Hvorfor bruger du ikke prævention?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf deliciouscookie » 16. jul 2018, 22:43

Juki skrev:
deliciouscookie skrev:
Juki skrev:Afledt af tråden med om en mand var blevet syndt(http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=11856) er jeg blevet nysgerrig efter at vide hvorfor I ikke bruger prævention, når I har sex med andre end en fast partner(Vigtig detalje!)

For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.


Jeg har ikke interesse i sex med andre end en fast partner. Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide, men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant.

Ikke kun henvendt til dig, men hvorfor så nævne det når det ikke er relevant?

Trådens emne er ellers ret lige til. Du har endda selv citeret det.

Sorry det lige blev dit indlæg jeg citerede, det er bare en generel irritationen for mig herinde.


Fordi du selv skriver "For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.", så antager jeg det er ok at sige i en tillægsbemærkning "men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant".

Men svare var altså ikke ulig dit eget "Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide", men du mener måske kun at det er dem der stadig praktiserer ubeskyttet sex med ikke fast partner som skal skrive?

I mine helt unge år har jeg været skyldig et par gange og årsagen vil jeg tilskrive kådhed og ungdommens naivitet kombineret med alkohol. Men det er vel ikke så usædvanlig og det er desuden år tilbage så ikke længere relevant. Jeg planlage ikke sex og det var så sjældent at når mulighed var der, så have jeg naturligvis sikke noget.

Jeg vil heller have kage end sex med eller uden kondom :popkorn:
0
make cookies not war
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf bluetof1 » 16. jul 2018, 22:54

Jeg har været en tåbe med prævention tidligere. Jeg har ikke haft ret mange one night stands og med dem har det været med prævention, enten p-piller eller gummi eller begge dele.
Med faste kærester har jeg som regel været på p-piller, men i det omfang jeg ikke har været det så har vi taget chancen alt for mange gange. Jeg har så vidt vides ikke haft nogle kønssygdomme, men har muligvis haft et enkelt tilfælde af kondylomer (tak til en kæreste for dem, i givet fald) og jeg har kun været gravid med min eksmand. Den sidste graviditet med ham skete LÆNGE efter at han skulle være steril efter at være blevet snippet, men det var han så åbenbart ikke :rulle: Hans reaktion i den forbindelse var i øvrigt det sidste søm i kisten til vores ægteskab.
Med nuværende kæreste tog vi chancen ret konsekvent i starten. Det var så dumt. Han havde kondomer til at ligge ved siden af sengen og ingen af os syntes det var akavet, snarere lidt sjovt, men de blev bare glemt alt for tit.
Jeg synes ofte det har været akavet at spørge om, men synes aldrig ansvaret er blevet væltet over på mig. Det har bare været en selvfølge at der skulle bruges et eller andet. Når det er sagt, så er det da sket at jeg har tænkt at det ville være en moodkiller at spørge om og det har også betydet at jeg ikke har gjort det. Så har jeg nok lidt lukket øjnene og tænkt "det går nok og jeg er jo også på p-piller".
Havde en kort fling (ikke helt nok til at være en kæreste, men for meget til at være et ONS) med en på et tidspunkt og der brugte vi ikke noget af nogen art og det er så pisseheldigt at det ikke gik galt. Jeg kunne have fået alt muligt med fra ham for han var om sig og jeg tror ikke han egentlig var så grundig med det prævention i det hele taget.

Så for at svare på spørgsmålet i titlen: dovenskab, heat of the moment, akavethed, "tænk hvis han bliver sur!". Alt sammen ting, der er blevet markant mindre gangbare som undskyldninger efterhånden som jeg er blevet ældre. Hvis jeg skulle ud på det marked igen så ville "tænk hvis han bliver sur!" i hvert fald ikke spille nogen rolle og heller ikke akavethed. Heat of the moment har jeg jo gjort mig skyldig i for relativt nylig, men eftersom det senere viste sig at manden de facto er steril så var det sygdomme, der var den største risiko der, men det vidste vi selvfølgelig ikke. Han har så heller ikke den allerstørste erfaring og var sammen med den samme i 18 år og fejrede ikke sin skilsmisse med at knalde alt med en puls, hvilket jeg nok mere gjorde.

Nu er jeg ikke på noget, men det er konstateret at manden er så tæt på steril at det vil kræve Helligåndens indblanding at blive gravid og ingen af os knalder med andre.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 16. jul 2018, 23:12

deliciouscookie skrev:
Juki skrev:
deliciouscookie skrev:
Juki skrev:Afledt af tråden med om en mand var blevet syndt(http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=11856) er jeg blevet nysgerrig efter at vide hvorfor I ikke bruger prævention, når I har sex med andre end en fast partner(Vigtig detalje!)

