Kærlighed eller købe kone

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 17:32

Misantropen skrev:
Kaffe skrev:Nogle siger tingene ligeud, og andre pakker dem ind i en masse andre ord. Just saying.

Mon ikke godt folk ved det eller kan regne det ud, uden en hentydning?

Det virker ret unødvendigt og nedladende at pointere det, på samme måde som dem der ikke kan argumentere for at de er enig eller uenig i en given ting på en konstruktiv måde.

Jeg vil da helst have at folk sige det direkte til mig , så jeg ved hvad folk mener , i stedet for at folk pakker det ind i en masse ord ,
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Kaffe
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Kaffe » 24. sep 2018, 17:43

Misantropen skrev:
Kaffe skrev:Nogle siger tingene ligeud, og andre pakker dem ind i en masse andre ord. Just saying.

Mon ikke godt folk ved det eller kan regne det ud, uden en hentydning?

Det virker ret unødvendigt og nedladende at pointere det, på samme måde som dem der ikke kan argumentere for at de er enig eller uenig i en given ting på en konstruktiv måde.


Jo, det tror jeg, de fleste kan regne ud. Jeg tror også, de fleste kan regne ud, at de fleste kan regne det ud.

Nedladende? Jeg gør selv det der med at pakke ind med en masse ord.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Jedi » 24. sep 2018, 17:43

Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:Jeg er ikke i tvivl om at det er økonomisk tryghed der er drivkraften i langt langt de fleste forhold som vi diskuterer her i tråden. Men når det så er sagt, så vælger jeg ihvertfald blot at have et positivt syn på disse kvinder og deres familer.


Der er nok ikke så mange, der har et negativt syn på kvinderne; det er nok mere på mændene.

Hvad synes du om delen med børn, som bliver efterladt i et eller flere år ad gangen (alt efter hvor hyppigt ferien til Thailand prioriteres)?


Det synes Jeg selvfølgelig er trist og det er da uacceptabelt, hvis det er en mand der sidder her i Danmark og bestemmer det. Omvendt så er kulturen i Østens lande jo meget forskellig fra den danske. Som det også tidligere er blevet nævnt, så er det ikke unormalt at bedsteforældre er andre familiemedlemmer varetager opdragelsen af børnene, mens moderen arbejder.

Min kærestes bror har en lille datter på 4 år og hendes “Nanny” kommer fra filipinerne og har en søn på 6 år.
Denne “Nanny” har nu været i Hong Kong i 4 år siden Gabrielle blev født og er kun hjemme hos sin egen søn 2-3 uger om året - det er vidst hendes søster der tager sig af sønnen.
2 af mine matroser her om bord er gift og har børn derhjemne. Deres koner arbejder i henholdsvis Saudi Arabien og Israel. De ser deres børn når de er hjemme på ferie 1-2 måneder efter 5-6 måneder herude. De ser stort set aldrig deres koner. Deres liv går ud på at brødføde deres børn og familie, sørge for at der er penge til skole og lægehjælp.


Jeg er bekendt med forholdene i Asien/inden for den branche grundet min opvækst; jeg er med på, at tingene er anderledes andre steder i verden. Og det i øvrigt for folk kan være meget, meget værre og dette bestemt ikke er noget af det aller-slemmeste.

Lige i denne situation, så tænker jeg, at når man er dansk og ønsker at hive en kone til Danmark, så er der også et element af at man ønsker en eller anden "fordanskning" af forholdet; hvor man omvendt ville få en eller anden "far east-ificering" af forholdet, hvis man vælger at bosætte sig i konens hjemland.Og i DK har man generelt en holdning om (kulturelt og reflekteret i lovgivningen), at der er en kvalitet i at forældre og børn bruger tid sammen. Og så kan det undre mig, at man ikke under sin kone og hendes barn/børn det. Selvom hende kultur er en anden, og hun pga. fattigdom finder det naturligt at være væk fra sit barn i lange perioder, fordi hun skal tjene penge til dets opvækst/forældrenes alderdom.



Jeg undrer mig skam også, men kan det måske have noget at gøre med familiesammenføringreglerne i nogle tilfælde :gruble: jeg aner det ikke da jeg overhovedet ikke er inde i de regler.

Der er vel ikke ret mange danskere der reél set kan flytte derud, for hvad skal de leve af?? Han kan jo ikke bare få et arbejde i Burma eller hvor det nu er.


