Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 22
Likede indlæg: 234

Re: Kvinder - har mænd overhovedet en chance?

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 08:30

Jeg undrer mig i øvrigt over, at Nice Guy TM-typerne skulle være dem, der oftest taler grimt til kvinder og kalder dem ludere. Mon ikke snarere, det er Bad Boy TM-typerne, der gør det.
0
Grissebassen
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1372

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 08:31

A 7 skrev:
Grissebassen skrev:Jeg er enig med mange af jer. Især det der med, at han forventer klapsalver for at acceptere kvinders almindelige menneskelighed såsom fx morgenhår. WTF?! Jeg læste engang noget med, at gode mænd er dem, der ikke har behov for at pointere at de er gode mænd. Jeg tror sgu ikke jeg kender nogen mænd, der tænker over, at de skal acceptere kvinders morgenånde og hjælpe med at gå ud med skraldet. Det er bare noget de gør automatisk, fordi det gør voksne mennesker altså og alt andet er urealistisk. Slut!

Hvad er det så, kvinder vil have? Problemet opstår der, hvor han forsøger at være det, som kvinder vil have i stedet for bare at være autentisk. Det er 1000 gange nemmere at være sig selv og finde en partner (m/k) som vil have en, som man er, end at opbygge en datingpersona, og centrere hele sin karakter omkring, hvad man tror tiltrækker det modsatte køn. For så bagefter at pive over, at ingen vil have en, fordi man er uautentisk. Dér har han nok svaret. Sandheden er, at selvom vi kan lave studier der viser, hvad vi tiltrækkes af på overfladen, så er forelskelse ikke en videnskab og noget, man kan sætte på formel. Så han spilder sin tid ved at forsøge.

Faktum er jo bare, at en stor gruppe mænd forbliver single igennem det meste af livet, selv om de er lige præcis det, du efterspørger.

Hvad mener du med, at de er lige præcis det, jeg efterspørger? Det er jo ikke mig, der skal date dem. Og selvom det var, så kan jeg kun være i et monogamt forhold med en mand ad gangen.
Hvis der er flere mænd end kvinder, der forbliver single, så er det vel et spørgsmål om matematik og ikke om, at kvinder ikke giver mændene en chance.
0
Brugeravatar
A 7

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 08:35

Grissebassen skrev:Hvad mener du med, at de er lige præcis det, jeg efterspørger? Det er jo ikke mig, der skal date dem. Og selvom det var, så kan jeg kun være i et monogamt forhold med en mand ad gangen.
Hvis der er flere mænd end kvinder, der forbliver single, så er det vel et spørgsmål om matematik og ikke om, at kvinder ikke giver mændene en chance.

Jeg mener, at de er lige præcis det, du skriver at mange kvinder efterspørger.
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 08:37

A 7 skrev:
Grissebassen skrev:Hvad mener du med, at de er lige præcis det, jeg efterspørger? Det er jo ikke mig, der skal date dem. Og selvom det var, så kan jeg kun være i et monogamt forhold med en mand ad gangen.

Men det samme kan man vel sige om kvinder, som er langtidssingler.
0
Brugeravatar
A 7

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 08:45

Grissebassen skrev:
A 7 skrev:

Det er da muligt, men nu handler tråden om mænd og deres chance for at komme i et forhold med en kvinde.

Jeg synes i øvrigt ikke, jeg ser så mange tråde med langtidssinglekvinder, der får at vide, at de bare skal være mere autentiske og lade være med at opbygge falske datingpersonaer.
0
Brugeravatar
A 7

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 08:48

billiebean skrev:Jeg ved ikke, om det er datingkulturen, der er muggen og folk der har urealistiske forventninger til andre mennesker, eller bare det naturligt unaturlige i at møde så mange mennekser, for dermed løber man også ind i mange flere fejlmatches.

