Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
50
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
145
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%
 
Afgivne stemmer: 217
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Thomas31 » 15. jul 2018, 21:50

LadyFox skrev:
Thomas31 skrev:Jeg ville i øvrigt stadig gerne efterlyse en erklæret feminists holdning til i hvilket omfang, man må lyve for at skaffe samtykke til sex


Nu er jeg ikke erklæret feminist, men jeg har da en holdning til spørgsmålet.

Jeg synes da det er ufint at lyve sig til sex, det er ikke den mest empatiske måde at komme til sex på. Men altså, det sker jo hele tiden, og selvom det er surt at blive løjet for når det handler om sex så er det også en del af det man risikere når man har sex med mere eller mindre ukendte mennesker, det sker jo også ind i mellem i etablerede forhold.

Jeg tror da vi er mange kvinder (og mænd) der er blevet lokket i seng med en person der bare er så forelsket i en, og bare vil det hele med en, der er simpelthen ingen grænser for hvilke fantastiskheder man besidder, altså, lige indtil efter man har spredt benene.

Jeg har da før også givet et blow job til udløsning med lovning om at så var det min tur til at blive forkælet senere på dagen, uden det så er sket.

Jeg har selv haft sex med og daten en person jeg nok næppe ville have givet den interesse hvis han havde været ærlig omkring hans alder til at starte med.

Jeg har selv løjet om alle mulige ligegyldige ting over for ONS, bare fordi... Det var sjovt.

Jeg synes ikke at løgne er skide charmerende, og det er da også ufint. Og det ER da også ærgerligt at blive løjet overfor. Men så længe ens løgne ikke er ulovlige, så er det vel i bund og grund op til ens egen samvittighed og moral at afgøre.


Men spørgsmålet er, hvor længe det ikke vil være ulovligt. Det er derfor jeg efterlyste feministers holdning, da de netop er meget fokuserede på at stille skærpede krav til samtykke, og det bliver også til lov i flere lande. Og der kan næppe være tvivl om at feminister vil mene, at det skal være strafbart, at skaffe sig ubeskyttet sex på et samtykke om beskyttet sex. Altså præcis denne forbrydelse. Men de vil givetvis kortslutte, hvis disse regler blev anvendt mod kvinder. Mænd er allerede blevet dømt i europæiske lande for at have fjernet kondomet under sex.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Jedi » 15. jul 2018, 21:51

Thomas31 skrev:
Zombie skrev:
Thomas31 skrev:
Allmost_Famous skrev:
Thomas31 skrev:
Zombie skrev:Jeg vil bare gentage, at han ikke er blevet snydt, han tror det bare.

Inden vi vedtager en sandhed, som er baseret på en bitter mands egne gisninger.


Så nu skal en "bitter" mand også hånes. En mand straffes på livstid for en fejl næsten alle har begået, som han endda kun begik pga andres løgn og bedrag.

Hvor langt ned i mudderet kan man synke?

Det er godt nok imponerende, at du VED at hun har løjet. Virkelig. Det er ikke viden, der ellers er andre forundt end hende.

Men når nu du er så insisterede på at der med garanti er tale om en løgn, så er det vel fordi du kender moren personligt, og hun har fortalt dig, at hun løj for ham fyren?

Ikke?


Jeg tager det for givet, at han blev snydt, fordi det er handlingen - ikke personerne - der er relevante her. Det er ikke en retssag mod hende men en debat om en handling andre også begår. Det er derfor det debateres og bliver en stor historie i medierne. En fuldstændig urimelig adfærd, der alligevel nyder en vis accept. Skulle det konkret vise sig, at intet i denne sag er som det fremstår, at han er en russisk agent i færd med en kompliceret plan, så ændrer det jo intet ift vurderingen og accepten af handlingen.

Og zombie håner åbenlyst ofre for sådanne handlinger.


Der er intet i historien som indikerer, at hun har snydt på måde, heller ikke gennem sin adfærd.

Der er intet som indikerer, at hun har gjort noget galt, har løjet eller været andet end 100% ærlig (og uheldig).

- Udover at manden siger, at han tror det. Han kan ikke engang sige, at han ved det. Han tror det bare.


Hvad jeg mener om kvinder, der bevidst snyder? Jeg er meget rabiat: Det er forsøg på bedrageri i omegnen af samme beløb, en mand betaler i børnepenge gennem barnets liv. Det giver noget fængsel og sådan, og det synes jeg er fint.

