Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 15:16

FletpArkett skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har skrevet til ham, at jeg ikke tror, tiden er den rigtige for os nu, for jeg vil ikke stå på sidelinjen, mens de finder ud af, hvordan de skal være for hinanden nu. Og at jeg håber, vi mødes igen, når de på et tidspunkt er mere afklarede.

Jeg savner ham allerede :(


Hvordan responderede han ? Havde handlet på samme måde i dine sko. Ikke fedt at blive en del af noget uafklaret.... :/

Håber det er OK jeg spørger, selv om jeg ikke er single og ikke hører hjemme i tråden. Følger lidt med på sidelinjen her fordi jeg synes det er en fantastisk tråd og I er så supergode til at give hinanden råd og vejledning og kærlighed på skrift, når tingene ikke går som de skal. ( og når de gør) Og efter ret mange år som single identificerer jeg mig nok stadig lidt med jer seje singler :genert:


Selvfølgelig er det okay :)

Han blev rigtig ked af det og synes, at vi godt kan finde ud af det, mens vi er sammen og så tage det én dag af gangen, mens vi lærer hinanden bedre at kende.
Det er bare ikke mig at gøre det på den måde, desværre.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 17. jan 2018, 15:20

Viskelæder skrev:
FletpArkett skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har skrevet til ham, at jeg ikke tror, tiden er den rigtige for os nu, for jeg vil ikke stå på sidelinjen, mens de finder ud af, hvordan de skal være for hinanden nu. Og at jeg håber, vi mødes igen, når de på et tidspunkt er mere afklarede.

Jeg savner ham allerede :(


Hvordan responderede han ? Havde handlet på samme måde i dine sko. Ikke fedt at blive en del af noget uafklaret.... :/

Håber det er OK jeg spørger, selv om jeg ikke er single og ikke hører hjemme i tråden. Følger lidt med på sidelinjen her fordi jeg synes det er en fantastisk tråd og I er så supergode til at give hinanden råd og vejledning og kærlighed på skrift, når tingene ikke går som de skal. ( og når de gør) Og efter ret mange år som single identificerer jeg mig nok stadig lidt med jer seje singler :genert:


Selvfølgelig er det okay :)

Han blev rigtig ked af det og synes, at vi godt kan finde ud af det, mens vi er sammen og så tage det én dag af gangen, mens vi lærer hinanden bedre at kende.
Det er bare ikke mig at gøre det på den måde, desværre.


Det er også dit hjerte, der skal på standby i tide og utide. :ae:
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 15:26

Zombie skrev:
Det er også dit hjerte, der skal på standby i tide og utide. :ae:


Nemlig. Og det tror jeg ikke, jeg kan holde til.
1
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Singletråden

Indlægaf Æske » 17. jan 2018, 17:16

didas skrev:
Æske skrev:Må man måske godt være med til det der øldrikkeri i en lige uge engang :-D


Må man også komme med til brun værtshusaften, selvom man teknisk set ikke hører til i Singletråden? :-D


Jeg stemmer for - nu du spørger så pænt!
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Singletråden

Indlægaf Æske » 17. jan 2018, 17:17

Og jeg er i København alligevel i weekenden 9. - 11. marts, så måske lørdag? Jeg kan ikke fredag.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 17. jan 2018, 17:25

Æske skrev:Og jeg er i København alligevel i weekenden 9. - 11. marts, så måske lørdag? Jeg kan ikke fredag.