Tja, hvis man møder mange mennesker, er der vel også større chance for at løbe ind i det helt rigtige match.
0
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 87
Likede indlæg: 943

Indlægaf Mavis » 30. jul 2018, 08:50

A 7 skrev:Jeg undrer mig i øvrigt over, at Nice Guy TM-typerne skulle være dem, der oftest taler grimt til kvinder og kalder dem ludere. Mon ikke snarere, det er Bad Boy TM-typerne, der gør det.

Har du set nogle af de Reddit-posts? Det er ofte screenshots af en sms-samtale, der typisk starter med at en næsten fremmed fortæller en kvinde at hun er ih og åh så smuk og fantastisk, og vil hun ikke nok på date med ham (nogle gange endda med påskud om at hun skal slå op med sin kæreste, fordi han selv er så meget mere "nice")? Nej, siger hun så pænt, og så kalder han hende for en bitch eller luder der sikkert kun knalder bad boys.

Når det så er sagt, så lyder det overhovedet ikke usandsynligt for mig at bad boys også taler grimt til kvinder. Som Lussing skriver, så er begge ender af ekstremerne ikke attraktive for de fleste m/k (ja, der findes faktisk også et subreddit, der hedder nicegirls :) ).
3
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 08:50

A 7 skrev:
Grissebassen skrev:
A 7 skrev:

Det er da muligt, men nu handler tråden om mænd og deres chance for at komme i et forhold med en kvinde.

Jeg synes i øvrigt ikke, jeg ser så mange tråde med langtidssinglekvinder, der får at vide, at de bare skal være mere autentiske og lade være med at opbygge falske datingpersonaer.

Nu var det heller ikke møntet på mænd generelt, men på Niels specifikt og mit indtryk af ham, selvom jeg tror, at hans problematik langt fra er kønsspecifik. I forhold til dating kan kvinder dog sikkert slippe af sted med en del mere end mænd uden at blive fravalgt. Men det tror jeg der er en biologisk forklaring på.
Men i ligestillingens tegn, vil jeg da gerne indrømme, at jeg synes mænd og kvinder er lige "slemme" i forhold til at bidrage til en usund datingkultur.
0
Petrix
Kort karma: 54
Likede indlæg: 517

Indlægaf Petrix » 30. jul 2018, 08:56

Zombie skrev:Mit problem med Niels er, at han vil acceptere mig når jeg har morgenhår (ih tak, fordi jeg ikke behøver stå op før dig og sætte det?), når børnene er umulige (de er også dit ansvar, Niller) og så videre.

Jeg viste det til min kæreste og vi er enige om, at de ting han lister som værende ih og åh så store ofre han giver kvinder, og hvorfor vil de dog ikke have ham i hans store gavmildhed.... er fucking normalt? Altså, jeg forventer af en helt almindelig gennemsnitsfyr at han accepterer de ting, Niels skriver - så når Niels slår det stort op, så tænker jeg Jeesus. Ved han godt, kvinder er mennesker og det slet ikke er særlig vildt eller flot, at han vil leve med, at vi er det?

Forestiller han sig, nogle mænd slår op, første gang de ser deres kæreste med uglet hår?

Det svarer til at jeg siger "Vælg mig mænd, jeg accepterer jer selv når I har slap diller eller håret har været i en cykelhjelm."
Det er der heller ingen, der synes er flot. Ingen normale, da.

Det er vel naturligt at en mand, som ikke rigtig har held i kærlighed begynder at tænke over, hvilken type han er, og hvad han gør rigtigt og hvad han gør forkert.
Jeg tror ikke han ser det som et “kæmpe sacrifice” at han går ud med skraldet, vasker op eller accepterer kvinden som hun ser ud om morgenen - det er nærmere kontrasten mellem badboy vs goodguy han prøver at beskrive.

Nu kender jeg selvfølgelig din kæreste, men hvis han altid har haft det let med kvinder, så har nok ikke rigtig reflekteret over, hvilken type han nu er og hvad det er han gør forkert.

