Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Petrix » 30. jul 2018, 08:56

Zombie skrev:Mit problem med Niels er, at han vil acceptere mig når jeg har morgenhår (ih tak, fordi jeg ikke behøver stå op før dig og sætte det?), når børnene er umulige (de er også dit ansvar, Niller) og så videre.

Jeg viste det til min kæreste og vi er enige om, at de ting han lister som værende ih og åh så store ofre han giver kvinder, og hvorfor vil de dog ikke have ham i hans store gavmildhed.... er fucking normalt? Altså, jeg forventer af en helt almindelig gennemsnitsfyr at han accepterer de ting, Niels skriver - så når Niels slår det stort op, så tænker jeg Jeesus. Ved han godt, kvinder er mennesker og det slet ikke er særlig vildt eller flot, at han vil leve med, at vi er det?

Forestiller han sig, nogle mænd slår op, første gang de ser deres kæreste med uglet hår?


Det svarer til at jeg siger "Vælg mig mænd, jeg accepterer jer selv når I har slap diller eller håret har været i en cykelhjelm."
Det er der heller ingen, der synes er flot. Ingen normale, da.


Det er vel naturligt at en mand, som ikke rigtig har held i kærlighed begynder at tænke over, hvilken type han er, og hvad han gør rigtigt og hvad han gør forkert.
Jeg tror ikke han ser det som et “kæmpe sacrifice” at han går ud med skraldet, vasker op eller accepterer kvinden som hun ser ud om morgenen - det er nærmere kontrasten mellem badboy vs goodguy han prøver at beskrive.

Nu kender jeg selvfølgelig din kæreste, men hvis han altid har haft det let med kvinder, så har nok ikke rigtig reflekteret over, hvilken type han nu er og hvad det er han gør forkert.

Tror egentlig bare, at kvinder ikke gider en mand der piver og derfor får Niels en hård medfart herinde.
1
27102021
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 09:02

Mavis skrev:
A 7 skrev:Jeg undrer mig i øvrigt over, at Nice Guy TM-typerne skulle være dem, der oftest taler grimt til kvinder og kalder dem ludere. Mon ikke snarere, det er Bad Boy TM-typerne, der gør det.


Har du set nogle af de Reddit-posts? Det er ofte screenshots af en sms-samtale, der typisk starter med at en næsten fremmed fortæller en kvinde at hun er ih og åh så smuk og fantastisk, og vil hun ikke nok på date med ham (nogle gange endda med påskud om at hun skal slå op med sin kæreste, fordi han selv er så meget mere "nice")? Nej, siger hun så pænt, og så kalder han hende for en bitch eller luder der sikkert kun knalder bad boys.

Når det så er sagt, så lyder det overhovedet ikke usandsynligt for mig at bad boys også taler grimt til kvinder. Som Lussing skriver, så er begge ender af ekstremerne ikke attraktive for de fleste m/k (ja, der findes faktisk også et subreddit, der hedder nicegirls :) ).


Det gør det ikke, nej. Når mange tusinde kvinder hvert år søger krisehjælp, fordi de er blevet tævet af deres mænd/kærester, så virker det plausibelt, at de samme mænd kan finde på at tale rimelig grimt til de kvinder.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. jul 2018, 09:14

LadyFox skrev:Nu har jeg selv omgået de her badboys ret meget, og kommet i de samme miljøer. Min erfaring viser at de fleste badboys med kærester har nogenlunde den samme type kærester (med enkelte undtagelser) og jeg vil godt vædde en femmer på at Niels ville fravælge de her kvinder efter senest et par dates.


Præcis. Prøv at se de der “Besat af bad Boys” og “date en indsat”. Det er jo ikke average Jane der dater de her typer og de er altså, begge parter, i markant undertal ift normen.

Jeg synes selv at jeg har nogle super cool veninder og de er altså alle sammen kæreste eller gift med, en gennemsnitsmand. Ligesom at Niels er en gennemsnitsmand.

Fælles for de her mænd er bare at de ikke klynker, fraskriver sig ansvar, prøver at gøre sig til helte for at acceptere morgenhår og tager opvasken. De gør sig hverken værre eller bedre, de er bare sig selv.

Niels er træls.
5
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 09:28

Petrix skrev:
Zombie skrev:Mit problem med Niels er, at han vil acceptere mig når jeg har morgenhår (ih tak, fordi jeg ikke behøver stå op før dig og sætte det?), når børnene er umulige (de er også dit ansvar, Niller) og så videre.

Jeg viste det til min kæreste og vi er enige om, at de ting han lister som værende ih og åh så store ofre han giver kvinder, og hvorfor vil de dog ikke have ham i hans store gavmildhed.... er fucking normalt? Altså, jeg forventer af en helt almindelig gennemsnitsfyr at han accepterer de ting, Niels skriver - så når Niels slår det stort op, så tænker jeg Jeesus. Ved han godt, kvinder er mennesker og det slet ikke er særlig vildt eller flot, at han vil leve med, at vi er det?

