Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
49
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
144
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%

Afgivne stemmer: 215
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 154
Likede indlæg: 2884

Re: Blev han snydt?

Indlægaf BlueBunny » 19. jul 2018, 07:27

Frøken Himmelblå skrev:
BlueBunny skrev:Jeg kom til at tænke på at der har været et par sager hvor en mand har været bekendt med sin hiv-smitte. Derefter har han overlagt dyrket sex med andre kvinder/mænd. Mændene er idømt fængselsstraf for at have dyrket ubeskyttet sex velvidende risikoen.

Er det ikke det samme?
Kvinden ved hun er fertil. Og dyrker bevidst ubeskyttet sex. Hun giver ikke smitte, men hun giver et ubefrugtet æg kan man sige.

Jeg synes kvinden bør kunne straffes.

Men hvordan vil du nogensinde bevise, at hun faktisk har løjet?

Så længe det er ord mod ord, kan det sandsynliggøres, at manden var bevidst om det mulige slutresultat.

Ja det er trist. Og jeg synes slet ikke det er sammenligneligt med voldtægt! Alligevel tænker jeg at bevisbyrden er sammenlignelig. Det er supersvært at bevise andres intentioner.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 154
Likede indlæg: 2884

Indlægaf BlueBunny » 19. jul 2018, 07:47

vulpesVelox skrev:Hvis argumentet er baseret på logos, så skifter vi over til pathos. Hvis argumentet er pathos-baseret, så kører vi på ethos. Og hvis det fremførte argument er ethos-baseret, så lukker vi den da bare med logos igen.

Helt ærligt: Hold nu op. Det er jo lissom ikke et klaver, det her.

Jeg tror det er her jeg klikker på den lyserøde rumgorilla. Den står også angivet som en mulighed
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 781
Likede indlæg: 14727

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 15:19

abcd skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:Selvfølgelig gør det det. Prævention er beskyttelse imod uønsket graviditet, det er ikke andet eller mere. At spørge kvinden om hun bruger prævention, og forlade sig på hendes svar, er en udmærket beskyttelse imod graviditet. Den eneste måde man rationelt set kan være uenig, er hvis man mener at kvinder flest er fulde af løgn.

Alle er fulde af løgn. Også selvom man burde kunne stole på folk, men man kan sagtens være naiv og skyde sig selv i foden, selvom man tror det bedste om andre.

Det gør ikke nødvendigvis en til idiot at man stoler på folk.

Jeg er ikke enig i at alle er fulde af løgn. Jeg tror at i de fleste tilfælde hvor en kvinde siger hun er beskyttet, er det sandt. Ligesom de fleste mænd tager kondom på når de siger de gør det.

Men du er med på at det trods alt sker? Uanset om det så sker i er 9 ud af 10 tilfælde eller en ud af en million, det er ikke det vigtige.

Det vigtige er at man er opmærksom på at det sker og derfor forholder sig til det, hvis ikke man er interesseret i at det skal ende med en graviditet.

Har han ikke vidst at hel eller delvis ubeskyttet sex kan føre til graviditet kan han jo af gode grunde ikke bebrejdes for ikke at have mindsket risikoen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Akehurst2
Kort karma: 568
Likede indlæg: 11920

Indlægaf Akehurst2 » 19. jul 2018, 15:43

BlueBunny skrev:
vulpesVelox skrev:Hvis argumentet er baseret på logos, så skifter vi over til pathos. Hvis argumentet er pathos-baseret, så kører vi på ethos. Og hvis det fremførte argument er ethos-baseret, så lukker vi den da bare med logos igen.

Helt ærligt: Hold nu op. Det er jo lissom ikke et klaver, det her.

Jeg tror det er her jeg klikker på den lyserøde rumgorilla. Den står også angivet som en mulighed

En mulighed som af uransagelige årsager har fået flere stemmer end 'mangler mere information'. Som jeg synes er det eneste rigtige svar - hvordan kan man udtale sig om noget, der i sig selv er næsten umuligt at bevise og hvor man kun har den ene side af hisorien?
3
abcd
Kort karma: 132
Likede indlæg: 4296

Indlægaf abcd » 19. jul 2018, 15:51

Juki skrev:Men du er med på at det trods alt sker? Uanset om det så sker i er 9 ud af 10 tilfælde eller en ud af en million, det er ikke det vigtige.

Det sker også at der går hul på kondomer, og jeg synes det er ret vigtigt om det sker i 9 ud af 10 tilfælde eller i en ud af en million tilfælde.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 781
Likede indlæg: 14727

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 19:18

abcd skrev:
Juki skrev:Men du er med på at det trods alt sker? Uanset om det så sker i er 9 ud af 10 tilfælde eller en ud af en million, det er ikke det vigtige.

Det sker også at der går hul på kondomer, og jeg synes det er ret vigtigt om det sker i 9 ud af 10 tilfælde eller i en ud af en million tilfælde.

