Kærlighed eller købe kone

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf LaScrooge » 24. sep 2018, 14:32

B&O skrev:
Zombie skrev:
B&O skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Delfin skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at hæfte mig ved, at mændene ofte anses som naive, fordi de håber på en slags kærlighed fra disse kvinder, som strækker sig udover det økonomiske incitament - samtidig med, at de også betragtes som udbyttere, der udnytter fattige, såbare kvinder. Altså, det er vel enten det ene eller det andet? Enten bliver de udnyttet, eller også udnytter de?

Derudover: Er empati og forståelse pludselig kun forbeholdt mennesker, der IKKE bærer sig naivt ad, eller hvad? Det er i hvert fald sjovt, som der altid er tale om “ofre,” indtil offeret er en hvid mand. Så er han bare dum og foragtelig.


Jamen det er jo fordi de tit er så grimme, at der ikke er andre, der gider have dem. ;)

Det er ligesom feminister , de er så grimme i deres tankegang at ingen mænd giver have dem


Der tager du fejl. Jeg er feminist og jeg har mange bejlere.
stakels mænd


Hvorfor stakkels?

Jeg er også feminist og har en kæreste. Jeg er ret sikker på, at han ikke ser sig selv som en stakkel.

Feminister ser sig selv som noget særligt og har en stærkere mening omkring mand/kvinde forhold med kvinden som centrum , mig mig , mens såkaldte normale kvinder er mand/kvinde forhold er der mere ligestilling i forholdet , jeg kunne aldrig finde på at røre en feminist med en ildtang


Jeg er feminist. Min mandlige kæreste er også feminist.

Vi har i øvrigt ligestilling i forholdet. F.eks. kommer vi til at dele barslen helt lige. Det kunne lyde som om, det handlede om, at jeg skulle ud og arbejde osv., men det er min kæreste, der insisterer på at være far og have lige så tæt tilknytning, og tror på barslen understøtter det (blandt andre ting).

Er du sikker på at det er en mand du har fået fat i ?


Nu er du tæt på at blive rigtig latterlig.
6
And we both know: I will be delicious
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 14:52

DenSyngendeLussing skrev:Jeg vil sige, vi er kommet forbi “tæt på” for længst. :D
DenSyngendeLussing skrev:Jeg vil sige, vi er kommet forbi “tæt på” for længst. :D
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Zombie skrev:
B&O skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Delfin skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at hæfte mig ved, at mændene ofte anses som naive, fordi de håber på en slags kærlighed fra disse kvinder, som strækker sig udover det økonomiske incitament - samtidig med, at de også betragtes som udbyttere, der udnytter fattige, såbare kvinder. Altså, det er vel enten det ene eller det andet? Enten bliver de udnyttet, eller også udnytter de?

Derudover: Er empati og forståelse pludselig kun forbeholdt mennesker, der IKKE bærer sig naivt ad, eller hvad? Det er i hvert fald sjovt, som der altid er tale om “ofre,” indtil offeret er en hvid mand. Så er han bare dum og foragtelig.


Jamen det er jo fordi de tit er så grimme, at der ikke er andre, der gider have dem. ;)

Det er ligesom feminister , de er så grimme i deres tankegang at ingen mænd giver have dem


Der tager du fejl. Jeg er feminist og jeg har mange bejlere.
stakels mænd


Hvorfor stakkels?

Jeg er også feminist og har en kæreste. Jeg er ret sikker på, at han ikke ser sig selv som en stakkel.

Feminister ser sig selv som noget særligt og har en stærkere mening omkring mand/kvinde forhold med kvinden som centrum , mig mig , mens såkaldte normale kvinder er mand/kvinde forhold er der mere ligestilling i forholdet , jeg kunne aldrig finde på at røre en feminist med en ildtang


Jeg er feminist. Min mandlige kæreste er også feminist.

Vi har i øvrigt ligestilling i forholdet. F.eks. kommer vi til at dele barslen helt lige. Det kunne lyde som om, det handlede om, at jeg skulle ud og arbejde osv., men det er min kæreste, der insisterer på at være far og have lige så tæt tilknytning, og tror på barslen understøtter det (blandt andre ting).

Er du sikker på at det er en mand du har fået fat i ?