Hallo, man kan ikke arrangere sådan noget i en weekend, hvor jeg ikke kan....
3
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 17:27

Jeg kan heller ikke der, jeg er i Aalborg og se Dybvaaad :)
1
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Singletråden

Indlægaf Æske » 17. jan 2018, 18:01

Nej, fair nok de damer - vi finder en anden dag :banan:
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2018, 14:36

Jeg er de seneste år blevet meget bevist om hvor svært jeg har det med at snakke om følelser, og hvor stort et handicap det egentlig er at have det så svært med det som jeg har det, både i forhold og i forhold til dating. Det spænder virkelig nogle ben ikke bare at kunne sige hvad jeg føler for folk.
Både fordi at jeg jo ikke kan regne med at folk ved hvad jeg føler, men også fordi jeg ofte ender med at danse så meget rundt om den varme grød at bliver såret.
Det er trods alt nemmere bare at sige "hej, jeg føler det og det, føler du det samme?" End hele tiden at skulle tolke en masse ud fra den andens adfærd.
Tit og ofte ender det med at jeg så for åbnet op imens jeg er fuld, og så ender det med at den anden er i tvivl om hvor meget jeg egentlig mener det.
Jeg er skrækkelig på det punkt. Og jeg vil egentlig godt blive bedre, jeg ved bare ikke helt hvordan.

En del af det bunder selvfølgelig i det med at det ikke er rart hvis det man siger ikke bliver gengældt. En afvisning er jo aldrig rar.
Men det er mere at jeg i situationen er enormt dårlig til at få sat ord på det jeg gerne vil sige, og det så bliver enormt akavet. Og jeg har svært ved at bringe det op, og ligesom finde en naturlig indgangsvinkel på det så det ikke bliver sådan helt ud af det blå og malplaceret. Derudover er jeg bange for at være irriterende hvis jeg bringer mine følelser på banen for meget, eller på det forkerte tidspunkt. Hvilket jo er dumt, så længe det bliver serveret med lidt situationen fornemmelse så synes jeg jo heller ikke selv at folk er irriterende de er interesseret i mig og vil fortælle et eller andet omkring deres følelser for mig.

Jeg er bare blevet bevist om at jeg nok altid vil have det svært med kærlighed hvis jeg bliver ved med at synes det er så akavet at jeg helst undgår at snakke om det, med mindre jeg er fuld eller sur over et eller andet. For jeg giver jo ikke folk en reel chance for hverken at vide hvor jeg står, eller hvad jeg egentlig forventer af dem. Jeg synes bare det er svært at komme til livs.
3
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 18. jan 2018, 14:41

LadyFox skrev:Jeg er de seneste år blevet meget bevist om hvor svært jeg har det med at snakke om følelser, og hvor stort et handicap det egentlig er at have det så svært med det som jeg har det, både i forhold og i forhold til dating. Det spænder virkelig nogle ben ikke bare at kunne sige hvad jeg føler for folk.
Både fordi at jeg jo ikke kan regne med at folk ved hvad jeg føler, men også fordi jeg ofte ender med at danse så meget rundt om den varme grød at bliver såret.
Det er trods alt nemmere bare at sige "hej, jeg føler det og det, føler du det samme?" End hele tiden at skulle tolke en masse ud fra den andens adfærd.
Tit og ofte ender det med at jeg så for åbnet op imens jeg er fuld, og så ender det med at den anden er i tvivl om hvor meget jeg egentlig mener det.
Jeg er skrækkelig på det punkt. Og jeg vil egentlig godt blive bedre, jeg ved bare ikke helt hvordan.

En del af det bunder selvfølgelig i det med at det ikke er rart hvis det man siger ikke bliver gengældt. En afvisning er jo aldrig rar.
Men det er mere at jeg i situationen er enormt dårlig til at få sat ord på det jeg gerne vil sige, og det så bliver enormt akavet. Og jeg har svært ved at bringe det op, og ligesom finde en naturlig indgangsvinkel på det så det ikke bliver sådan helt ud af det blå og malplaceret. Derudover er jeg bange for at være irriterende hvis jeg bringer mine følelser på banen for meget, eller på det forkerte tidspunkt. Hvilket jo er dumt, så længe det bliver serveret med lidt situationen fornemmelse så synes jeg jo heller ikke selv at folk er irriterende de er interesseret i mig og vil fortælle et eller andet omkring deres følelser for mig.

Jeg er bare blevet bevist om at jeg nok altid vil have det svært med kærlighed hvis jeg bliver ved med at synes det er så akavet at jeg helst undgår at snakke om det, med mindre jeg er fuld eller sur over et eller andet. For jeg giver jo ikke folk en reel chance for hverken at vide hvor jeg står, eller hvad jeg egentlig forventer af dem. Jeg synes bare det er svært at komme til livs.


