Curlingforældre

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Curlingforældre

Indlægaf Jammerdalen » 27. jun 2018, 11:35

Begrebet curlingforældre er meget benyttet i diverse debatter og selvom jeg ikke er stødt på ordet i tråden om de fejl, som man mener at ens forældre har begået, så læser jeg alligevel flere der hentyder, at deres forældre måske har fejet lige vel meget foran dem. Jeg fik derfor lyst til at oprette en tråd om emnet, da jeg synes det er spændende at diskutere de forskellige synspunkter.

For nogle dage siden stødte jeg på følgende artikel:

http://hejlskov.se/aktuell-debatt/om-cu ... sekvenser/ der jo faktisk konkluderer, at de såkaldt "curlingbørn" er nogle af dem, der klarer sig bedst.

Hvad tænker I om begrebet?
0
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Re: Curlingforældre

Indlægaf Jammerdalen » 27. jun 2018, 11:36

Hov er der én, der vil flytte tråden ind i rette forum :genert:
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Curlingforældre

Indlægaf missme » 27. jun 2018, 12:57

Jeg tænker, at det er meget forskelligt hvad vi hver især forstår ved begrebet curlingforældre, og at det derfor er svært at diskutere med folk. Hvad jeg ser som curling oplever andre som støtte til deres børn eller omvendt.

Som pædagog oplevede jeg faktisk ikke så mange børn som blev voldsomt curlet, ikke i en grad så det var et problem i hvert fald. Men det var jo også med mindre børn. Jeg oplevede selvfølgelig forældre som gjorde ting for deres børn, som de godt selv kunne klare, og hvis det er curling, så er det udbredt. Men i alderen op til 10 år, som jeg havde at gøre med, var det sjældent et problem.
0

Tilbage til "Forhold og sex"