Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Singletråden

Indlægaf Pyjamas » 17. mar 2018, 11:22

Jeg er 31 år :)

Jeg havde besøg i går af en veninde, som jeg ikke har set i flere måneder. Det var så rart at få snakket om alt, hvad der rører sig og vide, at vi stadig er tætte veninder, selvom der går længe mellem, at vi ses.
I aften skal jeg ud og spise på en god restaurant med en anden veninde :love:
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 17. mar 2018, 11:52

Nix, 54 :fløjt:
0
Lys
Indlæg: 5787
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10398

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. mar 2018, 11:53

Rikke skrev:Er jeg virkelig alderspræsidenten? :genert: 47


Måske - men du udfylder i så fald præsidentrollen så glimrende :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2018, 11:57

Jeg læser heller ikke Viskes indlæg så hårdt som andre gør. Men jeg kan godt forstå det ikke er så rart for Ninja at læse, det er det jo sjældent når det er en selv der står i det. Men selvom det gør lidt ondt synes jeg stadig der skal være plads til den slags tanker om andres processer så længe det gives i en ordentlig tone og med tanke på at det ikke er så sjov en besked at få for modtager, og det synes jeg dog at Viske formåede.

En af de ting jeg godt kan lide ved Ninja som debattør i denne tråd er at hun selv er en af dem der godt kan sige hvad hun føler og mener om andres situation, også i de de situationer hvor det ikke er så rart, og hvor tankerne kan virke lidt hårde på modtager men samtidig leverer med varme og forståelse.

Jeg synes personligt det er rart at der også er plads til andet end "rygklapperi" at der også er nogle der ind i mellem pænt siger "hej, stop, vent lidt - det her er hvad jeg ser".. Igen, så længe det bliver leveret i rette ånd.
Da jeg selv var på vej ud af mit forhold var det en stor hjælp at folk støttede og synes det var synd for mig, men det var også en hjælp for mig at der faktisk var nogle der var ærlige omkring hvordan de så min måde at være i det på, at det blev påpeget at den måde tingene forgik på ikke virkede særlig hensigtsmæssig. Jeg synes personligt det er rart at kunne få begge dele.
11
...
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 17. mar 2018, 12:26

Rikke skrev:
Mocca skrev:Nix, 54 :fløjt:

Pyh :D


Men jeg satser på, at der kommer en pensionisttråd på et tidspunkt :lol2:

Omvendt kan jeg måske skræmme livet lidt af jer unge ved at fortælle, at jeg sagtens kan genkende mange af jeres oplevelser og tanker.
Det bliver bestemt ikke nemmere ...
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 17. mar 2018, 12:29

LaScrooge skrev:
Kaffe skrev:Manic: Jeg håber ikke, at den gifte mand ved, hvor megen indflydelse han har på dine tanker. For hvis han er narcissistisk, så er det vand på hans mølle, og den mølle fortjener ikke en god drift. Jeg ønsker for dig, at du snart kan skubbe ham ud i armslængde og ikke føle så meget omkring ham. Lettere sagt end gjort, I know.


Han ville elske at vide det. Derfor er det godt, at han ikke har begreb om det, så Ninja frit kan bearbejde og være i sin proces, uden at skulle undertrykke det for ikke at fodre hans ego.


Det ville han nemlig, Kaffe. Han aner intet. INTET. Og han kommer heller ikke til det. Nogensinde. Nej, jeg kommer ikke til at fortælle konen noget (selv om jeg har ondt af hende, fordi jeg ved, hvad han rendte og lovede mig, og hvad han har lavet med andre kvinder). For igen ... Han ville elske det. Og desuden er hun ikke mit ansvar ...

Min chef kender historien. Og har tacklet det fantastisk. Det er det. Ellers ... bruger jeg jer herinde til at læsse af. Faktisk taler jeg ikke rigtigt med nogen andre om det. På nær en enkelt ven. Og så min bror. Hos psyk taler vi om mig. Og hvordan jeg er god ved mig. Og om fremtiden.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4854

Re: Singletråden

Indlægaf Kaffe » 17. mar 2018, 12:32

Ja, det er nemlig også det jeg mener med 'vand på hans mølle'. Godt han ikke ved noget.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 17. mar 2018, 13:19

Jeg forstår absolut godt, at du, Manic bliver ked og vred over mit indlæg og føler, du skal forsvare dig. Det var ikke min intention, at du skal bruge tid på at forsvare noget som helst overfor mig. Blot en observation og mine tanker over længere tid - som er hårde, ja, men også fyldt med omsorg. Og jeg tror ikke, du går og tænker på ham 24/7, jeg tager kun udgangspunkt i dine skriverier herinde, og i dem fremstår det hele, på mig, ret unuanceret og meget voldsomt. Så jeg tænker bare, at når du tænker på ham og alt det her - også selvom det kun måske er 5 minutter om dagen, så virker det som beskrevet ovenfor på mig.