Forestiller han sig, nogle mænd slår op, første gang de ser deres kæreste med uglet hår?


Det svarer til at jeg siger "Vælg mig mænd, jeg accepterer jer selv når I har slap diller eller håret har været i en cykelhjelm."
Det er der heller ingen, der synes er flot. Ingen normale, da.


Det er vel naturligt at en mand, som ikke rigtig har held i kærlighed begynder at tænke over, hvilken type han er, og hvad han gør rigtigt og hvad han gør forkert.
Jeg tror ikke han ser det som et “kæmpe sacrifice” at han går ud med skraldet, vasker op eller accepterer kvinden som hun ser ud om morgenen - det er nærmere kontrasten mellem badboy vs goodguy han prøver at beskrive.

Nu kender jeg selvfølgelig din kæreste, men hvis han altid har haft det let med kvinder, så har nok ikke rigtig reflekteret over, hvilken type han nu er og hvad det er han gør forkert.

Tror egentlig bare, at kvinder ikke gider en mand der piver og derfor får Niels en hård medfart herinde.


Netop. Hans pointe er jo bare, at han har check på basics, dvs. han behandler en partner pænt og som en selvfølge bidrager til husholdningen, og han behandler sin mor omsorgsfuldt (altså han er ikke en kriminel, der er udstødt af sin familie).
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 10:16

DenSyngendeLussing skrev:Jamen at have “tjek på basics” og ikke være en narrøv, der er kriminel og taler grimt til sin mor er dælme ikke et argument for, at kvinder skal vælge lige præcis ham. Der er eddermame godt nok mange andre mænd, der kan gå ud med skraldet og som ikke røver banker - og derfor er det et problem, at han vælger at bruge netop dét som sit selling point. Der kan være mange grunde til, at Niels har svært ved at holde på en kvinde. Måske er han drønkedelig eller måske er han bare uheldig, men det er så forfejlet at stille det op, som at kvinder kun vil have skiderikker, der slår og ikke tager opvasken. Det er den slags tankegang, der ender med at føre ham til Nice Guy TM-land, hvor kvinder er dumme, elitære ludere, så snart de siger nej.

Jeg har aldrig i mit liv datet en kriminel eller voldelig fyr, jeg er allerhøjst blevet ghostet af et udmodent fjols. Jeg kender heller ikke andre kvinder på min alder (31 år), som render rundt i hælene på alle de her bad boys, som mænd som Niels åbenbart tror, vi er totalt vilde efter. Til gengæld søger mange kvinder efter en mand, der er både stabil og rigtig godt selskab, og så er det klart, at en mand, der ikke alene har “styr på basics” men også både er fremme i skoen, veltalende og måske endda også sjov kommer til at stå længere fremme i køen end en fyr som Niels, som sælger sig selv på at være flink. :)


For det første handler hans indlæg ikke kun om ham selv, men også andre ligesindede mænd, for det andet skriver han, at han tager afslagene uden at sende en sviner, og for det tredje skriver han, at han netop besidder de egenskaber. (han er så til gengæld 5 cm for lav (?!))

Jeg synes, at I skyder ham ret mange ting i skoene.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. jul 2018, 10:25

Hvor er Dimilito?
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 10:30

DenSyngendeLussing skrev:Jamen hvis han selv synes, han besidder alle de rigtige egenskaber og hvis der er SÅ mange fantastiske mænd, som er single, så må det jo selvfølgelig være kvinderne, den er gal med. Det er fordi, de kun vil have bad boys. Det er klart. :rulle:

Vorherre bevares. Måske skal man bare tage ansvar for sig selv og acceptere, at det er hårdt at være på kødmarkedet og at ikke alle mennesker har held til at finde en livspartner, selvom der på papiret ikke er noget galt med dem. Hold dog op med at smide hele ansvaret for din fiasko over på det modsatte køn, det er hamrende utiltalende og stinker at bitterhed.


Smide hele ansvaret over på det modsatte køn?? Han spørger flere gange, "Hvad er der galt med os"
Det opfatter I åbenbart som totalt fake?
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Anne Droid » 30. jul 2018, 10:38

FormerlyKnownAs skrev:Hvor er Dimilito?


Han kommer først når Niels bliver droppet pga lille tissemand.
2
Klimatosse
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 11:16

DenSyngendeLussing skrev:
Så hele præmissen i hans klumme om, at kvinder skal vælge de gode fyre i stedet for bad boys, den springer du bare let og elegant henover? Hans indlæg handler jo ikke om, at han oprigtigt tror, der er noget galt med hans partnerpotentiale, men derimod, at han ikke kan forstå, at kvinder (åbenbart?) går efter mænd, der på papiret ligner dårlige partnere.

Mit og andre kvinders svar er: Det gør vi ikke, Niels - og vi ved heller ikke, hvad der er galt med dig, men din klumme giver da et fingerpeg.


