Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Ville du?

Ja
5
5%
Nej
93
95%
 
Afgivne stemmer: 98
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Pax Romana » 13. jul 2018, 09:11

Kun med kondom er i alene i sengen.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Persnikedy » 13. jul 2018, 09:13

LaScrooge skrev:
D.itsen skrev:
Persnikedy skrev:Hvis et engangsknald siger "vi behøver ikke bruge kondom" så er det faresignalt til at vi skal bruge kondom eller droppe det.

Præcis. Det får da alle alarmer til at blinke, så gør han jo sådan med alle og risikoen for han så er smittet med noget, så meget større


Det er lige præcis denne tanke, der gør mig nervøs nok til at insistere. Hvis han kan gøre det med mig, kan han gøre det med andre, og de andre kan gøre det med andre og gud ved hvor DE har været - og med hvem! :panik:


Da jeg var yngere var jeg ikke helt så striks med kondomer som jeg er nu. Jeg endte med det min læge kaldte en døv-klamydia infektion. Jeg havde ingen symptomer, og måtte da også få det at vide af en tidliger sexpartner.

Selvom man tror man er sygdomsfri så ved man det kun hvis man er blevet testet. Jeg lærte heldigvis min lektie men noget som kunne klares med en tur på apoteket.
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf LadyFox » 13. jul 2018, 09:31

Tja, tjoooh... :genert:
Jeg er desværre lidt for god til ikke at passe på mig selv. Så på P-piller/p-stav og i en god brandert er det da sket mere end en gang at jeg var haft ubeskyttet sex.
1
...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. jul 2018, 09:46

Selvfølgelig ikke. Jeg er ikke idiot.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Filipai » 13. jul 2018, 09:51

Jeg havde på et tidspunkt en ferieflirt, hvor vi hyggede i den uge på Kreta, da vi var naboer, skide praktisk. Vi havde brugt kondom, og så sidste dag, så manglede vi, og så tænkte jeg pyt skidt. Bum, klamydia. Det var første gang jeg fravalgte kondom med en jeg ikke var i forhold med, dumt dumt, never again. Så steril eller ej, så ville der skulle kondom til.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Lys » 13. jul 2018, 10:00

Afstemningen er lidt for firkantet til at jeg kan svare sådan helt rigtigt - men jeg er sgu ikke altid lige god til at passe på mig selv... til gengæld har jeg været heldig og hyppig gæst til test for diverse.

For jeg har knaldet helt uden beskyttelse med en mand, jeg ikke var kæreste med, fordi han lovede at kontrollere sin udløsning (det gjorde han også) - men han var ikke et engangsknald, og jeg stolede på, at han var nytestet, da han sagde det. Graviditet ville dog ikke være en katastrofe for mig, og han var med på præmissen.

Jeg har også knaldet uden kondom, da jeg brugte p-piller/spiral, fordi vi blev grebet af stemningen, men hvis en mand prøvede at overtale mig til at lade være, ville jeg blive yderst principfast om brug af kondom.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Jedi » 13. jul 2018, 10:00

Nej, ikke pga. en oplysning om sterilitet. Sådan en udmeldning ved jeg faktisk ikke, hvad jeg ville stille op med? Det virker meget personligt, når det handler om, at man har mødt hinanden for et par timer siden.
Jeg har undladt kondomet, også med en helt ny partner, hvis han ikke har kunne holde den oppe efter kondomet er kommet på, meeeen det er jo noget andet.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21847

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Purple Haze » 13. jul 2018, 10:21

Det er en ret vigtig del af spørgsmålet at man ikke selv bruger nogen former for prævention.

Ville du stole på det når en fremmed siger han ikke kan få børn, og så undlade præventionen?

Spørger da jeg går ud fra at KVINDER ikke vil stole på sådan en oplysning. Men eftersom mange mænd gladeligt gør det så tænker jeg jeg kan tage fejl.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf thomassneum » 13. jul 2018, 10:40

Purple Haze skrev:Det er en ret vigtig del af spørgsmålet at man ikke selv bruger nogen former for prævention.

Ville du stole på det når en fremmed siger han ikke kan få børn, og så undlade præventionen?

Spørger da jeg går ud fra at KVINDER ikke vil stole på sådan en oplysning. Men eftersom mange mænd gladeligt gør det så tænker jeg jeg kan tage fejl.


Fakta er at kvinder gør det hver dag.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21847

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Purple Haze » 13. jul 2018, 10:55

thomassneum skrev:
Purple Haze skrev:Det er en ret vigtig del af spørgsmålet at man ikke selv bruger nogen former for prævention.

Ville du stole på det når en fremmed siger han ikke kan få børn, og så undlade præventionen?

Spørger da jeg går ud fra at KVINDER ikke vil stole på sådan en oplysning. Men eftersom mange mænd gladeligt gør det så tænker jeg jeg kan tage fejl.


Fakta er at kvinder gør det hver dag.


Muligvis?
Hvor har du det fra?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Wizzze » 13. jul 2018, 11:04

Hvad blev der egentlig af femidomet, gik det i sig selv igen, eller bliver det faktisk brugt? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21847

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Purple Haze » 13. jul 2018, 11:07

Wizzze skrev:Hvad blev der egentlig af femidomet, gik det i sig selv igen, eller bliver det faktisk brugt? :gruble:


Vil tro det ligger i “ting der ikke rigtig fungere-skuffen” sammen med pessaret.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf Jedi » 13. jul 2018, 11:13

Purple Haze skrev:Det er en ret vigtig del af spørgsmålet at man ikke selv bruger nogen former for prævention.

Ville du stole på det når en fremmed siger han ikke kan få børn, og så undlade præventionen?

Spørger da jeg går ud fra at KVINDER ikke vil stole på sådan en oplysning. Men eftersom mange mænd gladeligt gør det så tænker jeg jeg kan tage fejl.


Ved ikke, om den specielt var til mig, men nej. Jeg har ingen forudsætninger for at stole på vedkommende med noget så seriøst, da vi overhovedet ikke kender hinanden.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf LadyFox » 13. jul 2018, 12:02

Wizzze skrev:Hvad blev der egentlig af femidomet, gik det i sig selv igen, eller bliver det faktisk brugt? :gruble:

I følge sexlinjen er kondomet mere sikkert og billigere i drift end femidomet. Femidomet er heller ikke så let at anskaffe som et kondom. F.eks. kan man ikke købe femidomer i 7-elleven eller Netto.
0
...
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Kvinde: dropper du kondom ved engangsknald hvis han siger han er steril?

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2018, 12:13

Purple Haze skrev:
thomassneum skrev:
Purple Haze skrev:Det er en ret vigtig del af spørgsmålet at man ikke selv bruger nogen former for prævention.

Ville du stole på det når en fremmed siger han ikke kan få børn, og så undlade præventionen?

Spørger da jeg går ud fra at KVINDER ikke vil stole på sådan en oplysning. Men eftersom mange mænd gladeligt gør det så tænker jeg jeg kan tage fejl.


Fakta er at kvinder gør det hver dag.


Muligvis?
Hvor har du det fra?


Stigningen i kønssygdomme hos mænd såvel som kvinder peger rimelig meget i den retning. Altså på at man har sex uden kondom.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Forhold og sex"