Kærlighed eller købe kone

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 16:30

LaScrooge skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:ja det kan godt være at jeg er latterlig hellere det end at være skrubtossede som en anden skriver


Du læner dig i hvert fald op ad en anmeldelse. Din adfærd er anstødelig og du angriber folk personligt. Tænk over, om du har lyst til at vedblive at have adgang til denne side, for i så fald skal du sanere både dit sprog og din fremfærd.

Jeg vil lige sige jeg er ikke alene om det , så modparten skal ikke have samme behandling som mig ?


Jeg ved ikke hvem du tænker som din modpart og jeg synes ikke, at jeg behandler dig på nogen specifik eller uretfærdig måde. Jeg forklarer dig, at du skal passe på med hvordan du udtrykker dig, fordi du er over grænsen for det acceptable.

Det må jeg så tage til mig
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Petrix » 24. sep 2018, 16:36

Jeg er ikke i tvivl om at det er økonomisk tryghed der er drivkraften i langt langt de fleste forhold som vi diskuterer her i tråden. Men når det så er sagt, så vælger jeg ihvertfald blot at have et positivt syn på disse kvinder og deres familer.
1
27102021
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 16:38

LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Zombie skrev:
B&O skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Delfin skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at hæfte mig ved, at mændene ofte anses som naive, fordi de håber på en slags kærlighed fra disse kvinder, som strækker sig udover det økonomiske incitament - samtidig med, at de også betragtes som udbyttere, der udnytter fattige, såbare kvinder. Altså, det er vel enten det ene eller det andet? Enten bliver de udnyttet, eller også udnytter de?

Derudover: Er empati og forståelse pludselig kun forbeholdt mennesker, der IKKE bærer sig naivt ad, eller hvad? Det er i hvert fald sjovt, som der altid er tale om “ofre,” indtil offeret er en hvid mand. Så er han bare dum og foragtelig.


Jamen det er jo fordi de tit er så grimme, at der ikke er andre, der gider have dem. ;)

Det er ligesom feminister , de er så grimme i deres tankegang at ingen mænd giver have dem


Der tager du fejl. Jeg er feminist og jeg har mange bejlere.
stakels mænd


Hvorfor stakkels?

Jeg er også feminist og har en kæreste. Jeg er ret sikker på, at han ikke ser sig selv som en stakkel.

Feminister ser sig selv som noget særligt og har en stærkere mening omkring mand/kvinde forhold med kvinden som centrum , mig mig , mens såkaldte normale kvinder er mand/kvinde forhold er der mere ligestilling i forholdet , jeg kunne aldrig finde på at røre en feminist med en ildtang


Jeg er feminist. Min mandlige kæreste er også feminist.

Vi har i øvrigt ligestilling i forholdet. F.eks. kommer vi til at dele barslen helt lige. Det kunne lyde som om, det handlede om, at jeg skulle ud og arbejde osv., men det er min kæreste, der insisterer på at være far og have lige så tæt tilknytning, og tror på barslen understøtter det (blandt andre ting).

Er du sikker på at det er en mand du har fået fat i ?


Nu er du tæt på at blive rigtig latterlig.

Første gang
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 16:39

DenSyngendeLussing skrev:Jeg vil sige, vi er kommet forbi “tæt på” for længst. :D

Anden gang
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Jedi » 24. sep 2018, 16:45

Petrix skrev:Jeg er ikke i tvivl om at det er økonomisk tryghed der er drivkraften i langt langt de fleste forhold som vi diskuterer her i tråden. Men når det så er sagt, så vælger jeg ihvertfald blot at have et positivt syn på disse kvinder og deres familer.


Der er nok ikke så mange, der har et negativt syn på kvinderne; det er nok mere på mændene.

Hvad synes du om delen med børn, som bliver efterladt i et eller flere år ad gangen (alt efter hvor hyppigt ferien til Thailand prioriteres)?
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Jedi » 24. sep 2018, 16:47

B&O skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg vil sige, vi er kommet forbi “tæt på” for længst. :D

Anden gang


Jeg synes, det er lidt mærkeligt, at du i din egen tråd vælger at diskutere alt muligt andet end selve emnet :-D
1
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 16:52

Jedi skrev:
B&O skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg vil sige, vi er kommet forbi “tæt på” for længst. :D

Anden gang


Jeg synes, det er lidt mærkeligt, at du i din egen tråd vælger at diskutere alt muligt andet end selve emnet :-D

Jamen , jeg er blevet pålagt mig at føre en god tone og det vil jeg rette mig efter , men når jeg bliver beskyldt for noget jeg ikke har gjort , må jeg da forvare mig ,
2
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Fru Sunshine » 24. sep 2018, 17:00

Jeg arbejder i et område, hvor der er rigtig mange blandede ægteskaber, og jeg er slet ikke i tvivl om, at de fleste er såkaldte købekoner, men langt de fleste lever altså sammen, selv om hun kunne være smuttet for længe siden. Og de fleste virker lige så lykkelige, som de ikke- blandede.
De kvinder, jeg kender, der havde børn i hjemlandet, har forresten haft dem med, og så har mændene adopteret dem.
Jeg kender kun et tilfælde, hvor konen er blevet behandlet dårligt.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Jedi » 24. sep 2018, 17:04

