Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Mocca » 27. jul 2018, 13:01

Nu har jeg læst både første 'brev' og hans svar på de kommentarer, der er kommet.
Som jeg læser det, har han oplevet 2 (TO) gange, at han er blevet dumpet, efter at han havde været i en form for et forhold, hvor han mente at de var et match, og hvor han havde gjort 'alt det rigtige'.

Min tanke er, at der kan være alle mulige forskellige grunde til, at det ikke kom til at fungere i de to tilfælde.

Men jeg synes egentlig, at hans første brev er et udmærket indspark til en debat om dating.

Der er en del kvinder, der i svarene skriver, at de har oplevet meget af det samme. Så det nok ikke er en kønsspecifik ting.

Men det virker som om, at han i svaret til kommentarerne, så pludselig har et helt andet fokus. Nu handler det om, at han er blevet dumpet på SMS, og at det er respektløst.
Ja, gu er det da så!
Men hans manglende linie, får ham til at fremstå som en, der nok ikke er pokkers god til at holde øjnene på bolden og føre en konstruktiv dialog. Måske det er derfor, han er blevet dumpet, og måske det er derfor det er gjort på SMS?!

Vi aner det ikke. Mødet mellem to mennesker kan indeholde så mange faktorer og facetter, for at det går op...
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Zombie » 27. jul 2018, 19:43

Mit problem med Niels er, at han vil acceptere mig når jeg har morgenhår (ih tak, fordi jeg ikke behøver stå op før dig og sætte det?), når børnene er umulige (de er også dit ansvar, Niller) og så videre.

Jeg viste det til min kæreste og vi er enige om, at de ting han lister som værende ih og åh så store ofre han giver kvinder, og hvorfor vil de dog ikke have ham i hans store gavmildhed.... er fucking normalt? Altså, jeg forventer af en helt almindelig gennemsnitsfyr at han accepterer de ting, Niels skriver - så når Niels slår det stort op, så tænker jeg Jeesus. Ved han godt, kvinder er mennesker og det slet ikke er særlig vildt eller flot, at han vil leve med, at vi er det?

Forestiller han sig, nogle mænd slår op, første gang de ser deres kæreste med uglet hår?


Det svarer til at jeg siger "Vælg mig mænd, jeg accepterer jer selv når I har slap diller eller håret har været i en cykelhjelm."
Det er der heller ingen, der synes er flot. Ingen normale, da.
11
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Juki » 27. jul 2018, 20:43

abcd skrev:[
Men jeg synes ikke det er rigtigt at man ikke hele tiden ser badboys have succes med kvinder. Det starter allerede i skolegården hvor den flabede knægt der ikke er bange for at sige noget til læreren, er den første der kommer nogen steder med pigerne, imens de stille drenge der passer deres ting, er noget ældre inden de har held med det.

Rigtigt nok.

Men så bliver man ældre og finder ud af at det ikke er nødvendigt for at være attraktiv eller at den opførsel ikke stemmer overens med det liv man gerne vil have som voksen.

Nogen bliver dog ved med at søge de typer fordi det er dem de har erfaring og succes med, så hvorfor ændre det?

Artem skrev:Mit indlæg handlede kun om hvor man kan få den opfattelse fra. For singlegrupper på FB er ikke for den almindelige mand.

For efter at man har prøvet at lave 2-3 opslag med ingen eller meget lille respons så dropper man at lave opslag.
Der kommer faktisk tit opslag fra kvinderne om hvor alle mændene er? siden der nærmest kun er opslag fra kvinder.
Ja og de opslag er der så ikke fordi kvinderne ikke reagerer på dem. Hvorfor kvinderne så ikke gør det har jeg svært ved at svare på, men er vil en kombination af at de finder opslaget kedeligt, og at de har dårlige erfaringer med at svare på mænds opslag, da mange mænd så automatisk tror at hun er interesseret i mere.

Jeg tror du har ret i at den slags singlegrupper ikke er for alle.

Om der er en overrepræsentation af en bestemt type mænd/kvinder i de grupper ved jeg ikke, men det vil ikke undre mig hvis de grupper tiltrækker "masse-datere", hvor det måske mere handler om at få en aftale i hus hurtigst muligt og går det ikke så er det videre og forfra på samme måde. Det slår mig ikke som om det er de mest reflekterende typer jeg er stødt på i lignende sammenhænge.

Mændene/kvinderne ved hvad de vil have og det er ikke til diskussion. Det kan de bare skrive og vente på at der er bid, uden videre omtanke. At det er en metode med stor konkurrence hvor det handler om at gøre sig bemærket gavner selvfølgelig heller ikke hvis man selv er den lidt mere afdæmpede type.

