Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
MOGA
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2054

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 17. jul 2018, 11:24

Jeg har reelt ikke nogle interesser. Jo, jeg kan godt lide at læse bøger og rejse, men hvem kan ikke det?
Af forskellige årsager har mit liv i mange år mest af alt drejet sig om at få det hele til at hænge sammen. Der har ikke været tid til “mig”. Nu hjælper det på det, og med lidt planlægning ville jeg måske godt kunne slippe af sted et par aftener om måneden. Men mit liv handler stadig mest af alt om at hænge sammen, arbejde og børn.
Set udefra er det meget lidt interessant, det har jeg indset, og jeg har også indset, at der går i hvert fald en håndfuld år, før det ændrer sig.

Optimalt set ville jeg gerne have en partner, hvor vi havde både fælles og egne interesser, men jeg ved godt, at det ikke er realistisk. Så - jeg er single.
3
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1501

Indlægaf TinaW » 17. jul 2018, 11:50

Jeg tænker, at når f.eks løb fylder så meget, så ville det være smart med en, der i hvert fald ville være interesseret i at dyrke noget motion sammen med dig. Ikke nødvendigvis på helt samme plan, men mere så den ene ikke er vildt aktiv fysisk, og den anden er det stik modsatte.
Nu er vi ikke specielt motionsfreaks hjemme ved os, men det er da hyggeligt at gå en lang tur med hundene sammen.
Vi vil få svært ved at tage til f.eks mange koncerter, da vores musik er så langt fra hinanden, så hvis det nu var den slags man brændte for at gøre sammen med en partner, så ville det være nemmere, hvis man havde nogenlunde samme musiksmag.
1
Wunder8
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1058

Indlægaf Wunder8 » 17. jul 2018, 12:27

Artem skrev:Fælles interesser, eller modsætninger. Hvad er bedst?
:

Jeg synes, det er vigtigt med et vist overlap i interesser - men det behøver slet, slet ikke være 1:1. Men jeg kan fx godt lide at dyrke motion, og jeg ville nok ikke trives med en partner, der slet ikke kunne se fidusen i det. Ikke fordi, vi behøver gøre det sammen, men for mig er det lidt en livsstilsting, hvor jeg gerne vil ha', vi er nogenlunde kompatible.

Jeg ville også ærgre mig, hvis jeg aldrig kunne gå i biffen, til koncert eller på udstilling med min kæreste - omvendt behøver han ikke have samme smag, så længe interessen for musik, film og kunst er der :) Vi har begge en del venner og familier, vi også kan dyrke vores interesser med, så på den måde er vi ikke nødt til at "overtale" hinanden til bestemte ting. Men nu skal vi fx snart på ferie, og min kæreste vil gerne se en basketball-kamp, og så gør jeg selvfølgelig dét, selvom det egentlig ikke siger mig det store :P
1
JoyNips
Kort karma: 590
Likede indlæg: 9214

Indlægaf JoyNips » 17. jul 2018, 13:08

Jeg synes måske det er vigtigere at have lyst til at engagere sig i den andens interesse end det måske nødvendigvis er at dyrke dem sammen.
11
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 206
Likede indlæg: 1441

Indlægaf Artem » 17. jul 2018, 14:10

JoyNips skrev:Jeg synes måske det er vigtigere at have lyst til at engagere sig i den andens interesse end det måske nødvendigvis er at dyrke dem sammen.

Men i hvilken grad skal en kæreste engagere sig i den andens interesse? Nu er du jo feks en hestepige, hvor der er en masse stævner her i sommerhalvåret. Nu ved jeg ikke om du tager til dem, men lad os forestille os at du gør det. Vil du forvente at kæresten tager med til en del af dem? og på den måde støtter dig i din interesse. Eller er det ok at han i stedet bruger de weekender på landevejscykling?
Hvor engagementet mest ligger i at man kan tale om det der hjemme?
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 17. jul 2018, 14:23

LadyFox skrev:Det er ikke fordi at det behøver at være sådan at en partner brænder for alt det jeg brænder mest for.

Men noget skal vi have til fælles. Men i virkeligheden tror jeg det vigtigste er en partner det et åben for at gå på kompromis og åben for nye ting det interessere mig, og og så en gang i mellem kan gøre ting med et smil fordi det er noget jeg har lyst til.

