Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
50
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
145
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%
 
Afgivne stemmer: 217
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Tux » 12. jul 2018, 19:00

Sangius skrev:
Tux skrev:Det lyder til han blev snydt ja, sandsynligheden for at p pillerne svigter er minimal, forfærdelige kvindemenneske. Jeg ville insistere på en fadderskabstest.

Dumt af ham, men det er noget af en konsekvens af at være naiv og tro på damen.

[Indsæt selv disclaimers]


Hvis de tages rigtigt ja, så er risikoen ret lille. Men rigtig mange kvinder sløser med dem, uden at tænke videre over det. Hvis hun f.eks. efter en bytur knækker sig eller får mylderbæ, så nedsættes sikkerheden. Ellers hvis hun glemmer en pille ugen før eller ugen efter sexen, så er der reelt også en risiko.

At man overhoved lægger sådan et ansvar i hænderne på en komplet fremmed er så dumt, at man dårligt kan mene at man er blevet snydt.

Lidt lige som at bede en komplet fremmed på gaden om lige at holde ens taske med iphone og macbook i mens man er på toilettet, og så bagefter føle sig snydt når de skrider med sagerne.

Dumhed er i mine øjne ikke nok til, at retfærdiggøre et uønsket fadderskab. Man skal være ualmindelig kynisk og beregnende, for at påføre andre det ansvar. Hvis man synes kvinden er sød, forestiller man sig nok ikke ar hun kunne finde på den slags.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Sangius » 12. jul 2018, 19:02

Tux skrev:
Sangius skrev:
Tux skrev:Det lyder til han blev snydt ja, sandsynligheden for at p pillerne svigter er minimal, forfærdelige kvindemenneske. Jeg ville insistere på en fadderskabstest.

Dumt af ham, men det er noget af en konsekvens af at være naiv og tro på damen.

[Indsæt selv disclaimers]


Hvis de tages rigtigt ja, så er risikoen ret lille. Men rigtig mange kvinder sløser med dem, uden at tænke videre over det. Hvis hun f.eks. efter en bytur knækker sig eller får mylderbæ, så nedsættes sikkerheden. Ellers hvis hun glemmer en pille ugen før eller ugen efter sexen, så er der reelt også en risiko.

At man overhoved lægger sådan et ansvar i hænderne på en komplet fremmed er så dumt, at man dårligt kan mene at man er blevet snydt.

Lidt lige som at bede en komplet fremmed på gaden om lige at holde ens taske med iphone og macbook i mens man er på toilettet, og så bagefter føle sig snydt når de skrider med sagerne.

Dumhed er i mine øjne ikke nok til, at retfærdiggøre et uønsket fadderskab. Man skal være ualmindelig kynisk og beregnende, for at påføre andre det ansvar. Hvis man synes kvinden er sød, forestiller man sig nok ikke ar hun kunne finde på den slags.


Ja, det er forkasteligt, hvis det er det, hun har gjort. Men det er umuligt at vide. Det kan være hun bare har sløset med præventionen og ikke tænkt sig godt nok om. Under alle omstændigheder er der flere tusinde som bliver gravide ved et uheld, og derfor bør man som mand - der ikke ønsker at være far - selv sørge for beskyttelse. Uanset hvad damen så siger.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Blev han snydt?

Indlægaf In_your_eyes » 12. jul 2018, 19:12

Et hvert valg/fravalg har en konsekvens. Han valgte helt selv kondomet fra, ergo er det hans egen skyld og jeg har intet til overs for hans tuden
Og HVIS kvinden har snydt ham, har jeg ved gud heller ikke noget til overs for hende!
0
:pompom:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 19:16

Som sådan synes jeg det er lidt ligegyldig om det første gang man er sammen eller tredje gang. Når en kvinde siger at det ikke er nødvendigt med gummi, så tror jeg de fleste mænd vil være ok med at droppe det. For sex er nu en gang bedre uden. Så har selv flere gange haft usikker sex af den grund.
Men det har dog aldrig ført børn med sig efter det jeg ved.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Blev han snydt?

