Kaffe eller sex på første date?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Kaffe » 19. jul 2018, 19:08

Hvis en kvinde vil sikre sig, at hun på en første date ikke ender i kanen med en mand, som efterfølgende ikke vil ses igen, så bør hun lade være at have sex på første date med nogen. Ansveret ligger både hos manden og kvinden.

Hvis en kvinde ønsker sex på første date, så mener jeg ikke, det er mandens ansvar at gætte, at det forpligter på et personligt plan efterfølgende.

Hvis en kvinde er på en date, hvor manden siger, at han leder efter en kæreste, så er det ikke ensbetydende med, at det er hende, han bliver kæreste med. Så hvis de har sex, betyder det ikke, at kvinden kan være sikker på, at de efterfølgende bliver kærester.

Hvad skal en mand advare om på forhånd? Skal han konkret sige, at hvis der bliver sex, så er det ikke en garanti for et forhold? Er det ikke noget sjovt noget at sige? Hvad hvis manden ikke er bevidst om, at han måske vælger en kvinde fra, som ønsker sex på første date?

Når en mand vælger en kvinde fra som kærestepotentiale efter sex på første date, så tror jeg personligt, at det ikke var blevet til noget uanset.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Kaffe » 19. jul 2018, 19:14

Hvis en mand godt ved, at han kun er ude efter sex, selvom han kan mærke, at kvinden ønsker noget mere, så er det stadig hendes eget ansvar at lade være. Hun kan ikke regne med en person, hun lige har mødt. Man kan ikke bedømme folk ordentligt efter så lidt tid. Det er logik. Og der findes folk, man kan regne med og folk man ikke kan regne med. Og det gælder i alle henseender. Det finder man ud af ved at snakke og lære hinanden at kende.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Kaffe » 19. jul 2018, 19:17

Ovenstående indlæg betyder ikke, at jeg personligt synes, det er okay at foregøgle andre noget som helst. Men vigtigst af alt er det at tage ansvar for sig selv.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf dgd2007 » 19. jul 2018, 19:21

hotlips skrev:Jeg hader dates, netop fordi det er en jobsamtale til om man nu skal være kærester og jeg kan ikke med det, jeg fik engang lungebetændelse og var lykkelig for så slap jeg for en date jeg ikke rigtig havde kunnet sno mig ud af på en pæn måde, og jeg kunne godt li ham og jeg havde også knaldet ham en gang men hell no, jeg gider ikke sidde der og skulle godkendes.
[...]

Ja, nu har jeg som sagt aldrig prøvet sådan noget aftalt dating. Men det der kan jeg sagtens sætte mig ind i.
Når der ikke er den normale usikkerhed om hvorvidt den man taler med, mon er frisk på noget - det ved man jo han/hun er pga. annoncen/profilen - så er det vel kun det med om "ansøgeren" opfylder betingelserne. :gruble:
0
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Kaffe » 19. jul 2018, 19:22

Jeg glemte at skrive 'synes jeg' efter hver sætning.
Det er fordi, det er logisk for mig, at det jeg skriver/mener, er noget jeg synes/mener. Hvis det derimod var noget, som naboen synes, ville jeg anføre det eksplicit.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 19:29

Det er meget sjovt det man siger om kvinder og undertøj, men det passer i mange tilfælde også.

Hvis en kvinde har en forventning, et håb/ønske om at daten med en ny fyr, kan ende intimt, evt. også med sex, tager hun fint undertøj på.

Det kan tit give et praj om en kvindes interesse. Hvis man gerne vil imponere end ny fyr man kan lide er de der gamle, slidte Sloggi trusser sjældent førstevalg.. :santa2:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Planten » 19. jul 2018, 19:35

Juki skrev:Det er meget sjovt det man siger om kvinder og undertøj, men det passer i mange tilfælde også.

Hvis en kvinde har en forventning, et håb/ønske om at daten med en ny fyr, ender intimt, evt. også med sex, tager hun fint undertøj på.

