Kondomer og nye forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
SurSødSovs
Kort karma: 121
Likede indlæg: 864

Kondomer og nye forhold

Indlægaf SurSødSovs » 29. aug 2018, 07:59

Hvordan har I det med brug af kondom i nye relationer?

Da jeg var ung, brugte jeg altid kondom med nye partnere i tre måneder, hvorefter - hvis vi stadig var sammen - vi begge tog til lægen og blev tjecket for kønssygdomme.

Alligevel er det lykkedes mig at få to kønssygdomme i min ungdom, da sådan en test jo intet siger om troskab :rulle:

Siden jeg var 18 (nærmer mig 40) har jeg ikke brugt kondom, da de mænd, jeg var sammen med havde "rene" baggrunde (var enten testet og i langvarigt forhold med mig eller med en anden før mig)

Jeg er selv blevet testet i forbindelse med hvert partnerskift, så jeg ikke uforvarent bliver smittespreder.

Jeg føler det uforsvarligt at begynde at have sex med en ny uden brug af kondom. Men tanken om kondom får mig til at miste al sex-lyst. Jeg kan mærke, jeg straks tænker "eeeeeewwww smittespreder" og "jeg vil da ikke have sex med en, der er sygdomsbefængt"

Den umiddelbare løsning er selvfølgelig ikke at have sex med nogen, hvor der mangler tillid til, de ikke har raget noget til sig. Der kan man sige, jeg har været heldig de sidste par gange, men det føles urealistisk at fortsætte sådan.

Og nej. Bare at have sex uden kondom er ikke en mulighed. Så tænker jeg også "eeeewwww hvor mange andre er du bare hoppet på???"

Kloster? Er det bedste løsning?
0
JoyNips
Kort karma: 599
Likede indlæg: 9535

Re: Kondomer og nye forhold

Indlægaf JoyNips » 29. aug 2018, 08:44

Kondom i både nye og gamle forhold, medmindre en baby er velkommen. Da jeg var 28-29 besluttede jeg at droppe hormonprævention og bruge kondom i stedet.
4
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 650
Likede indlæg: 12092

Indlægaf Persnikedy » 29. aug 2018, 09:11

Jeg gør som Dorothy Zbornak siger i Golden Girls

Billede

Når det så er blevet fast forhold ryger det af efter en tur ved lægen.
Jeg skal dog snart skifte til andet end de p-piller jeg er på nu over til noget spiral og skulle der ske noget i mellemtiden imellem de 2 præventioner så er det igen kondom.

Hvad er det ved kondomer der ikke virker for dig? For det opdages da dårligt at det er på hvis man er i den modtagende ende?
Jeg kender nogle som ikke kan klare lugten, så skiftede de over til noget andet end latex og det hjalp
3
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Freya
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1337

Indlægaf Freya » 29. aug 2018, 09:21

Kondom every time. Jeg bruger desuden ikke hormon-prævention, så der er ikke nogen risiko for at "falde i". Ved faste partnere og efter en test kan vi gå over til pessar.
1
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 29. aug 2018, 09:33

Persnikedy skrev:Jeg gør som Dorothy Zbornak siger i Golden Girls

Billede

Når det så er blevet fast forhold ryger det af efter en tur ved lægen.
Jeg skal dog snart skifte til andet end de p-piller jeg er på nu over til noget spiral og skulle der ske noget i mellemtiden imellem de 2 præventioner så er det igen kondom.

Hvad er det ved kondomer der ikke virker for dig? For det opdages da dårligt at det er på hvis man er i den modtagende ende?
Jeg kender nogle som ikke kan klare lugten, så skiftede de over til noget andet end latex og det hjalp

Jamen. Jeg har ikke brugt et kondom, siden jeg var 18. I den tid, har jeg været igennem nogle voldsomme underlivsoperationer og -undersøgelser (besvimet af smerte flere gange under undersøgelser), og der skal ikke meget til at tricke, at jeg forbindet mit underliv med ubehag. Jeg kan f.eks. slet ikke med oralsex længere. Og pludselig slog det mig, at tanken om at bruge kondom tricker så mange tanker, at jeg lige så gerne vil undvære sex.

Det er jo tåbeligt, når det i mine unge dage var helt naturligt - og jeg oprigtigt finder det tåbeligt andet. Men... Eeeeeewwww... Sex med en, der kan have en kønssygdom.

Jeg kan mærke, jeg ikke engang har lyst til at kysse med denne (ukendte) mand. Han er jo pestbefængt.

(Jeg understreger lige, det er en følelse - ikke en dom. Har jo selv været ramt, og er helt med på, det hverken gør mig til et bedre eller dårligere menneske. Jubii-disclaimer)
0
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 29. aug 2018, 09:35

Og altså. I Grønland, hvor jeg bor, begynder lægerne med test for kønssygdomme, da der erfaringsmæssigt er gevinst...
0
Brugeravatar
Freya

Indlægaf Freya » 29. aug 2018, 10:07

Jamen hvis det er sådan du har det, så skal du jo slet ikke have sex med nogen, før de er testet.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8903

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. aug 2018, 10:13

Jeg tænker det er afhængig af historikken...

