Hvordan “starter” sex hos jer?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf HappyPaww » 26. jul 2018, 09:42

HappyPaww skrev:Alle har så søde rosenrøde historier, så der må også komme en lille modpol fra et småbørnspar (som Tanten også refererer til) :lol:

Det sker som regel ved at når der er gået et par uger siden sidst, så får kæresten sådan et halvkikset horny blik når jeg kysser ham godnat, og så går jeg med på den, for husfredens skyld (og det skal lige siges at jeg da også nyder det når vi er i gang). Bonusinfo: Det skal helst ikke tage mere end 20 minutter max fra start til slut :genert:

Ja, livet med småbørn gør en træt, og man prioriterer ofte sparsom søvn :lol: Men glæder mig da til at vi har lidt mere privatliv, ingen børn i sengen osv osv :)

Disclaimer: Jeg ved selvfølgelig godt at nogen stadig formår at knalde som kaniner - og godt for dem ;) :lol:

Startfrasen er tit bare et “You wanna?” :lol:
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Patience » 26. jul 2018, 10:53

Vi bor ikke sammen, men vi har stort set altid sex når vi er sammen. Jeg er ikke ret glad for direkte verbale oplæg og da slet ikke hvis det bliver formuleret på "børnesprog" - hvis min kæreste kaldte sin pik for tissemand, så ville det være instant turnoff for mig.
Vi kender hinanden rigtig godt, så jeg er sådan set aldrig i tvivl når min kæreste har lyst til sex - det kan jeg bare se og mærke. Jeg tror heller ikke han er i tvivl med mig.
Mit tøj og ikke mindst undertøj sender også gerne nogle signaler - de gange jeg dukker op hos ham i korset og hofteholder der ved han også hvilken type sex, jeg har lyst til.
9
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf cola » 26. jul 2018, 11:09

Kan du ikke lige holde dem her "peger på mine bryster"
Vil du hjælpe med at starte min menstruation?
Jeg vil ha sex, NU
og så en der altid er lidt langsom for ham at opdage... hvor jeg bare smider tøjet uden at sige noget :-)

Han lagde op til sex ved at kysse mig i nakken, virkede hver gang.
1
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Selma156 » 26. jul 2018, 11:10

Nu har jeg ikke haft en fast partner i halvandet år, og det dér sex har været nærmest ikkeeksisterende. Men altså. For mit vedkommende starter det meste nonverbalt, sådan med blikke og berøringer. Hvis man kender sin partner godt, er der som regel ingen tvivl. Ellers er en rimelig sikker vinder bare dét at være nøgen/smide tøjet :D Hvis det er inden man skal sove eller om morgenen, inden man skal op, er det som regel bare noget med at kigge intenst på hinanden og/eller røre hinanden visse steder.

Jeg kan rigtig godt lide både komplimenter og dirtytalk under akten, men som forspil fungerer det som regel ikke for mig. Jeg har aldrig forstået det der med at spørge, om man vil have sex. Altså, lysten kan tydeligt mærkes uden ord, synes jeg.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf IrmaPigen » 26. jul 2018, 11:18

Han siger ofte "Skal jeg ikke lige holde dine bryster" :lol:

Okay, kan godt høre at vi nok ikke er helt normale :-D
3
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Liou » 26. jul 2018, 11:53

Min kæreste er ikke så meget for aftalte sextider, så det skal helst ske bare en smule spontant.

Normalt ligger hun lidt op til det ved at ligge og stritte med rumpen, begynder at pille ved enten mig eller sig selv, eller det kan være et langt og lidenskabelig kys, der ender med at udvikle sig, eller et fælles bad... vi er ret dårlige til at bade sammen... vi ender altid mere beskidte, end da vi trådte ind i badet. Andre gange ligger det måske lidt allerede i luften... Jeg VED der er sex på menukortet, hvis hun bruger udtrykket "skal vi ikke se det her afsnit færdig, og så gå ind og hygge". Hygge = Sex

I starten var det mest mig, der lagde op til det, men det er jeg gået lidt væk fra. Jeg er ikke så god til afvisninger, så jeg vil hellere bare vente på hun er klar.