Så kan man sidde der med alle sine talenter, kvaliteter og egenskaber og ikke fatte hvad der foregår, men at man ikke søger det "rette sted" efter en der matcher det man selv søger er jo ikke lig med at der ikke er andre muligheder eller mænd/kvinder der gerne vil en. Jeg tror desværre bare det er der mange mister modet fordi de søger for bredt og ukonkret :gruble: Det kræver en (anden) indsats ikke at benytte sig af singlegrupper, Tinder, datinghjemmesider osv.

Liou skrev:Der er helt sikkert en eller anden facination af badboys men der er plads til nuancer her. Det er jo langt fra alle kvinder, der går efter pumpede, overtussede eks indsatte. Min erfaring er, at det mere ligger i mentaliteten hos manden. Det er "det" han måske/måske ikke bliver frasorteret på. Hvis man behandler kvinder alt for godt, viser for stor interesse og leger den hvide ridder i den indledende fase, virker det stik mod hensigten. Man fremstår lidt kikset og desperat. Hvis man derimod er mere kold/afslappet og ikke bare lader kvinder snog sig om sin tommelfinger, øges interessen paradoksalt nok - hvis tiltrækningen og kemien selvfølgelig er på plads. Det er lidt surrealistisk.

Det er jeg delvis enig i.

Mænd som kvinder bliver tiltrukket er forskellige, bestemte ting. Og nogle gange kommer den samme ting til udtryk på forskellige måder.

Selvsikkerhed er vel noget der tiltaler de fleste, men der kan være stor forskel på hvad man betegner som selvsikkerhed. For nogle er det en egoistisk og arrogant opførsel, hvor man fx ikke er bange for at forsvare sig hvis der er en der virker lidt provokerende. For andre er det at puste sig op og føle sig hævet over andre helt utænkeligt og unødvendigt.

Men det er da klart at kommer man fra et miljø hvor man taler med næverne, så har det ikke samme virkning ikke at vil slås fx og det bliver måske i stedet set som om man er en tøs/tøsedreng og konfliktsky.

Lige sådan med beslutsomhed. Nogen har brug for at tale alt igennem og mærke efter hvordan det føles osv. Andre vil bare gerne have en partner der kan tage en beslutning og stå ved den.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Grissebassen » 28. jul 2018, 08:46

Jeg er enig med mange af jer. Især det der med, at han forventer klapsalver for at acceptere kvinders almindelige menneskelighed såsom fx morgenhår. WTF?! Jeg læste engang noget med, at gode mænd er dem, der ikke har behov for at pointere at de er gode mænd. Jeg tror sgu ikke jeg kender nogen mænd, der tænker over, at de skal acceptere kvinders morgenånde og hjælpe med at gå ud med skraldet. Det er bare noget de gør automatisk, fordi det gør voksne mennesker altså og alt andet er urealistisk. Slut!

Hvad er det så, kvinder vil have? Problemet opstår der, hvor han forsøger at være det, som kvinder vil have i stedet for bare at være autentisk. Det er 1000 gange nemmere at være sig selv og finde en partner (m/k) som vil have en, som man er, end at opbygge en datingpersona, og centrere hele sin karakter omkring, hvad man tror tiltrækker det modsatte køn. For så bagefter at pive over, at ingen vil have en, fordi man er uautentisk. Dér har han nok svaret. Sandheden er, at selvom vi kan lave studier der viser, hvad vi tiltrækkes af på overfladen, så er forelskelse ikke en videnskab og noget, man kan sætte på formel. Så han spilder sin tid ved at forsøge.
12
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Juki » 28. jul 2018, 09:34

Grissebassen skrev:Jeg er enig med mange af jer. Især det der med, at han forventer klapsalver for at acceptere kvinders almindelige menneskelighed såsom fx morgenhår. WTF?! Jeg læste engang noget med, at gode mænd er dem, der ikke har behov for at pointere at de er gode mænd. Jeg tror sgu ikke jeg kender nogen mænd, der tænker over, at de skal acceptere kvinders morgenånde og hjælpe med at gå ud med skraldet. Det er bare noget de gør automatisk, fordi det gør voksne mennesker altså og alt andet er urealistisk. Slut!

Hvad er det så, kvinder vil have? Problemet opstår der, hvor han forsøger at være det, som kvinder vil have i stedet for bare at være autentisk. Det er 1000 gange nemmere at være sig selv og finde en partner (m/k) som vil have en, som man er, end at opbygge en datingpersona, og centrere hele sin karakter omkring, hvad man tror tiltrækker det modsatte køn. For så bagefter at pive over, at ingen vil have en, fordi man er uautentisk. Dér har han nok svaret. Sandheden er, at selvom vi kan lave studier der viser, hvad vi tiltrækkes af på overfladen, så er forelskelse ikke en videnskab og noget, man kan sætte på formel. Så han spilder sin tid ved at forsøge.