Det betyder noget for mig at vi kan lave ting i hverdagen sammen, med en god attitude og have det hyggeligt med det. Det er også vigtigt for mig at kunne tage på ferier sammen, og den slags.
Hvis det er helt umuligt at finde en film vi begge gider at se, finde arrangementer vi begge gider opleve, ferieformer Vi begge gider på, osv. Sådan at forholdet bare er to mennesker der sidder i samme rum og alt derfra er en udfordring, så er det ikke en relation jeg har lyst til at indgå i.

Jeg tror egentlig på at jeg ville kunne finde noget fælles med alle, så længe jeg selv og den anden er åben for at prøve ting af, med et åbent sind. Og derfor er det også vigtigt en partner har det åbne sind.

På trods af alle mulige problemer med min sidste kæreste var det med at vi var åbne og faktisk igennem forholdet fik rigtig mange fællesinteresser selvom vi fra start af nok havde interesser meget i vær som retning, så er det noget af det jeg satte mest pris på - at vi havde så mange ting sammen, og vi gjorde så mange ting sammen, og det vil jeg også have i mit næste forhold.

Jeg synes det er et helt rimeligt krav, men måske en kommende kæreste ikke behøver være på det niveau hvor hun er i en klub, måske er det nok at hun bare løber for sig selv, og er åben for nogle hyggeture med dig, på et niveau hvor i begge kan være med.
Eller måske det ville være nok hvis hun slet ikke var til løb, men synes vandring og shelterture er fedt?

Det vigtigste for mig er også at vi kan være aktive sammen. Om kun lige er til løb betyder ikke så meget, men vil da meget gerne kunne gå og vandre med hende, og også gerne cykle om ikke andet nogle kortere ture.
Jeg er da ellers også åbent for at kunne lave andre ting sammen som jeg ellers ikke går op i dag, som feks kunne være golf, tennis, eller kajak.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 8664

Indlægaf Viskelæder » 17. jul 2018, 14:31

Jeg vil egentligt gerne have mine interesser for mig selv på en eller anden måde. Alentid og det, at noget er mit, er afgørende for mig. Jeg elsker, at vi (altså mig og min imaginære kæreste) kan se film sammen, gå til en koncert sammen, få en drink sammen, gå ture mv. sammen, men det, at jeg fx har kreative projekter, har kæledyr, dyrker mine planter osv., det er mit, og jeg vil gerne beholde det sådan.

Det skal så også siges, at jeg vist er lidt atypisk i fht. forhold og ikke har et kæmpe behov for tosomhed og meget nærvær.

Men der skal da selvfølgelig være nogle ting til fælles. Men den ting kan for mig godt være, at vi begge er mennesker med en stor personlighed, der brænder for hvert sit og elsker at spørge til og støtte op om hinanden interesser.
8
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 17. jul 2018, 14:43

Artem skrev:
JoyNips skrev:Jeg synes måske det er vigtigere at have lyst til at engagere sig i den andens interesse end det måske nødvendigvis er at dyrke dem sammen.

Men i hvilken grad skal en kæreste engagere sig i den andens interesse? Nu er du jo feks en hestepige, hvor der er en masse stævner her i sommerhalvåret. Nu ved jeg ikke om du tager til dem, men lad os forestille os at du gør det. Vil du forvente at kæresten tager med til en del af dem? og på den måde støtter dig i din interesse. Eller er det ok at han i stedet bruger de weekender på landevejscykling?
Hvor engagementet mest ligger i at man kan tale om det der hjemme?

Nu hedder jeg godt nok ikke joynips, men min mand behøver absolut ikke tage med til hesterelaterede ting. Med mindre han selvfølgelig gerne vil.
Jeg vil på den anden side foretrække at han tager til fodbold med sin bror, eller tager min søn med.
Men det er da hyggeligt om vi, udover hver vores hobby, så har noget vi er fælles om og gider lave sammen.
Dyrkede han en eller anden hobby, der f.eks krævede at han var væk i flere timer, mange gange om ugen, så ville jeg nok synes det gik for meget ud over vores tid sammen. Men det er nok også fordi han i forvejen er væk halvdelen af tiden pga sit arbejde.
Jeg bruger 2-3 timer på hesten ca 3 gange om ugen, som er de dage jeg får redet. De andre dage deles jeg med vores genbo om at fodre, men det tager ikke mere end max 1/2 time. Og da hesten står lige ovre på den anden side af vores lille vej, så er jeg jo reelt ikke hjemmefra.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1275
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21172

Indlægaf LadyFox » 17. jul 2018, 14:54

Artem skrev:
LadyFox skrev:Det er ikke fordi at det behøver at være sådan at en partner brænder for alt det jeg brænder mest for.