Det er ikke ligefrem beroligende at læse om sexlivet i småbørnsparforholdene, når ens kæreste er skruk. Nok min værste frygt ved den slags.
2
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Q-beben » 26. jul 2018, 13:59

Hos os kan alt muligt føre til sex... Det er meget spontant, og der er ikke noget typisk mønster... :)

Nogle gange kigger vi bare på hinanden, og så tænker vi det samme og får lyst til hinanden...
Andre gange bliver der sendt frække beskeder imellem os i løbet af dagen
Andre gange igen sidder vi og snakker, mens vi deler en god flaske rødvin..., og kommer lysten lige pludselig
Eller når vi er gået i seng og bare får lyst til hinanden, fordi vi ligger tæt...
Eller også er vi i bad, og lige pludselig får vi lyst begge to...
Han siger, at det er min strittende rumpe, der "tricker" ham om morgenen... Så kysser han mig i nakken og kærtegner min krop, indtil jeg vågner... Jeg er et B-menneske og meget langsom om at vågne om morgenen..., så jeg tager sjældent initiativ til morgensex :)

Vi har lige stor lyst til sex begge to - det er rart, at det er sådan.
2
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 26. jul 2018, 16:13

Jeg spørger om han finder et kondom. Så er der ikke så meget tvivl.
2
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Contrast » 26. jul 2018, 17:29

Ved mig er det altid sket non-verbalt, og så har det ene taget det andet. Interessant at læse at der er så mange der spørger direkte.. hvis min fiktive kæreste gjorde det og jeg så gik i gang med ham ville det føles alt for påtvunget. Det non-verbale og undertonerne er virkelig det frække for mig, og det har alligevel aldrig rigtig været nødvendigt med det direkte.
5
Inge Færch Schott
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf HappyPaww » 27. jul 2018, 05:41

Liou skrev:Min kæreste er ikke så meget for aftalte sextider, så det skal helst ske bare en smule spontant.

Normalt ligger hun lidt op til det ved at ligge og stritte med rumpen, begynder at pille ved enten mig eller sig selv, eller det kan være et langt og lidenskabelig kys, der ender med at udvikle sig, eller et fælles bad... vi er ret dårlige til at bade sammen... vi ender altid mere beskidte, end da vi trådte ind i badet. Andre gange ligger det måske lidt allerede i luften... Jeg VED der er sex på menukortet, hvis hun bruger udtrykket "skal vi ikke se det her afsnit færdig, og så gå ind og hygge". Hygge = Sex

I starten var det mest mig, der lagde op til det, men det er jeg gået lidt væk fra. Jeg er ikke så god til afvisninger, så jeg vil hellere bare vente på hun er klar.

Det er ikke ligefrem beroligende at læse om sexlivet i småbørnsparforholdene, når ens kæreste er skruk. Nok min værste frygt ved den slags.

Tror bare man (for manges vedkommende) må indstille sig på, at sexlivet kommer lidt i anden række, når der er små børn. Men det kræver klart en indsats og vilje fra begge parter for at få det til at fungere - men også bare en erkendelse af at man bare har mange andre forpligtelser og behov i den første tid.

Mange parterapeuter anbefaler jo faktisk at man skemalægger sex i en periode, netop så man får dækket sit behov, og er indstillet på det. Det behøver ikke være så trist og kedeligt, for ved man, at onsdag aften er der det sker, så bliver man måske også bedre til at spille lidt op til hinanden :gogo: Og så er der også noget med at lyst avler lyst. Så har man fast sex en gang om ugen får man måske endda automatisk lyst til mere (spontant) derudover. Jeg kan i hvert fald næsten gå helt i dvale og blive ligeglad, hvis jeg går for længe.