Og jeg forstår også sagtens, hvad du mener, LaScrooge, men der er for mig meget, meget stor forskel på at opfordre til at "let it go", hvis det lige er sket, og personen ikke har fået lov at bearbejde det, være i det, være ked af det, vred og alt det, der følger med - og så at sige: hey, det virker til, du kommer lidt ud på et sidespor, så det forårager måske mere skade end gavn, pas på dig selv og prøv måske at lægge det bag dig nu.

Men selvfølgelig kan jeg ikke regne med, at mit indlæg forstås 100%, som jeg mener det, for jeg bevæger mig på farlige vande. Sådan er det.
13
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Singletråden

Indlægaf Tricolette » 17. mar 2018, 14:10

Mocca skrev:Nix, 54 :fløjt:

Skulle lige til at skrive, at jeg er aldrespræsidenten.

Men jeg "nøjes" med at fylde 51 på tirsdag :fløjt:
2
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Singletråden

Indlægaf Freya » 17. mar 2018, 14:12

Hvor er det fedt med spredningen på vores alder - det er jeg vild med :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2018, 15:42

Marioneta skrev:Åh, jeg ville ønske, der var en tråd for stadiet imellem single og par, for jeg synes altså ikke, at jeg hører til i partråden, hvor der snakkes om svigerforældre på besøg i det fælles hjem, indkøb til nyt hus og dobbeltdyner. Jeg kommer ikke i nærheden af det anytime soon, selvom jeg officielt ikke er single, og det er også helt i orden. Men jeg har derimod en del til fælles med folk herinde, som enlig mor. Fx brugte jeg min fredag aften med at se disney film og spille stratego med min søn. Herinde snakker I også om andre ting, som sker i jeres liv og det gør de ikke rigtigt i partråden. Lige meget hvordan jeg vender og drejer det, så er jeg ikke i et "par" som sådan og hører ikke til i den tråd.



Altså... Jeg har intet imod du skriver her.

Men jeg tænker, hvorfor ikke bare skrive de ting du vil skrive om i partråden, selvom der ikke bliver skrevet så meget om det uden for parforholdet nu, behøver jo ikke at betyde at det ikke kunne blive en del af det, hvis nogen begyndte på det. Og lidt lige som her, hvor det der nogle der dater med henblik på at finde en kæreste, nogle der slet ikke dater, nogle der dater for at få sex osv. Fordi vi jo ikke alle er single på samme måde, så er folk jo heller ikke i forhold på samme måde, og det behøver man vel heller være for at deltage i partråden, og du er nok næppe den eneste på debatten der er i et nyt forhold hvor der er langt til at tænke over boligkøb, børn og fællesøkonomi.

Dog synes jeg din udlægning af til forhold er urimelig og tarvelig, uanset hvad jeg så ellers mener om hans engagement i jeres forhold. Du har valgt at være i et forhold med ham på de vilkår der nu engang er, og det er dit valg og det kan jeg sagtens respektere. Men, hvis det er sådan du ser jeres forhold synes jeg i det mindste du skal være ærlig overfor ham, for lige nu holder du ham for nat - og det synes jeg uanset forhistorie aldrig er helt okay.
Senest rettet af LadyFox 17. mar 2018, 15:52, rettet i alt 1 gang.
13
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 17. mar 2018, 15:46

FrøkenM skrev:Jeg kan godt mærke at jeg har haft et behov for at fylde den her uge op med alt muligt så jeg ikke har behøvet at tænke for meget over alt det, der skete i fredags til min venindes fest. Jeg ved godt, at jeg i teorien ikke gjorde noget galt, jeg anede ikke han havde kæreste men i praksis var jeg altså stadig meget, meget tæt på at være sammen med en andens kæreste. Det har jeg det faktisk ret skidt med :(

Min veninde har været virkelig sød og endte faktisk også med at tage en snak med ham i går, for hun følte, at det var lidt som Elefanten i rummet hver eneste gang de var på vagt sammen. Hun vidste jo godt at der var sket noget, og han vidste at hun vidste det. Hun gjorde ham klart at hun ikke ønskede at blande sig. Hun ønskede ikke at komme i klemme og det samme gælder for mig. Men samtidig gjorde hun ham klart, at hun også muligvis forstod hans handlinger men at hun mente at han skyldte alle at deale med sit elendige forhold, hvis det var det.