Nu er du tæt på at blive rigtig latterlig.
ja det kan godt være at jeg er latterlig hellere det end at være skrubtossede som en anden skriver
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf LaScrooge » 24. sep 2018, 15:00

B&O skrev:ja det kan godt være at jeg er latterlig hellere det end at være skrubtossede som en anden skriver


Du læner dig i hvert fald op ad en anmeldelse. Din adfærd er anstødelig og du angriber folk personligt. Tænk over, om du har lyst til at vedblive at have adgang til denne side, for i så fald skal du sanere både dit sprog og din fremfærd.
1
And we both know: I will be delicious
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 15:04

LaScrooge skrev:
B&O skrev:ja det kan godt være at jeg er latterlig hellere det end at være skrubtossede som en anden skriver


Du læner dig i hvert fald op ad en anmeldelse. Din adfærd er anstødelig og du angriber folk personligt. Tænk over, om du har lyst til at vedblive at have adgang til denne side, for i så fald skal du sanere både dit sprog og din fremfærd.

Jeg vil lige sige jeg er ikke alene om det , så modparten skal ikke have samme behandling som mig ?
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25609

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Delfin » 24. sep 2018, 15:20

Jeg har også rigtig svært ved at forstå, at man kan efterlade sine børn i hjemlandet, tanken om selv at gøre ligger så fjernt, at den ville være umulig for mig at gennemføre.

Noget der måske skal med i den mellemregning er at familiekonstruktionen er anderledes. Familier bor ofte flere generationer sammen, enlige mødre søger ofte hjem til forældrene og bor der med børnene, eller de efterlader børnene hos bedsteforældre, mens de tager til de større byer for at arbejde og forsørge dem og resten af familien. Særligt sidstnævnte betyder at børnenes tilknytning til bedsteforældre og øvrige familiemedlemmer kan være større, end den reelt er til moderen. Måske er det medvirkende til, at mødrene vælger at lade børnene vente en omgang, mens de selv prøver om det her forhold nu også kan bære, når det bliver hverdag i dk?

Tilknytningskravet er i øvrigt et af de punkter en familiesammenføring med et barn over 8 år, kan falde på. De historier rammer jo medierne med jævne mellemrum.
8
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25609

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Delfin » 24. sep 2018, 15:22

Drop dog den der fjollede personlige diskussion
0
14 11 14
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 15:27

Delfin skrev:Drop dog den der fjollede personlige diskussion

Hvis modparten ikke kommer med flere personlige antydninger , så er jeg da med på at droppe den personlige diskussion ?
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25609

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Delfin » 24. sep 2018, 15:38

B&O skrev:
Delfin skrev:Drop dog den der fjollede personlige diskussion

Hvis modparten ikke kommer med flere personlige antydninger , så er jeg da med på at droppe den personlige diskussion ?


Helt ærligt har jeg ikke gidet læse jeres indlæg, I er sikkert lige gode om det.
0
14 11 14
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf fisken80 » 24. sep 2018, 15:59

B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:ja det kan godt være at jeg er latterlig hellere det end at være skrubtossede som en anden skriver


Du læner dig i hvert fald op ad en anmeldelse. Din adfærd er anstødelig og du angriber folk personligt. Tænk over, om du har lyst til at vedblive at have adgang til denne side, for i så fald skal du sanere både dit sprog og din fremfærd.

Jeg vil lige sige jeg er ikke alene om det , så modparten skal ikke have samme behandling som mig ?


Der er ingen der har brugt samme sprog som dig i den her tråd. Du kalder folk for latterlige og du taler ekstremt nedladende til én om hendes kæreste. For bare at nævne to ting. Ved mig læner du dig ikke op af en anmeldelse, du er allerede anmeldt.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf IrmaPigen » 24. sep 2018, 16:10

Petrix skrev:
IrmaPigen skrev:
Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:
Wizzze skrev:
Velstående samfund benytter sig bare af de mindre velstående og det er oftest godt for begge parter. Vi bidrager alle til dette på én eller anden måde om vi vil det eller ej, men i Danmark er det bare gemt mere af vejen.
Her hos mig, er der ansat 11 Filippinere. De arbejder typysk 5-6 måneder og har efterfølgende ca. 1-2 måneder fri. Ikke attraktivt for en dansker, men gode forhold for en filipiner.
Vi må simpelthen bare acceptere at verden er forskellig, og at der ikke hersker de samme gode forhold som i Danmark.