Hvorfor tror du, du har det sådan? Altså det lyder som om, det er mere end "blot" frygten for, at det ikke bliver gengældt?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2018, 15:02

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Jeg er de seneste år blevet meget bevist om hvor svært jeg har det med at snakke om følelser, og hvor stort et handicap det egentlig er at have det så svært med det som jeg har det, både i forhold og i forhold til dating. Det spænder virkelig nogle ben ikke bare at kunne sige hvad jeg føler for folk.
Både fordi at jeg jo ikke kan regne med at folk ved hvad jeg føler, men også fordi jeg ofte ender med at danse så meget rundt om den varme grød at bliver såret.
Det er trods alt nemmere bare at sige "hej, jeg føler det og det, føler du det samme?" End hele tiden at skulle tolke en masse ud fra den andens adfærd.
Tit og ofte ender det med at jeg så for åbnet op imens jeg er fuld, og så ender det med at den anden er i tvivl om hvor meget jeg egentlig mener det.
Jeg er skrækkelig på det punkt. Og jeg vil egentlig godt blive bedre, jeg ved bare ikke helt hvordan.

En del af det bunder selvfølgelig i det med at det ikke er rart hvis det man siger ikke bliver gengældt. En afvisning er jo aldrig rar.
Men det er mere at jeg i situationen er enormt dårlig til at få sat ord på det jeg gerne vil sige, og det så bliver enormt akavet. Og jeg har svært ved at bringe det op, og ligesom finde en naturlig indgangsvinkel på det så det ikke bliver sådan helt ud af det blå og malplaceret. Derudover er jeg bange for at være irriterende hvis jeg bringer mine følelser på banen for meget, eller på det forkerte tidspunkt. Hvilket jo er dumt, så længe det bliver serveret med lidt situationen fornemmelse så synes jeg jo heller ikke selv at folk er irriterende de er interesseret i mig og vil fortælle et eller andet omkring deres følelser for mig.

Jeg er bare blevet bevist om at jeg nok altid vil have det svært med kærlighed hvis jeg bliver ved med at synes det er så akavet at jeg helst undgår at snakke om det, med mindre jeg er fuld eller sur over et eller andet. For jeg giver jo ikke folk en reel chance for hverken at vide hvor jeg står, eller hvad jeg egentlig forventer af dem. Jeg synes bare det er svært at komme til livs.


Hvorfor tror du, du har det sådan? Altså det lyder som om, det er mere end "blot" frygten for, at det ikke bliver gengældt?


Jeg tror også at frygten for det ikke er gengældt er det mindste problem, det virker i hvert fald ikke som om at det er det der holder mig mest tilbage.

Jeg tror det bunder i rigtig mange ting. Men særligt at jeg ikke har lyst til at være i vejen, eller være for meget. Og det føler jeg rigtig let at jeg er. Jeg har måske i virkeligheden svært ved at forstå hvorfor mine følelser dog skulle være noget andre mennesker gider at snakke om - så spændende er de jo ikke, og den tid man bruger på at snakke om dem kunne man jo bruge på alt muligt andet mere spændende.
Særligt hvis mine følelser kan starte en konflikt føler jeg at de er i vejen, selvom jeg egentlig ikke er konfliktsky. Men også hvis det bare er et helt ufarligt emne omkring mine følelser tænker jeg også det er svært at åbne op omkring fordi jeg igen tænker det ikke er interessant.

Derudover så er jeg også bare så klodset omkring at tale om det, så jeg synes nemt det bliver pinligt fordi jeg ikke kan få sagt tingene på en særlig sammenhængende måde, jeg ender med at hoppe rundt i det - og så føler jeg mig dum. Jeg synes det er meget lettere på skrift hvor der er bedre tid til at tænke over hvordan det bliver formuleret, og man kan rette i det undervejs.

