Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Sweet Felicity Arkwright
Indlæg: 29
Tilmeldt: 27. nov 2017, 13:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Singletråden

Indlægaf Sweet Felicity Arkwright » 12. mar 2018, 19:26

LadyFox skrev:
Sweet Felicity Arkwright skrev:
LadyFox skrev:
Sweet Felicity Arkwright skrev:
Q-beben skrev:I starten af min tinderkarriere var jeg på en date. Han var lige min type og enormt charmerende, MEN nyskilt og var (heldigvis) ærlig omkring, at han datede i stor stil og nød at være uforpligtende :) Så jeg puttede ham i min "ikke-potentiel-kæreste-kasse".

Fordi vi taler enormt godt sammen og har en god connection, så vi har siden da skrevet sammen på messenger og har mødtes flere gange for at spise sammen efter job. Det har meget været på hans initiativ, fordi jeg jo har puttet ham i den der kasse. For mig har det været godt selskab med masser af flirt og bekræftelse, men vi har ikke lavet noget.

Her i weekenden mødtes vi igen, hvor han fortalte mig, at han var holdt op med at matche/date og havde stoppet de b-forhold, han havde kørende, fordi han tænker på mig hele tiden. Om jeg ville gi' "os" en fair chance på et mere seriøst plan? Altså droppe tinder og ikke date/se andre, men kun fokusere på hinanden og se, hvad det kan føre til.

Havde godt lagt mærke til, at han var blevet mere opsøgende og mere interesseret i mit liv. I ved, sådan ret god til at huske, hvad der foregår hos mig og følge op på det... Men jeg havde ikke lige set den komme :)

Jeg har ofte tænkt, øv, øv... at han dater andre og kun vil være uforpligtende... Så jeg tænker da, at jeg vil gi' det en chance :)


Hvor er det dog gennemført usympatisk at operere med et begreb som "b-forhold". Tænk at et så afstumpet menneskesyn virkelig er blevet acceptabelt.


Hvor er det usympatisk at shame andre, fordi de helt frivilligt har lyst til at indgå i relationer med andre der også deltager helt frivilligt blot fordi det ikke lige er noget for dig.

Hvad for du ud af at gå så meget op i hvorfor andre mennesker har sex med hinanden?

Jeg har da ikke shamet nogen, bare sagt min mening - er det ikke meningen med et debatforum? Hvis man ikke må gå op i, hvorfor andre mennesker har sex med hinanden i denne tråd, skal der vist slettes nogle tusinde indlæg...

Jeg synes bestemt det er at shame folk at kalde folk usympatiske fordi de vælger at have en ven som de dyrker sex med.


At have en hel stribe af slagsen, og referere til dem som b-forhold, dvs. andenrangs, er usympatisk efter min mening. Og det har jeg altså lov til at skrive, ligesom i andre har lov til at skrive "Eeeeej hvor godt, zøde".
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 12. mar 2018, 19:29

Sweet Felicity Arkwright skrev:
LadyFox skrev:
Sweet Felicity Arkwright skrev:
LadyFox skrev:
Sweet Felicity Arkwright skrev:
Q-beben skrev:I starten af min tinderkarriere var jeg på en date. Han var lige min type og enormt charmerende, MEN nyskilt og var (heldigvis) ærlig omkring, at han datede i stor stil og nød at være uforpligtende :) Så jeg puttede ham i min "ikke-potentiel-kæreste-kasse".

Fordi vi taler enormt godt sammen og har en god connection, så vi har siden da skrevet sammen på messenger og har mødtes flere gange for at spise sammen efter job. Det har meget været på hans initiativ, fordi jeg jo har puttet ham i den der kasse. For mig har det været godt selskab med masser af flirt og bekræftelse, men vi har ikke lavet noget.

Her i weekenden mødtes vi igen, hvor han fortalte mig, at han var holdt op med at matche/date og havde stoppet de b-forhold, han havde kørende, fordi han tænker på mig hele tiden. Om jeg ville gi' "os" en fair chance på et mere seriøst plan? Altså droppe tinder og ikke date/se andre, men kun fokusere på hinanden og se, hvad det kan føre til.