For mit vedkommende handler det nok meget om, at jeg nærmest hele tiden har fysisk kontakt til et barn, og så er det sgu rart at kunne ligge for mig selv, og der er ikke så stort overskud til manden :lol: Og når man ved man skal vågne 2-6 gange om natten for at amme/give flaske/skifte ble osv, så betyder den sparsomme søvn virkelig meget...

Men det skal siges at det var meget nemmere og oftere da vi havde kun et barn - han sov gode middagslure på 2-3 timer så der var der tid og man var endda vågen til sex :slem: Så i kan sagtens få et barn - det er først ved nr 2 det går helt galt :devil2:
2
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Liou » 27. jul 2018, 10:05

HappyPaww skrev:
Liou skrev:Min kæreste er ikke så meget for aftalte sextider, så det skal helst ske bare en smule spontant.

Normalt ligger hun lidt op til det ved at ligge og stritte med rumpen, begynder at pille ved enten mig eller sig selv, eller det kan være et langt og lidenskabelig kys, der ender med at udvikle sig, eller et fælles bad... vi er ret dårlige til at bade sammen... vi ender altid mere beskidte, end da vi trådte ind i badet. Andre gange ligger det måske lidt allerede i luften... Jeg VED der er sex på menukortet, hvis hun bruger udtrykket "skal vi ikke se det her afsnit færdig, og så gå ind og hygge". Hygge = Sex

I starten var det mest mig, der lagde op til det, men det er jeg gået lidt væk fra. Jeg er ikke så god til afvisninger, så jeg vil hellere bare vente på hun er klar.

Det er ikke ligefrem beroligende at læse om sexlivet i småbørnsparforholdene, når ens kæreste er skruk. Nok min værste frygt ved den slags.

Tror bare man (for manges vedkommende) må indstille sig på, at sexlivet kommer lidt i anden række, når der er små børn. Men det kræver klart en indsats og vilje fra begge parter for at få det til at fungere - men også bare en erkendelse af at man bare har mange andre forpligtelser og behov i den første tid.

Mange parterapeuter anbefaler jo faktisk at man skemalægger sex i en periode, netop så man får dækket sit behov, og er indstillet på det. Det behøver ikke være så trist og kedeligt, for ved man, at onsdag aften er der det sker, så bliver man måske også bedre til at spille lidt op til hinanden :gogo: Og så er der også noget med at lyst avler lyst. Så har man fast sex en gang om ugen får man måske endda automatisk lyst til mere (spontant) derudover. Jeg kan i hvert fald næsten gå helt i dvale og blive ligeglad, hvis jeg går for længe.

For mit vedkommende handler det nok meget om, at jeg nærmest hele tiden har fysisk kontakt til et barn, og så er det sgu rart at kunne ligge for mig selv, og der er ikke så stort overskud til manden :lol: Og når man ved man skal vågne 2-6 gange om natten for at amme/give flaske/skifte ble osv, så betyder den sparsomme søvn virkelig meget...

Men det skal siges at det var meget nemmere og oftere da vi havde kun et barn - han sov gode middagslure på 2-3 timer så der var der tid og man var endda vågen til sex :slem: Så i kan sagtens få et barn - det er først ved nr 2 det går helt galt :devil2:


Okay han/hun bliver enebarn, kan jeg høre :lol:

Ej jeg tror du har ret. Selvfølgelig følger der en masse forpligtelser med, og jeg kan sagtens forstå overskuddet kan ligge på et meget lille sted. Men jeg tror også, at det er en af de vigtigste grunde til, at børn er noget af det farligste for et parforhold. Hvis man ikke har sex, er man jo nærmest bare meget tætte venner, der lever sammen og opfostre børn. Nogle kvinder kan blive mere og mere ligeglad med sex, og kan sagtens gå igennem tørkeperioder uden nødvendigvis at savne det særlig meget. Mænd derimod?... well hvis de har et bare nogenlunde naturlig sexdrive, begynder de simpelthen at opgive og miste lysten til deres partner. Jeg har dog en kamerat, der lige er blevet far. Han påstår at han simpelthen ingen sexdrive har i øjeblikket, og hans forlovede undre sig. Det er selvfølgelig svært at sætte sig ind i for mig. For mig virker det fuldstændig absurd og fremmet at forestille sig, at jeg nogensinde skulle kunne miste den. Man kan formentlig ikke helt sætte sig ind i det, før man har bragt børn i verden.