Og alderen betyder også noget. Jeg tænker at en mand på 40 +/- ville reagere og gå til lægen hvis der var noget der var/føltes forkert og ubehageligt.
Hvor de helt unge mænd måske er mere tilbøjelige til at trække pinlig kortet, og se bort fra evt. symptomer.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1315

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2018, 10:30

Noget man hurtigt finder ud af efter at være kommet ud af et længerevarende forhold er hvor stor en stemningsskifter et kondom kan være. Det er muligt jeg bare er dårlig til at være smooth, men jeg oplever altså, at det lægger lidt en dæmper på situationen, når jeg skal til at iklæde mig et sådant.

Men det må man selvfølgelig bare leve med. Hellere det end alternativet.
0
Brugeravatar
Freya

Indlægaf Freya » 29. aug 2018, 10:46

Madam Pomfrey skrev:Jeg tænker det er afhængig af historikken...

Og alderen betyder også noget. Jeg tænker at en mand på 40 +/- ville reagere og gå til lægen hvis der var noget der var/føltes forkert og ubehageligt.
Hvor de helt unge mænd måske er mere tilbøjelige til at trække pinlig kortet, og se bort fra evt. symptomer.

Jeg har oplevet, at de unge mænd selv har kondomet med sig og at 40ish mændene forsøger at tale mig fra det. Så jeg ville ikke frikende de "voksne". Og det er heller ikke alle, der har symptomer.
Senest rettet af Freya 29. aug 2018, 10:47, rettet i alt 1 gang.
6
D.itsen
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3408

Indlægaf D.itsen » 29. aug 2018, 10:47

Madam Pomfrey skrev:Jeg tænker det er afhængig af historikken...

Langt de fleste er symptomfri, så det er ikke til meget hjælp
2
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Freya

Indlægaf Freya » 29. aug 2018, 10:49

Precaseptica skrev:Noget man hurtigt finder ud af efter at være kommet ud af et længerevarende forhold er hvor stor en stemningsskifter et kondom kan være. Det er muligt jeg bare er dårlig til at være smooth, men jeg oplever altså, at det lægger lidt en dæmper på situationen, når jeg skal til at iklæde mig et sådant.

Men det må man selvfølgelig bare leve med. Hellere det end alternativet.

Jeg synes ikke, det er en stemningsskifter. Altså medmindre man skal overtale manden til at tage det på først - hvis jeg skal argumentere for, hvorfor vi skal bruge det, så er jeg ikke i stemning mere og så bliver der ingen sex.
2
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2018, 10:49

I øvrigt. Min oplevelse er, at mange piger forventer, at man bare er en wizard til at glide i et gummi. Men givet de lange forhold jeg har haft mig, helt uden behov for brug af fossilbaseret prævention, så er det altså et sted, hvor jeg må skuffe de høje forventninger. Det minder i højere grad om en på-ryggen-liggende sæl, der er i færd med at kvæle et ballondyr, end det minder om en mand, der klargører sig selv til en elskovsakt.
25
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 267
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4808

Indlægaf Mistermor » 29. aug 2018, 11:11

Precaseptica skrev:I øvrigt. Min oplevelse er, at mange piger forventer, at man bare er en wizard til at glide i et gummi. Men givet de lange forhold jeg har haft mig, helt uden behov for brug af fossilbaseret prævention, så er det altså et sted, hvor jeg må skuffe de høje forventninger. Det minder i højere grad om en på-ryggen-liggende sæl, der er i færd med at kvæle et ballondyr, end det minder om en mand, der klargører sig selv til en elskovsakt.

Det er en udmærket beskrivelse. Sidst jeg og min kæreste var i den situation, var vi somme tider i stand til at ødelægge et kondom uden nogen sinde at få det rigtigt i brug! :stoned:
2
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2018, 11:15

Mistermor skrev:
Precaseptica skrev:I øvrigt. Min oplevelse er, at mange piger forventer, at man bare er en wizard til at glide i et gummi. Men givet de lange forhold jeg har haft mig, helt uden behov for brug af fossilbaseret prævention, så er det altså et sted, hvor jeg må skuffe de høje forventninger. Det minder i højere grad om en på-ryggen-liggende sæl, der er i færd med at kvæle et ballondyr, end det minder om en mand, der klargører sig selv til en elskovsakt.

Det er en udmærket beskrivelse. Sidst jeg og min kæreste var i den situation, var vi somme tider i stand til at ødelægge et kondom uden nogen sinde at få det rigtigt i brug! :stoned:

Lige præcis. Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, når det koster en pakke eller to bare at opnå penetration.. Og det er før vi overvejer det eventuelle ekstra forbrug af glidecreme, der til tider følger denne cirkusforestilling.
1

Tilbage til "Forhold og sex"