Jeg mindes ikke at jeg før min sidste ekskæreste nogensinde har haft en dårlig oplevelse med at fortælle om mine følelser - at nogen har taget det ilde op, eller noget. Så jeg ved ikke helt hvor det kommer fra.
Min sidste eks var dog svær fordi han tolkede alt muligt som et personligt angreb, og havde en standart reaktion hvis han følte sig angrebet med at finde et eller andet at kaste tilbage - så det har klart ikke gjort det lettere, men jeg havde det også svært ved det før.
1
...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. jan 2018, 16:07

LadyFox skrev:Jeg er de seneste år blevet meget bevist om hvor svært jeg har det med at snakke om følelser, og hvor stort et handicap det egentlig er at have det så svært med det som jeg har det, både i forhold og i forhold til dating. Det spænder virkelig nogle ben ikke bare at kunne sige hvad jeg føler for folk.
Både fordi at jeg jo ikke kan regne med at folk ved hvad jeg føler, men også fordi jeg ofte ender med at danse så meget rundt om den varme grød at bliver såret.
Det er trods alt nemmere bare at sige "hej, jeg føler det og det, føler du det samme?" End hele tiden at skulle tolke en masse ud fra den andens adfærd.
Tit og ofte ender det med at jeg så for åbnet op imens jeg er fuld, og så ender det med at den anden er i tvivl om hvor meget jeg egentlig mener det.
Jeg er skrækkelig på det punkt. Og jeg vil egentlig godt blive bedre, jeg ved bare ikke helt hvordan.

En del af det bunder selvfølgelig i det med at det ikke er rart hvis det man siger ikke bliver gengældt. En afvisning er jo aldrig rar.
Men det er mere at jeg i situationen er enormt dårlig til at få sat ord på det jeg gerne vil sige, og det så bliver enormt akavet. Og jeg har svært ved at bringe det op, og ligesom finde en naturlig indgangsvinkel på det så det ikke bliver sådan helt ud af det blå og malplaceret. Derudover er jeg bange for at være irriterende hvis jeg bringer mine følelser på banen for meget, eller på det forkerte tidspunkt. Hvilket jo er dumt, så længe det bliver serveret med lidt situationen fornemmelse så synes jeg jo heller ikke selv at folk er irriterende de er interesseret i mig og vil fortælle et eller andet omkring deres følelser for mig.

Jeg er bare blevet bevist om at jeg nok altid vil have det svært med kærlighed hvis jeg bliver ved med at synes det er så akavet at jeg helst undgår at snakke om det, med mindre jeg er fuld eller sur over et eller andet. For jeg giver jo ikke folk en reel chance for hverken at vide hvor jeg står, eller hvad jeg egentlig forventer af dem. Jeg synes bare det er svært at komme til livs.


Jeg kan ikke komme med andre end input end: ØVELSE.

Jeg har været en hat til at adressere følelser på en ordentlig måde - altså mine egne; alle andres har jeg for det meste virkelig styr på, så længe det da ikke er en potentiel partners. Jeg har været tvunget ud i det på den hårde måde, og efter et par års øvelse vil jeg faktisk sige, at jeg er blevet ret habil til det. Det har været megahårdt undervejs, og jeg har ofte følt mig urimeligt sårbar og famlende i mine forsøg, men i dag er jeg der, hvor jeg faktisk tænker; det er jeg ret sej til.

Paradoksalt nok har den største hjælp været at være i et forhold med en mand i ti år, som ville det godt men om muligt var endnu mere knoldet og knudret end mig, der var jeg ligesom tvunget til selv at tage ansvar og åbne for ballet. Derudover har min mors neuroser også været en hjælp: jeg nåede et punkt, hvor jeg var nødt til adressere ting i vores relation, der ikke spillede for mig, og der var Baloun et par katastrofer undervejs i mine forsøg.

Den samlede lektie, jeg har lært er: det kræver øvelse, ærlighed og ubehageligt direkte kommunikation. I starten tror man, man skal dø, når man forsøger, men her har det hjulpet at tænke to ting.