Havde godt lagt mærke til, at han var blevet mere opsøgende og mere interesseret i mit liv. I ved, sådan ret god til at huske, hvad der foregår hos mig og følge op på det... Men jeg havde ikke lige set den komme :)

Jeg har ofte tænkt, øv, øv... at han dater andre og kun vil være uforpligtende... Så jeg tænker da, at jeg vil gi' det en chance :)


Hvor er det dog gennemført usympatisk at operere med et begreb som "b-forhold". Tænk at et så afstumpet menneskesyn virkelig er blevet acceptabelt.


Hvor er det usympatisk at shame andre, fordi de helt frivilligt har lyst til at indgå i relationer med andre der også deltager helt frivilligt blot fordi det ikke lige er noget for dig.

Hvad for du ud af at gå så meget op i hvorfor andre mennesker har sex med hinanden?

Jeg har da ikke shamet nogen, bare sagt min mening - er det ikke meningen med et debatforum? Hvis man ikke må gå op i, hvorfor andre mennesker har sex med hinanden i denne tråd, skal der vist slettes nogle tusinde indlæg...

Jeg synes bestemt det er at shame folk at kalde folk usympatiske fordi de vælger at have en ven som de dyrker sex med.


At have en hel stribe af slagsen, og referere til dem som b-forhold, dvs. andenrangs, er usympatisk efter min mening. Og det har jeg altså lov til at skrive, ligesom i andre har lov til at skrive "Eeeeej hvor godt, zøde".

Jeg er ret sikker på at b står for bolle og ikke andenrangs.
18
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 12. mar 2018, 19:31

Sweet Felicity Arkwright skrev:
Viskelæder skrev:Troll.

Nej, jeg er ikke en troll. Jeg synes at den normløshed, der er omkring hele datingscenen, efter at de traditionelle måder at danne par på er forsvundet, er en utroligt interessant diskussion. Og hvor bedre at tage den end en debattråd for singler. Men bevares, gå da tilbage til at sidde og klappe hinanden på skuldrene i jeres lille venindeklub, hvis det er det, i har lyst til.

Men hvis du er til den traditionelle måde at danne par på, hvorfor gør du så ikke bare det? Det er der da ingen der forhindre dig i, bare fordi nogle af os andre gør tingene på en anden måde.
0
...
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 12. mar 2018, 19:35

Sweet Felicity Arkwright skrev:
Viskelæder skrev:Troll.

Nej, jeg er ikke en troll. Jeg synes at den normløshed, der er omkring hele datingscenen, efter at de traditionelle måder at danne par på er forsvundet, er en utroligt interessant diskussion. Og hvor bedre at tage den end en debattråd for singler. Men bevares, gå da tilbage til at sidde og klappe hinanden på skuldrene i jeres lille venindeklub, hvis det er det, i har lyst til.


Jamen, du har da ret i at dating og måden at danne par på i dag er en interessant diskussion. Og den tror jeg egentlig gerne at tråden her vil være med til. Men hvorfor lægger du så ikke op til en diskussion om det frem for at skælde ud og kritisere enkeltpersoner?
6
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 12. mar 2018, 20:10

Sweet Felicity Arkwright skrev:
Viskelæder skrev:Troll.

Nej, jeg er ikke en troll. Jeg synes at den normløshed, der er omkring hele datingscenen, efter at de traditionelle måder at danne par på er forsvundet, er en utroligt interessant diskussion. Og hvor bedre at tage den end en debattråd for singler. Men bevares, gå da tilbage til at sidde og klappe hinanden på skuldrene i jeres lille venindeklub, hvis det er det, i har lyst til.


Men du diskuterer jo ikke, du vil bare gerne hidse folk op, ikke opnå noget konstruktivt.

Her er et råd: Nøglen til god trolling, er at få skabt to grupper med modstridende synspunkter, og få de mennesker til at slås mod hinanden, mens man selv lusker af. Du er altså nødt til at finde to grupper, hvoraf den ene kan dele din holdning, og den anden kan være mod den. Så får du skabt krigen du længes efter, og kan efterfølgende se på det kaos du har skabt.

