Mental load

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Mental load

Indlægaf Aragorn » 19. aug 2018, 08:11

Zinde skrev:


Ingen skriver, at 150 ikke er større end 128. Jeg forstår ikke, hvorfor du har behov for den stråmand. Er mit oprindelige indlæg bare for træls at forholde sig til, eller hvad foregår der?


Jeg beklager, jeg tror jeg blev træt, og var nok også så rygende uenig i én af dine pointer at jeg glemte de andre. Jeg vil dog mene at du ikke var super modtagelig for at 150 > 128. Der var i hvert fald en masse betingelser der skulle opfyldes, og der er kun et rigtigt svar, og det er ja.

Sygeplejerske: Jeg mener ikke det er lige så dårligt betalt. Debatten bliver umulig hvis alt er relativt til noget andet, på et tidspunkt må man indføre sin guldstandard som alle værdier måles op imod. Sygeplejersken der er enlig med børn har bestemt også en hård og opslidende arbejdsuge, som tidsmæssigt ligner kassedamens, nok endda mere tid brugt på arbejde og husholdning sammenlagt. Men der er flere penge på kontoen. Det er korrekt at en sygeplejerske er mellemlangt uddannet, og jeg fik aldrig defineret hvad jeg mente med højt uddannet. Det er rigtigt at det danske uddannelsessystem sætter den uddannelse nogenlunde i midten, men i og med at jobbet er særdeles krævende psykisk, og at det er farligt særligt inden for psykiatrien, vægter jeg nok, helt personligt, en uddannelse som sygeplejerske højere end den bliver vægtet officielt. Ser man bort fra min personlige holdning til den uddannelse, så er springet mellem ufaglært arbejde og sygeplejerske dog altså meget stort. Jeg spurgte til dit motiv for netop at tage denne uddannelse, fordi det var interessant for mig at vide, om du havde lagt nogle særlige feminine værdier, så som omsorg for andre, i din motivation for uddannelsen. Det viser sig så, at det naturvidenskabelige og administrative var det, der trak i dig, hvilket jo sjovt nok er typiske maskuline værdier. Det er ikke en fordom at sygeplerske er en uddannelse som kvinder tager, eller traditionelt har haft. Det er et både et statistisk faktum nu, og en historisk kendsgerning. Jeg har intet ønske om at du skal spekulere på mine eller nogen som helst andres fordomme forøvrigt.

At kvinden automatisk får the mental load: Det er jeg uenig i. Jeg tror den person, der er mest neurotisk/samvittighedsfuld automatisk tager rollen på sig. Det vil sige, hvis et par har en ulige fordeling i deres tolerance for uorden, så vil den person der ikke kan døje at tingene er i uorden begynde at rydde op i alt der trænger, da de drives til vanvid af rodet. Kvinder er statistisk set mere neurotisk anlagte end mænd, så det giver mening at det ofte er kvinden der har påtaget sig den rolle. Der findes undtagelser, dog. Jeg er selv hyper-neurotisk anlagt, og min kæreste er mindre neurotisk end jeg er. Når to personer der er meget forskellige i deres ønsker for orden finder sammen, giver det ofte problemer. Den ene part vil mene den anden er et forfærdeligt rodehoved, der er ligeglad med alting og vil blive provokeret af at den anden ikke mener det er vigtigt at holde styr på tingene. Den afslappede partner vil modsat mene at den anden er stressende og irriterende at være sammen med, fordi vedkommende i deres øjne konstant brokker sig over alt. Derudover så tror jeg også at nogle mennesker synes det er rigtigt rart at bestemme helt ned på hvilket plan en bluse skal være, og kan aldrig acceptere at det er fint at der bare er en bluse på. De samme mennesker der nyder at få lov til at bestemme dette, nyder samtidigt også at de kan bruge deres magt fra dagligdagen som de trives med, som noget de kan påstå er en byrde for dem, og smide i fjæset på deres partner, når de har haft en dårlig dag. Det er der en vis form for sadisme i, så det sker ikke så tit, men jeg har kendt en person der var sådan.

Det glæder mig du ikke er syg. Det er en reel mulighed, for der er ikke mange hjemmegående husmødre, og jeg ville nødigt sidde og sige: Se nu her, du brokker dig over kønsrollemønstre, og så sidder du bare derhjemme hele dagen mens din mand tjener penge (det er ikke sådan jeg opfatter det) og du så skrev tilbage at det var du nødt til fordi du blev kørt ned for nogle år siden. Så derfor trådte jeg forsigtigt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Mental load

Indlægaf In_your_eyes » 19. aug 2018, 08:31

Du vælger jo alligevel bare at lave overspringshandling er, så ser ingen grund til at bruge mere krudt på at svare dig.

