Lærer/elev sex

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Purple Haze » 15. jun 2018, 07:11

Kan ikke huske hvad han hedder ham digteren der vist nok er i fængsel nu - men tror ikke den affære han havde med sin læreinde, da han var omkring 15 har gjort noget godt for ham.

Det er nok ikke kun det der har fucket ham op, men tvivler på det har hjulpet.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jun 2018, 07:18

Purple Haze skrev:Kan ikke huske hvad han hedder ham digteren der vist nok er i fængsel nu - men tror ikke den affære han havde med sin læreinde, da han var omkring 15 har gjort noget godt for ham.

Det er nok ikke kun det der har fucket ham op, men tvivler på det har hjulpet.

Yaha Hassan.

Som iørvrigt ikke er fængslet mere, men bliver han mere og mere skør.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Tanten » 15. jun 2018, 09:51

abcd skrev:Jeg har svært ved at tage det seriøst at det skulle være slemt for en 15-årig dreng at blive forført af en voksen kvinde. Stakkels dreng... Han har sgu da high fivet alle sine venner.


Så hvis det var din 15-årige datter, er blev forført af sin 28-årige mandlige lærer, så var det helt ok med dig?

Eller er det kun piger, der skal beskyttes mod at voksne misbruger deres stilling og ansvar og vælger at bryde loven ved at have et seksuelt forhold til en ung, der er betroet i deres varetægt, og som de har en autoritet overfor?

Du kan ikke se det usmarte i, at f.eks. fyre som Yahya Hassan knalder deres kvindelige støttekontaktperson, der skulle støtte ham i respekt for voksne, det modsatte køn og lovgivningen? https://www.bt.dk/krimi/fortalte-intime ... hya-hassan
2
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Tanten » 15. jun 2018, 09:56

Og nej, en 15-årig m/k tager ikke nødvendigvis skade af at have et forhold til en ældre person - men det er uheldigt på så mange måder, når det er en person, der har ansvar og sanktionsmuligheder overfor den unge, som kan misbruges eller give et skævt forhold - det er derfor, det er forbudt.

Min onkel har fejret sølvbryllup med sin gamle elev i gymnasiet, og jeg tvivler da på, forholdet først blev fuldbyrdet efter studentereksamen - og han er ikke hverken pædofil eller en kvindebedårer. Det ændrer dog ikke på, at han KUNNE have misbrugt sin stilling overfor hende, hvis han havde været den type, og det er det, loven handler om.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf dgd2007 » 15. jun 2018, 09:57

abcd skrev:[...]
Hvis en 15-årig pige har haft sex med sin 30-årige lærer, og hun ikke har et problem med hvad der er sket, synes jeg vi skal acceptere det uden videre.
[...]

Arh, det er jeg nu ikke enig. Hvis en 15-årig pige har et crush på sin 30-årige lærer, bør han kunne styre sig nok til at sige pænt nej tak, så hun kan få sine erfaringer med nogen på sit eget niveau.
4
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Tanten » 15. jun 2018, 09:59

abcd skrev:
Wizzze skrev:Oplægget var faktisk om I troede det samme skete her i DK, altså at lærerinder forførte/forelskede sig/havde sex med elever? og hvis det skete om det så var mere ok fordi det var lærerinder og drenge end når det var lærer (mand) og piger? :gruble:

Din umiddelbare kommentar om at det var den store drengedrøm, tolker jeg som at du mener lærerinde/dreng ikke er det store problem? spørgsmålet er så om du ville skrive noget lignende havde det været en lærer/pige? :gruble:

Jeg tror de fleste af os synes sagen i USA er hårdt dømt med de 6år, men vi er vel alle enige om at lærer(inde)/elev under 18 ikke bør finde sted?
Spørgsmålet er så hvor på grå-skalaen vi er, hvid/lysegrå eller mørkegrå/sort? :gruble:


Jeg tror slet ikke jeg synes der bør være en lov imod at lærere har sex med elever over 15. Skolerne bør have retningslinjer der foreskriver at de lærere bliver fyret, men jeg kan ikke se et behov for lovgivning som ikke er dækket af de andre love om seksuelle overgreb.

En forudsætning for at læreren kan dømmes for overgreb, bør være at det påståede offer opfatter sig selv som et offer. Og det gælder også piger. Hvis en 15-årig pige har haft sex med sin 30-årige lærer, og hun ikke har et problem med hvad der er sket, synes jeg vi skal acceptere det uden videre. Vi har besluttet at hun er gammel nok til at have sex, og med det følger at være gammel nok til frit at vælge sine sexpartnere. Grunden til at jeg fremhæver drenge-tingen, er at 15-årige drenge jo ikke tænker på andet end sex, og så bliver brugen af ordet overgreb bare decideret latterlig. Det er et eksempel på at forblændelse af politisk korrekthed forhindrer mennesker i at se klart.

