Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
49
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
144
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%

Afgivne stemmer: 215
Thomas31
Kort karma: 21
Likede indlæg: 278

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Thomas31 » 16. jul 2018, 21:51

godtnavn skrev:
Thomas31 skrev:
godtnavn skrev:Jeg forstår virkleig ikke hvorfor det at hun har været gift med en kvinde er aktuelt, mon ikke bare hun er biseksuel? Jeg tænker var hun rendyrket lesbisk ville hun næppe overveje at have sex med en mand når hun kunne betale et mindre beløb for en gang sæd fra en donor og få barn den vej.

Ville I selv have sex med det køn I ikke tænder på for at få et barn hvis I kunne få et barn uden at have sex med det køn? Det tænker jeg umiddelbart de færreste ville. Især ikke når det i de fleste tilfælde vil kræve sex med mange mænd, bare kig i gravidsfora, det er sjældent det bare lykkes første gang.

klart.

De findes. I UK kaldes de sperm'n'cheque women. Nogen afslutter forholdet med en mail, når graviditeten er i hus, andre skifter bare låsen. En mand var en særlig god fangst. Han kommer op at betale flere millioner til gengæld har hun også sabotetet alt samvær. En anden mand var ved at kæmpe sig ud af trange kår, da en mangeårig veninde brød alle aftaler. Han overvejede selvmord. Kondom hjælper ikke nødvendigvis. I flere tilfælde har kvinder selv taget indholdet. En klummeskribent i et af landets største medier beskrev indgående sin kamp om at få tømt kondomet. Det gav så også en reaktion. Hun vandt en pris.

En særlig snu kvinde fik gjort sig gravid med en ex, mange år efter hun havde set ham. Hun var kommet i tanke om , at der stadig var noget sæd ljggende fra et forgæves forsøg på kunstig befrugtning mange år tidligere. Det krævede kun nogle falske underskrifter, så var den hjemme. Samfundets reaktkon kom straks. Han skal betale.

Nu kender jeg ikke de engelske regler, men kunne forstille mig det var smart økonomisk? I Danmark får man jo ikke flere penge af at der er en far. Jeg siger ikke det ikke sker, men jeg synes bare ikke det er den mest sandsynlige forklaring, da slet ikke hvis kvinden var lesbisk (hvorfor jeg går udfra hun var bi og hendes tidligere ægteskab i så fald er helt uvedkommende for denne sag).

Det økonomiske incitament er givetvis langt højere i de engelske lande, hvor der kan scores store bidrag. Jeg tror også problemet er mindre i Danmark, men der kan stadig være mange sære motiver. En meget specifik forestilling om, hvordan barnets far skal se ud, fx
0
Jedi
Kort karma: 4
Likede indlæg: 210

Indlægaf Jedi » 16. jul 2018, 21:55

kidkomb skrev:Jedi, hvorfor bliver du ved med at sige at vi ikke ved noget som helst?
Der er hele to debattører der mener at kende til sagen personligt. Den ene kender kvinden, den anden kender Kaspar.
BEGGE to siger at Kaspar højst sandsynligt er blevet snydt, altså at hun bevidst har løjet om prævention.
Det er da at vide noget vil jeg mene.

Og til det med at kvinder jo bare kan få gratis sæd. Jo, tak, men hvis man ved noget som helst om hvordan sådan noget foregår, så ved man at der intet nemt er ved det. Hormonbehandlingen i sig selv er virkelig hård for mange og man skal igennem alt muligt.
Det tager tid, man skal godkendes osv. Og, så tror jeg faktisk at flere har det som abcd beskriver, at man gerne vil møde vedkommende, så man er sikker på at faderen til ens barn ikke er en der går en instinktivt på nerverne.

Sådan tror jeg ikke jeg har ikke formuleret mig: jeg siger, det er meget begrænsede oplysninger vi har, og dem vi har, har vi fra ham. Hun er bevidst udelukket fra at komme med sin bidrag af hensyn til hans fremtidige samarbejde med hende - som jeg har skrevet flere gange, så kan jeg faktisk godt forstå den tilgang (beskyldningen taget i betragtning). Debattører, som i sagens natur ikke rigtigt kan fortælle en hel masse, mener jeg ikke bidrager til større afklaring af, hvad der er blevet sagt, ment, gjort. Hendes egen version mangler.

