Zombie skrev:For mig handler det ikke om at være en autoritet. Det skærer mig bare i øjnene, kald det en pet peeve, når nogen siger noget meget forsimplet, som lyder godt, og det så får opbakning.
Specielt hvis jeg oplever, det sætter det ene køn i et negativt lys og samtidig skaber en falsk præmis om kønnets motiver ift det andet køn.
Med en cand.mag i filosofi er jeg helt med på hvad du mener, og jeg oplever samme motivation. Jeg vil slet ikke mene, at jeg sagde noget simpelt uden anker i dybere teori.
Jeg er feminist i den forstand, at jeg tror på skadelige strukturer i samfundet, som påvirker os alle sammen negativt. Og en af de mest negative ideer jeg hører om mænd, er at de skulle være mere simple og "nemme" end kvinder.
De mænd jeg kender, har et rigt og bredt følelsesregister, de har dybde på deres refleksioner og selvom de kan blive liderlige, og blive styret af den liderlighed, så er de så meget mere og andet end et produkt af, hvad de tror, motiverer kvinder til at knalde med dem. Også når det gælder deres samspil med kvinder.
Du afkræfter ikke min tese her. Du indikerer blot, at der er mere end hvad der møder øjet, som kan tænde. Det ændrer ikke på, at det er det der tænder, som mænd vil forsøge at mestre.
Som Aragorn skrev på sin egen måde, så slettes en mænds værdisæt, kultur og egen historie ikke, fordi han gør kur til en kvinde. Som det gælder begge køn, kan han da godt blive midlertidig påvirket af situationen, men at reducere et helt køn til fuckbois, hvilket var det, jeg fik ud af dine linjer og din senere uddybning, det synes jeg ikke er fair.
Og det er netop sådan en stereotypifisering, som kan være rigtig skadelig for mænd. Så det er også derfor, jeg reagerer så kraftigt, for som feminist ser jeg det som en del af mit virke, at modsige sådanne skadelige udtalelser, så de ikke står alene og uimodsagt på der evige, uendelige internet eller i virkelighedens verden.
Jeg prøver bestemt ikke at udsætte mænd for en stereotyp her. Snarere tværtimod. Mænd (og kvinder) har evigt potentiale. Det kræver bare, at man har rum til at kulturen sætter pris på andre værdier end de "brovtne". Vi får færre gentlemen, når de der fuckbois har succes.
Jeg fornemmer, at det her måske i højere grad handler om en snert af misforståelse krydret med min meget markante reaktion, som skaber nogle bølger her.
Man kan vel sige, du ramte en trigger.
Det er ikke utænkeligt. Jeg tror ikke vi er så uenige igen.