Jeg har endnu ikke mødt andre, der som mig mener, de skal spjælde den. Jeg er ret hård i min holdning.

... Men det kræver beviser. Det kræver mere end formodninger og gisninger. Og det er stadig ikke noget, der skal gå ud over barnet og barnets basale rettigheder; vi dømmer jo ikke efter arvesynden, så at mor har været kriminel, betyder ikke at barnet skal miste sine rettigheder. Barnet har i princippet intet med den sag at gøre og barnets værge(r) skal selvfølgelig stille krav om opfyldelse af barnets rettigheder, det er de sådan set også forpligtet til gennem Forældreamsvarsloven (at varetage barnets interesser).


Men vi må have beviser, der er mere end en bitter mands ord. Om han er bitter eller ej, ændrer ikke på, at der skal føres et bevis og at hvis der føres et, burde moderen straffes.
Men det er al godt ikke nok, at dømme ud fra fyrens mistanke alene. Og man ER jo uskyldig indtil det modsatte er bevist.

Indtil jeg ser beviser, så er det rigtig svært for mig at acceptere en præmis om, at kvinden er skyldig. Eller at andre også begår den handling.
Præcis som i alle andre sager, hvor det er almindeligt at folk beder om beviser, udover påståelighed.


Jamen jeg er positivt overrasket over, at du vil sende hende i fængsel, hvis hun er skyldig. Det gør det dog endnu mere mærkeligt, at du gerne vil håne det mulige offer, bare fordi du mener, der er tvivl om skyldspørgsmålet. Jeg tvivler på, du ville kalde et muligt voldtægsoffer "bitter". Det plejer at hedde sig, at man skal tro på offeret.

Mht bevisførelsen skal det selvfølgelig leve op til alle retslige standarder. Mange vil utvivlsomt slippe afsted med forbrydelsen. Men ikke alle. Og det er ikke nødvendigvis så svært at bevise. Der er trods alt tale om en kvinde, der vil skaffe sig et barn. Det er pænt sandsynligt, at hendes adfærd på nettet vil kunne afsløre hendes intentioner.


Hvad består forbrydelsen af? At hun er blevet gravid i det hele taget? At hendes prævention har svigtet? At hun ikke fik en abort?
4
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Thomas31 » 15. jul 2018, 21:53

    Modesty Blame skrev:
    Thomas31 skrev:Jeg ville i øvrigt stadig gerne efterlyse en erklæret feminists holdning til i hvilket omfang, man må lyve for at skaffe samtykke til sex

    Det er jo ikke det, der er sket. Der er sket det, at hun muligvis har løjet for at undgå kondom. Så det er beskyttelse eller ej, der muligvis er løjet om. Det er ikke det samme.


    Det siger jeg jo heller ikke. Jeg efterlyste holdninger til at lyve for at få samtykke uden at beskrive det helt præcise scenarie her, som er at skaffe sig ubeskyttet sex med samtykke til beskyttet sex.
    0
    Thomas31
    Indlæg: 2564
    Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
    Kort karma: 86
    Likede indlæg: 2390

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Thomas31 » 15. jul 2018, 21:55

    Jedi, at skaffe sig ubeskyttet sex på tilsagn om beskyttet sex. En parallel til, at manden fjerner kondom under sex, hvad mænd allerede er blevet dømt for i andre lande.
    0
    Jedi
    Indlæg: 1922
    Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
    Kort karma: 86
    Likede indlæg: 3048

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Jedi » 15. jul 2018, 22:00

    Thomas31 skrev:Jedi, at skaffe sig ubeskyttet sex på tilsagn om beskyttet sex. En parallel til, at manden fjerner kondom under sex, hvad mænd allerede er blevet dømt for i andre lande.


    Hvorfor tror du, det er sådan det hænger sammen? Man kan sagten "være beskyttet" og blive gravid alligevel. Det ville svare til, at der gik hul på kondomet.
    Du svarede ikke rigtigt på mit spørgsmål :)
    2
    Brugeravatar
    TakeAChanceOnMe
    Indlæg: 5890
    Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
    Kort karma: 831
    Geografisk sted: United Kingdom
    Likede indlæg: 14696

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. jul 2018, 22:03

    Thomas31 skrev:Jedi, at skaffe sig ubeskyttet sex på tilsagn om beskyttet sex. En parallel til, at manden fjerner kondom under sex, hvad mænd allerede er blevet dømt for i andre lande.