Amen.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 08:07

Jeg kan meget godt lide betegnelsen Nice Guy TM :lol:
Jeg har skrevet en del om den type i singletråden, og om at jeg tændte totalt af på ikke at blive set for mig, men for at være kvinde og tilgængelig. Jeg mærker ingen nysgerrighed på at lære mig at kende, jeg mærker ingen fornemmele af, hvem han er under pleaser-overfladen. Jeg har mødt uendelig mange af den slags typer, og jeg husker tydeligt, at min kæreste kaldte dem for skvat, da vi lige var begyndt at date. Hans modsvar til det var, at han var en mand, der ville tage ansvar for den mand han er. Der var ingen facader, og han spurgte mig direkte til min mening, hvis han var i tvivl i stedet for at forsøge sig med en generel tilgang. Og dét var noget, der virkede på mig :lun:

Anyways, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at selvom de fleste mænd sikkert ligger et sted imellem badboy og niceguy, så får man nemt et karikeret billede på datingmarkedet, fordi mange, ligesom Niels, fremhæver det ved sig selv, de tror at kvinder vil have. I programmet Besat af Badboys, siger mange af kvinderne netop, at de vil have en badboy, fordi de tænder af på the Nice Guy TM. I farten glemmer de så måske, at der findes en mande skønne mænd, der hverken er de ene eller det andet, men bare helt almindelige skønne mænd.
5
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf billiebean » 30. jul 2018, 08:23

Jeg ved ikke, om det er datingkulturen, der er muggen og folk der har urealistiske forventninger til andre mennesker, eller bare det naturligt unaturlige i at møde så mange mennekser, for dermed løber man også ind i mange flere fejlmatches.
1
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 08:28

Grissebassen skrev:Jeg er enig med mange af jer. Især det der med, at han forventer klapsalver for at acceptere kvinders almindelige menneskelighed såsom fx morgenhår. WTF?! Jeg læste engang noget med, at gode mænd er dem, der ikke har behov for at pointere at de er gode mænd. Jeg tror sgu ikke jeg kender nogen mænd, der tænker over, at de skal acceptere kvinders morgenånde og hjælpe med at gå ud med skraldet. Det er bare noget de gør automatisk, fordi det gør voksne mennesker altså og alt andet er urealistisk. Slut!

Hvad er det så, kvinder vil have? Problemet opstår der, hvor han forsøger at være det, som kvinder vil have i stedet for bare at være autentisk. Det er 1000 gange nemmere at være sig selv og finde en partner (m/k) som vil have en, som man er, end at opbygge en datingpersona, og centrere hele sin karakter omkring, hvad man tror tiltrækker det modsatte køn. For så bagefter at pive over, at ingen vil have en, fordi man er uautentisk. Dér har han nok svaret. Sandheden er, at selvom vi kan lave studier der viser, hvad vi tiltrækkes af på overfladen, så er forelskelse ikke en videnskab og noget, man kan sætte på formel. Så han spilder sin tid ved at forsøge.


Faktum er jo bare, at en stor gruppe mænd forbliver single igennem det meste af livet, selv om de er lige præcis det, du efterspørger.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 08:30

Jeg undrer mig i øvrigt over, at Nice Guy TM-typerne skulle være dem, der oftest taler grimt til kvinder og kalder dem ludere. Mon ikke snarere, det er Bad Boy TM-typerne, der gør det.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 08:31

A 7 skrev:
Grissebassen skrev:Jeg er enig med mange af jer. Især det der med, at han forventer klapsalver for at acceptere kvinders almindelige menneskelighed såsom fx morgenhår. WTF?! Jeg læste engang noget med, at gode mænd er dem, der ikke har behov for at pointere at de er gode mænd. Jeg tror sgu ikke jeg kender nogen mænd, der tænker over, at de skal acceptere kvinders morgenånde og hjælpe med at gå ud med skraldet. Det er bare noget de gør automatisk, fordi det gør voksne mennesker altså og alt andet er urealistisk. Slut!

Hvad er det så, kvinder vil have? Problemet opstår der, hvor han forsøger at være det, som kvinder vil have i stedet for bare at være autentisk. Det er 1000 gange nemmere at være sig selv og finde en partner (m/k) som vil have en, som man er, end at opbygge en datingpersona, og centrere hele sin karakter omkring, hvad man tror tiltrækker det modsatte køn. For så bagefter at pive over, at ingen vil have en, fordi man er uautentisk. Dér har han nok svaret. Sandheden er, at selvom vi kan lave studier der viser, hvad vi tiltrækkes af på overfladen, så er forelskelse ikke en videnskab og noget, man kan sætte på formel. Så han spilder sin tid ved at forsøge.