Tror egentlig bare, at kvinder ikke gider en mand der piver og derfor får Niels en hård medfart herinde.
1
Brugeravatar
A 7

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 09:02

Mavis skrev:
A 7 skrev:Jeg undrer mig i øvrigt over, at Nice Guy TM-typerne skulle være dem, der oftest taler grimt til kvinder og kalder dem ludere. Mon ikke snarere, det er Bad Boy TM-typerne, der gør det.

Har du set nogle af de Reddit-posts? Det er ofte screenshots af en sms-samtale, der typisk starter med at en næsten fremmed fortæller en kvinde at hun er ih og åh så smuk og fantastisk, og vil hun ikke nok på date med ham (nogle gange endda med påskud om at hun skal slå op med sin kæreste, fordi han selv er så meget mere "nice")? Nej, siger hun så pænt, og så kalder han hende for en bitch eller luder der sikkert kun knalder bad boys.

Når det så er sagt, så lyder det overhovedet ikke usandsynligt for mig at bad boys også taler grimt til kvinder. Som Lussing skriver, så er begge ender af ekstremerne ikke attraktive for de fleste m/k (ja, der findes faktisk også et subreddit, der hedder nicegirls :) ).

Det gør det ikke, nej. Når mange tusinde kvinder hvert år søger krisehjælp, fordi de er blevet tævet af deres mænd/kærester, så virker det plausibelt, at de samme mænd kan finde på at tale rimelig grimt til de kvinder.
1
FormerlyKnownAs
Kort karma: 347
Likede indlæg: 2473

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. jul 2018, 09:14

LadyFox skrev:Nu har jeg selv omgået de her badboys ret meget, og kommet i de samme miljøer. Min erfaring viser at de fleste badboys med kærester har nogenlunde den samme type kærester (med enkelte undtagelser) og jeg vil godt vædde en femmer på at Niels ville fravælge de her kvinder efter senest et par dates.

Præcis. Prøv at se de der “Besat af bad Boys” og “date en indsat”. Det er jo ikke average Jane der dater de her typer og de er altså, begge parter, i markant undertal ift normen.

Jeg synes selv at jeg har nogle super cool veninder og de er altså alle sammen kæreste eller gift med, en gennemsnitsmand. Ligesom at Niels er en gennemsnitsmand.

Fælles for de her mænd er bare at de ikke klynker, fraskriver sig ansvar, prøver at gøre sig til helte for at acceptere morgenhår og tager opvasken. De gør sig hverken værre eller bedre, de er bare sig selv.

Niels er træls.
6
/Dullen
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 87
Likede indlæg: 943

Indlægaf Mavis » 30. jul 2018, 09:18

"Taler omsorgsfuldt og kærligt til min mor" WTF?!!? A'men for h...
0
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
Brugeravatar
A 7

Indlægaf A 7 » 30. jul 2018, 09:28

Petrix skrev:
Zombie skrev:Mit problem med Niels er, at han vil acceptere mig når jeg har morgenhår (ih tak, fordi jeg ikke behøver stå op før dig og sætte det?), når børnene er umulige (de er også dit ansvar, Niller) og så videre.

Jeg viste det til min kæreste og vi er enige om, at de ting han lister som værende ih og åh så store ofre han giver kvinder, og hvorfor vil de dog ikke have ham i hans store gavmildhed.... er fucking normalt? Altså, jeg forventer af en helt almindelig gennemsnitsfyr at han accepterer de ting, Niels skriver - så når Niels slår det stort op, så tænker jeg Jeesus. Ved han godt, kvinder er mennesker og det slet ikke er særlig vildt eller flot, at han vil leve med, at vi er det?

Forestiller han sig, nogle mænd slår op, første gang de ser deres kæreste med uglet hår?

Det svarer til at jeg siger "Vælg mig mænd, jeg accepterer jer selv når I har slap diller eller håret har været i en cykelhjelm."
Det er der heller ingen, der synes er flot. Ingen normale, da.

