Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2018, 13:34

En 40årig mand, der ihvertfald på papiret burde være en god fangst, men som stadig er single har skabt opmærksomhed med et åbent brev til Danmarks kvinder, har mænd overhovedet en chance hos jer, eller er kvinder for selektive og har nok i sig selv?

http://psykologiuniverset.dk/aaben-brev ... r-kvinder/

Han er også kommet på TV
http://livsstil.tv2.dk/samliv/2018-07-2 ... -en-chance
Har man play, kan man se det hele her: https://play.tv2.dk/programmer/magasine ... 3F:article

Hvad siger kvinderne, har mænd en chance?
Senest rettet af Wizzze 26. jul 2018, 14:08, rettet i alt 1 gang.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2018, 13:35

Eller piver mænd lidt for meget :gruble:
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2018, 13:40

Kære Niller, 40 år. Stop med at overtænke det. Det er sgu nok dét, der er i vejen.
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Q-beben » 26. jul 2018, 14:06

Jeg hører den samme sang fra mine datende veninder - bare med omvendt fortegn... Altså, hvor det er kvinderne, der tænker, at yes, det her kører godt, men hvor mændene så lader være med at kontakte dem osv. Hvor kvinderne føler sig efterladt med en fornemmelse af, at de ikke er goé, sjove, sexede, intelligente, feminine nok osv.

Tænker, at det mere er udtryk for datingkulturen i DK pt. Fremfor det er et problem kun for datende mænd.
17
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Filipai » 26. jul 2018, 14:10

Har den her diskussion ikke været oppe og vende en enkelt gang, altså med ham Niller der?

Jeg er iøvrigt enig med JoyNips
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2018, 14:13

Filipai skrev:Har den her diskussion ikke været oppe og vende en enkelt gang, altså med ham Niller der?

Jeg er iøvrigt enig med JoyNips


Den vil ikke rigtig dø :D
Der er også kommet opfølgninger på den omtalte hjemmeside
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Filipai » 26. jul 2018, 14:18

Wizzze skrev:
Filipai skrev:Har den her diskussion ikke været oppe og vende en enkelt gang, altså med ham Niller der?

Jeg er iøvrigt enig med JoyNips


Den vil ikke rigtig dø :D
Der er også kommet opfølgninger på den omtalte hjemmeside


Åh gud.. Ej men det har jo ikke noget med mand og kvinde at gøre, i min optik, jeg tror det er blevet så meget nemmere at få ny kontakt til folk, og derfor shopper man for meget.
Jeg har aldrig været på netdating og er nok til den gode gamle mødes i baren og kærlighed ved første blik.
Hvis jeg blev single nu, hvor jeg er færdig med universitetet, og ikke går så meget i byen, tror jeg virkeligt det ville være op ad bakke med at mødes en, fordi jeg hele tiden ville blive fristet på tinder af om der var en der bare var en smuuule bedre.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Purple Haze » 26. jul 2018, 14:43

Hans oplevelse er ubehageligt, og generelt bør man ikke slå på SMS - med mindre det er en helt ny relation hvor det ville virke direkte sært at mødes bare for at sige at man ikke vil mødes. Synes det er lortet gjort af hende.

Men samtidig sidder jeg lidt med følelsen at 'i det mindste gav hun besked', i stedet for bare at tænke at han opdager nok om et par uger / måneder at vi har slået op, når jeg ikke svarer.
Og at jeg tænker sådan er jo nok et symptom på at der er noget helt galt med dating kulturen - folk glemmer simelthen helt grundlæggende anstændig opførsel, og det er rigtig trist.

Er dog enig i dem som skriver at det ikke er en kvinde eller mande ting - det er en dating kultur ting.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Thomas31 » 26. jul 2018, 14:49

Niels indlæg er pinefuld læsning fra en mand besat af tanken om leve op til kvinders formodede krav. Og det er problemet.
1
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Freya » 26. jul 2018, 14:52

Det Niels taler om, går jo begge veje. Datingkulturen er jo desværre bare blevet sådan, hvorfor man også kan læse fra flere af os singler, at vi til tider får nok og holder pause fra det.
Men er jeg virkelig den eneste, der får lyst til at date Niels? :blush2: Synes han virker så sympatisk.
5
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Purple Haze » 26. jul 2018, 14:54

Til den anden del af hans "budskab":

'Han oplever, at kvinder er for selektive i deres valg af kæreste, [indsæt fordomme].'

Det oplever kvinder sådan set også fra mænd.
Generelt set er folk, mænd OG kvinder, bare selektive fordi de kan - og har lidt sværet ved at se hvad der er så forfærdeligt i det.

Så længe man er indstillet på at nu flere krav - nu længere tid tager det at finde en partner.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Purple Haze » 26. jul 2018, 14:56

Freya skrev:Det Niels taler om, går jo begge veje. Datingkulturen er jo desværre bare blevet sådan, hvorfor man også kan læse fra flere af os singler, at vi til tider får nok og holder pause fra det.
Men er jeg virkelig den eneste, der får lyst til at date Niels? :blush2: Synes han virker så sympatisk.


Jeg tænker Niels nok får travlt nu ;)
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Freya » 26. jul 2018, 14:59

Purple Haze skrev:
Freya skrev:Det Niels taler om, går jo begge veje. Datingkulturen er jo desværre bare blevet sådan, hvorfor man også kan læse fra flere af os singler, at vi til tider får nok og holder pause fra det.
Men er jeg virkelig den eneste, der får lyst til at date Niels? :blush2: Synes han virker så sympatisk.


Jeg tænker Niels nok får travlt nu ;)


Piss oss... Og jeg som ikke engang har fundet ham på SoMe endnu :lol2:
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Planten » 26. jul 2018, 15:00

Han ville sagtens have en chance ved mig, min oplevelse er bare, at de fleste der dater (mænd som kvinder) er så vant til, at dem man møder, ikke er "det rigtige" og derfor er man videre inden men overhovedet har mødt hinanden. Man har måske allerede en date om et par dage med en anden eller man sidder bare og vurderer fejl og mangler på daten, fremfor at se kvaliteterne.
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf LadyFox » 26. jul 2018, 15:19

Jeg tænker også det er kulturen, frem for en køns ting. Jeg høre i hvert fald det samme fra veninder og det ses jo også med mellemrum i singletråden.

Men, jeg får også en fornemmelse af at Niels bruger meget energi på at prøve at være det kvinder gerne vil have, gøre alt det rigtige, at have alle de "rigtige" værdier og sådan. Og selvfølgelig er det da også godt at have træk der appellere til flertallet hvis man gerne, men jeg tænker at hvis det fylder for meget så kommer man også bare let til at være rigtig meget i sit hoved, virke mindre nede på jorden osv. Hvis man hele tiden prøver at leve op til et eller andet billed man har dannet sig så taber man også let noget personlighed, og så tænker jeg det kan blive svært. Det er okay at skille sig lidt ud, have nogle skævheder og nogle kanter. Selvom man da sikkert godt kunne lave en skabelon over den mand flertallet gerne vil have, så gætter jeg på at de fleste alligevel ville vælge en anden end en tro kopi af det, fordi.. Jeg tror alligevel de fleste hellere vil møde et rigtigt menneske end "den på papiret perfekte mand".
5
...

Tilbage til "Forhold og sex"