Den havde han taget pænt, siger hun - og han skrev det samme til mig. Jeg er glad for at de i det mindste fik snakket for jeg er slet ikke i tvivl om at det har været vildt træls imellem dem den sidste uge.

Jeg kan sagtens nikke genkendende til dine følelser! Jeg har desværre oplevet det du står i flere gange.

Man føler sig sådan lidt udnyttet på en måde :gruble: Også selvom man ikke gør det med onde hensigter eller kunne finde på det hvis man på forhånd vidste fyren var optaget.

Jeg får altid så ondt af kæresten, på sådan en "vi står sammen som søstre" agtig måde :genert: Og det er altid et dilemma om man skal fortælle det til kæresten eller ej, og om det er for ens egen samvittighed man gør det eller ej.

Du kan ikke gøre noget der forhindre ham i at være utro. Hvis han vil så gør han det jo tydeligvis. Havde det ikke været dig så havde det måske været en anden. Det synes jeg næsten er det værste at tænke på. Om man skal/bør blande sig i andres forhold på den måde. Og igen, er det for ens egen samvittigheds skyld eller fordi man tror det vil ændre noget?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Singletråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. mar 2018, 15:53

Jeg ved ikke, om du holder din kæreste for nar, Marioneta.
Jeg synes, der er forskel på at give den samme relation forskellige navne, alt efter om man taler om den overfor sin partner og så fx. herinde, og så at skrive, at det er et kæresteforhold, som dog i praksis minder mere om noget mindre seriøst.
Som jeg læste dit oprindelige indlæg, gjorde du det sidste.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 17. mar 2018, 15:54

God weekend til jer :)

Jeg lader op til at skulle ud i kulden med hundene imens jeg ser et program på DR2. Noget med familiesammensætninger. Det har vist været en del af en Tema lørdag.

Der er en kvinde der bliver gift med sig selv. Det har jeg ikke set siden en kvinde gjorde det samme for år tilbage i singleliv. Men jeg kan godt mærke at jeg ikke synes det er blevet mindre mætkeligt :genert:

Men det var vist noget med at hun ved at blive gift lovede at være tro mod sig selv fremadrettet. Fred være med det, jeg kan bare ikke forstå at det skulle være nødvendigt ligefrem at gennemføre et vielsesritual for at love sig selv det :genert:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2018, 16:00

Marioneta skrev:
LadyFox skrev:Dog synes jeg din udlægning af til forhold er urimelig og tarvelig, uanset hvad jeg så ellers mener om hans engagement i jeres forhold. Du har valgt at være i et forhold med ham på de vilkår der nu engang er, og det er dit valg og det kan jeg sagtens respektere. Men, hvis det er sådan du ser jeres forhold synes jeg i det mindste du skal være ærlig overfor ham, for lige nu holder du ham for nat - og det synes jeg uanset forhistorie aldrig er helt okay.


Det har du fuldstændig ret i og jeg ville også have redigeret det væk, hvis ikke det blev citeret så hurtigt, for jeg fortrød jeg skrev det. Så I må meget gerne fjerne det fra jeres citater, for jeg fjerner det lige om lidt.

Jeg synes dog ikke, at jeg holder ham for nar, for jeg vil ham gerne. Hvis jeg derimod ikke ville ham seriøst, så ville jeg holde ham for nar. Det er nok mere et spørgsmål om at beskytte mig selv og se forholdet for hvad det egentligt er lige nu og ikke hvad jeg håber det bliver, for bedre at skelne imellem virkeligheden og ønsket om fremtiden.

Jeg har redigeret det ud af mit citat :) og derfor vil jeg heller ikke komme med konkrete eksempler nedenfor, men:

Hvis en jeg var i et forhold med havde det syn på vores forhold, så uanset hvor meget h*n godt ville vores forhold så ville jeg føle mig holdt helt vildt meget for nar. Jeg ville faktisk blive stikhamrende tosset, hvis jeg fandt ud af at sådanne tanker havde været i spil bag min ryg, for jeg ville se det som et enormt tillidsbrud og hamrende spild af min tid.
Jeg ville tage det langt lettere hvis min partner i det mindste var ærlig omkring det, så jeg vidste hvor jeg rent faktisk stod.
1
...

Tilbage til "Forhold og sex"