Indlægaf In_your_eyes » 12. jul 2018, 19:18

Artem skrev:Som sådan synes jeg det er lidt ligegyldig om det første gang man er sammen eller tredje gang. Når en kvinde siger at det ikke er nødvendigt med gummi, så tror jeg de fleste mænd vil være ok med at droppe det. For sex er nu en gang bedre uden. Så har selv flere gange haft usikker sex af den grund.
Men det har dog aldrig ført børn med sig efter det jeg ved.

Men ville du have følt dig snydt af kvinden, hvis hun sagde at du ikke behøvede at bruge kondom, fordi hun var beskyttet, og hun så blev gravid?
0
:pompom:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Rapfisk » 12. jul 2018, 19:19

Jeg vil nok holde med ham i, at det er mest sandsynligt, at han er blevet snydt. Selv om man ikke tager p-pillerne optimalt, beskytter de dog de fleste, og det er usandsynligt, at man bliver gravid på et one night stand, hvis man tager piller så regelmæssigt, at man selv er overbevist at være fuldt beskyttet.

(Disclaimer: Jeg kender flere, der er blevet gravide på prævention og anerkender fuldt, at det kan ske.)

Edit: Det ændrer ikke på, jeg mener, han kun har sig selv at takke. Det stod i hans magt at forhindre graviditet (med 99 % sikkerhed).
Senest rettet af Rapfisk 12. jul 2018, 19:25, rettet i alt 1 gang.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 19:22

In_your_eyes skrev:
Artem skrev:Som sådan synes jeg det er lidt ligegyldig om det første gang man er sammen eller tredje gang. Når en kvinde siger at det ikke er nødvendigt med gummi, så tror jeg de fleste mænd vil være ok med at droppe det. For sex er nu en gang bedre uden. Så har selv flere gange haft usikker sex af den grund.
Men det har dog aldrig ført børn med sig efter det jeg ved.

Men ville du have følt dig snydt af kvinden, hvis hun sagde at du ikke behøvede at bruge kondom, fordi hun var beskyttet, og hun så blev gravid?

Ja det ville jeg da. Var på ingen måde det jeg gik ind til.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Tux » 12. jul 2018, 19:22

In_your_eyes skrev:
Artem skrev:Som sådan synes jeg det er lidt ligegyldig om det første gang man er sammen eller tredje gang. Når en kvinde siger at det ikke er nødvendigt med gummi, så tror jeg de fleste mænd vil være ok med at droppe det. For sex er nu en gang bedre uden. Så har selv flere gange haft usikker sex af den grund.
Men det har dog aldrig ført børn med sig efter det jeg ved.

Men ville du have følt dig snydt af kvinden, hvis hun sagde at du ikke behøvede at bruge kondom, fordi hun var beskyttet, og hun så blev gravid?

Hvis hun lyver, er det så ikke at blive snydt?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LadyFox » 12. jul 2018, 19:23

Muligvis. Det ved kun kvinden som han har haft sex med.

Set i bagklogskabens lys skulle han selvfølgelig have holdt på kondommet og ikke have stolet på en fremmed kvinde. Men, hvis hun har udnyttet hans naivitet, og brugt ham som donor så synes jeg at hun er mere tarvelig end jeg synes det er hans eget ansvar. Jeg synes på ingen måde det er okay at lyve sig til et barn, uanset om manden burde vide bedre.

Problemet er jo så at det er umuligt at vide om det er det der er tilfældet, for tog hun p-piller, så har hun ikke snydt ham, og så mener jeg også at det er hans eget ansvar, da det jo er risikoen ved at have sex.
2
...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. jul 2018, 19:23

Om han er blevet snydt, afhænger jo dels af hendes hensigt og dels af hans viden om den manglende beskyttelse.

Vi ved intet om hendes hensigt, så der nytter ikke noget at gisne om hvorvidt hun var på p-piller eller ej.

Vi ved til gengæld, at manden frivilligt valgte at pille kondomet af igen, og stole på at en komplet fremmed kvinde var sygdomsfri, og at han var okay med at satse på at hendes beskyttelse var nok.

Havde hun selv medbragt et kondom, som man kunne have mistænkt hende for at prikke hul i? Nej.
Listede hun kondomet af ham uden han opdagede det? Nej.
Levede de i et parforhold, hvor de var enige om ikke at skulle have børn (herunder hvad der skulle ske i tilfælde af uønsket graviditet), hvor hun alligevel havde smidt pillerne? Nej.
Ville hun gerne have en baby, og var villig til at knalde den første uansvarlige fyr, hun mødte? Måske.