1) Hvad er det værste der kan ske, og kan jeg overleve det? svaret er som regel ja.

2) Hvad sker der, hvis jeg ikke i det mindste forsøger at adressere emnet? svaret er som regel "virkelig grimme ting"

Efter et par år på den måde, er jeg ikke længere nødt til at kvinde mig selv op, når jeg skal håndtere sådan noget føle-noget. Det er fortsat ikke noget, der faldt mig 100% naturligt, men jeg er ikke ved at dø, og jeg ved, at jeg som oftest får det meget bedre bagefter. Om ikke andet fordi jeg ved, at jeg har prøvet og gjort, hvad jeg kunne. Det er overraskende befriende at have givet komplet slip på "hvad nu hvis...."-tankerne, der uværgeligt følger med følelsesmæssig handlingslammelse.

Giver det overhovedet mening?
4
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. jan 2018, 16:09

Beklager tastefjums. Orker ikke at rette fra tablet :genert:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2018, 16:20

Krølle skrev:
LadyFox skrev:Jeg er de seneste år blevet meget bevist om hvor svært jeg har det med at snakke om følelser, og hvor stort et handicap det egentlig er at have det så svært med det som jeg har det, både i forhold og i forhold til dating. Det spænder virkelig nogle ben ikke bare at kunne sige hvad jeg føler for folk.
Både fordi at jeg jo ikke kan regne med at folk ved hvad jeg føler, men også fordi jeg ofte ender med at danse så meget rundt om den varme grød at bliver såret.
Det er trods alt nemmere bare at sige "hej, jeg føler det og det, føler du det samme?" End hele tiden at skulle tolke en masse ud fra den andens adfærd.
Tit og ofte ender det med at jeg så for åbnet op imens jeg er fuld, og så ender det med at den anden er i tvivl om hvor meget jeg egentlig mener det.
Jeg er skrækkelig på det punkt. Og jeg vil egentlig godt blive bedre, jeg ved bare ikke helt hvordan.

En del af det bunder selvfølgelig i det med at det ikke er rart hvis det man siger ikke bliver gengældt. En afvisning er jo aldrig rar.
Men det er mere at jeg i situationen er enormt dårlig til at få sat ord på det jeg gerne vil sige, og det så bliver enormt akavet. Og jeg har svært ved at bringe det op, og ligesom finde en naturlig indgangsvinkel på det så det ikke bliver sådan helt ud af det blå og malplaceret. Derudover er jeg bange for at være irriterende hvis jeg bringer mine følelser på banen for meget, eller på det forkerte tidspunkt. Hvilket jo er dumt, så længe det bliver serveret med lidt situationen fornemmelse så synes jeg jo heller ikke selv at folk er irriterende de er interesseret i mig og vil fortælle et eller andet omkring deres følelser for mig.

Jeg er bare blevet bevist om at jeg nok altid vil have det svært med kærlighed hvis jeg bliver ved med at synes det er så akavet at jeg helst undgår at snakke om det, med mindre jeg er fuld eller sur over et eller andet. For jeg giver jo ikke folk en reel chance for hverken at vide hvor jeg står, eller hvad jeg egentlig forventer af dem. Jeg synes bare det er svært at komme til livs.


Jeg kan ikke komme med andre end input end: ØVELSE.

Jeg har været en hat til at adressere følelser på en ordentlig måde - altså mine egne; alle andres har jeg for det meste virkelig styr på, så længe det da ikke er en potentiel partners. Jeg har været tvunget ud i det på den hårde måde, og efter et par års øvelse vil jeg faktisk sige, at jeg er blevet ret habil til det. Det har været megahårdt undervejs, og jeg har ofte følt mig urimeligt sårbar og famlende i mine forsøg, men i dag er jeg der, hvor jeg faktisk tænker; det er jeg ret sej til.

