Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
50
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
145
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%
 
Afgivne stemmer: 217
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Blev han snydt?

Indlægaf Wizzze » 12. jul 2018, 18:20

"34-årige Kasper hev et kondom frem lige før et engangsknald, men blev stoppet af kvinden, som sagde, at det ikke var nødvendigt. Hun brugte jo beskyttelse. Tre måneder senere kom beskeden: »Jeg er gravid«.
»Det er min helt klare overbevisning, og jeg blot er blevet brugt som donor til at få et barn,« siger Kasper, som havde mødt kvinden via et datingsite og kun var sammen med hende den ene aften"
https://www.bt.dk/samfund/kasper-blev-s ... -vaere-far


"Hvad der skulle have været et uforpligtende engangsknald med en kvinde, han havde mødt på en datinghjemmeside, blev for Kasper begyndelsen på et spind af løgne og et ufrivilligt faderskab.
Det er i hvert fald den eneste konklusion, den i dag 34-årige Kasper selv kan komme frem til, efter han gang på gang har vendt og drejet, hvad der præcis skete den skelsættende nat for små tre år siden.
Kasper var dengang single, og ligesom mange andre med den sociale status havde han oprettet en profil på en datinghjemmeside. Her faldt han i snak med en ung kvinde, som virkede sød. De aftalte at mødes.
»Vi mødtes hos mig. Hun drak ikke alkohol, men fik noget te, imens jeg drak noget vin. Vi sad bare og snakkede til omkring kl. 02, inden vi gik i seng,« husker Kasper, der ikke er hans rigtige navn.

Inde i soveværelset – under den indledende fase – fandt Kasper et kondom frem. Han kendte ikke pigen, så beskyttelse virkede for ham som en helt naturlig ting. »Jeg havde aldrig været i seng med en kvinde uden at bruge kondom, medmindre jeg havde været kæreste med hende igennem længere tid. Så for mig var det helt naturligt. Men da jeg var ved at tage kondomet på, stoppede hun mig og sagde, at det ikke var nødvendigt, da hun var beskyttet,« siger Kasper og husker, hvordan han lod sig overbevise med tanken om, at det nok bare var ham, der var pjattet.
»Der var jo mange andre, der aldrig brugte kondom. Heller ikke ved engangsknald,« siger Kasper til B.T.

Om morgenen tog kvinden hjem, og de to sås ikke igen. Ifølge Kasper var der ikke noget unaturligt i det, da der jo var tale om et 'one-night stand'.
Efterfølgende kunne Kasper dog ikke slippe tanken om, at han havde dyrket ubeskyttet sex med en kvinde, han ikke kendte. Han var bekymret. Både over risikoen for kønssygdomme, men især for en uønsket graviditet.
Kasper fandt kvinden på Facebook og opdagede, at hun havde to profiler.
»På den ene profil kunne jeg se, at hun var homoseksuel og tidligere havde været gift med en kvinde. Og her begyndte jeg at blive lidt bekymret. Jeg tænkte 'Okay, hvorfor vil en homoseksuel kvinde være sammen med mig?'« fortæller Kasper, der umiddelbart efter skrev til hende.
Ifølge en Messenger-korrespondance, som B.T. har set, er det cirka en måned efter, Kasper og kvinden var sammen, at Kasper spurgte ind til profilen og hendes seksuelle præferencer. Kvinden forklarede, at hun havde haft en periode, hvor hun også så kvinder, men nævnte ikke noget om deres aften sammen.
To måneder senere – altså tre måneder efter de havde sex – skriver kvinden pludselig til Kasper.
»Hun fortæller mig, at hun trods beskyttelse er blevet gravid. Herefter diskuterer vi lidt frem og tilbage, hvortil hun skriver: 'Ja, men man bliver jo gravid, når man ikke bruger beskyttelse',« husker Kasper, som er overbevist om, at engangsknaldet på te og rødvin fra hendes side kun havde ét formål.
Det er min helt klare overbevisning, og at jeg blot er blevet brugt som donor for at få et barn,« siger Kasper til B.T."
https://www.bt.dk/node/60535263/preview ... 1531228721

Hvad siger debatten, er han blevet snydt, eller er han selv ansvarlig for ikke at bruge kondomet?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Wizzze » 12. jul 2018, 18:26

