her undersøgelse undstreger det ret godt.


Det gælder for mænd i alle aldre, ikke kun unge drenge.

Vi ser også, at mænd er meget mere opsøgende og udfarende på datingsites og datingapps. Og der er også langt flere mænd, der går i sexklub og tager ud på rastepladser for at opsøge noget erotik.

Både mænd og drenge er i det hele taget bare mere med på her-og-nu-sex. Mens piger og kvinder synes at have en tendens til at ønske en lidt tættere form for relation, før de kaster sig ud i noget.

Dette giver en skævhed, for det betyder at der er mange drenge og mænd der bliver seksuelt frustrerede, fordi de hele tiden har lyst, men de kan ikke altid finde kvinder, der har lyst. De fyre, der har biseksuelle tendenser, klarer sig så ved at møde andre mænd i stedet for. Men er man(d) ikke til mænd, så må man måske ty til en prostitueret, fordi det er ikke sikkert, man lige kan finde en villig kvinde nu og her, når man har lyst til sex.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Pax Romana » 22. aug 2019, 12:35

Jeg tror simpelt ikke på myten om at mænd stort set er liderlige 24-7.
Og seksuelt frustrerede, fordi de hele tiden har lyst, men de kan ikke altid finde kvinder? Langt de fleste mænd og drenge har sgu to hænder og et par tennissokker i skuffen. Hvis man er en mand der er i balance med sig selv og sin seksualitet så er det altså ikke særligt svært.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf libertá » 23. aug 2019, 07:34

Der står intet om drengens og kvindens relation, så ved ikke om der er tale om lærer og elev. Men her en historie fra Midtjylland om en 42 årig kvinde, som forførte en 12 årig dreng:

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi ... spartandhp

Det er som om, at der kommer flere og flere historier om kvindelige børnelokkere. I kraft med ligestilling og deraf ændrede kønsrollemønstre, bliver forskellene på mænd og kvinder måske mindre og mindre. Og så vil vi også se flere og flere kvinder, der er kriminelle eller gør ting, som det tidligere mest var mænd der gjorde.

Eller også har der altid været kvindelige børnelokkere. Men samfundet har ikke bemærket dem, fordi der kun var fokus på de mandlige af slagsen.....
0
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf libertá » 23. aug 2019, 20:15

Endnu en sag fra USA, om en 23 årig lærerindes "voldtægt" af en 15 årig elev:

https://ekstrabladet.dk/112/23-aarig-la ... ev/7761573

Jeg sætter bevidst "voldtægt" i anførselstegn, fordi i USA kalder de det jo altid voldtægt, hvis der er en person under 18 år involveret. Uanset om forholdet er frivilligt eller ej.

I øvrigt fastholder jeg, at amerikanerne er helt ekstremt hysteriske med deres straffeliderlighed. Jeg synes, det er helt vildt ude af proportioner, at en kvinde skal have ødelagt resten af sit liv fordi hun har givet en liderlig knægt et blowjob. JO JO, det er ok at hun får en straf for at have haft sex med en elev. Også en rimeligt betydelig straf. Men 8-40 år? Hallo? Det er jo den rene galskab.

Til sammenligning slap Jeppe Kofoed, så vidt jeg husker, ustraffet for sin seance med en 15 årig pige. Og i dag er han Udenrigsminister.

Det siger noget om, hvor urimelig forskel, der er på de to lande. Der burde indføres nogle internationale regler, som giver folk en mere ens og fair behandling i diverse retssager. Det er ikke fair, at man kan få 40 år i USA for noget, som man i Danmark slipper ustraffet for. Ok, Kofoed var ikke direkte lærer overfor pigen, men han havde dog en højere stilling i partiet end hun havde, så derfor var der jo alligevel tale om en form for udnyttelse.
0

Tilbage til "Forhold og sex"