Fru Sunshine skrev:Jeg arbejder i et område, hvor der er rigtig mange blandede ægteskaber, og jeg er slet ikke i tvivl om, at de fleste er såkaldte købekoner, men langt de fleste lever altså sammen, selv om hun kunne være smuttet for længe siden. Og de fleste virker lige så lykkelige, som de ikke- blandede.
De kvinder, jeg kender, der havde børn i hjemlandet, har forresten haft dem med, og så har mændene adopteret dem.
Jeg kender kun et tilfælde, hvor konen er blevet behandlet dårligt.


Det er da også, i mine øjne, det mest fornuftige, hvis man ønsker at skabe sig en familie (blive gift).
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Fru Sunshine » 24. sep 2018, 17:06

Jedi skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg arbejder i et område, hvor der er rigtig mange blandede ægteskaber, og jeg er slet ikke i tvivl om, at de fleste er såkaldte købekoner, men langt de fleste lever altså sammen, selv om hun kunne være smuttet for længe siden. Og de fleste virker lige så lykkelige, som de ikke- blandede.
De kvinder, jeg kender, der havde børn i hjemlandet, har forresten haft dem med, og så har mændene adopteret dem.
Jeg kender kun et tilfælde, hvor konen er blevet behandlet dårligt.


Det er da også, i mine øjne, det mest fornuftige, hvis man ønsker at skabe sig en familie (blive gift).

Ja, det giver rigtig god mening.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 24. sep 2018, 17:09

Jeg tror ikke på Gud , og når jeg ved at 50 % af dem der bliver gift bliver skilt så tror jeg heller ikke på ægteskab
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Petrix » 24. sep 2018, 17:11

Jedi skrev:
Petrix skrev:Jeg er ikke i tvivl om at det er økonomisk tryghed der er drivkraften i langt langt de fleste forhold som vi diskuterer her i tråden. Men når det så er sagt, så vælger jeg ihvertfald blot at have et positivt syn på disse kvinder og deres familer.


Der er nok ikke så mange, der har et negativt syn på kvinderne; det er nok mere på mændene.

Hvad synes du om delen med børn, som bliver efterladt i et eller flere år ad gangen (alt efter hvor hyppigt ferien til Thailand prioriteres)?


Det synes Jeg selvfølgelig er trist og det er da uacceptabelt, hvis det er en mand der sidder her i Danmark og bestemmer det. Omvendt så er kulturen i Østens lande jo meget forskellig fra den danske. Som det også tidligere er blevet nævnt, så er det ikke unormalt at bedsteforældre er andre familiemedlemmer varetager opdragelsen af børnene, mens moderen arbejder.

Min kærestes bror har en lille datter på 4 år og hendes “Nanny” kommer fra filipinerne og har en søn på 6 år.
Denne “Nanny” har nu været i Hong Kong i 4 år siden Gabrielle blev født og er kun hjemme hos sin egen søn 2-3 uger om året - det er vidst hendes søster der tager sig af sønnen.
2 af mine matroser her om bord er gift og har børn derhjemne. Deres koner arbejder i henholdsvis Saudi Arabien og Israel. De ser deres børn når de er hjemme på ferie 1-2 måneder efter 5-6 måneder herude. De ser stort set aldrig deres koner. Deres liv går ud på at brødføde deres børn og familie, sørge for at der er penge til skole og lægehjælp.
0
27102021
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Jedi » 24. sep 2018, 17:23

Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:Jeg er ikke i tvivl om at det er økonomisk tryghed der er drivkraften i langt langt de fleste forhold som vi diskuterer her i tråden. Men når det så er sagt, så vælger jeg ihvertfald blot at have et positivt syn på disse kvinder og deres familer.


Der er nok ikke så mange, der har et negativt syn på kvinderne; det er nok mere på mændene.

Hvad synes du om delen med børn, som bliver efterladt i et eller flere år ad gangen (alt efter hvor hyppigt ferien til Thailand prioriteres)?


Det synes Jeg selvfølgelig er trist og det er da uacceptabelt, hvis det er en mand der sidder her i Danmark og bestemmer det. Omvendt så er kulturen i Østens lande jo meget forskellig fra den danske. Som det også tidligere er blevet nævnt, så er det ikke unormalt at bedsteforældre er andre familiemedlemmer varetager opdragelsen af børnene, mens moderen arbejder.

Min kærestes bror har en lille datter på 4 år og hendes “Nanny” kommer fra filipinerne og har en søn på 6 år.
Denne “Nanny” har nu været i Hong Kong i 4 år siden Gabrielle blev født og er kun hjemme hos sin egen søn 2-3 uger om året - det er vidst hendes søster der tager sig af sønnen.
2 af mine matroser her om bord er gift og har børn derhjemne. Deres koner arbejder i henholdsvis Saudi Arabien og Israel. De ser deres børn når de er hjemme på ferie 1-2 måneder efter 5-6 måneder herude. De ser stort set aldrig deres koner. Deres liv går ud på at brødføde deres børn og familie, sørge for at der er penge til skole og lægehjælp.