Paradoksalt nok har den største hjælp været at være i et forhold med en mand i ti år, som ville det godt men om muligt var endnu mere knoldet og knudret end mig, der var jeg ligesom tvunget til selv at tage ansvar og åbne for ballet. Derudover har min mors neuroser også været en hjælp: jeg nåede et punkt, hvor jeg var nødt til adressere ting i vores relation, der ikke spillede for mig, og der var Baloun et par katastrofer undervejs i mine forsøg.

Den samlede lektie, jeg har lært er: det kræver øvelse, ærlighed og ubehageligt direkte kommunikation. I starten tror man, man skal dø, når man forsøger, men her har det hjulpet at tænke to ting.

1) Hvad er det værste der kan ske, og kan jeg overleve det? svaret er som regel ja.

2) Hvad sker der, hvis jeg ikke i det mindste forsøger at adressere emnet? svaret er som regel "virkelig grimme ting"

Efter et par år på den måde, er jeg ikke længere nødt til at kvinde mig selv op, når jeg skal håndtere sådan noget føle-noget. Det er fortsat ikke noget, der faldt mig 100% naturligt, men jeg er ikke ved at dø, og jeg ved, at jeg som oftest får det meget bedre bagefter. Om ikke andet fordi jeg ved, at jeg har prøvet og gjort, hvad jeg kunne. Det er overraskende befriende at have givet komplet slip på "hvad nu hvis...."-tankerne, der uværgeligt følger med følelsesmæssig handlingslammelse.

Giver det overhovedet mening?


Det giver super god mening :) Tak for at dele.
Jeg kan så godt kende mig selv i flere af de ting du nævner.

Jeg tror også en del af problemet er at jeg når at trække det så langt ud når jeg føler noget for/omkring en potentiel partnere at når jeg ligesom når der til hvor jeg bliver nødt til at åbne op for det jeg føler så er der sket undervejs dukket andre ting op, eller mine følelser er ændret sig i mens, så når snakken endelig kommet er jeg selv så forvirret over hvad jeg egentlig vil have ud af det, og hvor jeg står. Og så et det at det hele bliver virkelig klodset. Tit og ofte vælger jeg at synes det er nemmere bare at trække mig. I virkeligheden er jeg nok bare pisse bange for at føle noget fordi det komplicerer tingene.

Sjovt nok har jeg ingen problemer med at fortælle om mine følelser til en 3. Part, som jo i virkeligheden må finde mine følelser endnu mere uinteressante end den person mine følelser omhandler.
1
...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. jan 2018, 16:28

^
Det lyde enormt bekendt. Jeg prøver virkelig at holde bolden på min egen banehalvdel - sådan: det er mig, der er vigtig for mig-agtig. Derfor er det vigtigt, at jeg kommer ud med det her. Hvordan den anden har det, er så et andet spørgsmål, og det kan selvfølgelig vise sig, at mine evt følelser ikke er gengældte.

Tidligere har noget af det, der spændte ben for mig været, at jeg havde så travlt med at overveje, hvad den anden følte, at jeg ikke kunne mærke mig selv. Det gjorde det umanerligt svært at tale om, hvad jeg følte, for jeg vidste det faktisk ikke selv. Alt var så sindssygt påvirket andres følelser (og dermed netop den ting, jeg ikke vidste nok om), at jeg mistede mig selv undervejs.

Her har det virkelig hjulpet at "blive hos mig selv" og acceptere, at det at blotte sine følelser er at blotte sig selv. Det er svært, men sårer vi tilbage ved 1) og 2) nævnt ovenfor. Det har vist sig at være absolut nemmere at håndtere virkeligheden end mine forestillinger om, hvad andre mennesker måske føler OG manglende fornemmelse for, hvornjeg selv er.

Åh, det lyder altsammen meget fluffy og bliver skrevet ud i en køre, så jeg har svært ved at vurdere, om det vækker genklang hos dig. Det er dog så vigtigt et emner, at jeg vier det et forsøg alligevel - for tro mig; ALT bliver så meget nemmere, hvis man tackler det her headon og beslutter, at ens egne følelser er valide nok til dels at stå alen og dels fortjene tid og opmærksomhed.
3

Tilbage til "Forhold og sex"