    Der er edderdælme forskel på at kondomet uvidende bliver fjernet under samleje og så at en mand tager et aktivt valg inden samleje. Ja, hun sagde at hun var beskyttet - men han havde stadig et valg og han valgte sex uden kondom.

    Så vidt jeg ved er kvinderne hverken vidende eller har et valg i de sager du snakker om?

    Edit - kan ikke finde den artikel jeg læste om p-pillers sikkerhed ved almindelig "human error", så det er slettet igen. Nu fandt jeg den igen ...

    P-piller er kun 91% sikre, hvis menneskelige fejl er med inde i ligningen. Altså - ikke tage dem indenfor 12 timers vindue, diarré/opkast, misset en eller to, for lang pause osv.
    Det betyder altså at der er et vindue hvor beskyttelsen ikke dækker alligevel. De 99% er ved PERFEKT brug, hvilket det kan være svært at have da, you know, vi er mennesker...

    Kondom er kun på 82% btw, så have fun with that.

    https://www.optionsforsexualhealth.org/ ... ectiveness
    Senest rettet af TakeAChanceOnMe 15. jul 2018, 22:13, rettet i alt 2 gange.
    1
    Thomas31
    Indlæg: 2564
    Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
    Kort karma: 86
    Likede indlæg: 2390

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Thomas31 » 15. jul 2018, 22:06

    Wizzze skrev:
    Tux skrev:
    D.itsen skrev:
    Tux skrev:Jeg synes i øvrigt det er utroligt, at der kan tærskes så meget halm på hendes præventionsmetode.

    Er der virkelig så vanvittigt, som mand at forvente, at hende man skal have sex vitterligt er beskyttet (en 97-98%) når hun siger det? Og ikke er en komplet idiot, som ikke kan læse en indlægsseddel?

    Hvis den eneste info han har fået, var at hun var beskyttet, så ja, så synes jeg mand er en idiot. Så spørg dog ind til hvad det dækker over, så valget kan blive oplyst. Det er ikke obligatorisk at kvinder er på p-piller, selvom en del mænd åbenbart tror det

    Ja det skal da nok bidrage til den gode stemning.

    Jeg kan godt høre man som mand skal antage at kvinder er løgnere, svindlere og generelt dårligt begavede. Det skal nok gøre gode ting for forholdet mellem mænd og kvinder..


    Nej, som mand skal man bare tage ansvar for egen situation, og ønsker man ikke børn, eller vil man ikke risikere en kønssygdom, så bruger man kondom. Den der med at lægge ansvaret over på kvinden, det er bare for nemt, og kyllingeadfærd!
    Og det samme gælder i øvrigt for kvinder, de kan heller ikke lægge ansvaret over på den anden og regne med at han er steril, trækker sig ud i tide osv.
    Alt det der "jamen, hun sagde..." eller "han lovede ..."-klynk, det er ansvarsfralæggelse af højeste karat :rulle:


    Klynk og kylling... du kan lige hente det hele fra krukken med de termer, man bruger mod mænd. Feminister burde falde over dig men det sker nok ikke. I er jo nyttige idioter, når i vil opretholde gammeldags særlige krav til mænd. Så er det værd at ignorere, at du reelt er ekstremt nedladende overfor kvinder,

    Eller sætter du samme standarder for kvinder? Vil du også kalde det klynk og kylling, hvis en kvinde mod sin vilje bliver gravid, fordi manden fjerner kondomet under sex? Skal hun så også "tage ansvar som kvinde" ? Jeg gætter på nej
    0
    Jedi
    Indlæg: 1922
    Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
    Kort karma: 86
    Likede indlæg: 3048

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Jedi » 15. jul 2018, 22:09

    Mistermor skrev:
    Det er jo ikke den frivillige sex, men intentionen om at få et barn, der er emnet. Det at snyde sig til at blive gjort gravid.

    Der er så vidt jeg kan se ikke nogen, der påstår, at manden er blevet voldtaget, men vi er flere, der mener, at han er blevet krænket, hvis vi forudsætter, der er snydt bevidst.

    Argumentationerne går bare i ring, fordi tingene bliver blandet sammen hele tiden.