Der er trods alt forskel på at være væk fra sine børn/ikke have sin forælder i 5-6 måneder og så se dem 1-2 måneder (det svarer til en sømand i gamle dage), og at man ser dem i tre uger hvert eller hvert andet år (den ferie, der er råd og tid til for et dansk par).


Lige præcis, det var vilkårene for en dansk sømand hvis vi kigger 40-50 år tilbage og heldigvis er det nu blevet bedre. Vi kan være foragede over de vilkår vi byder udliklingslandede, men faktum er at alternativet er værre.
Dette gør sig generelt også gældende mht. de kvinder, der gifter sig ind i Danmark.


At der er folk et eller flere steder i verden, som har det dårligere, er et dårligt argument.

Jeg er ikke i tvivl om, det for nogle af disse kvinder er en slags prostitution. Og det er klamt at benytte sig af IMO.


Skal jeg så have det dårligt med, at min arbejdsplads benytter billig arbejdskraft fra ulandene? At de ikke sejler og bliver betalt på samme niveau som Jeg?
Jeg er overbevist om at samtlige af mine ulandsarbejdere er lykkelige for at arbejde her, selvom de bliver betalt peanuts i forhold til mig.


Nu skrev jeg for det første at det for nogle af disse kvinder må føles som prostitution. For i visse tilfælde er det altså at sælge fisse for økonomisk tryghed.

Og jeg har ikke skrevet du skal have det dårligt over din arbejdsgivers valg. Ligesom du ikke skal have det dårligt hvis din chef nu har en købekone. Eller du skulle have det dårligt over det, hvis nu din nabo havde en købekone fra Thailand.

Men det rører ikke ved jeg synes det kan være seksuel udnyttelse af en der har en langt svagere position. Ligeså vel som jeg tror nogle af disse kvinder ikke er skid forelskede men bytter fisse for økonomisk tryghed.
0
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Kaffe » 24. sep 2018, 16:14

Nogle siger tingene ligeud, og andre pakker dem ind i en masse andre ord. Just saying.
3
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Kaffe » 24. sep 2018, 16:23

Delfin skrev:Jeg har også rigtig svært ved at forstå, at man kan efterlade sine børn i hjemlandet, tanken om selv at gøre ligger så fjernt, at den ville være umulig for mig at gennemføre.

Noget der måske skal med i den mellemregning er at familiekonstruktionen er anderledes. Familier bor ofte flere generationer sammen, enlige mødre søger ofte hjem til forældrene og bor der med børnene, eller de efterlader børnene hos bedsteforældre, mens de tager til de større byer for at arbejde og forsørge dem og resten af familien. Særligt sidstnævnte betyder at børnenes tilknytning til bedsteforældre og øvrige familiemedlemmer kan være større, end den reelt er til moderen. Måske er det medvirkende til, at mødrene vælger at lade børnene vente en omgang, mens de selv prøver om det her forhold nu også kan bære, når det bliver hverdag i dk?

Tilknytningskravet er i øvrigt et af de punkter en familiesammenføring med et barn over 8 år, kan falde på. De historier rammer jo medierne med jævne mellemrum.


Jeg tror, du har meget ret. Vi kan ikke lægge vores vestlige normer og perspektiver ned over disse kvinders valg.

Jeg er fortsat totalt splittet i en stillingtagen, netop fordi der er dele af det, jeg ikke synes, jeg har greb om. Det er en anden verden, så at sige. Jeg synes, mændene udnytter disse damer ud fra den vestlige optik, som de jo selv sidder med! Men damerne får tilbud om et bedre liv for sig selv og familien. Og hvad er deres alternativ? Kunne det være dyb fattigdom, arbejde fra morgen til aften og måske sexarbejde. Jeg ved det ikke. At alternativet er værre, gør ikke elementet af udnyttelse bedre.
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf LaScrooge » 24. sep 2018, 16:24

B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:ja det kan godt være at jeg er latterlig hellere det end at være skrubtossede som en anden skriver


Du læner dig i hvert fald op ad en anmeldelse. Din adfærd er anstødelig og du angriber folk personligt. Tænk over, om du har lyst til at vedblive at have adgang til denne side, for i så fald skal du sanere både dit sprog og din fremfærd.