Ved inseminationer bliver man ikke udsat for hormonbehandlinger - det er bare i en almindelig cyklus evt. med en enkelt ægløsningssprøjte. Det er rigtigt, at man skal undersøges for alverdens sygdomme osv., og det kan da godt være, nogen enten vil finde det besværligt eller ikke kunne komme igennem, fordi de fejler et eller andet.
Om folk gerne vil se deres donor i øjnene, altså det ved jeg ikke noget om?

Kan vi blive enige om, at Kaspar højst sandsynligt kunne have undgået denne livsændrende begivenhed, hvis han havde brugt kondom med denne for ham helt ukendte kvinde, som han kun havde kendt i en time?
4
Jedi

Indlægaf Jedi » 16. jul 2018, 22:01

Thomas31 skrev:
Hvad så, hvis vi tager det et skridt videre. Manden insisterede på kondom, men bagefter fik hun fat i det og gjorde sig selv gravid. Er det stadig hans skyld? Er det stadig mand-dig-op-tag-ansvar-stop-klynk modellen, fordi han ikke fik bortskaffet kondomet

Det har jeg meget svært ved at tro, at nogen vil synes er i orden på nogen måde.
Hvordan det er relevant i denne sag, hvor der helt sikkert ikke er brugt kondom, ved jeg ikke?
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2160
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20801

Indlægaf kidkomb » 16. jul 2018, 22:02

Jedi skrev:
kidkomb skrev:Jedi, hvorfor bliver du ved med at sige at vi ikke ved noget som helst?
Der er hele to debattører der mener at kende til sagen personligt. Den ene kender kvinden, den anden kender Kaspar.
BEGGE to siger at Kaspar højst sandsynligt er blevet snydt, altså at hun bevidst har løjet om prævention.

Og til det med at kvinder jo bare kan få gratis sæd. Jo, tak, men hvis man ved noget som helst om hvordan sådan noget foregår, så ved man at der intet nemt er ved det. Hormonbehandlingen i sig selv er virkelig hård for mange og man skal igennem alt muligt.
Det tager tid, man skal godkendes osv. Og, så tror jeg faktisk at flere har det som abcd beskriver, at man gerne vil møde vedkommende, så man er sikker på at faderen til ens barn ikke er en der går en instinktivt på nerverne.

Sådan tror jeg ikke jeg har ikke formuleret mig: jeg siger, det er meget begrænsede oplysninger vi har, og dem vi har, har vi fra ham. Hun er bevidst udelukket fra at komme med sin bidrag af hensyn til hans fremtidige samarbejde med hende - som jeg har skrevet flere gange, så kan jeg faktisk godt forstå den tilgang (beskyldningen taget i betragtning). Debattører, som i sagens natur ikke rigtigt kan fortælle en hel masse, mener jeg ikke bidrager til større afklaring af, hvad der er blevet sagt, ment, gjort. Hendes egen version mangler.

Ved inseminationer bliver man ikke udsat for hormonbehandlinger - det er bare i en almindelig cyklus evt. med en enkelt ægløsningssprøjte. Det er rigtigt, at man skal undersøges for alverdens sygdomme osv., og det kan da godt være, nogen enten vil finde det besværligt eller ikke kunne komme igennem, fordi de fejler et eller andet.

Kan vi blive enige om, at Kaspar højst sandsynligt kunne have undgået denne livsændrende begivenhed, hvis han havde brugt kondom med denne for ham helt ukendte kvinde, som han kun havde kendt i en time?

Altså uanset hvor mange gange I spørger om han kunne have undgået det, så er det jo ikke det der diskuteres?
Det er om hun har snydt ham. De to ting er ikke nødvendigvis indbyrdes afhængige og jeg synes det lugter af victimblaiming.
5
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 781
Likede indlæg: 14728

Indlægaf Juki » 16. jul 2018, 22:05

kidkomb skrev:
Juki skrev:

Jeg har overset hvem der angiveligt kender Kasper.

Indlægget med en der måske kender kvinden så jeg godt, men så vidt jeg husker blev det ikke begrundet hvorfor det sagtens kunne være den samme kvinde :gruble: Altså om hendes adfærd gjorde det plausibelt at tro hun bare ville være gravid fx. Måske jeg husker forkert.

Tricolettes indlæg på side 51

Tak for det.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 366
Likede indlæg: 3392

Indlægaf Marioneta » 16. jul 2018, 22:10

kidkomb skrev:Og til det med at kvinder jo bare kan få gratis sæd. Jo, tak, men hvis man ved noget som helst om hvordan sådan noget foregår, så ved man at der intet nemt er ved det. Hormonbehandlingen i sig selv er virkelig hård for mange og man skal igennem alt muligt.