Jeg tror bestemt, familiesammenføringsreglerne også har noget at sige.

Hvis man er uddannet inden for noget, som kan bruges i resten af verden (læge, sygeplejerske, elektriker, ingeniør, etc.), så vil man kunne få arbejdstilladelse over alt.
Hvis man er på pension, så mener jeg også, man kan få den med sig ud af landet (jeg er lidt usikker på reglerne).
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Misantropen » 24. sep 2018, 17:51

B&O skrev:
Misantropen skrev:
Kaffe skrev:Nogle siger tingene ligeud, og andre pakker dem ind i en masse andre ord. Just saying.

Mon ikke godt folk ved det eller kan regne det ud, uden en hentydning?

Det virker ret unødvendigt og nedladende at pointere det, på samme måde som dem der ikke kan argumentere for at de er enig eller uenig i en given ting på en konstruktiv måde.

Jeg vil da helst have at folk sige det direkte til mig , så jeg ved hvad folk mener , i stedet for at folk pakker det ind i en masse ord ,

Det er da også fair nok. Det er bare ikke alle der har det på den måde.

Og uanset hvad man foretrækker er det ikke altid relevant at få at vide eller fortælle til andre, hvis det kommer uopfordret eller er ligegyldigt i sammenhængen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Misantropen » 24. sep 2018, 17:58

Kaffe skrev:
Misantropen skrev:
Kaffe skrev:Nogle siger tingene ligeud, og andre pakker dem ind i en masse andre ord. Just saying.

Mon ikke godt folk ved det eller kan regne det ud, uden en hentydning?

Det virker ret unødvendigt og nedladende at pointere det, på samme måde som dem der ikke kan argumentere for at de er enig eller uenig i en given ting på en konstruktiv måde.


Jo, det tror jeg, de fleste kan regne ud. Jeg tror også, de fleste kan regne ud, at de fleste kan regne det ud.

Nedladende? Jeg gør selv det der med at pakke ind med en masse ord.

Ja, det kan jeg se. Jeg kan sikkert også selv finde på det. Det gør bare stadig ikke den type uadresserede hentydninger konstruktive.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf fisken80 » 24. sep 2018, 18:00

B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Zombie skrev:
B&O skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Delfin skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at hæfte mig ved, at mændene ofte anses som naive, fordi de håber på en slags kærlighed fra disse kvinder, som strækker sig udover det økonomiske incitament - samtidig med, at de også betragtes som udbyttere, der udnytter fattige, såbare kvinder. Altså, det er vel enten det ene eller det andet? Enten bliver de udnyttet, eller også udnytter de?

Derudover: Er empati og forståelse pludselig kun forbeholdt mennesker, der IKKE bærer sig naivt ad, eller hvad? Det er i hvert fald sjovt, som der altid er tale om “ofre,” indtil offeret er en hvid mand. Så er han bare dum og foragtelig.


Jamen det er jo fordi de tit er så grimme, at der ikke er andre, der gider have dem. ;)

Det er ligesom feminister , de er så grimme i deres tankegang at ingen mænd giver have dem


Der tager du fejl. Jeg er feminist og jeg har mange bejlere.
stakels mænd


Hvorfor stakkels?

Jeg er også feminist og har en kæreste. Jeg er ret sikker på, at han ikke ser sig selv som en stakkel.

Feminister ser sig selv som noget særligt og har en stærkere mening omkring mand/kvinde forhold med kvinden som centrum , mig mig , mens såkaldte normale kvinder er mand/kvinde forhold er der mere ligestilling i forholdet , jeg kunne aldrig finde på at røre en feminist med en ildtang


Jeg er feminist. Min mandlige kæreste er også feminist.

Vi har i øvrigt ligestilling i forholdet. F.eks. kommer vi til at dele barslen helt lige. Det kunne lyde som om, det handlede om, at jeg skulle ud og arbejde osv., men det er min kæreste, der insisterer på at være far og have lige så tæt tilknytning, og tror på barslen understøtter det (blandt andre ting).

Er du sikker på at det er en mand du har fået fat i ?


Nu er du tæt på at blive rigtig latterlig.