    Hvis jeg skriver, at jeg forudsætter, at hun har snydt, derfor mener jeg x og y, så giver det jo ikke mening, at andre kører videre ud af linjen med, at det kan vi ikke vide. Så er det x og y, vi skal debattere i forhold til mit indlæg. Men så langt lykkes det os bare ikke ret tit at komme.

    Og så kan jeg simpelthen ikke forstå, at du ikke kan holde en ordentlig tone, selvom du er uenig.
    Man er altså ikke nødvendigvis skør, fordi man ikke er enig med dig, og hvis det er dit eneste argument, så synes jeg, det er sølle.


    Hvorfor er det, vi forudsætter det? Det er mandens egne tanker, "hvad gik der galt?", uden det understøttes på nogen måde med f.eks. SMSer, tidligere fertiltetsforløb, venners udtalelser eller andet der peget på at kvinden havde et aktuelt ønske om graviditet og har brugt ham til at det.
    Han ønsker heller ikke at hun bliver kontaktet af journalisten (hvilket man vel godt kan forstå ift samarbejdet), så man har ikke andre facts end at to mennesker mødes til sex, de vælger sammen at der ikke skal bruges kondom og det ender med et barn.
    Ufedt, hvis man ikke ønsker sig et barn, ja.
    2
    Allmost_Famous
    Indlæg: 4178
    Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
    Kort karma: 746
    Likede indlæg: 17190

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Allmost_Famous » 15. jul 2018, 22:12

    Thomas31 skrev:
    Eller sætter du samme standarder for kvinder? Vil du også kalde det klynk og kylling, hvis en kvinde mod sin vilje bliver gravid, fordi manden fjerner kondomet under sex? Skal hun så også "tage ansvar som kvinde" ? Jeg gætter på nej

    Det er jo ikke det samme som at undlade at bruge det til at starte med!
    1
    I've said it before and I'll say it again...

    :lol:
    Thomas31
    Indlæg: 2564
    Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
    Kort karma: 86
    Likede indlæg: 2390

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Thomas31 » 15. jul 2018, 22:12

    TakeAChanceOnMe skrev:
    Thomas31 skrev:Jedi, at skaffe sig ubeskyttet sex på tilsagn om beskyttet sex. En parallel til, at manden fjerner kondom under sex, hvad mænd allerede er blevet dømt for i andre lande.


    Der er edderdælme forskel på at kondomet uvidende bliver fjernet under samleje og så at en mand tager et aktivt valg inden samleje. Ja, hun sagde at hun var beskyttet - men han havde stadig et valg og han valgte sex uden kondom.

    Så vidt jeg ved er kvinderne hverken vidende eller har et valg i de sager du snakker om?

    Edit - kan ikke finde den artikel jeg læste om p-pillers sikkerhed ved almindelig "human error", så det er slettet igen.


    Manden har ikke taget noget aktivt valg. Det har han ikke kunnet. Hun har vildledt ham. Det er fuldt ud lige så strafbart. Du kan komme år i fængsel i mange sammenhænge uden at gøre noget aktivt overhovedet men alene ved at udnytte en andens vildfarelse.
    0
    Brugeravatar
    Juki
    Indlæg: 10021
    Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
    Kort karma: 785
    Likede indlæg: 14759

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Juki » 15. jul 2018, 22:14

    Mistermor skrev:
    Juki skrev:
    Mistermor skrev:
    Juki skrev:
    Mistermor skrev:
    Juki skrev:Jeg mener ikke formuleringen, men at hvornår og hvordan man er beskyttet under sex er et vidt begreb afhængig af hvem man spørger. Derfor kan man heller ikke regne med at andre har samme opfattelse af det som en selv, uanset hvor oplyste og informerede de så ellers måtte være.

    Man ved jo ikke andet end hvad man har lært. Og når det kommer til sex, prævention og graviditet behøver man jo ikke engang gå tilbage i tiden for at finde ud af hvor meget uvidenhed der engang fandtes omkring de emner. De findes også bare stadigvæk, se bare kigge på andre kulturer, traditioner og religioner.

    Hvis hun er misinformeret om hvordan hun bedst er beskyttet, eller ikke er klar over de forbehold der kan være ved forskellige præventionsformer, så er det altså ikke det samme som at hun har løjet og har forsøgt at blive gravid med fuldt overlæg.


    Det er godt nok et uheldigt lille barn. Hvis begge forældre er så tåbelige.