Nej, man skal ikke godkendes og man behøver ikke få hormoner. Det kræver enten tålmodighed eller penge. Tålmodighed hvis du vælger det offentlige, for der tager det nok et par måneder for at komme til og penge, hvis man vælger det private. Så skal man selv betale for sæden. Behandlingen er dog gratis i det private, når du får en henvisning og det kan du altid få.

Hvis man er en kvinde med normal fertilitet, så er det altså bare insemination uden hormoner og det er altså forholdsvis nemt at komme til i det private. De vil nok gerne se dig til en start samtale, men derudover så kører du bare løs i næste cyklus.

Kvinder har absolut ingen grund til at snyde mænd for at få børn nu om dage.

Ud fra Kaspers historie kan det dog godt lyde som om, at hun har snydt ham, men jeg vil give de folk ret som siger, at vi jo ikke kender hele historien. Jeg er lidt spændt på, om der snart kommer en historie fra "Connie" som fortæller hendes side af sagen, for den virker ret genkendelig. Men mit eget gæt er nu også, at hun ikke har rent mel i posen.
4
Jedi

Indlægaf Jedi » 16. jul 2018, 22:16

kidkomb skrev:
Jedi skrev:

Altså uanset hvor mange gange I spørger om han kunne have undgået det, så er det jo ikke det der diskuteres?
Det er om hun har snydt ham. De to ting er ikke nødvendigvis indbyrdes afhængige og jeg synes det lugter af victimblaiming.

Det er også det, der diskuteres: har man et medansvar for prævention? Er der "skærpede omstændigheder" når man kun har kendt den anden i en time? Hvad skal der til at man kan sige "jeg er beskyttet"?
Jeg har hele tiden skrevet, at jeg sagtens kan forstå det er nedern for ham, hvis han ikke vil have børn i det hele taget, lige nu eller med hende. Jeg har også skrevet, at han har haft rig mulighed (faktisk lige ved hånden) for at påvirke situationen i en anden retning, da han rent faktisk stod i den. Jeg synes ikke, det er uvæsentligt ift om man vurderer, om hun har taget røven på ham eller ej.
2
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 16. jul 2018, 22:17

Marioneta skrev:
kidkomb skrev:Og til det med at kvinder jo bare kan få gratis sæd. Jo, tak, men hvis man ved noget som helst om hvordan sådan noget foregår, så ved man at der intet nemt er ved det. Hormonbehandlingen i sig selv er virkelig hård for mange og man skal igennem alt muligt.

Nej, man skal ikke godkendes og man behøver ikke få hormoner. Det kræver enten tålmodighed eller penge. Tålmodighed hvis du vælger det offentlige, for der tager det nok et par måneder for at komme til og penge, hvis man vælger det private. Så skal man selv betale for sæden. Behandlingen er dog gratis i det private, når du får en henvisning og det kan du altid få.

Hvis man er en kvinde med normal fertilitet, så er det altså bare insemination uden hormoner og det er altså forholdsvis nemt at komme til i det private. De vil nok gerne se dig til en start samtale, men derudover så kører du bare løs i næste cyklus.

Kvinder har absolut ingen grund til at snyde mænd for at få børn nu om dage.

Ud fra Kaspers historie kan det dog godt lyde som om, at hun har snydt ham, men jeg vil give de folk ret som siger, at vi jo ikke kender hele historien. Jeg er lidt spændt på, om der snart kommer en historie fra "Connie" som fortæller hendes side af sagen, for den virker ret genkendelig. Men mit eget gæt er nu også, at hun ikke har rent mel i posen.

Med godkendes mener jeg at man skal til lægen og have en henvisning (skal man ikke det?) Sådan som læger er flest i dag (hvis man skal dømme efter fortællinger herinde og IRL og mine egne oplevelser, så er det med at få en henvisning ikke altid skide nemt)
Jeg er usikker på hvorfor de to kvinder jeg kender, som har donorbørn, har fortalt om deres hormonbehandling.
Jeg er ikke mere inde i det end det de har fortalt mig, så jeg gik ud fra at hormonbehandling var en del af pakken.
De to kvinder er i øvrigt nogen som jeg kender uafhængigt af hinanden, den ene er en kollega, den anden deler jeg en fritidsinteresse med. Men de har nok begge haft en eller anden udfordring der gjorde hormoner nødvendige.
Så lærte jeg det :D
1
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 366
Likede indlæg: 3392