Jeg er bekendt med forholdene i Asien/inden for den branche grundet min opvækst; jeg er med på, at tingene er anderledes andre steder i verden. Og det i øvrigt for folk kan være meget, meget værre og dette bestemt ikke er noget af det aller-slemmeste.

Lige i denne situation, så tænker jeg, at når man er dansk og ønsker at hive en kone til Danmark, så er der også et element af at man ønsker en eller anden "fordanskning" af forholdet; hvor man omvendt ville få en eller anden "far east-ificering" af forholdet, hvis man vælger at bosætte sig i konens hjemland.Og i DK har man generelt en holdning om (kulturelt og reflekteret i lovgivningen), at der er en kvalitet i at forældre og børn bruger tid sammen. Og så kan det undre mig, at man ikke under sin kone og hendes barn/børn det. Selvom hende kultur er en anden, og hun pga. fattigdom finder det naturligt at være væk fra sit barn i lange perioder, fordi hun skal tjene penge til dets opvækst/forældrenes alderdom.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Misantropen » 24. sep 2018, 17:25

Kaffe skrev:Nogle siger tingene ligeud, og andre pakker dem ind i en masse andre ord. Just saying.

Mon ikke godt folk ved det eller kan regne det ud, uden en hentydning?

Det virker ret unødvendigt og nedladende at pointere det, på samme måde som dem der ikke kan argumentere for at de er enig eller uenig i en given ting på en konstruktiv måde.
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Petrix » 24. sep 2018, 17:30

Jedi skrev:
Petrix skrev:
Jedi skrev:
Petrix skrev:Jeg er ikke i tvivl om at det er økonomisk tryghed der er drivkraften i langt langt de fleste forhold som vi diskuterer her i tråden. Men når det så er sagt, så vælger jeg ihvertfald blot at have et positivt syn på disse kvinder og deres familer.


Der er nok ikke så mange, der har et negativt syn på kvinderne; det er nok mere på mændene.

Hvad synes du om delen med børn, som bliver efterladt i et eller flere år ad gangen (alt efter hvor hyppigt ferien til Thailand prioriteres)?


Det synes Jeg selvfølgelig er trist og det er da uacceptabelt, hvis det er en mand der sidder her i Danmark og bestemmer det. Omvendt så er kulturen i Østens lande jo meget forskellig fra den danske. Som det også tidligere er blevet nævnt, så er det ikke unormalt at bedsteforældre er andre familiemedlemmer varetager opdragelsen af børnene, mens moderen arbejder.

Min kærestes bror har en lille datter på 4 år og hendes “Nanny” kommer fra filipinerne og har en søn på 6 år.
Denne “Nanny” har nu været i Hong Kong i 4 år siden Gabrielle blev født og er kun hjemme hos sin egen søn 2-3 uger om året - det er vidst hendes søster der tager sig af sønnen.
2 af mine matroser her om bord er gift og har børn derhjemne. Deres koner arbejder i henholdsvis Saudi Arabien og Israel. De ser deres børn når de er hjemme på ferie 1-2 måneder efter 5-6 måneder herude. De ser stort set aldrig deres koner. Deres liv går ud på at brødføde deres børn og familie, sørge for at der er penge til skole og lægehjælp.


Jeg er bekendt med forholdene i Asien/inden for den branche grundet min opvækst; jeg er med på, at tingene er anderledes andre steder i verden. Og det i øvrigt for folk kan være meget, meget værre og dette bestemt ikke er noget af det aller-slemmeste.

Lige i denne situation, så tænker jeg, at når man er dansk og ønsker at hive en kone til Danmark, så er der også et element af at man ønsker en eller anden "fordanskning" af forholdet; hvor man omvendt ville få en eller anden "far east-ificering" af forholdet, hvis man vælger at bosætte sig i konens hjemland.Og i DK har man generelt en holdning om (kulturelt og reflekteret i lovgivningen), at der er en kvalitet i at forældre og børn bruger tid sammen. Og så kan det undre mig, at man ikke under sin kone og hendes barn/børn det. Selvom hende kultur er en anden, og hun pga. fattigdom finder det naturligt at være væk fra sit barn i lange perioder, fordi hun skal tjene penge til dets opvækst/forældrenes alderdom.



Jeg undrer mig skam også, men kan det måske have noget at gøre med familiesammenføringreglerne i nogle tilfælde :gruble: jeg aner det ikke da jeg overhovedet ikke er inde i de regler.

Der er vel ikke ret mange danskere der reél set kan flytte derud, for hvad skal de leve af?? Han kan jo ikke bare få et arbejde i Burma eller hvor det nu er.
4
27102021

Tilbage til "Forhold og sex"