    Ja, sådan kan man jo sige om mange ting.

    Men hvorvidt han er blevet snydt eller ej handler vel mere om kvindens motiv end hvad der sket?

    Han har vidst at der er en risiko for at han kunne gøre en kvinde gravid, hvis ikke han brugte kondom(gætter jeg på, siden han normalt ikke har ubeskyttet sex med nye bekendtskaber) Kvinden har måske troet hun var beskyttet og derfor troede de ikke det var nødvendigt at han også brugte kondom.

    Men at en eller de begge måske har været naive eller uvidende om den måde hun beskyttede sig på er altså ikke ensbetydende at hun med overlæg har ville snyde ham ved at lyve.


    Kvinden kan enten have været meget meget uheldig; hvis man tager sine p-piller korrekt, er de 99,9 % sikre. Det er selvfølgelig en statistisk mulighed. Ellers er hun lige så dum som manden. For vilkårene må vel være lige, så hun bør også kende sin prævention og sikre sig, så det ikke går galt. - Hvis hun ikke synes, det kan kaldes at gå galt, at hun bliver gravid, er hun løgnagtig.

    Så medmindre hun tilhører den uheldige 0,1% , mener jeg godt, man kan slutte, at hun også er dum.

    Ja. Hvis hun har været på p-piller.

    Men det ved ved vi ikke om hun har. Derfor er det irrelevant at tage udgangspunkt i at hun har taget p-piller.

    Det er også ret vigtigt at vide om hun selv har handlet i god tro og troet hun var beskyttet. I princippet kan hun have brugt et femidom som er gået i stykker under samlejet.


    Men hvis vi - som jeg gør - skal forholde os til, om hun også er dum;så må det jo være tilfældet. (medmindre hun er blevet gravid på p-piller) At handle i god tro, kan også være at være dum.... Det er jo også det, manden har gjort.

    Mit ærinde er, at der er alle mulige undskyldninger for kvinden og ingen grimme ord overhovedet. Hvorimod det omvendte er tilfældet for mandens vedkommende.

    Hvis manden er dum, fordi han stoler på kvinden og ikke bruger kondom, er kvinden vel også dum, hvis hun ikke undersøger sin del af præventionen.
    Kvinden dyrker også sex uden kondom. Hun kan også få kønssygdomme. Hvis hun er blevet ufrivilligt gravid, har hun også opført sig uansvarligt. (Medmindre hun er ekstrem uheldig på p-piller)(Mon ikke han havde opdaget det, hvis hun havde brugt femidom? Som for øvrigt også bør suppleres med sæddræbende creme.) Hun foreslog selv at droppe kondomet. Hvorfor er hun ikke også dum og uansvarlig? Er det kun mænd, der kan være det?

    Jeg prøver ikke at undskylde kvindens handlinger, men det giver ikke mening at bedømme situationen og dømme hende og hendes handlinger ud fra noget vi ikke ved er en realitet.

    Kvinden er da i en ligeså træls situation som manden. Hvis hun troede hun var beskyttet har det da heller ikke sjovt for hende at finde ud af at hun er blevet gravid. Også selvom hun burde vide om hun var beskyttet eller ej og måske også var optimalt beskyttet.

    Jeg kan ikke udtale mig på andres vegne her i tråden så andres udtalelse forholder jeg mig ikke til. For mig er manden og hans handlinger dumme og naive fordi han har taget hendes ord for gode varer, især når han har kendt til risikoen for graviditet og ikke var interesseret i at blive far. At han ikke erkender sit medansvar for at han nu alligevel er blevet far er svært at forstå og tage seriøst(med de oplysninger i artiklen) når nu risikoen kunne have været mindsket hvis han havde holdt fast i at bruge kondom.

    Kvinden er da lige så uansvarlig når hun har sex uden kondom med en ny og fremmed fyr.

    Forskellen på hvorfor hun ikke også bliver kaldt dum og uansvarlig er måske at hun netop tager ansvar for at hun er blevet gravid. Hun synes måske ikke en uønsket graviditet er et problem ligesom manden gør. Men hvis hun gjorde kan det da også sagtens være det var hende artiklen omhandlede, hvis det var noget folk gad læse om og forholde sig til på samme måde.
    0
    Forarget kan man altid blive

    En bruger du ikke kan nå :cool2:
    Allmost_Famous
    Indlæg: 4178
    Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
    Kort karma: 746
    Likede indlæg: 17190

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Allmost_Famous » 15. jul 2018, 22:14

    Mistermor skrev:Og så kan jeg simpelthen ikke forstå, at du ikke kan holde en ordentlig tone, selvom du er uenig.
    Man er altså ikke nødvendigvis skør, fordi man ikke er enig med dig, og hvis det er dit eneste argument, så synes jeg, det er sølle.