Mest af alt, er du nok i virkeligheden bare bitter, og med en knust tro på verden og mennesker. Det sucks naturligvis.

Hvis det er til nogen trøst, så er mit liv fedt. Penge og dame - jeg har det hele.

EDIT: Dame. Ikke dameR. Men hun er tilgengæld alt hvad mit hjerte kan bede om, i denne livstid og de 100 næste.
Senest rettet af Aragorn 12. mar 2018, 20:34, rettet i alt 1 gang.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 12. mar 2018, 20:22

]
Sweet Felicity Arkwright skrev:Nej, jeg er ikke en troll. Jeg synes at den normløshed, der er omkring hele datingscenen, efter at de traditionelle måder at danne par på er forsvundet, er en utroligt interessant diskussion. Og hvor bedre at tage den end en debattråd for singler. Men bevares, gå da tilbage til at sidde og klappe hinanden på skuldrene i jeres lille venindeklub, hvis det er det, i har lyst til.


1) B står for bolle. Et bollevenskab eller -forhold er et seksuelt arrangement hvor to samtykkende voksne mødes efter aftale og har sex. Nogle gange er forholdet kun baseret på det seksuelle, andre gange kan man lide hinanden som mennesker og hænger også ud som venner udover at have sex sammen.


2) Jeg oplever ikke datingscenen som normløs. Men jeg oplever, at normerne er nogle andre end mine egne. Nu er jeg i fast forhold, men dengang jeg datede, var det ret irriterende med det frisind andre havde. Jeg oplevede nemlig, at jeg hurtigt blev såret.

3) Og jeg læser ikke andet end brutal ærlighed ift det indlæg du oprindeligt quotede. Og to mennesker, der begge har formået at holde fast i sig selv, selvom der betød at de i en lang periode var platoniske, selvom det trak i dem for mere.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 12. mar 2018, 21:40

Jeg har lige set første afsnit af "Undskyld, vi fik børn" på DR2. I aften med fokus på en kvinde, der har samme diagnose som jeg selv. Jeg er dog MEGET lettere ramt. Jeg er forarget.

Det burde jeg måske ikke være, eftersom jeg selv er født spastiker og selv drømmer om en dag at få børn. Hvis det ligger i kortene og jeg finder en sød mand at dele det med imens det stadig er forsvarligt at gennemføre en graviditet og jeg vurderer at jeg kan være den forældre som mit barn har behov for. Jeg ønsker virkelig inderligt at blive mor, at få min egen familie, men ikke for enhver pris.

I aften blev jeg mindet om hvorfor børn bestemt ikke er en menneskeret :trist:
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 12. mar 2018, 21:48

FrøkenM skrev:Jeg har lige set første afsnit af "Undskyld, vi fik børn" på DR2. I aften med fokus på en kvinde, der har samme diagnose som jeg selv. Jeg er dog MEGET lettere ramt. Jeg er forarget.

Det burde jeg måske ikke være, eftersom jeg selv er født spastiker og selv drømmer om en dag at få børn. Hvis det ligger i kortene og jeg finder en sød mand at dele det med imens det stadig er forsvarligt at gennemføre en graviditet og jeg vurderer at jeg kan være den forældre som mit barn har behov for. Jeg ønsker virkelig inderligt at blive mor, at få min egen familie, men ikke for enhver pris.

I aften blev jeg mindet om hvorfor børn bestemt ikke er en menneskeret :trist:



Godt jeg ikke så den.

Jeg er fysisk relativt mildt ramt af min MS, men jeg har alligevel fravalgt børn. Ikke fordi jeg ikke vil have den, men fordi jeg på trods af det ret milde forløb de sidste ti år ikke ved, om jeg kan være den forælder, jeg ønsker.