For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.


Jeg har ikke interesse i sex med andre end en fast partner. Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide, men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant.

Ikke kun henvendt til dig, men hvorfor så nævne det når det ikke er relevant?

Trådens emne er ellers ret lige til. Du har endda selv citeret det.

Sorry det lige blev dit indlæg jeg citerede, det er bare en generel irritationen for mig herinde.


Fordi du selv skriver "For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.", så antager jeg det er ok at sige i en tillægsbemærkning "men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant".

Men svare var altså ikke ulig dit eget "Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide", men du mener måske kun at det er dem der stadig praktiserer ubeskyttet sex med ikke fast partner som skal skrive?

I mine helt unge år har jeg været skyldig et par gange og årsagen vil jeg tilskrive kådhed og ungdommens naivitet kombineret med alkohol. Men det er vel ikke så usædvanlig og det er desuden år tilbage så ikke længere relevant. Jeg planlage ikke sex og det var så sjældent at når mulighed var der, så have jeg naturligvis sikke noget.

Jeg vil heller have kage end sex med eller uden kondom :popkorn:

Yep, det er det jeg er interesseret i at vide med denne her tråd, som jeg synes jeg skrev ret klart i startindlægget :)

Altså jeg ved da godt at der er mange der ikke kunne drømme om at dyrke (ubeskyttet) sex med en fremmed eller at de kun dyrker ubeskyttet sex med en fast partner, det er bare ikke det jeg har lavet tråden for at læse om. Jeg ved godt jeg ikke kan bestemme om folk læser præmissen for indholdet i tråden før de svarer. Men det er stadig irriterende når folk ikke forholder sig til det man spørger om.

Som at spørge hvilken blå farve/nuance folk foretrækker og de så svarer med at de bedst kan lide lyserød.

Det er som skrevet bare en generel irritation ved siden. Ikke noget personligt mod dig.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf deliciouscookie » 17. jul 2018, 14:11

Juki skrev:
deliciouscookie skrev:
Juki skrev:
deliciouscookie skrev:
Juki skrev:Afledt af tråden med om en mand var blevet syndt(http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=11856) er jeg blevet nysgerrig efter at vide hvorfor I ikke bruger prævention, når I har sex med andre end en fast partner(Vigtig detalje!)

For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.


Jeg har ikke interesse i sex med andre end en fast partner. Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide, men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant.

Ikke kun henvendt til dig, men hvorfor så nævne det når det ikke er relevant?

Trådens emne er ellers ret lige til. Du har endda selv citeret det.

Sorry det lige blev dit indlæg jeg citerede, det er bare en generel irritationen for mig herinde.


Fordi du selv skriver "For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.", så antager jeg det er ok at sige i en tillægsbemærkning "men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant".

Men svare var altså ikke ulig dit eget "Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide", men du mener måske kun at det er dem der stadig praktiserer ubeskyttet sex med ikke fast partner som skal skrive?

I mine helt unge år har jeg været skyldig et par gange og årsagen vil jeg tilskrive kådhed og ungdommens naivitet kombineret med alkohol. Men det er vel ikke så usædvanlig og det er desuden år tilbage så ikke længere relevant. Jeg planlage ikke sex og det var så sjældent at når mulighed var der, så have jeg naturligvis sikke noget.

Jeg vil heller have kage end sex med eller uden kondom :popkorn:

Yep, det er det jeg er interesseret i at vide med denne her tråd, som jeg synes jeg skrev ret klart i startindlægget :)

Altså jeg ved da godt at der er mange der ikke kunne drømme om at dyrke (ubeskyttet) sex med en fremmed eller at de kun dyrker ubeskyttet sex med en fast partner, det er bare ikke det jeg har lavet tråden for at læse om. Jeg ved godt jeg ikke kan bestemme om folk læser præmissen for indholdet i tråden før de svarer. Men det er stadig irriterende når folk ikke forholder sig til det man spørger om.

Som at spørge hvilken blå farve/nuance folk foretrækker og de så svarer med at de bedst kan lide lyserød.

Det er som skrevet bare en generel irritation ved siden. Ikke noget personligt mod dig.


Lyder rimeligt personligt eller ej.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 14:37

deliciouscookie skrev:
Juki skrev:
deliciouscookie skrev:
Juki skrev:
deliciouscookie skrev:
Juki skrev:Afledt af tråden med om en mand var blevet syndt(viewtopic.php?f=7&t=11856) er jeg blevet nysgerrig efter at vide hvorfor I ikke bruger prævention, når I har sex med andre end en fast partner(Vigtig detalje!)

For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.


Jeg har ikke interesse i sex med andre end en fast partner. Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide, men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant.