Det er vel naturligt at en mand, som ikke rigtig har held i kærlighed begynder at tænke over, hvilken type han er, og hvad han gør rigtigt og hvad han gør forkert.
Jeg tror ikke han ser det som et “kæmpe sacrifice” at han går ud med skraldet, vasker op eller accepterer kvinden som hun ser ud om morgenen - det er nærmere kontrasten mellem badboy vs goodguy han prøver at beskrive.

Nu kender jeg selvfølgelig din kæreste, men hvis han altid har haft det let med kvinder, så har nok ikke rigtig reflekteret over, hvilken type han nu er og hvad det er han gør forkert.

Tror egentlig bare, at kvinder ikke gider en mand der piver og derfor får Niels en hård medfart herinde.

Netop. Hans pointe er jo bare, at han har check på basics, dvs. han behandler en partner pænt og som en selvfølge bidrager til husholdningen, og han behandler sin mor omsorgsfuldt (altså han er ikke en kriminel, der er udstødt af sin familie).
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 260
Likede indlæg: 5151

Indlægaf DenSyngendeLussing » 30. jul 2018, 09:48

Jamen at have “tjek på basics” og ikke være en narrøv, der er kriminel og taler grimt til sin mor er dælme ikke et argument for, at kvinder skal vælge lige præcis ham. Der er eddermame godt nok mange andre mænd, der kan gå ud med skraldet og som ikke røver banker - og derfor er det et problem, at han vælger at bruge netop dét som sit selling point. Der kan være mange grunde til, at Niels har svært ved at holde på en kvinde. Måske er han drønkedelig eller måske er han bare uheldig, men det er så forfejlet at stille det op, som at kvinder kun vil have skiderikker, der slår og ikke tager opvasken. Det er den slags tankegang, der ender med at føre ham til Nice Guy TM-land, hvor kvinder er dumme, elitære ludere, så snart de siger nej.

Jeg har aldrig i mit liv datet en kriminel eller voldelig fyr, jeg er allerhøjst blevet ghostet af et udmodent fjols. Jeg kender heller ikke andre kvinder på min alder (31 år), som render rundt i hælene på alle de her bad boys, som mænd som Niels åbenbart tror, vi er totalt vilde efter. Til gengæld søger mange kvinder efter en mand, der er både stabil og rigtig godt selskab, og så er det klart, at en mand, der ikke alene har “styr på basics” men også både er fremme i skoen, veltalende og måske endda også sjov kommer til at stå længere fremme i køen end en fyr som Niels, som sælger sig selv på at være flink. :)
7
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 260
Likede indlæg: 5151

Indlægaf DenSyngendeLussing » 30. jul 2018, 10:06

Problemet med Niels er også bare, at han tror, det er et kønsspecifikt problem, det her med at føle, at det er håbløst at finde en kæreste, og at det i bund og grund handler om, at kvinder er blevet for kræsne. Der er fiseme godt nok også mange kvinder, det har vanskeligt ved at finde en kæreste og som får den her “hvad er der galt med MIG”-følelse, uden at det betyder, at de typedater kriminelle eller bad boys. Det ER bare svært for mange mennesker at få planeterne til at stå på række og støde ind i en “den rigtige” på “det rigtige tidspunkt.”

Man kan også vende den om og spørge Niels, om det mon er ham, der bliver tiltrukket af den forkerte type kvinde, siden han altid ender med at blive droppet? Eller måske er han bare uheldig og har trukket en nitte i datinglotteriet. Uanset hvad, så hjælper det ham næppe at stille sig op og sige, “kvinder, I skal være mindre kræsne og date en flink mand, som ikke har noget imod morgenhår i stedet for rende rundt efter alle de dér bad boys, for jeg er træt af at være alene” - for det viser bare, at han ikke har begreb skabt om, hvad (normale) kvinder er for nogle størrelser.

Og så er klynkeri og “det er de andres skyld” mentalitet bare aldrig helt attraktivt, er det?
8

Tilbage til "Forhold og sex"