Men noget skal vi have til fælles. Men i virkeligheden tror jeg det vigtigste er en partner det et åben for at gå på kompromis og åben for nye ting det interessere mig, og og så en gang i mellem kan gøre ting med et smil fordi det er noget jeg har lyst til.

Det betyder noget for mig at vi kan lave ting i hverdagen sammen, med en god attitude og have det hyggeligt med det. Det er også vigtigt for mig at kunne tage på ferier sammen, og den slags.
Hvis det er helt umuligt at finde en film vi begge gider at se, finde arrangementer vi begge gider opleve, ferieformer Vi begge gider på, osv. Sådan at forholdet bare er to mennesker der sidder i samme rum og alt derfra er en udfordring, så er det ikke en relation jeg har lyst til at indgå i.

Jeg tror egentlig på at jeg ville kunne finde noget fælles med alle, så længe jeg selv og den anden er åben for at prøve ting af, med et åbent sind. Og derfor er det også vigtigt en partner har det åbne sind.

På trods af alle mulige problemer med min sidste kæreste var det med at vi var åbne og faktisk igennem forholdet fik rigtig mange fællesinteresser selvom vi fra start af nok havde interesser meget i vær som retning, så er det noget af det jeg satte mest pris på - at vi havde så mange ting sammen, og vi gjorde så mange ting sammen, og det vil jeg også have i mit næste forhold.

Jeg synes det er et helt rimeligt krav, men måske en kommende kæreste ikke behøver være på det niveau hvor hun er i en klub, måske er det nok at hun bare løber for sig selv, og er åben for nogle hyggeture med dig, på et niveau hvor i begge kan være med.
Eller måske det ville være nok hvis hun slet ikke var til løb, men synes vandring og shelterture er fedt?

Det vigtigste for mig er også at vi kan være aktive sammen. Om kun lige er til løb betyder ikke så meget, men vil da meget gerne kunne gå og vandre med hende, og også gerne cykle om ikke andet nogle kortere ture.
Jeg er da ellers også åbent for at kunne lave andre ting sammen som jeg ellers ikke går op i dag, som feks kunne være golf, tennis, eller kajak.

Det synes jeg lyder rimeligt, og slet ikke urealistisk. :) Det er trods alt kriterier som rigtig mange kan leve op til i et eller andet omfang.

Det ville da også være rimeligt nok hvis du gerne ville have en kæreste du kunne løbe marathon med, men mindre realistisk, uden dog at være umuligt. Det vil jo bare indsnævre feltet gevaldigt.

Jeg tænker det er en god idé at tage stilling til ens livsstil og fremtidige planer, og også have dem med i overvejelserne omkring et parforhold.
Jeg synes der forskel på livsstil og interesser dog. Interesser betyder selvfølgelig noget, og det er en god ting hvis der er noget overlap, men livsstil vægter jeg alligevel højere i forhold til kvaliteten af ens forhold.

At have et aktivt liv ser jeg både som interesse og livsstil, og jeg tror det er svært hvis man har en aktiv livsstil at være helt tilfreds med en partner der bare gerne vil sidde foran TVet hele dagen. Jeg tror ikke det er nødvendigt at have præcis samme ambitioner ud i livsstilen, men hvis man slet ikke har behov for noget ud i det samme så vil forholdet jo ofte ende ud i mange kompromisser og dilemmaer.
4
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 895
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9259

Indlægaf Rikke » 17. jul 2018, 15:20

Min fiktive kæreste behøver ikke at have samme interesser, som mig, og deltage i det - blot være støttende og forstående om de ting, som jeg synes er fedt.
Ligesom jeg til enhver tid ville bruge en hel aften, lørdag eller søndag på at heppe på ham til et løb eller kajaksejlads :)

Hvis man brænder for noget, smitter det også gerne af, og jeg kan slet ikke lade være med at indleve mig i det, selvom jeg ikke nødvendigvis deltager aktivt.
6
:whip:
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 17. jul 2018, 15:23

Min egen største interesse er hunde, hvilket for mig også hører under livsstil.

