Kaffe eller sex på første date?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Wizzze » 18. jul 2018, 09:23

Eksperterne er ikke enige om ret meget når det kommer til dating, udover at mødes til kaffe på første date er en dårlig ide.
"- Der er mange årsager til, at kaffedaten er en dårlig idé. Det er et meget aggressivt møde, der minder om en jobsamtale. Man sidder to mennesker på hver side af et bord, og du er tvunget til at have øjenkontakt."

Sex på første date er eksperterne heller ikke enige om
"- Som kvinde øger du ikke sandsynligheden for at få en kæreste ved at have sex på første date, men det ved alle jo, siger Thomas Markersen skråsikkert. - Selvom kvinder skulle have lyst til onenightstands, skulle de blive bedre til at lade være. De burde være lidt mere nærige med sig selv, så det afspejler de grundlæggende seksuelle behov, hvor mænd generelt har tre gange så meget lyst til sex som kvinder, lyder det fra psykologen.

http://livsstil.tv2.dk/samliv/2018-07-1 ... elt-uenige

Men hvad siger de virkelige eksperter, nemlig jer? Er det at mødes over kaffe en god første date, og hvad med sex på første date, god eller dårlig ide?


PS: Datingcoach...really? :stoned:
0
Do as I say! :whip:
Selma156
Indlæg: 2346
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6811

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Selma156 » 18. jul 2018, 09:42

Hold nu op. Sikke en ekspert.. For nogen virker sex på første date, for andre gør det ikke. Det samme gælder kaffe. Jeg har dog været på gode dates der indeholdt begge dele. Og er sørme også blevet kærester med folk efter at have knaldet på første eller måske senest tredje date. De dér uskrevne regler gider jeg ikke underlægge mig.
4
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16108
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1402
Likede indlæg: 29950

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf TinaW » 18. jul 2018, 09:42

Vi mødtes på en cafe på første date (jeg drikker så slet ikke kaffe) til en sodavand, gik ud og spiste og det var alene pga jeg havde mens, at vi ikke dyrkede sex på første date :D
Jeg synes man skal gøre lige præcis som man føler for, både hvad angår mødested og om man har sex eller ej.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Pax Romana » 18. jul 2018, 09:43

Som jeg engang sagde til kæresten; hvis du giver kaffe og kage-så giver jeg frem og tilbage. :slem:
Lige så tørt kom det fra hende; du kan få te og kiks-og nul og niks.
Crash and burn! :wacko: :whip:
20
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19613
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46130

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf LadyFox » 18. jul 2018, 09:46

Hvis jeg kan få både kaffe og sex :slem:

I bund og grund handler det vel om hvad man selv er til, og hvad man hygger sig med.

Jeg er nok ikke den rette at spørge, for jeg har aldrig været på en date, på den der finde en kæreste-agtige måde, for at lære hinanden at kende.
Dem jeg har været sammen med har jo mødt af andre veje, måske de allerede har været en ven, en vens ven, eller en jeg er begyndt at hænge ud med efter vi har mødtes i nattelivet eller noget i den stil. Så jeg ved reelt set ikke hvad der sker i den sammenhæng.

Om en kaffedate er god afhænger vel af kemi og hvordan man er som person. Hvis kemien mangler og mam generelt set er dårlig til at snakke med fremmede kan jeg levende forstille mig at stemningen hurtigt bliver urar, og akavet. Hvis kemien er der kan man vel få en fed date alle steder. Ligesom hvis man er to der begge er rigtig gode til at snakke med hvem som helst så kan daten jo sagtens være fin selvom kemien mangler.

Hvad jeg har lært i min tid på debatter så er der mænd der gerne knaldet på første date, men så aldrig vil på date nummer to fordi damen så er en slut. Så det kan selvfølgelig også være et problem, men spørgsmålet er om man overhovedet har lyst til at ende op med sådan et menneske?
Men generelt tror jeg ikke sex på første date ødelægger noget, hvis interessen ellers er der.
1
...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8721
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7191

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Artem » 18. jul 2018, 09:53

Jeg er som sådan enig i at cafe dates hvor man sidder over for hinanden, mens har på fornemmelsen at alle omkring en ved at det er første date. Sjældent virker særligt godt for mig. Synes ikke at man kan tale så frit der, og bliver alt for ofte forstyrret af alt muligt andet. Så er sjældent en type af date jeg har haft held med. Dog biograf endnu dårligere, for der taler man jo slet ikke sammen.
For mig fungerer det bedst med at mødes privat, eller at man laver noget sammen, som bare at gå en tur sammen.