Det kan tit give et praj om en kvindes interesse. Hvis man gerne vil imponere end ny fyr man kan lide er de der gamle, slidte Sloggi trusser sjældent førstevalg.. :santa2:

Det, synes jeg, er vildt sjovt, du skriver. Jeg er nemlig sloggi typen all the way :D sorte og af bomuld. What's not to like. Skal det dog kun handle om sex, tager jeg nogle af de ubehagelige med blonder og gejl på. De bliver jo alligevel hurtigt pillet af :D

Og dermed ikke sagt, at jeg ikke bruger noget at det pyntede undertøj sammen med en, jeg holder af :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 21:31

Planten skrev:
Juki skrev:Det er meget sjovt det man siger om kvinder og undertøj, men det passer i mange tilfælde også.

Hvis en kvinde har en forventning, et håb/ønske om at daten med en ny fyr, ender intimt, evt. også med sex, tager hun fint undertøj på.

Det kan tit give et praj om en kvindes interesse. Hvis man gerne vil imponere end ny fyr man kan lide er de der gamle, slidte Sloggi trusser sjældent førstevalg.. :santa2:

Det, synes jeg, er vildt sjovt, du skriver. Jeg er nemlig sloggi typen all the way :D sorte og af bomuld. What's not to like. Skal det dog kun handle om sex, tager jeg nogle af de ubehagelige med blonder og gejl på. De bliver jo alligevel hurtigt pillet af :D

Og dermed ikke sagt, at jeg ikke bruger noget at det pyntede undertøj sammen med en, jeg holder af :)

Sloggi har meget fint undertøj, så det er ikke Sloggi i sig selv jeg mener. Det er typen/udseendet af undertøjet :D

Hvis en ny/fremmed kvinde har pænt undertøj på når du får hende med hjem i seng er det ikke nødvendigvis fordi du har gjort noget særligt, og hun ikke havde regnet med at få sex. Ligesom når man køber pænt tøj inden en bytur eller et særligt arrangement for at gøre et særligt indtryk. Det er vist det "rygtet/joken" går på :gruble:
Senest rettet af Juki 19. jul 2018, 21:35, rettet i alt 2 gange.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Planten » 19. jul 2018, 21:34

Juki skrev:
Planten skrev:
Juki skrev:Det er meget sjovt det man siger om kvinder og undertøj, men det passer i mange tilfælde også.

Hvis en kvinde har en forventning, et håb/ønske om at daten med en ny fyr, ender intimt, evt. også med sex, tager hun fint undertøj på.

Det kan tit give et praj om en kvindes interesse. Hvis man gerne vil imponere end ny fyr man kan lide er de der gamle, slidte Sloggi trusser sjældent førstevalg.. :santa2:

Det, synes jeg, er vildt sjovt, du skriver. Jeg er nemlig sloggi typen all the way :D sorte og af bomuld. What's not to like. Skal det dog kun handle om sex, tager jeg nogle af de ubehagelige med blonder og gejl på. De bliver jo alligevel hurtigt pillet af :D

Og dermed ikke sagt, at jeg ikke bruger noget at det pyntede undertøj sammen med en, jeg holder af :)

Sloggi har meget fint undertøj, så det er ikke Sloggi i sig selv jeg mener. Det er typen/udseendet af undertøjet :D

Hvis en ny/fremmed kvinde har pænt undertøj på når du får hende med hjem i seng er det ikke nødvendigvis fordi du har gjort noget særligt, og hun ikke havde regnet med at få sex. Ligesom når man køber pænt tøj inden en bytur eller et særligt arrangement for at gøre et særligt indtryk. Det er vist det "rygtet/joken" går på :gruble:

Jeg ved godt, hvad du mener :)

Nu hiver jeg ikke damer med hjem, men jeg kan faktisk bedst lide at mænd ikke har gjort noget ved deres undertøj (og det kender jeg altså mænd, der går op i), for så har de ikke regnet med at skulle lægge op til sex :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf hotlips » 19. jul 2018, 21:36

dgd2007 skrev:
hotlips skrev:Jeg hader dates, netop fordi det er en jobsamtale til om man nu skal være kærester og jeg kan ikke med det, jeg fik engang lungebetændelse og var lykkelig for så slap jeg for en date jeg ikke rigtig havde kunnet sno mig ud af på en pæn måde, og jeg kunne godt li ham og jeg havde også knaldet ham en gang men hell no, jeg gider ikke sidde der og skulle godkendes.
[...]