Første gang


Måske skulle du lige tage et kig på, hvad du selv skrev, der affødte reaktionen... for de ting du skrev til zombie var absolut ikke i orden,
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 18:17

fisken80 skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Zombie skrev:
B&O skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Delfin skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at hæfte mig ved, at mændene ofte anses som naive, fordi de håber på en slags kærlighed fra disse kvinder, som strækker sig udover det økonomiske incitament - samtidig med, at de også betragtes som udbyttere, der udnytter fattige, såbare kvinder. Altså, det er vel enten det ene eller det andet? Enten bliver de udnyttet, eller også udnytter de?

Derudover: Er empati og forståelse pludselig kun forbeholdt mennesker, der IKKE bærer sig naivt ad, eller hvad? Det er i hvert fald sjovt, som der altid er tale om “ofre,” indtil offeret er en hvid mand. Så er han bare dum og foragtelig.


Jamen det er jo fordi de tit er så grimme, at der ikke er andre, der gider have dem. ;)

Det er ligesom feminister , de er så grimme i deres tankegang at ingen mænd giver have dem


Der tager du fejl. Jeg er feminist og jeg har mange bejlere.
stakels mænd


Hvorfor stakkels?

Jeg er også feminist og har en kæreste. Jeg er ret sikker på, at han ikke ser sig selv som en stakkel.

Feminister ser sig selv som noget særligt og har en stærkere mening omkring mand/kvinde forhold med kvinden som centrum , mig mig , mens såkaldte normale kvinder er mand/kvinde forhold er der mere ligestilling i forholdet , jeg kunne aldrig finde på at røre en feminist med en ildtang


Jeg er feminist. Min mandlige kæreste er også feminist.

Vi har i øvrigt ligestilling i forholdet. F.eks. kommer vi til at dele barslen helt lige. Det kunne lyde som om, det handlede om, at jeg skulle ud og arbejde osv., men det er min kæreste, der insisterer på at være far og have lige så tæt tilknytning, og tror på barslen understøtter det (blandt andre ting).

Er du sikker på at det er en mand du har fået fat i ?


Nu er du tæt på at blive rigtig latterlig.

Første gang


Måske skulle du lige tage et kig på, hvad du selv skrev, der affødte reaktionen... for de ting du skrev til zombie var absolut ikke i orden,
det kan da godt være at det jeg skrev ikke var i orden men retfærdiggøre det at folk lyver om det jeg har skrevet
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Delfin » 24. sep 2018, 18:49

Jedi skrev:
Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:Jeg er ikke i tvivl om at det er økonomisk tryghed der er drivkraften i langt langt de fleste forhold som vi diskuterer her i tråden. Men når det så er sagt, så vælger jeg ihvertfald blot at have et positivt syn på disse kvinder og deres familer.


Der er nok ikke så mange, der har et negativt syn på kvinderne; det er nok mere på mændene.

Hvad synes du om delen med børn, som bliver efterladt i et eller flere år ad gangen (alt efter hvor hyppigt ferien til Thailand prioriteres)?


Det synes Jeg selvfølgelig er trist og det er da uacceptabelt, hvis det er en mand der sidder her i Danmark og bestemmer det. Omvendt så er kulturen i Østens lande jo meget forskellig fra den danske. Som det også tidligere er blevet nævnt, så er det ikke unormalt at bedsteforældre er andre familiemedlemmer varetager opdragelsen af børnene, mens moderen arbejder.

Min kærestes bror har en lille datter på 4 år og hendes “Nanny” kommer fra filipinerne og har en søn på 6 år.
Denne “Nanny” har nu været i Hong Kong i 4 år siden Gabrielle blev født og er kun hjemme hos sin egen søn 2-3 uger om året - det er vidst hendes søster der tager sig af sønnen.
2 af mine matroser her om bord er gift og har børn derhjemne. Deres koner arbejder i henholdsvis Saudi Arabien og Israel. De ser deres børn når de er hjemme på ferie 1-2 måneder efter 5-6 måneder herude. De ser stort set aldrig deres koner. Deres liv går ud på at brødføde deres børn og familie, sørge for at der er penge til skole og lægehjælp.


Jeg er bekendt med forholdene i Asien/inden for den branche grundet min opvækst; jeg er med på, at tingene er anderledes andre steder i verden. Og det i øvrigt for folk kan være meget, meget værre og dette bestemt ikke er noget af det aller-slemmeste.