Indlægaf Marioneta » 16. jul 2018, 22:27

kidkomb skrev:Med godkendes mener jeg at man skal til lægen og have en henvisning (skal man ikke det?) Sådan som læger er flest i dag (hvis man skal dømme efter fortællinger herinde og IRL og mine egne oplevelser, så er det med at få en henvisning ikke altid skide nemt)
Jeg er usikker på hvorfor de to kvinder jeg kender, som har donorbørn, har fortalt om deres hormonbehandling.
Jeg er ikke mere inde i det end det de har fortalt mig, så jeg gik ud fra at hormonbehandling var en del af pakken.
De to kvinder er i øvrigt nogen som jeg kender uafhængigt af hinanden, den ene er en kollega, den anden deler jeg en fritidsinteresse med. Men de har nok begge haft en eller anden udfordring der gjorde hormoner nødvendige.

Jo, hvis du ønsker behandlingen betalt, så skal du have en henvisning. Men du kan altid bare gå ind på en privatklinik og få behandling. Min egen læge modsatte sig henvisningen i første omgang, men klinikkens sekretær fik den ordnet. Lægen har ikke noget at sige. Vil du have en henvisning, skal du have den, men der er sikkert ældre læger i det danske land, ligesom min gamle læge, som synes det der enlig mor ting er noget underligt noget og ikke vil samarbejde.

Kvinder, som ønsker donorbørn, kan jo også have fertilitetsproblemer, selvom de ikke er endt i behandling af den grund, så måske det har været en grund til hormonerne. Så er der nogle, som bare vælger det, for at øge chancerne, men hvis du har ægløsning af dig selv, så er hormoner ikke nødvendigt. Jeg bruger ikke hormoner i mine inseminationsforsøg. Jeg døjer så med timing af insemination i forhold til ægløsning. Jeg har simpelthen ægløsning for tidligt i forhold til hvad klinikken vurderer, så derfor lykkedes det ikke for mig i første omgang (nu holder jeg så pause).

Det kan være svært at få et donorbarn for nogle, men for mange enlige så er de jo kun endt på klinikken, fordi de ingen mand har og de har ikke fertilitetsproblemer :)
2
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 343
Likede indlæg: 3995

Indlægaf Æble » 17. jul 2018, 04:50

Kom i tanke om en relateret historie i min omgangskreds. Et par havde været i fertilitetsbehandling men det bar ikke frugt. Efter de blev skilt fik hun lagt et befrugtet æg op uden hans vidende (i et andet land) og han kunne så på facebook se at hun havde født en baby der lignede ham (hun har en anden hudfarve end ham og bor i et land hvor alle har hendes hudfarve og han er skandinav). Ej men hun er syg i hovedet. Ikke kun pga dette, det kræver en hel aften at fortælle hele historien.
3
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 154
Likede indlæg: 2890

Indlægaf BlueBunny » 17. jul 2018, 05:44

kidkomb skrev:
Jedi skrev:

Valgmulighederne i afstemningen er måske også dobbelt. For ja! Jeg mener han blev snydt. Men jeg har sat X ved “nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom”. For det gjorde han jo. Ingen tvang.

Men jeg synes hun er helt igennem usympatisk og ud fra udlægningen lyder det som om hun helt bevidst har ønsket en graviditet. Så hun har snydt ham ifht til sine hensigter.

Så man kan vel sige at han har gjort hende “forsætligt” gravid. Ikke “overlagt”. Og dermed er han ikke uden skyld.
5
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 17. jul 2018, 08:36

BlueBunny skrev:
Valgmulighederne i afstemningen er måske også dobbelt. For ja! Jeg mener han blev snydt. Men jeg har sat X ved “nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom”. For det gjorde han jo. Ingen tvang.

Men jeg synes hun er helt igennem usympatisk og ud fra udlægningen lyder det som om hun helt bevidst har ønsket en graviditet. Så hun har snydt ham ifht til sine hensigter.

Så man kan vel sige at han har gjort hende “forsætligt” gravid. Ikke “overlagt”. Og dermed er han ikke uden skyld.

Det synes jeg er en fin formulering. Jeg er ikke helt enig, men det er en meget mere nuanceret måde at beskrive det på :gogo:
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 715
Likede indlæg: 9403

Indlægaf vibbsen » 17. jul 2018, 10:34

kidkomb skrev:Altså uanset hvor mange gange I spørger om han kunne have undgået det, så er det jo ikke det der diskuteres?
Det er om hun har snydt ham. De to ting er ikke nødvendigvis indbyrdes afhængige og jeg synes det lugter af victimblaiming

Jamen, gu' fanden blev han da snydt. Helt vildt. Og jeg er da slet ikke i tvivl om at der findes masser af kvinder derude hvis moral er så flosset at de kan finde på den slags. Og han er ofret. Ingen tvivl om det.