Ja, der sker også alt muligt andet. Det ændrer stadig ikke på at man må forholde sig til det jeg skrev, som du har klippet væk, hvis man har sex under de vilkår der er oplyst Kasper var under.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Thomas31
Kort karma: 21
Likede indlæg: 278

Indlægaf Thomas31 » 19. jul 2018, 20:05

ajnaM skrev:
Thomas31 skrev:
ajnaM skrev:
Thomas31 skrev:
vibbsen skrev:
ajnaM skrev:
paint skrev:Manden er i færd med at tage et kondom på. Kvinden siger at dette ikke er nødvendigt, fordi hun bruger prævention. Dette viser sig at være løgn. Hvem er det så, der har snydt? Hvordan kan man få drejet det til at manden er idiot?

Det kan man kun, hvis det at tro på at det andre mennesker siger, selv i risiko-situatioer, formentlig er løgn, hvilket igen fører til en konklusion, der går på at man er idiot, hvis man tror på andre mennesker.

Unægtelig er sørgelig konklusion.

Kvinde: Det er ikke nødvendigt, jeg bruger prævention

Mand: Okay, men jeg vil nu gerne bruge et kondom alligevel, så ingen af os risikerer at blive smittet.

Jeg fatter ikke problemet? Jeg fristes til at tro, at det skyldes, at man som kvinde typisk er nødt til at sige det. Jeg tror nærmest aldrig, jeg har haft et onenightstand, hvor manden selv har fundet prævention frem, uden at jeg har nævnt det. Så jeg ser det ærligt talt slet ikke som noget problem at sige. Hvis han nægter, ville jeg aldrig have sex med ham - selvfølgelig ikke, har jeg lyst til at sige.

Ja....Man må jo ihvertfald formode at Kasper ser temmelig let på risikoen for at redde sig en kønssygdom.....Når han sådan boller uden kondom..."Prævention" beskytter som bekendt kun mod graviditet. Han var - i mine øjne - heldig at det eneste han reddede sig af den oplevelse var et uønsket fadderskab....Man kan jo faktisk godt have diverse kønssygdomme uden at vide det. Især hvis man konsekvent knalder fremmede uden kondom :fløjt:

Han er simpelthen heldig, at han med forsæt blev gjort til far mod sin vilje.... ok.. jeg vil nødig vide hvad der sker for ham på en uheldig dag.

Jeg siger ikke, han har været heldig. Jeg synes bare, han har været dum. Uanset om han er blevet snydt eller ej. Og så kan jeg ikke se, at det skulle være nogen legitim årsag til at være dum med præventionen, at man ikke kunne få sig selv til at tage et kondom på - eller at man ikke følte, man kunne sige, at man gerne ville bruge kondom, fordi man på en eller anden måde ville være led over for kvinden. :forvirret:

Altså, man bestemmer selv, om man vil bruge prævention eller ej. Men man skal ikke komme og brokke sig over følgerne, når man ikke gør.

Følgerne skyldes hendes bedrag, ikke det manglende kondom. Det er en skræmmende tankegang, at hvis man ikke lever efter, hvad nogen synes er korrekte standarder, så må andre gerne udnytte det.

Hvad så, hvis vi tager det et skridt videre. Manden insisterede på kondom, men bagefter fik hun fat i det og gjorde sig selv gravid. Er det stadig hans skyld? Er det stadig mand-dig-op-tag-ansvar-stop-klynk modellen, fordi han ikke fik bortskaffet kondomet

Følgerne skyldes vel begge dele? Selv hvis hun har talt sandt, kan hun jo godt være blevet gravid - for de brugte ikke prævention. Det er begges ansvar at sørge for at undgå graviditet og kønssygdomme. Og selvfølgelig havde det været noget andet, hvis han rent faktisk havde haft kondom på, og hun efterfølgende havde gjort sig selv gravid - for i så fald havde han jo rent faktisk beskyttet sig. Det har han ikke her.

For at blive i kønssygdommene, kan man måske sammenligne det med, at du er sammen med en pige, og hun siger 'du behøver ikke bruge kondom, for jeg er blevet tjekket'. Ville du så tænke 'okay, fedt, så gør vi ikke det'? Det ville jeg sg* ikke. Og i øvrigt ville det også kræve, at jeg lige var blevet det, og det kunne vedkommende jo ikke vide noget om.

Man er nødt til at tage ansvar for sig selv, når man har onenightstands. Og derfor skal man bruge beskyttelse. Tager man ikke det ansvar, skal man stoppe med brokkeriet bagefter. Det mener jeg virkelig.

Hvis hun gjorde sig selv gravid med kondomet efterfølgende, har han jo heller ikke beskyttet sig. Han kunne have sikret sig, at hun ikke fik fat det. Den her tråd søsætter jo allerede princippet, om at det er hans ansvar at hindre hendes overgreb, så det ville bare være at tage ansvaret et skridt videre.