Lige i denne situation, så tænker jeg, at når man er dansk og ønsker at hive en kone til Danmark, så er der også et element af at man ønsker en eller anden "fordanskning" af forholdet; hvor man omvendt ville få en eller anden "far east-ificering" af forholdet, hvis man vælger at bosætte sig i konens hjemland.Og i DK har man generelt en holdning om (kulturelt og reflekteret i lovgivningen), at der er en kvalitet i at forældre og børn bruger tid sammen. Og så kan det undre mig, at man ikke under sin kone og hendes barn/børn det. Selvom hende kultur er en anden, og hun pga. fattigdom finder det naturligt at være væk fra sit barn i lange perioder, fordi hun skal tjene penge til dets opvækst/forældrenes alderdom.



Jeg undrer mig skam også, men kan det måske have noget at gøre med familiesammenføringreglerne i nogle tilfælde :gruble: jeg aner det ikke da jeg overhovedet ikke er inde i de regler.

Der er vel ikke ret mange danskere der reél set kan flytte derud, for hvad skal de leve af?? Han kan jo ikke bare få et arbejde i Burma eller hvor det nu er.


Jeg tror bestemt, familiesammenføringsreglerne også har noget at sige.

Hvis man er uddannet inden for noget, som kan bruges i resten af verden (læge, sygeplejerske, elektriker, ingeniør, etc.), så vil man kunne få arbejdstilladelse over alt.
Hvis man er på pension, så mener jeg også, man kan få den med sig ud af landet (jeg er lidt usikker på reglerne).


Det kan man. Jeg har en bekendt, som arbejder røven ud af bukserne for at have lidt på kistebunde til at supplere pensionen, når han tager den med for at flytte over til kæresten. Han håber at tjene nok til at fremskynde planerne og leve af opsparingen, indtil pensionen begynder at tikke ind. Uddannelsen kan ikke bruges til noget derovre.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Delfin » 24. sep 2018, 18:51

Kaffe skrev:
Delfin skrev:Jeg har også rigtig svært ved at forstå, at man kan efterlade sine børn i hjemlandet, tanken om selv at gøre ligger så fjernt, at den ville være umulig for mig at gennemføre.

Noget der måske skal med i den mellemregning er at familiekonstruktionen er anderledes. Familier bor ofte flere generationer sammen, enlige mødre søger ofte hjem til forældrene og bor der med børnene, eller de efterlader børnene hos bedsteforældre, mens de tager til de større byer for at arbejde og forsørge dem og resten af familien. Særligt sidstnævnte betyder at børnenes tilknytning til bedsteforældre og øvrige familiemedlemmer kan være større, end den reelt er til moderen. Måske er det medvirkende til, at mødrene vælger at lade børnene vente en omgang, mens de selv prøver om det her forhold nu også kan bære, når det bliver hverdag i dk?

Tilknytningskravet er i øvrigt et af de punkter en familiesammenføring med et barn over 8 år, kan falde på. De historier rammer jo medierne med jævne mellemrum.


Jeg tror, du har meget ret. Vi kan ikke lægge vores vestlige normer og perspektiver ned over disse kvinders valg.

Jeg er fortsat totalt splittet i en stillingtagen, netop fordi der er dele af det, jeg ikke synes, jeg har greb om. Det er en anden verden, så at sige. Jeg synes, mændene udnytter disse damer ud fra den vestlige optik, som de jo selv sidder med! Men damerne får tilbud om et bedre liv for sig selv og familien. Og hvad er deres alternativ? Kunne det være dyb fattigdom, arbejde fra morgen til aften og måske sexarbejde. Jeg ved det ikke. At alternativet er værre, gør ikke elementet af udnyttelse bedre.


Jamen den er svær, fordi der er så mange aspekter i det, og udnyttelsesaspektet findes nok i nogle tilfælde. Andre vil sige at kvinderne udnytter mændene til at få opholdstilladelse.
0
14 11 14
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Fru Sunshine » 25. sep 2018, 07:08

Delfin skrev:Jamen den er svær, fordi der er så mange aspekter i det, og udnyttelsesaspektet findes nok i nogle tilfælde. Andre vil sige at kvinderne udnytter mændene til at få opholdstilladelse.


Det er der med garanti også nogle af dem, der gør.