Jeg kan godt lide ideen om skemalagt sex i den periode dog. Jeg synes det lyder som et fornuftig kompromis. En ting er at det i en periode måske køre på lav blus, men flammen må aldrig helt dø ud.

Jeg takker for svaret og uddybelsen :gogo:
1
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Liou » 27. jul 2018, 12:32

Mistermor skrev:
Liou skrev:Okay han/hun bliver enebarn, kan jeg høre :lol:

Ej jeg tror du har ret. Selvfølgelig følger der en masse forpligtelser med, og jeg kan sagtens forstå overskuddet kan ligge på et meget lille sted. Men jeg tror også, at det er en af de vigtigste grunde til, at børn er noget af det farligste for et parforhold. Hvis man ikke har sex, er man jo nærmest bare meget tætte venner, der lever sammen og opfostre børn. Nogle kvinder kan blive mere og mere ligeglad med sex, og kan sagtens gå igennem tørkeperioder uden nødvendigvis at savne det særlig meget. Mænd derimod?... well hvis de har et bare nogenlunde naturlig sexdrive, begynder de simpelthen at opgive og miste lysten til deres partner. Jeg har dog en kamerat, der lige er blevet far. Han påstår at han simpelthen ingen sexdrive har i øjeblikket, og hans forlovede undre sig. Det er selvfølgelig svært at sætte sig ind i for mig. For mig virker det fuldstændig absurd og fremmet at forestille sig, at jeg nogensinde skulle kunne miste den. Man kan formentlig ikke helt sætte sig ind i det, før man har bragt børn i verden.

Jeg kan godt lide ideen om skemalagt sex i den periode dog. Jeg synes det lyder som et fornuftig kompromis. En ting er at det i en periode måske køre på lav blus, men flammen må aldrig helt dø ud.

Jeg takker for svaret og uddybelsen :gogo:


Jeg tror, det er mere almindeligt end som så, at mænd også bliver optaget af deres nye rolle som far, så sexlivet træder lidt i baggrunden i en periode. Det kan også være svært at abstrahere fra, at kvinden er foderautomat, når mælken løber til, når der dyrkes sex. :D Det er ikke alle, der synes at mælk i strålevis er særlig sexet.

Jeg tænker, at det vigtigste er, at man taler om det. Så skal der nok komme gang i den igen, når diverse kropslige dele fungerer normalt, og man får sovet nok til at kunne holde sig vågen under akten.


Jeg er ret sikker på, at jeg ville være fuldstændig kold og ligeglad i den situation - sex er sex :lol: Men som jeg sagde, jeg tror ikke rigtig, at man kan sætte sig ind i det, før man har prøvet det. Jeg kiggede bare underligt på min kamerat, da han fortalte det og tænkte "How?... hvordan pokker kan man bare miste lysten???". Jeg tror dog også, at det er ret individuel. Det er selvfølgelig nemt at sidde her og påstå, at et barn overhovedet ikke ville have nogen indflydelse på min sexlyst... men det er bare sådan jeg føler. Jeg har haft stressede perioder i mit liv, prøvet at have en depression... ingen af de ting kunne udslette den. Min kamerat nævnte dog også, at mænds testosteron niveau simpelthen falder ret drastisk, når de bliver fædre, hvilket helt sikkert også er en del af forklaringen.