Når man giver ham ansvaret, fordi han ikke brugte kondom, er der reelt tale om, at man pålægger ham ens egne moralske holdninger. Det er samme princip, som hvis et voldtægtsoffers påklædning eller sexliv bruges mod hende. Det er stadig voldtægt, selvom hun kunne være blevet hjemme, og det er stadig et overgreb, selvom han kunne have brugt kondom.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 277
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 4834

Indlægaf Purple Haze » 19. jul 2018, 20:19

Der er jo ingen der har tvunget manden til noget!

Han har taget et valg, udfra en risiko vurdering, der muligvis var på et falsk, men helt sikkert på et usikkert, grundlag - og han vurderede forkert og skal nu være far.

Surt show.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Thomas31

Indlægaf Thomas31 » 19. jul 2018, 20:23

BlueBunny skrev:Jeg kom til at tænke på at der har været et par sager hvor en mand har været bekendt med sin hiv-smitte. Derefter har han overlagt dyrket sex med andre kvinder/mænd. Mændene (Edit: dem der vidste de bar hiv-virus) er idømt fængselsstraf for at have dyrket ubeskyttet sex velvidende risikoen.

Er det ikke det samme?
Kvinden ved hun er fertil. Og dyrker bevidst ubeskyttet sex. Hun bærer ikke smitte, men hun bærer et ubefrugtet æg kan man sige.

Det er præcis det samme, og eftersom flere mænd blev idømt meget lange fængselsstrafe, da hiv var dødeligt, kender retssystemet allerede til at skulle vurdere, hvem der gjorde hvad og hvordan og hvorfor ifm sex. Der er overhovedet ingen grund til ikke at gøre det strafbart, bortset fra, at systemet ikke ønsker at straffe kvinder.

Og jeg tvivler på, det vil være så svært at bevise. Formålet er at skaffe sig et barn. En voldsom beslutning, mange vil have diskuteret med andre.
0
Thomas31

Indlægaf Thomas31 » 19. jul 2018, 20:26

Purple Haze skrev:Der er jo ingen der har tvunget manden til noget!

Han har taget et valg, udfra en risiko vurdering, der muligvis var på et falsk, men helt sikkert på et usikkert, grundlag - og han vurderede forkert og skal nu være far.

Surt show.

Og den der skaber falske grundlag for risikovurderinger kan straffes i et hav af sammenhænge. Du har altså ikke en beskyttet ret til at lyve.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 631
Likede indlæg: 8221

Indlægaf Zombie » 19. jul 2018, 22:33

Thomas31 skrev:
BlueBunny skrev:Jeg kom til at tænke på at der har været et par sager hvor en mand har været bekendt med sin hiv-smitte. Derefter har han overlagt dyrket sex med andre kvinder/mænd. Mændene (Edit: dem der vidste de bar hiv-virus) er idømt fængselsstraf for at have dyrket ubeskyttet sex velvidende risikoen.

Er det ikke det samme?
Kvinden ved hun er fertil. Og dyrker bevidst ubeskyttet sex. Hun bærer ikke smitte, men hun bærer et ubefrugtet æg kan man sige.

Det er præcis det samme, og eftersom flere mænd blev idømt meget lange fængselsstrafe, da hiv var dødeligt, kender retssystemet allerede til at skulle vurdere, hvem der gjorde hvad og hvordan og hvorfor ifm sex. Der er overhovedet ingen grund til ikke at gøre det strafbart, bortset fra, at systemet ikke ønsker at straffe kvinder.

Og jeg tvivler på, det vil være så svært at bevise. Formålet er at skaffe sig et barn. En voldsom beslutning, mange vil have diskuteret med andre.

Spørgsmål.
Tror du, de har sagt, de vil snyde nogen? For at man gerne vil have et barn er i sig selv ikke bevis nok for, at man vil snyde sig til det.
0
Brugeravatar
SAGA
Kort karma: 6
Likede indlæg: 129

Indlægaf SAGA » 20. jul 2018, 19:34

Næh, han kunne jo bare have brugt det alligevel.

Hun er så muligvis en dum ko og udspekuleret.
2
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 354
Likede indlæg: 3805

Indlægaf Zinde » 20. jul 2018, 20:23

SAGA skrev:Næh, han kunne jo bare have brugt det alligevel.

Og sådan koger man 61 sider ned til essensen. :gogo:
3
Mann tracht und Gott lacht
In_your_eyes
Kort karma: 90
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 848

Indlægaf In_your_eyes » 20. jul 2018, 22:33

Zinde skrev:

Og sådan koger man 61 sider ned til essensen. :gogo:

Og er blevet skrevet flere gange, så helt enig :gogo:
0
:pompom:
abcd
Kort karma: 132
Likede indlæg: 4296

Indlægaf abcd » 21. jul 2018, 04:26

Hvis hun ikke har snydt ham, hvorfor er hun så en dum ko? Den titel kræver vel at hun på en eller anden måde har behandlet manden dårligt, og hvis navnet for den behandling ikke er snyd, hvad er det så?
0

Tilbage til "Forhold og sex"