Personligt tænker jeg, at der er altid vil være nogen, der udnytter andre. Mænd som kvinder - og uanset nationalitet.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Misantropen » 25. sep 2018, 14:15

Misantropen skrev:
Kaffe skrev:
Misantropen skrev:
Kaffe skrev:Nogle siger tingene ligeud, og andre pakker dem ind i en masse andre ord. Just saying.

Mon ikke godt folk ved det eller kan regne det ud, uden en hentydning?

Det virker ret unødvendigt og nedladende at pointere det, på samme måde som dem der ikke kan argumentere for at de er enig eller uenig i en given ting på en konstruktiv måde.


Jo, det tror jeg, de fleste kan regne ud. Jeg tror også, de fleste kan regne ud, at de fleste kan regne det ud.

Nedladende? Jeg gør selv det der med at pakke ind med en masse ord.

Ja, det kan jeg se. Jeg kan sikkert også selv finde på det. Det gør bare stadig ikke den type uadresserede hentydninger konstruktive.

Ovenstående er intet personligt mod dig, Kaffe.

Jeg undskylder mange gange hvis jeg var for strid og lod en generel irritation gå udover dig.
0
Kaffe
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Kaffe » 25. sep 2018, 14:49

Misantropen skrev:
Misantropen skrev:
Kaffe skrev:
Misantropen skrev:
Kaffe skrev:Nogle siger tingene ligeud, og andre pakker dem ind i en masse andre ord. Just saying.

Mon ikke godt folk ved det eller kan regne det ud, uden en hentydning?

Det virker ret unødvendigt og nedladende at pointere det, på samme måde som dem der ikke kan argumentere for at de er enig eller uenig i en given ting på en konstruktiv måde.


Jo, det tror jeg, de fleste kan regne ud. Jeg tror også, de fleste kan regne ud, at de fleste kan regne det ud.

Nedladende? Jeg gør selv det der med at pakke ind med en masse ord.

Ja, det kan jeg se. Jeg kan sikkert også selv finde på det. Det gør bare stadig ikke den type uadresserede hentydninger konstruktive.

Ovenstående er intet personligt mod dig, Kaffe.

Jeg undskylder mange gange hvis jeg var for strid og lod en generel irritation gå udover dig.


Det er helt i orden, det skal du slet ikke tænke på :)
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Zombie » 25. sep 2018, 15:25

B&O skrev:
Zombie skrev:
B&O skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Delfin skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at hæfte mig ved, at mændene ofte anses som naive, fordi de håber på en slags kærlighed fra disse kvinder, som strækker sig udover det økonomiske incitament - samtidig med, at de også betragtes som udbyttere, der udnytter fattige, såbare kvinder. Altså, det er vel enten det ene eller det andet? Enten bliver de udnyttet, eller også udnytter de?

Derudover: Er empati og forståelse pludselig kun forbeholdt mennesker, der IKKE bærer sig naivt ad, eller hvad? Det er i hvert fald sjovt, som der altid er tale om “ofre,” indtil offeret er en hvid mand. Så er han bare dum og foragtelig.


Jamen det er jo fordi de tit er så grimme, at der ikke er andre, der gider have dem. ;)

Det er ligesom feminister , de er så grimme i deres tankegang at ingen mænd giver have dem


Der tager du fejl. Jeg er feminist og jeg har mange bejlere.
stakels mænd


Hvorfor stakkels?

Jeg er også feminist og har en kæreste. Jeg er ret sikker på, at han ikke ser sig selv som en stakkel.

Feminister ser sig selv som noget særligt og har en stærkere mening omkring mand/kvinde forhold med kvinden som centrum , mig mig , mens såkaldte normale kvinder er mand/kvinde forhold er der mere ligestilling i forholdet , jeg kunne aldrig finde på at røre en feminist med en ildtang


Jeg er feminist. Min mandlige kæreste er også feminist.

Vi har i øvrigt ligestilling i forholdet. F.eks. kommer vi til at dele barslen helt lige. Det kunne lyde som om, det handlede om, at jeg skulle ud og arbejde osv., men det er min kæreste, der insisterer på at være far og have lige så tæt tilknytning, og tror på barslen understøtter det (blandt andre ting).

Er du sikker på at det er en mand du har fået fat i ?