Edit, fordi mit forsøg på at trimme gik op i hat og briller
0
:pompom:
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Mental load

Indlægaf Kaffe » 19. aug 2018, 19:39

Jeg er meget enig i, at en god del af kvinderne i Danmark er fløjtende ligeglade med diverse principper i ligestillingen og med kønsroller. Mange feministiske sager er intellektuelle manøvrer, der ikke har kobling til den virkelighed, som udspiller sig i de danske hjem. Mange kvinder ønsker f.eks ikke at dele barsel med manden og er ligeglade med, hvem der tjener mest, gør mest, gør hvad og hvorfor. Der er en hverdag, som skal fungere og en familie, der skal trives.
Principper og intellektualisering er sekundære fænomener, som vokser ud af et overskud og en evne til analytisk og metakognitiv behandling af levevis. Derfor kan jeg godt opfatte det som meget arrogant, når feminister giver udtyk for, at kvinder, som eksempelvis lever efter de traditionelle kønsroller, ikke er i sync med deres egne behov, fordi de ikke har forstået, hvad de virkelig har brug for. 'Kvinder er underlagt strukturer i samfundet, som de ikke selv er bevidst om' osv. Og hvad så?, kunne man sige. Jeg synes, man skal anerkende forskelligheden og den enkeltes evne til at forvalte sit eget liv.
Jeg kan også godt lide at lege med tanker om, hvordan ting er, bør være, kunne ændres osv. Men det ER bare en leg.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Mental load

Indlægaf Kaffe » 19. aug 2018, 19:42

Jeg er mester i mental load. Jeg breder mine arme ud og overtager - og kan så desværre godt blive irriteret over, at jeg belastes af det. Men det er noget, jeg selv gør. Jeg ved ikke, hvorfor kvinder gør det. Måske en iboende trang til at have styr på rammerne omkring familien.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Mental load

Indlægaf Zombie » 19. aug 2018, 19:48

Kaffe skrev:Jeg er mester i mental load. Jeg breder mine arme ud og overtager - og kan så desværre godt blive irriteret over, at jeg belastes af det. Men det er noget, jeg selv gør. Jeg ved ikke, hvorfor kvinder gør det. Måske en iboende trang til at have styr på rammerne omkring familien.


Eller fordi både du og den mand, du er sammen med, er konditioneret til det. :fløjt:

Det er iboende... ej. Det er skabt.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Mental load

Indlægaf Krølle » 19. aug 2018, 21:54

Jeg er højtuddannet, noget kvikkere end gennemsnittet set ift en plain IQ-test og har i mit eneste lange forhold båret hovedparten af det, der defineres som mental load. Jeg stjal ikke opgaven, jeg havde egentlig ikke vilde standarder udover “basal styr på det”, men ligevel endte jeg med lorten, fordi min eks havde besluttet, at jeg “var bedre til det” og derfor oplagt skulke tage mig af det. Også da jeg arbejdede sygt meget. Det havde han sådan set ret i - problemet var bare, at “bedre til” var en konsekvens af “engagere sig i”. Min klokkeklare konklusion efter det forhold er, at jeg ikke gider sådan en omgang igen. Det at man ikke orker at gøre sig umage med noget, fritager ikke en for ansvar.

Når det så er sagt, er mit liv i dag indrettet på en måde, hvor jeg faktisk ville have overskud og egentlig vilje til at tage en stor del af the mental load. Bliver det aktuelt, er mit eneste krav faktisk, at det bliver anerkendt, at jeg gør det. Traditionel hjemmegående husmorrolle? Fint med mig. Eneste krav er, at indsatsen ikke bliver negligeret som værende uden værdi, mens den anden part skøjter igennem livet ift praktiske og økonomiske gøremål og SAMTIDIG fortæller sig selv (og mig), at der er tale om en ligelig fordeling. Not. Ever. Gonna. Happen. Again.
12
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Mental load

Indlægaf Zombie » 20. aug 2018, 08:00

DenSyngendeLussing skrev:
Zombie skrev:
Kaffe skrev:Jeg er mester i mental load. Jeg breder mine arme ud og overtager - og kan så desværre godt blive irriteret over, at jeg belastes af det. Men det er noget, jeg selv gør. Jeg ved ikke, hvorfor kvinder gør det. Måske en iboende trang til at have styr på rammerne omkring familien.


Eller fordi både du og den mand, du er sammen med, er konditioneret til det. :fløjt:

Det er iboende... ej. Det er skabt.