Ja, nu har jeg som sagt aldrig prøvet sådan noget aftalt dating. Men det der kan jeg sagtens sætte mig ind i.
Når der ikke er den normale usikkerhed om hvorvidt den man taler med, mon er frisk på noget - det ved man jo han/hun er pga. annoncen/profilen - så er det vel kun det med om "ansøgeren" opfylder betingelserne. :gruble:


Jeg har heller ikke prøvet det via annoncer eller profiler, men jeg synes nu jeg er rimeligt nem at have med at gøre, enten kommer man godt ud af det på den der måde og så er det jo ingen sag at lave noget skægt sammen, eller også gør man ikke og så kan det være ligemeget.
Men jeg har også bare gjort mig lidt mere umage for at komme ud og møde nogen nye mennesker hvis jeg syntes jeg manglede mandligt selskab, det har af og til betydet at jeg er gået alene i byen for der er ingen mænd der har lyst til at snakke når man kommer ene dame med en flok mænd, men på den anden side så har de jo masser af andre mandlige venner så det er sådan i det store hele gået ret nemt altid.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 21:47

Planten skrev:
Juki skrev:
Planten skrev:
Juki skrev:Det er meget sjovt det man siger om kvinder og undertøj, men det passer i mange tilfælde også.

Hvis en kvinde har en forventning, et håb/ønske om at daten med en ny fyr, ender intimt, evt. også med sex, tager hun fint undertøj på.

Det kan tit give et praj om en kvindes interesse. Hvis man gerne vil imponere end ny fyr man kan lide er de der gamle, slidte Sloggi trusser sjældent førstevalg.. :santa2:

Det, synes jeg, er vildt sjovt, du skriver. Jeg er nemlig sloggi typen all the way :D sorte og af bomuld. What's not to like. Skal det dog kun handle om sex, tager jeg nogle af de ubehagelige med blonder og gejl på. De bliver jo alligevel hurtigt pillet af :D

Og dermed ikke sagt, at jeg ikke bruger noget at det pyntede undertøj sammen med en, jeg holder af :)

Sloggi har meget fint undertøj, så det er ikke Sloggi i sig selv jeg mener. Det er typen/udseendet af undertøjet :D

Hvis en ny/fremmed kvinde har pænt undertøj på når du får hende med hjem i seng er det ikke nødvendigvis fordi du har gjort noget særligt, og hun ikke havde regnet med at få sex. Ligesom når man køber pænt tøj inden en bytur eller et særligt arrangement for at gøre et særligt indtryk. Det er vist det "rygtet/joken" går på :gruble:

Jeg ved godt, hvad du mener :)

Nu hiver jeg ikke damer med hjem, men jeg kan faktisk bedst lide at mænd ikke har gjort noget ved deres undertøj (og det kender jeg altså mænd, der går op i), for så har de ikke regnet med at skulle lægge op til sex :)

Jamen jeg er enig. Jeg føler mig også tit bedre tilpas i tøj jeg er vant til end nyt og smart tøj, købt til lejligheden.

Men det er bare sjovt alligevel. Når man er kærester har man tit set hinandens mindre sexede undertøj og vaner, men der skal man jo heller ikke imponere sin partner på samme måde og med det samme, som når man er sammen for første gang og gerne kun vil vise sine pæne sider frem. Dem kan man jo ikke rigtig løbe fra når man er blevet kærester :-D Mange har jo også tendens til at "slække"/nedtone ting de gik meget op i i starten af relationen, fordi det ikke længere er det vigtigste at gøre et godt indtryk på det umiddelbare(udseende og opførsel) fremfor at man også kan holde hinanden ud i hverdagen når den værste forelskelsen har lagt sig.

(Håber det giver mening. Mit hoved er lidt træt)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 22:43

vulpesVelox skrev:Sloggi og trainers > tanga og stiletter. Just saying. Afslappet er et udtryk for selvtillid. Selvtillid er sexy.