Han har en pik og bruger den rigtig godt. Derudover rager det mig fem høns om han er mand, kvinde, transkønnet eller noget som helst andet. Jeg er simpelthen ligeglad. :)
5
aka Forbies

:gammel:
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 26. sep 2018, 11:20

Zombie skrev:
B&O skrev:
Zombie skrev:
B&O skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Delfin skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at hæfte mig ved, at mændene ofte anses som naive, fordi de håber på en slags kærlighed fra disse kvinder, som strækker sig udover det økonomiske incitament - samtidig med, at de også betragtes som udbyttere, der udnytter fattige, såbare kvinder. Altså, det er vel enten det ene eller det andet? Enten bliver de udnyttet, eller også udnytter de?

Derudover: Er empati og forståelse pludselig kun forbeholdt mennesker, der IKKE bærer sig naivt ad, eller hvad? Det er i hvert fald sjovt, som der altid er tale om “ofre,” indtil offeret er en hvid mand. Så er han bare dum og foragtelig.


Jamen det er jo fordi de tit er så grimme, at der ikke er andre, der gider have dem. ;)

Det er ligesom feminister , de er så grimme i deres tankegang at ingen mænd giver have dem


Der tager du fejl. Jeg er feminist og jeg har mange bejlere.
stakels mænd


Hvorfor stakkels?

Jeg er også feminist og har en kæreste. Jeg er ret sikker på, at han ikke ser sig selv som en stakkel.

Feminister ser sig selv som noget særligt og har en stærkere mening omkring mand/kvinde forhold med kvinden som centrum , mig mig , mens såkaldte normale kvinder er mand/kvinde forhold er der mere ligestilling i forholdet , jeg kunne aldrig finde på at røre en feminist med en ildtang


Jeg er feminist. Min mandlige kæreste er også feminist.

Vi har i øvrigt ligestilling i forholdet. F.eks. kommer vi til at dele barslen helt lige. Det kunne lyde som om, det handlede om, at jeg skulle ud og arbejde osv., men det er min kæreste, der insisterer på at være far og have lige så tæt tilknytning, og tror på barslen understøtter det (blandt andre ting).

Er du sikker på at det er en mand du har fået fat i ?


Han har en pik og bruger den rigtig godt. Derudover rager det mig fem høns om han er mand, kvinde, transkønnet eller noget som helst andet. Jeg er simpelthen ligeglad. :)

Jamen så er alle glade , jeg er da også lige glad med om det er en mand eller kvinde du har , det er bare et fåtal af mænd der gør som din mand
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 26. sep 2018, 11:23

SAGA skrev:
B&O skrev:Fra 2008 til 2017 er der sket en stigning på 65 % af thailandske kvinder der gifter sig med danske mænd , de får et bedre liv rent økonomisk , danske mænd mener at det er kærlighed , de thailandske kvinder mener at kærligheden kommer efter at de er blevet gift , mener i at de thailandske kvinder gifter sig til et bedre liv rent økonomisk ? , mener i at de danske mænd køber sig til en kone ? , der har været noget om det på tv 2 go morgen dk og fra Thy til Thailand og radion på DR P1 debat og hjertelandet på DR

Jeg kender ikke nogen der har en thailandsk kone/kæreste så jeg kan kun udtale mig på vegne af mine fordomme.
Mine fordomme siger at selvfølgelig får kvinderne et bedre liv rent økonomisk og selvfølgelig køber mænd “kærlighed”.
Kvinderne er ofte meget kønnere end mændene og mændene har “overscoret”. Vi har et samfund i dag der er bygget på udseende så for mig er det klart at mændene har købt en kone. De tror de køber kærlighed. Jeg tror nu også at nogle mænd finder ægte kærlighed på den måde, jeg tror bare det er et fåtal.
Fordomme lever i bedste velgående , det mener jeg er ærgerligt for de par som kan få det til at fungere
Jeg synes det er ærgerligt at kvinderne lader sig købe. At de er så fattige eller grådige at de sælger sig selv. At de efterlader børn for at komme herop så de kan sende penge til børnene. Det er skrækkeligt.

Alt det jeg har skrevet her er baseret på fordomme og som jeg tror det hænger sammen. Bortset fra det med udseendet. Det er blot en observering jeg har gjort mig.
Resten er fordomme, det indrømmer jeg.
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også

Tilbage til "Forhold og sex"