Har du noget endegyldig forskning, der bakker denne påstand op, siden du kan udtale dig så skråsikkert? Og her mener jeg naturligvis ikke marxistisk “forskning,” hvor man bare ligesom formoder, at tingene hænger sammen på en måde, der lige netop passer ind i det feministiske narrativ. :)


Det påvirker en forsknings validitet i en grad, så jeg næppe ville kalde det forskning, hvis man arbejder ud fra at bekræfte en allerede vedtaget hypotese.

Jeg kan godt finde det, når jeg kommer hjem. Men noget af det er artikler fra mit studie. Måske kan jeg tage billeder af det og sende på privat besked i en kvalitet, så man kan læse?

Det handler om, hvordan vi i denne del af det senmoderne samfund er i et limbo, hvor der "næsten" er ligestilling og hvordan det der "næsten" kommer til udtryk og har en ret ærgerlig indvirkning på de ramte parter. Det gælder alt fra mænd og barsel til husholdningen og fordeling af børn ved skilsmisse osv.

Det er ikke feministisk forskning, og er ret spændende uanset ens fokusområde.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Mental load

Indlægaf vibbsen » 21. aug 2018, 18:31

Fru Sunshine skrev:Jeg mener i øvrigt stadig, at det er noget, man selv har ansvaret for.
Jeg kender simpelthen for mange, der fra starten selv har taget over, og når de så opdager, at partneren har trukket sig, er det også galt.


Enig.

Her er det mig der har the Mental Load. Ihvertfald i forhold til al det praktiske ved vores husholdning og hjem. Det er der slet ingen tvivl om. Sådan har det været fra starten af vores næsten 20 år lange forhold. Og det fungerer fint. Hvis jeg skal være helt ærlig, så vil jeg hellere gøre det selv.

Til gengæld så er det hr.vibbsen som har the Mental Load omkring vores økonomi. Ham der sørger for at der er de penge der skal være og at de bliver fordelt til de poster som skal have dem. Jeg kan sagtens holde styr på vores økonomi hvis jeg skal. Men hvis jeg ikke får besked om at det forventes af mig. Så forventer jeg at han gør det.

Men det betyder egentlig også, at når jeg brokker mig af og til, så er det ikke særlig dybfølt. Og ender altid op i at jeg sidder og tager lidt pis på mig selv. Fordi jeg godt kan høre at jeg er lidt latterlig....Jeg har verdens fedeste veninde som siger de fedeste ting som altid rammer spot on. Og som hun sagde for nylig : Det kan godt være at du har the Mental Load. Til gengæld så er hr.vibbsen vildt god til at sørge for at finde en løsning hvis du ikke orker det....Det er ikke sikkert at den betyder at han selv tager over. Men han sørger for at nogen gør.

Til gengæld så har jeg også være vidne til et par hvor hun havde HELE the Mental Load. Mens han i bund og grund bare rendte rundt og opførte sig som da de var teenagere....Det var ikke så tydeligt før de fik børn. Men hold da op. Da der først var kommet 2 børn oveni, så var hun nærmest ved at segne....Hun forsøgte vitterligt at få ham til at forstå at han var NØDT til at deltage. Men det endte altid med at der ingenting skete, så hun var nødt til at gøre det selv alligevel. De sidste 3-4 år af deres næsten 30 år lange forhold var virkelig svært at være vidne til. Og de er idag gået fra hinanden. Hun har børnene, huset og det daglige ansvar. Han er flyttet til sin hjemby. Har købt sit barndomshjem. Har bygget en stor garage hvor han kan gå og rode med sin bil. Jeg er glad på hendes vegne. Hun har stadigvæk det fulde Mental Load. TIl gengæld slipper hun for at se på ham prioriterer sig selv og køre "mig-mig-mig" flip....
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Mental load

Indlægaf Aragorn » 21. aug 2018, 19:03

Zombie skrev:
Kaffe skrev:Jeg er mester i mental load. Jeg breder mine arme ud og overtager - og kan så desværre godt blive irriteret over, at jeg belastes af det. Men det er noget, jeg selv gør. Jeg ved ikke, hvorfor kvinder gør det. Måske en iboende trang til at have styr på rammerne omkring familien.


Eller fordi både du og den mand, du er sammen med, er konditioneret til det. :fløjt:

Det er iboende... ej. Det er skabt.


Skrev du ikke i et andet indlæg at det også skete blandt homoseksuel i singletråden? Det vil sige par hvor enten begge er mænd eller begge er kvinder? Det er jo et paradoks.

For hvis det er tilfældet så er den der med at det er tillært måske ikke så holdbar.