Tanken om at stå alene med barn/børn ved en partners død eller andet skræmmer mig fra vid og sans, og jeg tør simpelthen ikke gamble med andres liv end mit eget. Af damme årsag tager jeg det mindre pænt og forstående, når jeg ser folk, der er ramt meget hårdere end mig kaste sig ud i projekt-børn-i-flertal, fordi det åbenbart er en menneskeret at formere sig, hvis man kan.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 12. mar 2018, 21:50

Men altså. Ofte går det sikkert godt. Jeg er måske bare en pylret pivskid.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 12. mar 2018, 22:10

Krølle skrev:
FrøkenM skrev:Jeg har lige set første afsnit af "Undskyld, vi fik børn" på DR2. I aften med fokus på en kvinde, der har samme diagnose som jeg selv. Jeg er dog MEGET lettere ramt. Jeg er forarget.

Det burde jeg måske ikke være, eftersom jeg selv er født spastiker og selv drømmer om en dag at få børn. Hvis det ligger i kortene og jeg finder en sød mand at dele det med imens det stadig er forsvarligt at gennemføre en graviditet og jeg vurderer at jeg kan være den forældre som mit barn har behov for. Jeg ønsker virkelig inderligt at blive mor, at få min egen familie, men ikke for enhver pris.

I aften blev jeg mindet om hvorfor børn bestemt ikke er en menneskeret :trist:



Godt jeg ikke så den.

Jeg er fysisk relativt mildt ramt af min MS, men jeg har alligevel fravalgt børn. Ikke fordi jeg ikke vil have den, men fordi jeg på trods af det ret milde forløb de sidste ti år ikke ved, om jeg kan være den forælder, jeg ønsker.

Tanken om at stå alene med barn/børn ved en partners død eller andet skræmmer mig fra vid og sans, og jeg tør simpelthen ikke gamble med andres liv end mit eget. Af damme årsag tager jeg det mindre pænt og forstående, når jeg ser folk, der er ramt meget hårdere end mig kaste sig ud i projekt-børn-i-flertal, fordi det åbenbart er en menneskeret at formere sig, hvis man kan.


Jeg er meget enig med dig. Børn er ikke noget man partout har ret til bare fordi man kan få dem. Det er noget man bør overveje kraftigt altid men sgu især når man sætter børn i verden til et liv med forældre med diagnoser.

Jeg har altid ønsket børn, men er også meget bevidst om at det kun skal ske hvis jeg ikke kompromiterer mit eget helbred og dermed bliver en dårligere forældre. Netop fordi det er/har været et stort ønske for mig, har jeg også haft en snak med en læge omkring det. Han mente ikke det var et problem, men anbefalede at jeg ikke skulle vente for længe, naturligvis have kejsersnit og desuden kunne jeg godt droppe mine ideer om 3-4 børn. I hans verden var det et barn, for flere graviditeter vil muligvis være ret skidt for min krop.

Ideelt fandt jeg mig til rette med tanken om at jeg ikke får børn. Der er jeg bare ikke endnu og jeg tror helt ærligt ikke jeg kommer dertil.
4
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 12. mar 2018, 22:15

Rapfisk skrev:
Skralde skrev:Hvis I ser en kvinde med ring på én af ringefingrene antager I så at hun er gift/forlovet? :gruble:

Kun, hvis det ligner forlovelses-/vielsesringe, altså relativt smalle ringe af guld el. lign. med én eller flere sten i.


Jeg har tænkt mig at beholde min vielsesring å, selvom vi bliver skilt :blush:

Den er pæn, simpel og passer umanerligt godt sammen med min mere voldsomme guld/diamantring på samme finger, så jeg bilder mig ind, at det går fint. Forudser dog potentiel konflikt over emnet med evt ny kæreste, selvom jeg ville finde det en smule fjollet. Måske hænger det sammen med, at den ikke skriger vielsesring (helt smal guldring på måske 1,5 mm med 11 bittesmå diamanter)m og at min eks aldrig rigtig gik med sin, der i øvrigt ikke matchede. Det føles simpelthen ikke som en vielsesring, og eftersom jeg alene valgte den, ser jeg den mere som udtryk for min udsøgte smag end mit forliste ægteskab :genert:
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 13. mar 2018, 00:54

Ghattner skrev:Jeg genser de gamle afsnit af Singleliv med scorecoachen Martin der iflg ham selv er "Guds gave til kvinderne" fordi han ved hvad de vil have

Kvinder, please sig at han ikke er Guds gave. Allerhøjest Guds hadegave

Han er simpelthen så påtaget og frygtelig på en tragikomisk måde.

