Ja eller Nej, gør I det her ?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Ja eller Nej, gør I det her ?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 20:32

Ja nogle gange. Hvis jeg skal sige noget vigtigt, kan jeg godt lide at jeg lige har etableret en kontakt med personen først, så jeg ved, at jeg har hans/hendes opmærksomhed, inden jeg fortæller hvad jeg har på hjertet.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Ja eller Nej, gør I det her ?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 18. aug 2018, 13:21

Ja
0
Petrix
Indlæg: 3752
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Ja eller Nej, gør I det her ?

Indlægaf Petrix » 18. aug 2018, 14:02

Det gør vi sikkert, og jeg er glad for at der skal mere til, for at jeg synes ét eller andet er irriterende.
0
27102021
FindNemon
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. okt 2015, 16:15
Kort karma: 3
Likede indlæg: 59

Re: Ja eller Nej, gør I det her ?

Indlægaf FindNemon » 18. aug 2018, 17:12

Ja, det gør jeg! Tror, at jeg har vænnet mig til at gøre det, da min kæreste hører meget dårligt på det ene øre. Jeg skal derfor lige være sikker på, at han har hørt mig, før jeg fyrer en hel sætning eller mere af :D

Til gengæld er min stemme bedre kendt som “Skærebrænderen”, så den plejer at gå igennem :fløjt: :lol2:
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Ja eller Nej, gør I det her ?

Indlægaf Primerose » 22. aug 2018, 21:50

Generelt synes jeg det er fint at indlede et spørgsmål eller en henvendelse fx “Ulla, vil du ikke være sød at række mig saltet?” hvis man nu sidder flere om et bord, og man skal være sikker på at Ulla lige hører det. Eller i kontormiljøer hvor det ikke giver mening bare at tale ud i rummet og vente på at den rette responderer.
Men nu ligger den her tråd jo under Forholdsemnet, så jeg vil også lige berøre hvordan jeg har det med brug af navn i en romantisk relation.
Jeg har faktisk altid haft det en lille smule svært ved at mine kærester (der har altså kun været en ad gangen) og jeg har kaldt hinanden ved navn. Det har på en eller anden måde virket unødigt hårdt og formelt, så jeg har altid været på “skat”-holdet.
Sjovt nok, så er jeg vild med at sige navnet på ham jeg dater nu. Dvs at det er faktisk mere et kælenavn, da det kommer af hans eget navn. Men jeg har pga en intern joke fra starten meddelt at dét kommer jeg til at kalde ham.
Og jeg er faktisk også ret ør med når han siger mit navn. Det føles intimt og ... trygt måske? :stoned: det er virkelig skørt, for jeg har aldrig haft det sådan før!
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Ja eller Nej, gør I det her ?

Indlægaf cola » 23. aug 2018, 03:48

Jeg bruger aldrig navnet på personen jeg forsøger at få kontakt med, om vi er alene eller sammen med 200 andre. Jeg bruger en persons navn når jeg snakker med andre om denne person, og selv her er det kun hvis den anden ikke lige selv ved hvem vi snakker om :-)

Måske fordi det som oftest er når folk er sure over noget, at de bruger navne. "Heidi hvorfor har du nu...." osv.
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Ja eller Nej, gør I det her ?

Indlægaf Freya » 23. aug 2018, 08:25

Næ - men min datter gør det. Konstant. Foran hvert spørgsmål hun stiller eller ting hun skal sige til mig. Og det tror jeg vist er meget normalt - at børn gør det ;-) Voksne skal bare lade være, men mindre der er fordi jeg er i min egen lille verden og de lige skal have min opmærksomhed.
0

Tilbage til "Forhold og sex"