Overvej følgende: Kvinder scorer generelt højere på samvittighedsfuldhed og neuroticisme i femfaktor modellen. Ikke altid, men gennemsnitligt. Kunne det ikke tænkes, er der ikke den mindste mulighed for, at den mest samvittighedsfulde, neurotiske og pligtopfyldende partner påtager sig opgaver som en partner der er lavere dominerende i de træk anser for mindre vigtige?

Hvad mener du egentlig ER iboende i hhv mænd og kvinder? Eller mener du ikke evolution er en troværdig videnskabelig teori?

Er det totalt umuligt at du beskriver et meget gammelt fænomen pakket ind i ny terminologi?

Hvis det er umuligt så savner jeg en forklaring på, hvorfor fænomenet også eksisterer hos par af samme køn. Det kan jeg ikke forstå.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Mental load

Indlægaf Zombie » 21. aug 2018, 20:01

Aragorn skrev:
Zombie skrev:
Kaffe skrev:Jeg er mester i mental load. Jeg breder mine arme ud og overtager - og kan så desværre godt blive irriteret over, at jeg belastes af det. Men det er noget, jeg selv gør. Jeg ved ikke, hvorfor kvinder gør det. Måske en iboende trang til at have styr på rammerne omkring familien.


Eller fordi både du og den mand, du er sammen med, er konditioneret til det. :fløjt:

Det er iboende... ej. Det er skabt.


Skrev du ikke i et andet indlæg at det også skete blandt homoseksuel i singletråden? Det vil sige par hvor enten begge er mænd eller begge er kvinder? Det er jo et paradoks.

For hvis det er tilfældet så er den der med at det er tillært måske ikke så holdbar.

Overvej følgende: Kvinder scorer generelt højere på samvittighedsfuldhed og neuroticisme i femfaktor modellen. Ikke altid, men gennemsnitligt. Kunne det ikke tænkes, er der ikke den mindste mulighed for, at den mest samvittighedsfulde, neurotiske og pligtopfyldende partner påtager sig opgaver som en partner der er lavere dominerende i de træk anser for mindre vigtige?

Hvad mener du egentlig ER iboende i hhv mænd og kvinder? Eller mener du ikke evolution er en troværdig videnskabelig teori?

Er det totalt umuligt at du beskriver et meget gammelt fænomen pakket ind i ny terminologi?

Hvis det er umuligt så savner jeg en forklaring på, hvorfor fænomenet også eksisterer hos par af samme køn. Det kan jeg ikke forstå.


Mange ting er tillært ift at en person har nogle roller i en husholdning og en anden person har nogle andre roller. I heteroseksuelle forhold kan det være tillært at det knytter sig til det ene eller det andet køn, men det betyder ikke, at tillært adfærd fra heteroseksuelle forældre ikke gør sig gældende, hvis deres barn/børn er homoseksuelle.

Jeg mener, at langt de fleste normer er tillærte og sociokulturelle. Evolution forbinder jeg med fx at vi går oprejst. Noget, men ikke al opførsel handler også om evolution, men eftersom det her er et område, hvor folk kan ændre sig og det ikke tager flere generationer at fremskaffe en forandring, så er det jo ikke, som jeg ser det, evolution.

Noget iboende kan være forældres beskytterinstinkt eller en nybagt mor som lakterer ved lyden af grædende børn, selv andres.

Terminologien er ikke ny, men at vi snakker om den mere bredt, er. At vi sætter spørgsmålstegn ved, om det er givet at den ene eller anden part skal have forsørgerpligt (evt forventningsmæssigt skal være brødvinder - mænd) og den anden skulle have lyst til at køre stasi på hjemmet, er.

Hvorfor er kvinder mere neurotiske og samvittighedsfulde? Evolutionært så kommer den skrappeste frem i verden; you snooze, you lose. Jeg mener, det er lige så tillært som visse mænds behov for at tjene mere end deres koner fordi de ellers rammes på selvværdet.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mental load

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2018, 11:04

DenSyngendeLussing skrev:marxistisk


Nymarxistisk ville være en mere korrekt betegnelse. Lad os ikke give Marx skylden for det de franske intellektuelle gjorde ved ham i deres poststrukturelle projekt for modkultur.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mental load

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2018, 11:13

DenSyngendeLussing skrev:
Precaseptica skrev:
DenSyngendeLussing skrev:marxistisk


Nymarxistisk ville være en mere korrekt betegnelse. Lad os ikke give Marx skylden for det de franske intellektuelle gjorde ved ham i deres poststrukturelle projekt for modkultur.


