Kommunikationsproblemer - set fra det mandlige perspektiv

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Kommunikationsproblemer - set fra det mandlige perspektiv

Indlægaf Precaseptica » 27. jul 2018, 09:27

Hvorfor er kvinder sådan? Hva'?

Er vi bare skabt til at tale forbi hinanden?

3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Kommunikationsproblemer - set fra det mandlige perspektiv

Indlægaf Moxy-lady » 30. jul 2018, 16:29

Altså jeg kan godt se det sjove i den og kan sagtens se pointen i den - jeg er faktisk meget ligesom ham manden, der gerne vil løse problemet.

Men fra et kvinde synspunkt så er hun jo faktisk ret klar i mælet over hvad hun ønsker fra ham. Han skal ikke sidde og gætte eller noget, hun fortæller ham at hun har brug for at han lytter og giver større, og da han gør det er hun taknemmelig og fortæller ham med sin reaktion at det var det hun havde brug for. Men han kan ikke sætte sig ud over hans eget behov for at pointere det åbenlyse, og det frustrerer hende,fordi hun netop klart signalerer at det ikke er det hun vil have.

Så det er faktisk ikke mere vanskeligt end det!

(og med omvendt fortegn når det er mandens tur - hvis det er ham der har brug for *ikke* at overanalysere eller pille sig selv i navlen og snakke om hvordan han sad forkert på potten som barn så skal han kommunikere det klart ud, og så skal hun selvfølgelig respektere det. Det er jo et eller andet sted ikke meget mere kompliceret end det: meld klart ud, og respekter det der bliver meldt ud, i stedet for at køre med sin egen dagsorden/det man selv ville have behov for)
6
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Kommunikationsproblemer - set fra det mandlige perspektiv

Indlægaf Contrast » 30. jul 2018, 17:31

Jeg ved ikke helt om jeg accepterer videoens præmis, nemlig at løsningen er åbenlys. Det er det som oftest ikke, når jeg har oplevet at have de diskussioner med min eks om at jeg manglede at blive mødt og anerkendt. Der er der rettere sket det, at han forventede at jeg "løste" det på den måde, han ville have gjort (hvilket som oftest er at undertrykke problemet/frustrationerne i stedet for at gøre noget ved dem).
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kommunikationsproblemer - set fra det mandlige perspektiv

Indlægaf Fru Sunshine » 30. jul 2018, 20:10

Jeg har også sådan en løsningsorienteret mand, og det er sgu irriterende, når man bare har brug for at få noget ud af systemet.

Det var især slemt, da jeg var nede med en stressrelateret depression, for det fik mig hele tiden til at føle mig endnu mere forkert og ked af det, at han fortalte mig, hvordan jeg skulle gøre, for at få det bedre.

Han er blevet bedre til at forstå, når jeg bare ønsker at lukke frustrationer ud - og jeg er blevet bedre til at fortælle ham, at det er det, jeg gør.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Kommunikationsproblemer - set fra det mandlige perspektiv

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. jul 2018, 20:20

Sjov tråd egentligt...
Er vi skabt til at tale forbi hinanden? - det tror jeg egentligt ikke.
Men jeg tror bare at vi indimellem vil noget forskelligt, og er så fokuseret på vores eget - at vi glemmer at lytte til den anden.

Jeg bøvlede med det med min eksmand, han har rigtig svært ved at lytte til andre, og at tage det sagte alvorligt. Han arbejder i den grad på egen antagelse og agenda, - hvilket så dels er båret af hans autisme. Det handler ikke kun om kommunikat ham og jeg imellem, mand og kvinde, men er også et issue ifht vores børn, hans familie, og også i jobmæssig sammenhæng.

Jeg bøvlede med det, med ham jeg kærestede med vinter og forår. Jeg var virkelig klar i spyttet, både verbalt og på skrift. Fortalte ham hvad han kunne få, hvad jeg havde energi og kræfter til, hvad jeg ville. Jeg lyttede til ham, hvad han gerne ville, anerkendte, bekræftede, præsenterede mit udgangspunkt og hvad jeg kunne kaste i puljen, igen og igen.
Da det så ramlede på gulvet, han fuckede up i form af at svige en aftale, fik vi igen en snak om tingene...
Jeg var faktisk meget i tvivl om, om jeg havde været klar og tydelig nok, om ikke jeg havde fået skitseret hvad han kunne forvente fra min side.
Og han bekræftede at jeg havde sagt, det jeg mente jeg havde sagt, at jeg havde meldt ud - men at han bare gerne ville mere end det, og derfor pressede han på.
Det er bare ikke verdens bedste udgangspunkt, for jeg blev faktisk enormt presset af hele tiden at skulle lukke forventninger ned, sige nej.


Så det er det jeg går videre med, at jeg har brug for en mand der lytter, forstår, respekterer.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Kommunikationsproblemer - set fra det mandlige perspektiv

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 20:30

"Lige nu har jeg brug for at du bare lytte til mig, og anerkender hvordan jeg har det uden at forsøge at fixe noget" er en sætning, der kan løse uendeligt mange af den slags kommunikationsproblemer.
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Kommunikationsproblemer - set fra det mandlige perspektiv

Indlægaf Moxy-lady » 30. jul 2018, 20:46

Grissebassen skrev:"Lige nu har jeg brug for at du bare lytte til mig, og anerkender hvordan jeg har det uden at forsøge at fixe noget" er en sætning, der kan løse uendeligt mange af den slags kommunikationsproblemer.


Præcis. Og så at den anden part lytter og accepterer dette i stedet for at sidde og glo på det skide søm i panden hele tiden, og næsten trippe for at få mulighed for at påpege at det er derfor man har hovedpine.
3
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forhold og sex"