Jeg synes personligt at han har lidt travlt ved håndvasken, med at få vasket sig selv ren og uskyldig og tørre hele sagen af på kvinden. Ja hun sagde hun var beskyttet, og så tog han chancen med en vildt fremmed, og graviditet er jo ikke det eneste et kondom beskytter mod, men han har jo været mere end villig til at tage chancer, så må han også leve med konsekvenserne, hun tvang ham ikke til noget.
13
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Sangius » 12. jul 2018, 18:27

Nej, han blev ikke snydt. Det kan sagtens være at præventionen bare svigtede.
Hvis det er så katastrofalt for en at blive far, burde man nok insistere på kondom. Jeg ville f.eks. aldrig dyrke sex med en fremmed mand uden kondom, selvom han lovede at han ikke fejlede noget - for jeg er ikke dum.

Og det er så ikke sandt - for det kunne jeg godt finde på da jeg var ung, og var på p-piller. Men så havde det da helt og holdent været min egen skyld, hvis jeg havde landet en omgang klamydia eller værre.
Senest rettet af Sangius 12. jul 2018, 18:44, rettet i alt 1 gang.
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Rapfisk » 12. jul 2018, 18:28

Han har kun sig selv at takke.

Jeg har også en fortid, hvor jeg havde svært ved at insistere, så jeg skal være den sidste til at dømme ham, men han kunne godt mande sig lidt op.

Kvinden har jeg i øvrigt intet til overs for. At hun kan gøre det mod sit ufødte barn er over min fatteevne.
11
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Urtekussen » 12. jul 2018, 18:28

Graviditet er næsten den mindste risiko ved ubeskyttet sex. Jeg forstår ikke man tør
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Panton » 12. jul 2018, 18:30

Det er hans egen fejl, han valgte at fortsætte uden kondom. Man skal altid beskytte sig og man kan bare ikke 100% regne med kvinders prævention. Hun kunne jo glemme en pille eller flere.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Panton » 12. jul 2018, 18:31

Og sygdomme, uhh jeg fatter ham ikke!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Krølle » 12. jul 2018, 18:33

Han burde selv tage ansvar for ikke at blive far og/eller få diverse sygdomme med hjem.

Synes jeg, kvinden har været en udnyttende tosse, hvis hun bevidst har ledt efter en live sæddonor? Ja. Synes jeg, han kan lægge skylden over på hende og trække offerkortet? Nej. Selv HVIS hun brugte prævention, er der ingen garantier, så hvis det er væsentligt ikke at blive far, må han selv tage ansvar for den del. Uanset hvad han ellers får at vide. Det samme ville gælde, hvis han havde fået en sygdom og “hun sagde, hun ikke fejlede noget”.

Trist og ærgerligt men tough luck. Du tog risikoen, det kunne nemt være undgået. Deal with it.
10
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Krølle » 12. jul 2018, 18:42

Dmitra skrev:Begges ansvar.

Han burde have holdt på sit hvis han var utryg, det sagt (alene baseret på hans historie, har den ikke fra hendes side) så lyder det sgu ikke som om hun havde rent mel i posen fra start.


Men det er netop min pointe - du VED aldrig, hvem folk er, så hvis du ikke kender dem og noget er vigtigt for dig, er det ikke videre kvikt at lægge ansvaret for vidtrækkende konsekvenser i eget liv over på en vildtfremmed.

Det ville folk normalt aldrig gøre, så at vælge at gøre det “because sex!” er ikke et godt argument i min bog. Ja, det er topnederen opførsel at udnytte andre, men i min bog er “knald uden kondom” = risiko for børn. Uanset hvad den ukendte dame ellers siger.
Senest rettet af Krølle 12. jul 2018, 18:43, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Juki » 12. jul 2018, 18:42

Hvis han er så dum og naiv at han har troet på at hun ikke ville/kunne blive gravid, under de omstændigheder, så kan jeg da godt forstå han føler sif snydt, men ellers...

Billede

Tag dig dog fucking sammen og erkend du har været et fjols. Og vær glad for at et enkelt barn trods alt ikke er den værste konsekvens.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Tux » 12. jul 2018, 18:44

Det lyder til han blev snydt ja, sandsynligheden for at p pillerne svigter er minimal, forfærdelige kvindemenneske. Jeg ville insistere på en fadderskabstest.

Dumt af ham, men det er noget af en konsekvens af at være naiv og tro på damen.