Marxisme, nymarxisme - det er alt sammen djævlens legeplads! :D


En legeplads med klart optrukne streger, som der ikke må hoppes på, vil jeg så sige!
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mental load

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2018, 12:36

DenSyngendeLussing skrev:
Precaseptica skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Precaseptica skrev:
DenSyngendeLussing skrev:marxistisk


Nymarxistisk ville være en mere korrekt betegnelse. Lad os ikke give Marx skylden for det de franske intellektuelle gjorde ved ham i deres poststrukturelle projekt for modkultur.


Marxisme, nymarxisme - det er alt sammen djævlens legeplads! :D


En legeplads med klart optrukne streger, som der ikke må hoppes på, vil jeg så sige!


Tag dig ikke af mig, Preca, jeg giver marxismen skylden for alt, jeg ikke bryder mig om. Konsulenter i stramt spandex, som er til fare for trafikken, fordi de skal realisere sig selv på cykel? Marxisme! Is med havtornsmag? Marxisme! Plantefars? Marxisme!


Du er også så grå, kedelig og reaktionær. Du burde BZes.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mental load

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2018, 13:21

DenSyngendeLussing skrev:
Precaseptica skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Precaseptica skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Precaseptica skrev:
DenSyngendeLussing skrev:marxistisk


Nymarxistisk ville være en mere korrekt betegnelse. Lad os ikke give Marx skylden for det de franske intellektuelle gjorde ved ham i deres poststrukturelle projekt for modkultur.


Marxisme, nymarxisme - det er alt sammen djævlens legeplads! :D


En legeplads med klart optrukne streger, som der ikke må hoppes på, vil jeg så sige!


Tag dig ikke af mig, Preca, jeg giver marxismen skylden for alt, jeg ikke bryder mig om. Konsulenter i stramt spandex, som er til fare for trafikken, fordi de skal realisere sig selv på cykel? Marxisme! Is med havtornsmag? Marxisme! Plantefars? Marxisme!


Du er også så grå, kedelig og reaktionær. Du burde BZes.


Jeg er blevet gammel, så nu må jeg gerne sparke nedad. Det er min ret.


Det kender jeg godt. Jeg blev gymnasielærer af samme grund. Så kan jeg også starte hver anden time på min arbejdsdag med lidt musik uden nogen kan stoppe mig. Det er dog muligt, at jeg til tider trætter nutidens ungdom en smule..

0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Mental load

Indlægaf Purple Haze » 5. feb 2021, 00:04

SurSødSovs skrev:Nu siger jeg det bare, ing?

Hvordan kan det være, der er enighed om, mænd bare er bedre chefer, finder partnere, der er "mindre" end dem... Bare ikke, når vi taler mental load. Så har selvsamme mænd pludselig ikke tre hjerneceller og er ude af stand til at forhandle. Bruger de al deres energi på lønforhandlingerne, mon? :gruble:


Min kæreste er (så vidt jeg ved) god til sit job, og er (synes jeg) rigtig god til mange ting og klog.

Men jeg fx godt lide min svigermor, og ser hende gerne glad - og lige der er han mentalt dygtig som vådt bølgepap. Hun har fx, sjovt nok, fødselsdag samme dato hvert år, og hvert år lader det til at komme bag på ham. Og hvis ikke jeg tager over så får hun ingen gave - det var vist normen inden jeg kom ind i billedet. (Og hun overlevede, bevares, så det kan da godt være jeg bare er dukket op mine høje standarder).
Hans bror er på samme måde. Hvis ikke hun ringer til ham og husker ham på det, så ville han sandsynligvis bare glemme hendes fødselsdag.

Kæreste vil også gerne have gæster, lave faste aftaler fx om at ses med nogen ca hvert 3 måned i en form for madklub, holde fest (altså ikke lige nu vel), på ferie, ud og gå tur i skoven, på vandretur med vennerne, på picknik og ture i vores dertil dyrt indkøbte ladcykel, ud og sejle i oppustelig kajak osv osv.

Og jeg tager hjertens gerne med og prøver noget jeg ellers ikke ville overveje - men gider ikke planlægge noget jeg ikke selv har øverst på min prioritetsliste over “aktiviteter” - så det bliver sjovt nok aldrig til noget.

Og derfor kan det fremstå som om det er mig der bestemmer, jeg er ‘bossy’ og han ikke “får lov” til de ting han vil. Hvilket egentlig irretere mig lidt.
Jeg ville da fx hjertens gerne også bare gerne pakke de ting jeg få besked på, dukke op et eller andet sted og så tage på ferie hvor der er sørget for alting. Og så leve med at det ikke blev 100% som jeg selv ville have planlagt det.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Forhold og sex"