Hvorvidt det foregår i Danmark? Det vil jeg da tro, men eleverne står nok ikke ligefrem i kø for at anmelde det. Og det er formentlig heller ikke drengen der har anmeldt det i det her tilfælde, det er vel en eller andens mor der har fået nys om det og har fået ondt i røven.


Hvad med det problematiske i, at en lærer kan dumpe en elev til eksamen, der ikke gør, som han/hun siger - eller det modsatte? Eller en pædagog kan give/fratage privilegier?

Du tror ikke, en ung f.eks. kunne ønske at stoppe sådan en relation, fordi nu var det ligesom prøvet - og så blive fastholdt, fordi myndighedspersonen faktisk kan fucke den unges liv pænt meget op, hvis den unge ikke makker ret?

Jeg siger bestemt ikke, at alle relationer mellem elever/lærere etc. er sådan - men risikoen er der, og det er den, man lovgiver imod.
3
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Tanten » 15. jun 2018, 10:02

Hvad med unge, der er betroet i det offentliges varetægt, fordi de allerede har oplevet, at voksne ikke har taget vare på dem eller forgrebet sig på dem, og hvis grænser derfor er udflydende - og som måske generelt er udsatte? Er det også helt fjong, at de har et forhold til en pædagog, der dagen efter de hede favntag skal tvinge dem af sted på produktionsskole eller sidde til møde om deres fremtid med kommunen? Eller konfiskere deres hash eller alkohol på værelset?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf JoyNips » 15. jun 2018, 10:28

LaScrooge skrev:Alle mennesker er forskellige og alle relationer er forskellige, men vi er fanden galme nødt til at udvise samme respekt for drenge som vi gør for piger. At affeje pr automatik at drengen kunne have et problem med det, er simpelthen fucking forfærdeligt. Hvis der er selv den mindste chance for at det rent faktisk føltes som et overgreb er det næsten et endnu værre overgreb at snakke om hans naturlige liderlighed og taknemmelighed over at være blevet kneppet af sin lærerinde.

Jeg brækker mig en lille smule, faktisk.


Hep!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 10:57

Tanten skrev:
abcd skrev:Jeg har svært ved at tage det seriøst at det skulle være slemt for en 15-årig dreng at blive forført af en voksen kvinde. Stakkels dreng... Han har sgu da high fivet alle sine venner.


Så hvis det var din 15-årige datter, er blev forført af sin 28-årige mandlige lærer, så var det helt ok med dig?

Eller er det kun piger, der skal beskyttes mod at voksne misbruger deres stilling og ansvar og vælger at bryde loven ved at have et seksuelt forhold til en ung, der er betroet i deres varetægt, og som de har en autoritet overfor?

Du kan ikke se det usmarte i, at f.eks. fyre som Yahya Hassan knalder deres kvindelige støttekontaktperson, der skulle støtte ham i respekt for voksne, det modsatte køn og lovgivningen? https://www.bt.dk/krimi/fortalte-intime ... hya-hassan


Som jeg også skrev til en anden debattør, har jeg ikke skrevet noget om at jeg synes det er okay. Er det virkelig så svært at læse hvad der står i stedet for at digte alt muligt? Eller er det bare kedeligere at gøre det på den måde?
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 11:43

LaScrooge skrev:Alle mennesker er forskellige og alle relationer er forskellige, men vi er fanden galme nødt til at udvise samme respekt for drenge som vi gør for piger. At affeje pr automatik at drengen kunne have et problem med det, er simpelthen fucking forfærdeligt. Hvis der er selv den mindste chance for at det rent faktisk føltes som et overgreb er det næsten et endnu værre overgreb at snakke om hans naturlige liderlighed og taknemmelighed over at være blevet kneppet af sin lærerinde.

Jeg brækker mig en lille smule, faktisk.


Selvfølgelig skal man respektere hvis en dreng mener at være blevet udsat for et overgreb på lige fod med piger. Men man skal ikke blive så opslugt af sin politiske korrekthed at man mister evnen til at kalde en spade for en spade.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Tanten » 15. jun 2018, 11:49

abcd skrev:
Tanten skrev:
abcd skrev:Jeg har svært ved at tage det seriøst at det skulle være slemt for en 15-årig dreng at blive forført af en voksen kvinde. Stakkels dreng... Han har sgu da high fivet alle sine venner.


Så hvis det var din 15-årige datter, er blev forført af sin 28-årige mandlige lærer, så var det helt ok med dig?

Eller er det kun piger, der skal beskyttes mod at voksne misbruger deres stilling og ansvar og vælger at bryde loven ved at have et seksuelt forhold til en ung, der er betroet i deres varetægt, og som de har en autoritet overfor?