Jeg vil lige sige jeg er ikke alene om det , så modparten skal ikke have samme behandling som mig ?


Jeg ved ikke hvem du tænker som din modpart og jeg synes ikke, at jeg behandler dig på nogen specifik eller uretfærdig måde. Jeg forklarer dig, at du skal passe på med hvordan du udtrykker dig, fordi du er over grænsen for det acceptable.
0
And we both know: I will be delicious
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Jedi » 24. sep 2018, 16:24

Thomas31 skrev:
Jedi skrev:
SurSødSovs skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:
Wizzze skrev:
Velstående samfund benytter sig bare af de mindre velstående og det er oftest godt for begge parter. Vi bidrager alle til dette på én eller anden måde om vi vil det eller ej, men i Danmark er det bare gemt mere af vejen.
Her hos mig, er der ansat 11 Filippinere. De arbejder typysk 5-6 måneder og har efterfølgende ca. 1-2 måneder fri. Ikke attraktivt for en dansker, men gode forhold for en filipiner.
Vi må simpelthen bare acceptere at verden er forskellig, og at der ikke hersker de samme gode forhold som i Danmark.


Der er trods alt forskel på at være væk fra sine børn/ikke have sin forælder i 5-6 måneder og så se dem 1-2 måneder (det svarer til en sømand i gamle dage), og at man ser dem i tre uger hvert eller hvert andet år (den ferie, der er råd og tid til for et dansk par).


Lige præcis, det var vilkårene for en dansk sømand hvis vi kigger 40-50 år tilbage og heldigvis er det nu blevet bedre. Vi kan være foragede over de vilkår vi byder udliklingslandede, men faktum er at alternativet er værre.
Dette gør sig generelt også gældende mht. de kvinder, der gifter sig ind i Danmark.


Forholdene for børnene primært, vil jeg sige. For selvom den voksne selvfølgelig også undværer, så er det trods alt barnet, som er den skrøbelige part i den ligning.
I tilfældet med "købekoner" synes jeg på den baggrund også, at mændene har en forpligtelse til at sørge for, at konen kan komme til at se sine børn hyppigere end en gang hvert andet år eller whatever. Selvom han kan være en sød fyr, god ved hende og hun kan være forelsket i ham, så må han erkende, at selvom han er helt fantastisk, så vælger hun at flytte kloden rundt og være væk fra sine unger fordi hun er fattig, og dette er en måde hun kan forsørge sine børn og evt. forældre på, og hvis hun ikke var fattig, så ville hun vælge anderledes.
Altså, at rejser til hjemlandet prioriteres økonomisk og praktisk over mange andre ting i det forhold.


Hvor meget elsker man lige den kvinde, når man ikke også tager børnene med? Det er absurd at lades som om


Det kan man jo ikke sige noget om? Derimod vil jeg sige, jeg synes, det kan virke meget selvcentreret og egoistisk, hvis man ikke forsøger som mand at tænke de eventuelle børn ind i ligningen. Og hvis man er selvcentreret og egoistisk, så er det nok en af de ting, som mange kvinder reagerer på, når de dømmer en mand som værende "sølle og klam" eller (favoritten) "en taber".


Det tror jeg ikke på. Fordømmelsen kommer længe før abstrakte overvejelser om eventuelle børn, der til gengæld kan bruges til at forsøge at retfærdiggøre det efterfølgende


Hvad tror du ikke på?
0
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 16:28

fisken80 skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:ja det kan godt være at jeg er latterlig hellere det end at være skrubtossede som en anden skriver


Du læner dig i hvert fald op ad en anmeldelse. Din adfærd er anstødelig og du angriber folk personligt. Tænk over, om du har lyst til at vedblive at have adgang til denne side, for i så fald skal du sanere både dit sprog og din fremfærd.

Jeg vil lige sige jeg er ikke alene om det , så modparten skal ikke have samme behandling som mig ?


Der er ingen der har brugt samme sprog som dig i den her tråd. Du kalder folk for latterlige og du taler ekstremt nedladende til én om hendes kæreste. For bare at nævne to ting. Ved mig læner du dig ikke op af en anmeldelse, du er allerede anmeldt.

For det første har aldrig kaldt folk for latterlige , læs lige tråden , det var mig der blev kaldt for latterlig af to omgange af to forkællige personer ,
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også

Tilbage til "Forhold og sex"