Mon ikke hans indlæg først og fremmest skal ses som et mandligt svar på den strøm af indlæg fra kvinder, der brokker sig over mænd. Og måske få dem til at reflektere lidt. Kvinder i forhold, der synes, at deres mænd er håbløse, og singlekvinder, der oplever, at mænd kun vil have sex, og forsvinder bagefter. Alene klassikeren "Alle de gode mænd er taget" ( :puke: ). Og hans svar er: "Nej, det er vi på ingen måde".

Men det er åbenbart sjovere at skyde al skylden tilbage på ham selv og skyde ham nogle motiver og handlinger i skoene, som han aldrig har givet udtryk for.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. jul 2018, 11:32

Anne Droid skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor er Dimilito?


Han kommer først når Niels bliver droppet pga lille tissemand.

:lun:
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Tux » 30. jul 2018, 12:42

Niels er blevet vejet og fundet for let, han må op på den metaforiske hest og prøve igen, det er sikkert en sød ikea pige til ham derude - hvis ikke er der nok bare fordi han er træls.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 13:20

Densyngendelussing rammer hovedet på sømmet med dette citat:
"Mænd, der har behov for at udbasunere, at de er Søde Fyre, er rent faktisk, rigtig tit, slet ikke spor søde. Tværtimod er det ofte disse mænd, der viser sig at have et rigtig træls syn på andre mennesker - især kvinder, sex og kærlighed, som betragtes som en belønning for god opførsel. En præmie, der kan trækkes i en automat, hvis man gør og siger alle de rigtige ting - og når disse mænd så gør og siger "alle de rigtige ting" og der stadig ikke sker noget, så bliver de sure."

Det er netop derfor, jeg har et problem med selvproklamerede Nice Guys :tie:
5
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Purple Haze » 30. jul 2018, 13:59

Grissebassen skrev:Densyngendelussing rammer hovedet på sømmet med dette citat:
"Mænd, der har behov for at udbasunere, at de er Søde Fyre, er rent faktisk, rigtig tit, slet ikke spor søde. Tværtimod er det ofte disse mænd, der viser sig at have et rigtig træls syn på andre mennesker - især kvinder, sex og kærlighed, som betragtes som en belønning for god opførsel. En præmie, der kan trækkes i en automat, hvis man gør og siger alle de rigtige ting - og når disse mænd så gør og siger "alle de rigtige ting" og der stadig ikke sker noget, så bliver de sure."

Det er netop derfor, jeg har et problem med selvproklamerede Nice Guys :tie:


Og hvis man er rigtig heldig, så kan man få sig en stalker i sådan en typisk Nice Guy TM, som man kan have "glæde" af i mange år.
:/
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 14:02

Purple Haze skrev:
Grissebassen skrev:Densyngendelussing rammer hovedet på sømmet med dette citat:
"Mænd, der har behov for at udbasunere, at de er Søde Fyre, er rent faktisk, rigtig tit, slet ikke spor søde. Tværtimod er det ofte disse mænd, der viser sig at have et rigtig træls syn på andre mennesker - især kvinder, sex og kærlighed, som betragtes som en belønning for god opførsel. En præmie, der kan trækkes i en automat, hvis man gør og siger alle de rigtige ting - og når disse mænd så gør og siger "alle de rigtige ting" og der stadig ikke sker noget, så bliver de sure."

Det er netop derfor, jeg har et problem med selvproklamerede Nice Guys :tie:


Og hvis man er rigtig heldig, så kan man få sig en stalker i sådan en typisk Nice Guy TM, som man kan have "glæde" af i mange år.
:/

Hvad mener du med stalker? Han er jo berettiget til din hengivenhed, når han nu så flot har åbnet døren for dig på jeres date og accepteret dit morgenhår :lol:
5
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf Tux » 30. jul 2018, 14:10

Grissebassen skrev:
Purple Haze skrev:
Grissebassen skrev:Densyngendelussing rammer hovedet på sømmet med dette citat:
"Mænd, der har behov for at udbasunere, at de er Søde Fyre, er rent faktisk, rigtig tit, slet ikke spor søde. Tværtimod er det ofte disse mænd, der viser sig at have et rigtig træls syn på andre mennesker - især kvinder, sex og kærlighed, som betragtes som en belønning for god opførsel. En præmie, der kan trækkes i en automat, hvis man gør og siger alle de rigtige ting - og når disse mænd så gør og siger "alle de rigtige ting" og der stadig ikke sker noget, så bliver de sure."

Det er netop derfor, jeg har et problem med selvproklamerede Nice Guys :tie:


Og hvis man er rigtig heldig, så kan man få sig en stalker i sådan en typisk Nice Guy TM, som man kan have "glæde" af i mange år.
:/

Hvad mener du med stalker? Han er jo berettiget til din hengivenhed, når han nu så flot har åbnet døren for dig på jeres date og accepteret dit morgenhår :lol:

Der må i så fald have været til morgenmad eller i det mindste brunch den date :D
1

Tilbage til "Forhold og sex"