Ikke kun henvendt til dig, men hvorfor så nævne det når det ikke er relevant?

Trådens emne er ellers ret lige til. Du har endda selv citeret det.

Sorry det lige blev dit indlæg jeg citerede, det er bare en generel irritationen for mig herinde.


Fordi du selv skriver "For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.", så antager jeg det er ok at sige i en tillægsbemærkning "men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant".

Men svare var altså ikke ulig dit eget "Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide", men du mener måske kun at det er dem der stadig praktiserer ubeskyttet sex med ikke fast partner som skal skrive?

I mine helt unge år har jeg været skyldig et par gange og årsagen vil jeg tilskrive kådhed og ungdommens naivitet kombineret med alkohol. Men det er vel ikke så usædvanlig og det er desuden år tilbage så ikke længere relevant. Jeg planlage ikke sex og det var så sjældent at når mulighed var der, så have jeg naturligvis sikke noget.

Jeg vil heller have kage end sex med eller uden kondom :popkorn:

Yep, det er det jeg er interesseret i at vide med denne her tråd, som jeg synes jeg skrev ret klart i startindlægget :)

Altså jeg ved da godt at der er mange der ikke kunne drømme om at dyrke (ubeskyttet) sex med en fremmed eller at de kun dyrker ubeskyttet sex med en fast partner, det er bare ikke det jeg har lavet tråden for at læse om. Jeg ved godt jeg ikke kan bestemme om folk læser præmissen for indholdet i tråden før de svarer. Men det er stadig irriterende når folk ikke forholder sig til det man spørger om.

Som at spørge hvilken blå farve/nuance folk foretrækker og de så svarer med at de bedst kan lide lyserød.

Det er som skrevet bare en generel irritation ved siden. Ikke noget personligt mod dig.


Lyder rimeligt personligt eller ej.

Hva?

Jeg undskylder hvis du tror det er noget personligt mod dig. Det er det ikke. Dit indlæg var bare dråben der fik bægeret til at flyde over.

Som skrevet er det en generel irritation ved siden her.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Primerose » 17. jul 2018, 14:49

Fordi det føles meget bedre uden komdom.

Jeg bruger p-piller og har gjort det siden jeg var 14 år. Så jeg er beskyttet mod graviditet. Så vidt muligt vil jeg også insistere på at sex med nye partnere skal være med kondom. Og hvis man så begynder at regne med at det skal ske på fast basis og at man er eksklusive, så ryger komdomet altså også lynhurtigt. Sex ér bare bedre, mere sexet og mere lækkert, når det er hud mod hud og ikke lugter af gummi :genert: altså, hvis du spørger mig.
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf deliciouscookie » 17. jul 2018, 14:50

Juki skrev:Hva?

Jeg undskylder hvis du tror det er noget personligt mod dig. Det er det ikke. Dit indlæg var bare dråben der fik bægeret til at flyde over.

Som skrevet er det en generel irritation ved siden her.

Jeg siger at det du lige sagde giver mening.

Om det er personligt eller ej behøver du slet ikke at stå mig til regnskab for. Selvom det selvfølge er rart at det ikke er det :)
0
make cookies not war
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 15:55

deliciouscookie skrev:
Juki skrev:Hva?

Jeg undskylder hvis du tror det er noget personligt mod dig. Det er det ikke. Dit indlæg var bare dråben der fik bægeret til at flyde over.

Som skrevet er det en generel irritation ved siden her.

Jeg siger at det du lige sagde giver mening.

Om det er personligt eller ej behøver du slet ikke at stå mig til regnskab for. Selvom det selvfølge er rart at det ikke er det :)

Det manglende komma forvirrede mig, men godt at der ikke er nogle sure miner.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Rapfisk » 17. jul 2018, 16:27

Jeg brugte P-piller som single pga. menstruationssmerter, men pillerne kender jo ikke forskel.

Når jeg ikke brugte anden prævention - det er desværre sket et par gange - var det fordi jeg ikke turde at sige fra.
0
Livslinjen: 70 201 201
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Hewlett » 17. jul 2018, 17:02

Fordi jeg var fuld/dum/liderlig/ikke tænkte mig om. Det er bare nemmere og giver en mere lækker følelse uden. Ikke at det er nogen undskyldning. Og jeg har da også prøvet at blive gravid efter et nytårsknald hvor vi begge var fulde/dumme/liderlige/ikke tænkte os om.

Og jeg må så sige at mindet om følelsen af en kemisk abort har fået mig til at huske at beskytte mig selv ordentligt lige siden, for den tur ønsker jeg ikke engang at min værste fjende skal igennem :tie:
0

Tilbage til "Forhold og sex"