Men ja, kommunikation er formentlig nøglen til at få det til at lykkes.
1
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Liou » 27. jul 2018, 12:53

Zinde skrev:
Liou skrev:
Mistermor skrev:
Liou skrev:Okay han/hun bliver enebarn, kan jeg høre :lol:

Ej jeg tror du har ret. Selvfølgelig følger der en masse forpligtelser med, og jeg kan sagtens forstå overskuddet kan ligge på et meget lille sted. Men jeg tror også, at det er en af de vigtigste grunde til, at børn er noget af det farligste for et parforhold. Hvis man ikke har sex, er man jo nærmest bare meget tætte venner, der lever sammen og opfostre børn. Nogle kvinder kan blive mere og mere ligeglad med sex, og kan sagtens gå igennem tørkeperioder uden nødvendigvis at savne det særlig meget. Mænd derimod?... well hvis de har et bare nogenlunde naturlig sexdrive, begynder de simpelthen at opgive og miste lysten til deres partner. Jeg har dog en kamerat, der lige er blevet far. Han påstår at han simpelthen ingen sexdrive har i øjeblikket, og hans forlovede undre sig. Det er selvfølgelig svært at sætte sig ind i for mig. For mig virker det fuldstændig absurd og fremmet at forestille sig, at jeg nogensinde skulle kunne miste den. Man kan formentlig ikke helt sætte sig ind i det, før man har bragt børn i verden.

Jeg kan godt lide ideen om skemalagt sex i den periode dog. Jeg synes det lyder som et fornuftig kompromis. En ting er at det i en periode måske køre på lav blus, men flammen må aldrig helt dø ud.

Jeg takker for svaret og uddybelsen :gogo:


Jeg tror, det er mere almindeligt end som så, at mænd også bliver optaget af deres nye rolle som far, så sexlivet træder lidt i baggrunden i en periode. Det kan også være svært at abstrahere fra, at kvinden er foderautomat, når mælken løber til, når der dyrkes sex. :D Det er ikke alle, der synes at mælk i strålevis er særlig sexet.

Jeg tænker, at det vigtigste er, at man taler om det. Så skal der nok komme gang i den igen, når diverse kropslige dele fungerer normalt, og man får sovet nok til at kunne holde sig vågen under akten.


Jeg er ret sikker på, at jeg ville være fuldstændig kold og ligeglad i den situation - sex er sex :lol: Men som jeg sagde, jeg tror ikke rigtig, at man kan sætte sig ind i det, før man har prøvet det. Jeg kiggede bare underligt på min kamerat, da han fortalte det og tænkte "How?... hvordan pokker kan man bare miste lysten???". Jeg tror dog også, at det er ret individuel. Det er selvfølgelig nemt at sidde her og påstå, at et barn overhovedet ikke ville have nogen indflydelse på min sexlyst... men det er bare sådan jeg føler. Jeg har haft stressede perioder i mit liv, prøvet at have en depression... ingen af de ting kunne udslette den. Min kamerat nævnte dog også, at mænds testosteron niveau simpelthen falder ret drastisk, når de bliver fædre, hvilket helt sikkert også er en del af forklaringen.

Men ja, kommunikation er formentlig nøglen til at få det til at lykkes.


Der er jo også bare forskel på folk. Jeg har ikke oplevet, at hverken jeg eller min partner har mistet lysten af at få børn.


Det er også lidt det jeg tænker. Jeg er ret sikker på, at min lyst overhovedet ikke vil ændre sig... min kærestes derimod, kunne jeg være mere bekymret for :lol:

Men dejligt at høre, at det også kan lade sig gøre, uden noget væsentlig fald i lyst.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Filliongonggong » 30. jul 2018, 14:11

Jeg har aldrig mistet lysten til sex pga børn eller lignende. Men jeg mister lysten hvis invitationen er Ala skal vi knalde i aften :wacko: Det er ikke mig overhoved, lidt mærkeligt da jeg er til dirty talk og lignende.

Sex sker her helt af sig selv, ved at røre den anden eller kikke på hinanden med det der look :blush2: . Da jeg var yngre, var jeg tit usikker på om jeg var for meget sexuelt mæssigt, men har senere fundet ud af, at det var min ex der var for lidt og en tarvelig en.

Sex bliver bare bedre med alderen.
2
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Hvordan “starter” sex hos jer?

Indlægaf Fru Himmelblå » 31. jul 2018, 11:23

:slem:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Forhold og sex"