Men snydt, det er han altså ikke blevet.
14
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Blev han snydt?

Indlægaf In_your_eyes » 12. jul 2018, 19:27

Artem skrev:
In_your_eyes skrev:
Artem skrev:Som sådan synes jeg det er lidt ligegyldig om det første gang man er sammen eller tredje gang. Når en kvinde siger at det ikke er nødvendigt med gummi, så tror jeg de fleste mænd vil være ok med at droppe det. For sex er nu en gang bedre uden. Så har selv flere gange haft usikker sex af den grund.
Men det har dog aldrig ført børn med sig efter det jeg ved.

Men ville du have følt dig snydt af kvinden, hvis hun sagde at du ikke behøvede at bruge kondom, fordi hun var beskyttet, og hun så blev gravid?

Ja det ville jeg da. Var på ingen måde det jeg gik ind til.

Jamen, der er jo ingen 100% garanti for at prævention virker og hvad med kønssygdomme? Du er den eneste, der kan tage ansvar for at du ikke bliver far eller får en kønssygdom. Jeg forstår ikke den manglende respekt for et faderskab og eget liv :gruble:
3
:pompom:
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Blev han snydt?

Indlægaf In_your_eyes » 12. jul 2018, 19:30

Tux skrev:
In_your_eyes skrev:
Artem skrev:Som sådan synes jeg det er lidt ligegyldig om det første gang man er sammen eller tredje gang. Når en kvinde siger at det ikke er nødvendigt med gummi, så tror jeg de fleste mænd vil være ok med at droppe det. For sex er nu en gang bedre uden. Så har selv flere gange haft usikker sex af den grund.
Men det har dog aldrig ført børn med sig efter det jeg ved.

Men ville du have følt dig snydt af kvinden, hvis hun sagde at du ikke behøvede at bruge kondom, fordi hun var beskyttet, og hun så blev gravid?

Hvis hun lyver, er det så ikke at blive snydt?

Der er kun en der har ansvaret for om du bliver far eller ej. Og henviser til mit svar til Artem og at jeg som tidligere skrevet intet har til overs for kvinden hvis hun har snydt.
Men når alt kommer til alt, så er ansvaret for at du ikke bliver far, dit og kun dit.
1
:pompom:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LadyFox » 12. jul 2018, 19:32

Allmost_Famous skrev:Om han er blevet snydt, afhænger jo dels af hendes hensigt og dels af hans viden om den manglende beskyttelse.

Vi ved intet om hendes hensigt, så der nytter ikke noget at gisne om hvorvidt hun var på p-piller eller ej.

Vi ved til gengæld, at manden frivilligt valgte at pille kondomet af igen, og stole på at en komplet fremmed kvinde var sygdomsfri, og at han var okay med at satse på at hendes beskyttelse var nok.

Havde hun selv medbragt et kondom, som man kunne have mistænkt hende for at prikke hul i? Nej.
Listede hun kondomet af ham uden han opdagede det? Nej.
Levede de i et parforhold, hvor de var enige om ikke at skulle have børn (herunder hvad der skulle ske i tilfælde af uønsket graviditet), hvor hun alligevel havde smidt pillerne? Nej.
Ville hun gerne have en baby, og var villig til at knalde den første uansvarlige fyr, hun mødte? Måske.

Men snydt, det er han altså ikke blevet.

HVIS hun har løjet om sine intentioner og altså ikke været på P-piller fordi hun håbede på et barn så har hun vel snydt ham, uanset hvor naiv han så end har været?
4
...
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Blev han snydt?

Indlægaf JoyNips » 12. jul 2018, 19:33

Mnøh, det er jo svært at sige. P-piller og andre hormonpræparater er jo ikke 100% sikre. Måske blev han snydt og hun var slet ikke beskyttet, måske var hun bare en af de få der blev gravid trods beskyttelse.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Blev han snydt?

Indlægaf kidkomb » 12. jul 2018, 19:34

Ja, han blev snydt, men han har desværre selv ansvaret.
Han kunne have undgået at blive snydt.
Det er lidt som Nigeria-opkald. Du ved godt du ikke skal svare.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Forhold og sex"