Jeg tror et forhold med en der ikke som minimum synes hunde var enormt søde ville have overordentligt svært ved at være i et forhold med mig.
Dels kræver sådan en hund jo rigtig meget tid og selskab. Og jeg kan ikke bare tage efterlade min hund når jeg har fri, så skal jeg lave noget på hverdage skal hunden enten passes eller kunne deltage. Det begrænser jo en del. Især hvis man ikke synes det er en fed date at gå ud i naturen, sidde ude på en fortorvscafe eller lignende.

Derudover så er min hund også i møbler, deler gerne hovedpude om natten, tigger, stjæler mad hvis muligheden byder sig, hænger ud på skrivebordet osv. Så det er ikke ligefrem fordi jeg har en af de der hunde man nærmest ikke ligger mærke til.

Så man skal have et rimelig afslappet forhold til hunde for at kunne trives i mit hjem, og det er det tror jeg godt kan vanskeliggøre det at finde en kæreste en del. Selv mange hunde-mennesker fortrækker jo "velopdragne" hunde.
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 62
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 907

Indlægaf Venus222 » 17. jul 2018, 16:58

LadyFox skrev:Min egen største interesse er hunde, hvilket for mig også hører under livsstil.

Jeg tror et forhold med en der ikke som minimum synes hunde var enormt søde ville have overordentligt svært ved at være i et forhold med mig.
Dels kræver sådan en hund jo rigtig meget tid og selskab. Og jeg kan ikke bare tage efterlade min hund når jeg har fri, så skal jeg lave noget på hverdage skal hunden enten passes eller kunne deltage. Det begrænser jo en del. Især hvis man ikke synes det er en fed date at gå ud i naturen, sidde ude på en fortorvscafe eller lignende.

Derudover så er min hund også i møbler, deler gerne hovedpude om natten, tigger, stjæler mad hvis muligheden byder sig, hænger ud på skrivebordet osv. Så det er ikke ligefrem fordi jeg har en af de der hunde man nærmest ikke ligger mærke til.

Så man skal have et rimelig afslappet forhold til hunde for at kunne trives i mit hjem, og det er det tror jeg godt kan vanskeliggøre det at finde en kæreste en del. Selv mange hunde-mennesker fortrækker jo "velopdragne" hunde.

Det kunne være mig der skrev det der. Jeg har dog fundet en kæreste der er lige så vild med min "uopdragne" Skinke som mig. :love2:
1
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 17. jul 2018, 17:15

Venus222 skrev:
LadyFox skrev:Min egen største interesse er hunde, hvilket for mig også hører under livsstil.

Det kunne være mig der skrev det der. Jeg har dog fundet en kæreste der er lige så vild med min "uopdragne" Skinke som mig. :love2:

Skønt. :)

Jeg tror heller ikke at det ikke er muligt, men der er bare lidt længere i mellem dem. Ham jeg ser kan godt lide min hund, men synes dog han er irriterende når han tigger.
0
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 17. jul 2018, 21:18

Det der ville jeg slet ikke kunne leve med :8:
Men nu er jeg heller ikke et hundemenneske, selv om jeg da godt kan synes nogle hunde er søde og sjove.
2
Utak er verdens løn
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 17. jul 2018, 23:49

Artem skrev:

Det der ville jeg slet ikke kunne leve med :8:
Men nu er jeg heller ikke et hundemenneske, selv om jeg da godt kan synes nogle hunde er søde og sjove.

Min mand var vel heller ikke hundemenneske, inden vi mødtes og flyttede sammen.
Det er han blevet :D
Nr. 2 skulle ikke i møblerne, men da den gamle altid har fået lov, så var det jo lidt svært og desuden sover sådan en lille hvalp bare bedre, når man putter med den :fløjt:
Så vi har stort set altid de to mindste i fodenden af sengen.
Dog stjæler de ikke mad og tigger kun en lille bitte smule :D
Resten af dyrene siger ham ikke så meget, men selvfølgelig fodrer han dem, hvis jeg er forhindret.
0

Tilbage til "Forhold og sex"