Faktum er jo bare, at en stor gruppe mænd forbliver single igennem det meste af livet, selv om de er lige præcis det, du efterspørger.


Hvad mener du med, at de er lige præcis det, jeg efterspørger? Det er jo ikke mig, der skal date dem. Og selvom det var, så kan jeg kun være i et monogamt forhold med en mand ad gangen.
Hvis der er flere mænd end kvinder, der forbliver single, så er det vel et spørgsmål om matematik og ikke om, at kvinder ikke giver mændene en chance.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 08:35

Grissebassen skrev:Hvad mener du med, at de er lige præcis det, jeg efterspørger? Det er jo ikke mig, der skal date dem. Og selvom det var, så kan jeg kun være i et monogamt forhold med en mand ad gangen.
Hvis der er flere mænd end kvinder, der forbliver single, så er det vel et spørgsmål om matematik og ikke om, at kvinder ikke giver mændene en chance.


Jeg mener, at de er lige præcis det, du skriver at mange kvinder efterspørger.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 08:37

A 7 skrev:
Grissebassen skrev:Hvad mener du med, at de er lige præcis det, jeg efterspørger? Det er jo ikke mig, der skal date dem. Og selvom det var, så kan jeg kun være i et monogamt forhold med en mand ad gangen.
Hvis der er flere mænd end kvinder, der forbliver single, så er det vel et spørgsmål om matematik og ikke om, at kvinder ikke giver mændene en chance.


Jeg mener, at de er lige præcis det, du skriver at mange kvinder efterspørger.

Men det samme kan man vel sige om kvinder, som er langtidssingler.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 08:45

Grissebassen skrev:
A 7 skrev:
Grissebassen skrev:Hvad mener du med, at de er lige præcis det, jeg efterspørger? Det er jo ikke mig, der skal date dem. Og selvom det var, så kan jeg kun være i et monogamt forhold med en mand ad gangen.
Hvis der er flere mænd end kvinder, der forbliver single, så er det vel et spørgsmål om matematik og ikke om, at kvinder ikke giver mændene en chance.


Jeg mener, at de er lige præcis det, du skriver at mange kvinder efterspørger.

Men det samme kan man vel sige om kvinder, som er langtidssingler.


Det er da muligt, men nu handler tråden om mænd og deres chance for at komme i et forhold med en kvinde.

Jeg synes i øvrigt ikke, jeg ser så mange tråde med langtidssinglekvinder, der får at vide, at de bare skal være mere autentiske og lade være med at opbygge falske datingpersonaer.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 08:48

billiebean skrev:Jeg ved ikke, om det er datingkulturen, der er muggen og folk der har urealistiske forventninger til andre mennesker, eller bare det naturligt unaturlige i at møde så mange mennekser, for dermed løber man også ind i mange flere fejlmatches.


Tja, hvis man møder mange mennesker, er der vel også større chance for at løbe ind i det helt rigtige match.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 08:50

A 7 skrev:
Grissebassen skrev:
A 7 skrev:
Grissebassen skrev:Hvad mener du med, at de er lige præcis det, jeg efterspørger? Det er jo ikke mig, der skal date dem. Og selvom det var, så kan jeg kun være i et monogamt forhold med en mand ad gangen.
Hvis der er flere mænd end kvinder, der forbliver single, så er det vel et spørgsmål om matematik og ikke om, at kvinder ikke giver mændene en chance.


Jeg mener, at de er lige præcis det, du skriver at mange kvinder efterspørger.

Men det samme kan man vel sige om kvinder, som er langtidssingler.


Det er da muligt, men nu handler tråden om mænd og deres chance for at komme i et forhold med en kvinde.

Jeg synes i øvrigt ikke, jeg ser så mange tråde med langtidssinglekvinder, der får at vide, at de bare skal være mere autentiske og lade være med at opbygge falske datingpersonaer.

Nu var det heller ikke møntet på mænd generelt, men på Niels specifikt og mit indtryk af ham, selvom jeg tror, at hans problematik langt fra er kønsspecifik. I forhold til dating kan kvinder dog sikkert slippe af sted med en del mere end mænd uden at blive fravalgt. Men det tror jeg der er en biologisk forklaring på.
Men i ligestillingens tegn, vil jeg da gerne indrømme, at jeg synes mænd og kvinder er lige "slemme" i forhold til at bidrage til en usund datingkultur.
0

Tilbage til "Forhold og sex"