Han er 22-23 år, single og arbejder som scorecoach efter en eller anden overbevisning enhver kan finde på nettet. Jojo, han er da det sikre valg hvis man skal finde en kæreste :lol:

Så du det afsnit hvor han ladede op inden en date eller bytur ved at slå sig selv på brystet til noget popmusik og sige bekræftende ord på engelsk? Selvfølgelig med overdrevet accent :stoned:

Han er så forfærdelig. Al den snak om piger og deres kvaliteter, at han aldrig har mødt nogen der var så interessante osv. Jeg tænker bare "du er 22 år. Hvad ved du om noget som helst hvad angår kvinder og kærlighed?". Det er sjovt nok kun kvinder der er intetesseret i ham der har de kvaliteter. Hvis han snakker med en der ikke falder for det pjat så er det en forfærdelig date :lol: Og det med at han synes han selv har en høj værdi så han fortjener en smuk kvinde fordi kvinders værdi bliver målt i deres udseende. Held og lykke i livet fremover med den indstilling :lol2:
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Singletråden

Indlægaf Aima » 13. mar 2018, 01:10

^ Var ham der Martin ikke ham, der sidenhen kom grueligt galt afsted, fordi han som selverklæret træningsguru delte en video på sine sociale medier, hvor nogen så spottede at han havde stereoider stående i køleskabet. Der var vist også noget med at han solgte ‘skræddersyede’ kostplaner der viste sig ikke at være særligt skræddersyede. Jeg kan ikke huske efternavnet, men jeg er sikker på jeg læste, han havde været både ‘score-coach’ og med i Singleliv :stoned:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 13. mar 2018, 01:30

Juki skrev:
Ghattner skrev:Jeg genser de gamle afsnit af Singleliv med scorecoachen Martin der iflg ham selv er "Guds gave til kvinderne" fordi han ved hvad de vil have

Kvinder, please sig at han ikke er Guds gave. Allerhøjest Guds hadegave

Han er simpelthen så påtaget og frygtelig på en tragikomisk måde.

Han er 22-23 år, single og arbejder som scorecoach efter en eller anden overbevisning enhver kan finde på nettet. Jojo, han er da det sikre valg hvis man skal finde en kæreste :lol:

Så du det afsnit hvor han ladede op inden en date eller bytur ved at slå sig selv på brystet til noget popmusik og sige bekræftende ord på engelsk? Selvfølgelig med overdrevet accent :stoned:

Han er så forfærdelig. Al den snak om piger og deres kvaliteter, at han aldrig har mødt nogen der var så interessante osv. Jeg tænker bare "du er 22 år. Hvad ved du om noget som helst hvad angår kvinder og kærlighed?". Det er sjovt nok kun kvinder der er intetesseret i ham der har de kvaliteter. Hvis han snakker med en der ikke falder for det pjat så er det en forfærdelig date :lol: Og det med at han synes han selv har en høj værdi så han fortjener en smuk kvinde fordi kvinders værdi bliver målt i deres udseende. Held og lykke i livet fremover med den indstilling :lol2:


Det var overdrevet pinligt på den dér tåkrummende, afsindigt underholdende måde.

Når jeg ser tilbage nu, tænker jeg, at han da er forstyrret på en eller anden måde ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 13. mar 2018, 01:35

Aima skrev:^ Var ham der Martin ikke ham, der sidenhen kom grueligt galt afsted, fordi han som selverklæret træningsguru delte en video på sine sociale medier, hvor nogen så spottede at han havde stereoider stående i køleskabet. Der var vist også noget med at han solgte ‘skræddersyede’ kostplaner der viste sig ikke at være særligt skræddersyede. Jeg kan ikke huske efternavnet, men jeg er sikker på jeg læste, han havde været både ‘score-coach’ og med i Singleliv :stoned:

Jo :D

Jeg ved ikke det med steroiderne, men det andet er rigtigt nok.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"