Men når det er sagt, så vil jeg tillade mig at sammenligne ham med de uheldige kunder som jeg møder, og som har fået stjålet deres 50.000 kroners ur mens de hjalp en eller anden med at finde vej.

Lad nu for helvede være med at hjælpe en eller anden udenlandsk "turist" med at finde vej klokken 22 om aftenen....Og beskyt nu for helvede dig selv under engangsknald, ved at tage et kondom på, uanset om dit engangsknald siger at hun bruger prævention....

Og Nej, det burde ikke være sådan. Man burde kunne hjælpe folk med at finde vej uden at gå stjålet sit dyre ur, og man burde kunne stole på folk når de siger at de bruger prævention. Men sådan er det desværre bare ikke altid her nede i virkeligheden hvor vi lever.
Senest rettet af vibbsen 17. jul 2018, 10:53, rettet i alt 1 gang.
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Jedi

Indlægaf Jedi » 17. jul 2018, 10:39

Æble skrev:Kom i tanke om en relateret historie i min omgangskreds. Et par havde været i fertilitetsbehandling men det bar ikke frugt. Efter de blev skilt fik hun lagt et befrugtet æg op uden hans vidende (i et andet land) og han kunne så på facebook se at hun havde født en baby der lignede ham (hun har en anden hudfarve end ham og bor i et land hvor alle har hendes hudfarve og han er skandinav). Ej men hun er syg i hovedet. Ikke kun pga dette, det kræver en hel aften at fortælle hele historien.

Det lyder da også bare helt skørt!
Underligt hvis det er lovligt.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 236
Likede indlæg: 4008

Indlægaf hotlips » 17. jul 2018, 10:54

Marioneta skrev:
kidkomb skrev:Med godkendes mener jeg at man skal til lægen og have en henvisning (skal man ikke det?) Sådan som læger er flest i dag (hvis man skal dømme efter fortællinger herinde og IRL og mine egne oplevelser, så er det med at få en henvisning ikke altid skide nemt)

Jo, hvis du ønsker behandlingen betalt, så skal du have en henvisning. Men du kan altid bare gå ind på en privatklinik og få behandling. Min egen læge modsatte sig henvisningen i første omgang, men klinikkens sekretær fik den ordnet. Lægen har ikke noget at sige. Vil du have en henvisning, skal du have den, men der er sikkert ældre læger i det danske land, ligesom min gamle læge, som synes det der enlig mor ting er noget underligt noget og ikke vil samarbejde.

Kvinder, som ønsker donorbørn, kan jo også have fertilitetsproblemer, selvom de ikke er endt i behandling af den grund, så måske det har været en grund til hormonerne. Så er der nogle, som bare vælger det, for at øge chancerne, men hvis du har ægløsning af dig selv, så er hormoner ikke nødvendigt. Jeg bruger ikke hormoner i mine inseminationsforsøg. Jeg døjer så med timing af insemination i forhold til ægløsning. Jeg har simpelthen ægløsning for tidligt i forhold til hvad klinikken vurderer, så derfor lykkedes det ikke for mig i første omgang (nu holder jeg så pause).

Det kan være svært at få et donorbarn for nogle, men for mange enlige så er de jo kun endt på klinikken, fordi de ingen mand har og de har ikke fertilitetsproblemer :)

Jeg var i første omgang i kontakt med en privat klinik og der var der ingen tvivl om at man kom til samtale for at blive godkendt, dels ud fra det rent fysiske om man havde en rimelig chance for at blive gravid og dels for at blive vurderet i forhold til om de mente at man mentalt kunne holde til at være enlig mor med alt hvad der hører med.

Jeg var ret hurtigt på det rene med at det under ingen omstændigheder skulle være hos dem, men hvis man i forvejen har det lidt skidt med at det er med en donor så kan jeg egentlig godt forstå hvis man løber skrigende væk og ikke kan forlige sig med det som en mulighed , det var sådan noget hvor de havde en mening om hvordan man skulle forholde sig til at der ikke er en far, det skulle jeg jo sørge for at indprente barnet og den slags, ting der ikke hørte under hvad ihvertfald jeg havde forventet af det der trods alt burde være en indledende samtale til et klinisk forløb.
1

Tilbage til "Forhold og sex"