[Indsæt selv disclaimers]
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Sangius » 12. jul 2018, 18:48

Tux skrev:Det lyder til han blev snydt ja, sandsynligheden for at p pillerne svigter er minimal, forfærdelige kvindemenneske. Jeg ville insistere på en fadderskabstest.

Dumt af ham, men det er noget af en konsekvens af at være naiv og tro på damen.

[Indsæt selv disclaimers]


Hvis de tages rigtigt ja, så er risikoen ret lille. Men rigtig mange kvinder sløser med dem, uden at tænke videre over det. Hvis hun f.eks. efter en bytur knækker sig eller får mylderbæ, så nedsættes sikkerheden. Ellers hvis hun glemmer en pille ugen før eller ugen efter sexen, så er der reelt også en risiko.

At man overhoved lægger sådan et ansvar i hænderne på en komplet fremmed er så dumt, at man dårligt kan mene at man er blevet snydt.

Lidt lige som at bede en komplet fremmed på gaden om lige at holde ens taske med iphone og macbook i mens man er på toilettet, og så bagefter føle sig snydt når de skrider med sagerne.
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Krølle » 12. jul 2018, 18:50

Dmitra skrev:
Krølle skrev:
Dmitra skrev:Begges ansvar.

Han burde have holdt på sit hvis han var utryg, det sagt (alene baseret på hans historie, har den ikke fra hendes side) så lyder det sgu ikke som om hun havde rent mel i posen fra start.


Men det er netop min pointe - du VED aldrig, hvem folk er, så hvis du ikke kender dem og noget er vigtigt for dig, er det ikke videre kvikt at lægge ansvaret for vidtrækkende konsekvenser i eget liv over på en vildtfremmed.

Det ville folk normalt aldrig gøre, så at vælge at gøre det “because sex!” er ikke et godt argument i min bog. Ja, det er topnederen opførsel at udnytte andre, men i min bog er “knald uden kondom” = risiko for børn. Uanset hvad den ukendte dame ellers siger.


Jeg har ikke sagt andet. Siger han skulle have holdt på sit, han valgte selv risikoen, ingen tvivl.

Det ændrer ikke på hun fremstår lyssky. Det tager hverken ansvaret fra ham eller hende.


Enig. Jeg kørte bare ud af en tangent :genert:

Jeg blev for øvrigt gravid på p-piller for en evighed siden, sp jeg er helt åben overfor, at det KAN ske. Vil manden ikke risikere det, må han tage ansvaret for egen beskyttelse.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Juki » 12. jul 2018, 18:50

Krølle skrev:
Dmitra skrev:Begges ansvar.

Han burde have holdt på sit hvis han var utryg, det sagt (alene baseret på hans historie, har den ikke fra hendes side) så lyder det sgu ikke som om hun havde rent mel i posen fra start.


Men det er netop min pointe - du VED aldrig, hvem folk er, så hvis du ikke kender dem og noget er vigtigt for dig, er det ikke videre kvikt at lægge ansvaret for vidtrækkende konsekvenser i eget liv over på en vildtfremmed.

Det ville folk normalt aldrig gøre, så at vælge at gøre det “because sex!” er ikke et godt argument i min bog. Ja, det er topnederen opførsel at udnytte andre, men i min bog er “knald uden kondom” = risiko for børn. Uanset hvad den ukendte dame ellers siger.

Og selv hvis man kender hinanden er der jo ingen garantier for at præventionen virker som den skal eller at den ene ikke sløser for at få sit ønske om graviditet opfyldt.

Det er simpelthen for dumt at han tog hendes ord for gode varer, når han godt vidste det kunne være dumt. Så er det jo et bevidst valg, eller fravalg om man vil, på et oplyst grundlag.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Animi » 12. jul 2018, 18:58

Det kan sagtens være han er blevet snydt. Det kan også være, at hun sløsede med p-pillerne. Eller virkningen er blevet nedsat pga opkast, diare osv.

Kvinder der bevidst snyder for at blive gravide har jeg intet til overs for. Jeg synes det er SÅ forkasteligt. Og de burde ikke blive mødre. Men jeg forstår så heller ikke, at man vil tage risikoen og lægge det ansvar over på en fremmed. Det er SÅ nemt for mænd at beskytte sig, så man skal da bare benytte sig af den mulighed.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Forhold og sex"