Sorry, jeg gengiver bare en slags joke Billede

Stod det til mig så gik jeg kun i nattøj. Det åbenbart ikke er velset at gå nøgen rundt :forvirret:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Tanten » 19. jul 2018, 23:27

Jeg synes, man skal gøre præcis, som man har lyst til.

Hvis kemien er til det, og man ikke kan lade være, så hav sex på første date - en mand, der ender med at afvise en, fordi man ville det samme som ham og gjorde det, er alligevel ikke en mand, man kan bruge til noget som helst. Den form for dobbeltmoral - at foreslå sex og så bagefter skose den anden for at indvilge, har jeg ingen respekt for. Jeg har haft forhold på hhv. 1.5 år, 3.5 og 7.5 år, der startede med sex på første date, så jeg håber og tror, det er en forældet holdning hos de fleste voksne mænd, at de forventer, man siger nej, hvis de foreslår sex :stoned:

Min kæreste gennem 4 år og jeg oplevede en spirende forelskelse gennem et års tid, hvor vi ikke kunne agere på vores følelser og gensidige tiltrækning af flere årsager. Faktisk oplevede jeg, at der var en "finhed" over at nærme sig hinanden på den måde, gradvist og tøvende, fremfor at kaste sig i hinandens arme - noget, jeg ikke havde oplevet siden ungdommen, hvor man ikke tog sex som givet.

Det var dejligt at opleve at blive forelsket, fordi jeg kendte ham og hvad han stod for, hans holdninger, humor og værdier, og at det seksuelle voksede frem af det, fremfor at være udgangspunktet, hvor man så først bagefter skulle lære hinanden at kende.

Jeg havde engang en interessant date, hvor mandens forslag var, at vi gik en tur rundt om en sø - og det gjorde vi så. Vi snakkede undervejs, så det var afslappet fremfor at sidde overfor hinanden og have øjenkontakt. Det var en hyggelig måde at have en date, men vi var begge enige om, at vi ikke var interesseret i hinanden romantisk og seksuelt.
4
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Tanten » 19. jul 2018, 23:53

Omvendt synes jeg, det er helt naturligt, at sex på 1. date ikke nødvendigvis betyder, der bliver en 2. date - det kunne være rart, hvis sex handlede om gensidig tiltrækning fremfor strategi.
2
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Tanten » 20. jul 2018, 00:04

abcd skrev:
Mistermor skrev:
abcd skrev:
Der er vi så bare uenige. Jeg synes ikke der findes urimelige krav i lige præcis parforhold. Der er ingen ser har krav på at være ønskede partnere.


Jeg er enig i, at ingen har krav på at være ønskede partnere. Men jeg kan ikke se, hvordan man skal kunne undgå at kunne klassificeret som dobbeltmoralsk og urimelig som menneske, hvis man stiller krav til en partner, man ikke selv vil leve op til.
Man kan selvfølgelig sagtens gøre det; der er forhåbentlig bare ikke mange, der har lyst til at være i sådan et forhold.


Hvis noget skal være urimeligt, skal det være urimeligt over for nogen. Hvis det at en mand fravælger en kvinde fordi hun har sex på første date, er urimeligt, må urimeligheden være over for hende. Det betyder hun har haft krav på en anden adfærd. Hvilken anden adfærd? At han fortsatte med at date hende efter sexen? At han ikke havde sex med hende?


At han undlod at opfordre til sex, hvis hun implicit diskvalificerer sig selv i hans øjne ved at indvilge. Det er da besynderligt at fravælge folk, fordi de siger ja til ens eget forslag?

Jeg er helt med på, at folk kan have forskellige forventninger, og at sex ikke er eller skal være garanti for 2. date - men hvorfor direkte opfordre til det, når man ved, man vil droppe personen efterfølgende, FORDI hun siger ja :stoned: Det er jo noget helt andet end at droppe hende af andre årsager, PÅ TRODS AF at hun sagde ja.
4

Tilbage til "Forhold og sex"