Du kan ikke se det usmarte i, at f.eks. fyre som Yahya Hassan knalder deres kvindelige støttekontaktperson, der skulle støtte ham i respekt for voksne, det modsatte køn og lovgivningen? https://www.bt.dk/krimi/fortalte-intime ... hya-hassan


Som jeg også skrev til en anden debattør, har jeg ikke skrevet noget om at jeg synes det er okay. Er det virkelig så svært at læse hvad der står i stedet for at digte alt muligt? Eller er det bare kedeligere at gøre det på den måde?


Jeg stiller et spørgsmål, men bevares, da...

Den citerede tekst fra din hånd indikerer da ret kraftigt, at du synes, det er ok; du kan ikke tage det seriøst, at det skulle være slemt, og du mener, drengen er eller burde være stolt af det og prale med det - men ok, det er nok mig, der er tykhovedet, så.
3
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf ajnaM » 15. jun 2018, 12:08

dgd2007 skrev:Vi havde en lærer i slut-1960'er, tidlig 1970'er om hvem det i hvert fald rygtedes at han rendte ud med gymnasiepigerne.


Jeg havde en gymnasielærer i 2006, der var sammen med to af mine klassekammerater. Og han var i øvrigt gift med en tidligere elev.

Han var ung og en meget eftertragtet scoring, og vi var over 18. Tror ikke, der var noget direkte ulovligt i det - men det var ikke billiget af skolen, så det var tys tys.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf LaScrooge » 15. jun 2018, 12:13

abcd skrev:
LaScrooge skrev:Alle mennesker er forskellige og alle relationer er forskellige, men vi er fanden galme nødt til at udvise samme respekt for drenge som vi gør for piger. At affeje pr automatik at drengen kunne have et problem med det, er simpelthen fucking forfærdeligt. Hvis der er selv den mindste chance for at det rent faktisk føltes som et overgreb er det næsten et endnu værre overgreb at snakke om hans naturlige liderlighed og taknemmelighed over at være blevet kneppet af sin lærerinde.

Jeg brækker mig en lille smule, faktisk.


Selvfølgelig skal man respektere hvis en dreng mener at være blevet udsat for et overgreb på lige fod med piger. Men man skal ikke blive så opslugt af sin politiske korrekthed at man mister evnen til at kalde en spade for en spade.


Udgangspunktet skal være at der er begået et overgreb, det er ikke noget, et offer skal overbevise nogen om. Punktum.
0
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 12:42

Tanten skrev:
abcd skrev:
Tanten skrev:
abcd skrev:Jeg har svært ved at tage det seriøst at det skulle være slemt for en 15-årig dreng at blive forført af en voksen kvinde. Stakkels dreng... Han har sgu da high fivet alle sine venner.


Så hvis det var din 15-årige datter, er blev forført af sin 28-årige mandlige lærer, så var det helt ok med dig?

Eller er det kun piger, der skal beskyttes mod at voksne misbruger deres stilling og ansvar og vælger at bryde loven ved at have et seksuelt forhold til en ung, der er betroet i deres varetægt, og som de har en autoritet overfor?

Du kan ikke se det usmarte i, at f.eks. fyre som Yahya Hassan knalder deres kvindelige støttekontaktperson, der skulle støtte ham i respekt for voksne, det modsatte køn og lovgivningen? https://www.bt.dk/krimi/fortalte-intime ... hya-hassan


Som jeg også skrev til en anden debattør, har jeg ikke skrevet noget om at jeg synes det er okay. Er det virkelig så svært at læse hvad der står i stedet for at digte alt muligt? Eller er det bare kedeligere at gøre det på den måde?


Jeg stiller et spørgsmål, men bevares, da...

Den citerede tekst fra din hånd indikerer da ret kraftigt, at du synes, det er ok; du kan ikke tage det seriøst, at det skulle være slemt, og du mener, drengen er eller burde være stolt af det og prale med det - men ok, det er nok mig, der er tykhovedet, så.


Nej, det indikerer den ikke, og jeg mener selvfølgelig ikke at det er o.k. at en lærer knalder sine elever, det skal han/hun afholde sig fra.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 12:44

LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Alle mennesker er forskellige og alle relationer er forskellige, men vi er fanden galme nødt til at udvise samme respekt for drenge som vi gør for piger. At affeje pr automatik at drengen kunne have et problem med det, er simpelthen fucking forfærdeligt. Hvis der er selv den mindste chance for at det rent faktisk føltes som et overgreb er det næsten et endnu værre overgreb at snakke om hans naturlige liderlighed og taknemmelighed over at være blevet kneppet af sin lærerinde.

Jeg brækker mig en lille smule, faktisk.


Selvfølgelig skal man respektere hvis en dreng mener at være blevet udsat for et overgreb på lige fod med piger. Men man skal ikke blive så opslugt af sin politiske korrekthed at man mister evnen til at kalde en spade for en spade.


Udgangspunktet skal være at der er begået et overgreb, det er ikke noget, et offer skal overbevise nogen om. Punktum.


Skal man ikke spørge den involverede om han føler at der er begået et overgreb?
1

Tilbage til "Forhold og sex"