    Jeg kæmper med at folk sammenligner voldtægt med frivillig sex uden gummi. Ja, det har du ret i.

    Jeg synes, det er at pisse på folk, der faktisk har været ude for sådan et overgreb, at sidestille dem med personer, der er sure over at deres engangsknald uden gummi resulterede i et barn.
    3
    I've said it before and I'll say it again...

    :lol:
    Brugeravatar
    TakeAChanceOnMe
    Indlæg: 5890
    Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
    Kort karma: 831
    Geografisk sted: United Kingdom
    Likede indlæg: 14696

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. jul 2018, 22:17

    Thomas31 skrev:
    TakeAChanceOnMe skrev:
    Thomas31 skrev:Jedi, at skaffe sig ubeskyttet sex på tilsagn om beskyttet sex. En parallel til, at manden fjerner kondom under sex, hvad mænd allerede er blevet dømt for i andre lande.


    Der er edderdælme forskel på at kondomet uvidende bliver fjernet under samleje og så at en mand tager et aktivt valg inden samleje. Ja, hun sagde at hun var beskyttet - men han havde stadig et valg og han valgte sex uden kondom.

    Så vidt jeg ved er kvinderne hverken vidende eller har et valg i de sager du snakker om?

    Edit - kan ikke finde den artikel jeg læste om p-pillers sikkerhed ved almindelig "human error", så det er slettet igen.


    Manden har ikke taget noget aktivt valg. Det har han ikke kunnet. Hun har vildledt ham. Det er fuldt ud lige så strafbart. Du kan komme år i fængsel i mange sammenhænge uden at gøre noget aktivt overhovedet men alene ved at udnytte en andens vildfarelse.


    Så han valgte ikke at lade være med at tage kondomet på?
    Ja, det var på baggrund af hvad hun sagde, men HAN tog valget. Han kunne have beholdt det på. Han var velvidende om at det ikke var på pikken da han stak den ind.

    Englænderne har et ret godt saying for den slags. Don't be silly, wrap your willy.

    P-pillerne er kun 91% sikre ved "actual use" = menneskelige fejl. Hun kan have troet hun var beskyttet og så have været uheldig.
    https://www.optionsforsexualhealth.org/ ... ectiveness
    4
    Allmost_Famous
    Indlæg: 4178
    Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
    Kort karma: 746
    Likede indlæg: 17190

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Allmost_Famous » 15. jul 2018, 22:18

    Thomas31 skrev:
    Manden har ikke taget noget aktivt valg
    . Det har han ikke kunnet. Hun har vildledt ham. Det er fuldt ud lige så strafbart. Du kan komme år i fængsel i mange sammenhænge uden at gøre noget aktivt overhovedet men alene ved at udnytte en andens vildfarelse.

    Jo, om at knalde uden gummi.

    Hvad så hvis han havde fået en eller anden grim kønssygdom efter det engangsknald, fordi hun ikke vidste, hun havde den? Havde der så også været et "overgreb"?

    Han ved jo, at man kan fange en masse sjove sygdomme uden gummi.
    2
    I've said it before and I'll say it again...

    :lol:
    Thomas31
    Indlæg: 2564
    Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
    Kort karma: 86
    Likede indlæg: 2390

    Re: Blev han snydt?

    Indlægaf Thomas31 » 15. jul 2018, 22:19

    Allmost_Famous skrev:
    Thomas31 skrev:
    Eller sætter du samme standarder for kvinder? Vil du også kalde det klynk og kylling, hvis en kvinde mod sin vilje bliver gravid, fordi manden fjerner kondomet under sex? Skal hun så også "tage ansvar som kvinde" ? Jeg gætter på nej

    Det er jo ikke det samme som at undlade at bruge det til at starte med!


    Det er ikke pointen. I begge tilfælde er der samtykket til beskyttet sex, indtil den ene af parterne vælger at skaffe sig ubeskyttet sex
    0

    Tilbage til "Forhold og sex"