Ja og man kan sagtens have sex på første date selv om det er noget seriøst man søger. Vil nærmere se det som en fordel at man ikke kan holde sig fra hinanden.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20432
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43884

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf paint » 18. jul 2018, 10:57

Jeg har aldrig været på en decideret 'date'. Dem jeg har mødt, har jeg mødt diverse steder, ude i virkeligheden og ud fra dette, er det så blevet til noget eller ikke.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Freya » 18. jul 2018, 11:00

Hvad med kaffe OG sex på første date?
3
JoyNips
Indlæg: 12061
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33916

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf JoyNips » 18. jul 2018, 12:16

Vi fik hverken eller. Det er sgu da gået okay alligevel...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Wizzze » 18. jul 2018, 13:18

Lige meget hvad, HUSK pungen!
piiiinlig date :tie:

https://www.bt.dk/film-og-tv/aah-nej-ak ... -og-vaerre
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19613
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46130

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf LadyFox » 18. jul 2018, 13:33

Wizzze skrev:Lige meget hvad, HUSK pungen!
piiiinlig date :tie:

https://www.bt.dk/film-og-tv/aah-nej-ak ... -og-vaerre

Jeg tænker mere når nu det er et tv-program hvorfor i alverden skal de så selv betale daten? :mellow:
1
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Wizzze » 18. jul 2018, 13:37

LadyFox skrev:
Wizzze skrev:Lige meget hvad, HUSK pungen!
piiiinlig date :tie:

https://www.bt.dk/film-og-tv/aah-nej-ak ... -og-vaerre

Jeg tænker mere når nu det er et tv-program hvorfor i alverden skal de så selv betale daten? :mellow:


Mon ikke konceptet er at "kameraet" kun er med som en slags flue på væggen, resten skal være så "virkeligt" som muligt? :gruble:

Det åbner ihvertfald for den gamle traver, hvem betaler for daten? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19613
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46130

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf LadyFox » 18. jul 2018, 13:44

Wizzze skrev:
LadyFox skrev:
Wizzze skrev:Lige meget hvad, HUSK pungen!
piiiinlig date :tie:

https://www.bt.dk/film-og-tv/aah-nej-ak ... -og-vaerre

Jeg tænker mere når nu det er et tv-program hvorfor i alverden skal de så selv betale daten? :mellow:


Mon ikke konceptet er at "kameraet" kun er med som en slags flue på væggen, resten skal være så "virkeligt" som muligt? :gruble:

Det åbner ihvertfald for den gamle traver, hvem betaler for daten? :gruble:

Sikkert. Jeg forstår bare ikke hvorfor man så gider at skulle på blind date med en fremmed som produktionen har fundet til en, når man også selv skal betale. Det siger vel sig selv at produktionen har mere interesse i at daten er underholdende end nødvendigvis god.

Men jeg er faktisk ligeglad hvem der betaler, men jeg synes det er en god idé at blive enig om det fra start hvis ikke man har som udgangspunkt at hver især betaler for sig selv.
Jeg betaler dog ofte hvis jeg inviterer en flamme ud.
3
...
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6978

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Ladysparrow » 18. jul 2018, 13:58

Har ikke datet vanvittigt meget, men efter min skilsmisse var jeg på et par kaffedates som ikke var noget specielt. Da jeg så mødtes med min nuværende kæreste var vores arbejdstider vidt forskellige så de første mange møder var kaffedates, da det var sommer gik vi mange ture med take away kaffe. Men vores første date var på en Starbucks og den var mere end vellykket - er stadig trist over at Starbucksen er lukket.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Lurende Peber » 18. jul 2018, 15:22

Begge dele er fint med mig :)
Og sex på første date giver da et hint om, at vi er enige om vigtigheden af vore drifter :gogo:
0
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Forhold og sex"