Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 18. jul 2018, 05:24

Sød Mand forvirrer mig lidt... Forleden skrev jeg, at han havde liket to af mine FB-opslag. I går, hvor jeg lavede endnu to, likede han dem ikke og svarede heller ikke på de to Messenger-beskeder, jeg skrev - hvilket han hidtil har gjort. Dog likede og svarede han på et par kommentarer, jeg skrev til to af hans opslag.

Jeg ved, at han er på ferie med sine børn, men at de kører hjem i morgen - og fra lørdag eller søndag er han "børnefri". Jeg overtænker sikkert, men jeg kan bare godt li' ham...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Singletråden

Indlægaf JoyNips » 18. jul 2018, 05:27

Artem skrev:
JoyNips skrev:Jeg synes måske det er vigtigere at have lyst til at engagere sig i den andens interesse end det måske nødvendigvis er at dyrke dem sammen.

Men i hvilken grad skal en kæreste engagere sig i den andens interesse? Nu er du jo feks en hestepige, hvor der er en masse stævner her i sommerhalvåret. Nu ved jeg ikke om du tager til dem, men lad os forestille os at du gør det. Vil du forvente at kæresten tager med til en del af dem? og på den måde støtter dig i din interesse. Eller er det ok at han i stedet bruger de weekender på landevejscykling?
Hvor engagementet mest ligger i at man kan tale om det der hjemme?


Om jeg ligefrem vil forvente det: nej. Men jeg synes det er hyggeligt at min kæreste gider at se mig ride stævner, ligesom jeg er taget med ham til utallige løb i ind- og udland blot for at se ham de få sekunder han løber forbi :lol:

Det er fint for mig ikke at hænge sammen som ærtehalm, så længe man har en interesse i hvad ens partner går og laver. Det gør det iøvrigt også kun nemmere mht børn at man ikke altid skal afsted samtidig.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 18. jul 2018, 05:51

Ally skrev:Sød Mand forvirrer mig lidt... Forleden skrev jeg, at han havde liket to af mine FB-opslag. I går, hvor jeg lavede endnu to, likede han dem ikke og svarede heller ikke på de to Messenger-beskeder, jeg skrev - hvilket han hidtil har gjort. Dog likede og svarede han på et par kommentarer, jeg skrev til to af hans opslag.

Jeg ved, at han er på ferie med sine børn, men at de kører hjem i morgen - og fra lørdag eller søndag er han "børnefri". Jeg overtænker sikkert, men jeg kan bare godt li' ham...

Du overtænker helt sikkert :) jeg gider da heller ikke like alt, bare fordi jeg crusher på nogen :) Tag den nu med ro - og lad være med at tjekke sociale medier konstant :)
10
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 18. jul 2018, 05:53

Jeg talte lige med en veninde om, at vi meget har ændret holdning til det med fælles interesser.

Hun rejser meget og forventede, at en kommende kæreste delte den interesse. Nu har hun fundet én, som vist aldrig havde fløjet, før hun mødte ham. Samtidig har hun fundet ud af, at det ikke er så vigtigt. Hun rejser 8-10 gange om året med arbejde og noget med venner, og så tager de en tur eller to sammen, hvor han tager sin arbejdscomputer med og tager nogle halve dage med den, mens de er væk. Det virker for dem begge to, og det handler jo om at finde de løsninger.

Og sådan er det i de fleste forhold, jeg kender. Det, man er fælles om, er noget dybereliggende, at ville den anden, have samme humor, kærligheden, den abstrakte størrelse.
7
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Annione » 18. jul 2018, 07:49

Min eks og jeg rejste enormt meget sammen, på lange rejser - og vi elskede gode film og serier.
...men det var faktisk det.

Jeg elsker at fotografere (gør det dog alt for lidt), at gå ture, at gå på museum, sidde et sted og drikke kaffe og snakke om mennesker, få ud og få et glas vin, rejse på storbyferie i weekenden, stene i en park/strand i Dk (når det er vejr til det), tage i sommerhus og chille, kigge på stjerner, tage ud og danse, se på kunst, gå til koncert... alt muligt. Det gad han ikke.
Til slut kedede jeg mig! Alle de ting, skulle jeg gøre med veninder, så det gjorde jeg i mange år. Men jeg kan godt mærke nu, at den næste kæreste jeg skal have - han skal være mere sammen med mig, i de ting jeg godt kan lide at lave i hverdagen.
Jeg har taget et meget bevidst valg; jeg skal ikke have fjernsyn. Og her, efter knapt 3 måneder i min nye lejlighed, så har jeg ikke savnet tv et sekund (måtte dog se seneste afsnit af Sense8 hos Viske :-D )

Skærmen fyldte alt for meget hos os. Det er bare ikke en god nok fælles aktivitet.
9
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 18. jul 2018, 07:59

Annione skrev:Min eks og jeg rejste enormt meget sammen, på lange rejser - og vi elskede gode film og serier.
...men det var faktisk det.

Jeg elsker at fotografere (gør det dog alt for lidt), at gå ture, at gå på museum, sidde et sted og drikke kaffe og snakke om mennesker, få ud og få et glas vin, rejse på storbyferie i weekenden, stene i en park/strand i Dk (når det er vejr til det), tage i sommerhus og chille, kigge på stjerner, tage ud og danse, se på kunst, gå til koncert... alt muligt. Det gad han ikke.
Til slut kedede jeg mig! Alle de ting, skulle jeg gøre med veninder, så det gjorde jeg i mange år. Men jeg kan godt mærke nu, at den næste kæreste jeg skal have - han skal være mere sammen med mig, i de ting jeg godt kan lide at lave i hverdagen.
Jeg har taget et meget bevidst valg; jeg skal ikke have fjernsyn. Og her, efter knapt 3 måneder i min nye lejlighed, så har jeg ikke savnet tv et sekund (måtte dog se seneste afsnit af Sense8 hos Viske :-D )

Skærmen fyldte alt for meget hos os. Det er bare ikke en god nok fælles aktivitet.

Der er også helt bestemte ting, jeg er klar over, at det skal en mand have, for at kunne være sammen med mig - tror jeg ville drive ham til vanvid ellers (udover den der periode, hvor man er nyforelsket, og det er suuuuuper sødt, at jeg har en alt for god fantasi fx).

Jeg har også brug for en, jeg kan dele rejser med. Men jeg vil også gerne rejse med veninder.

Som dig, ville jeg også røvkede mig, hvis det man mødtes om, var tv'et. Det er fint også at mødes der, men der skal også være andet fælles - for mig.
4
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 18. jul 2018, 08:04

Jeg vil have begge dele :D

Det er vigtigt for mig at min kommende partner og jeg deler nogle fælles interesser så vi, som flere af jer nævner, har andet end tv, indkøb og husholdning at være sammen om i hverdagen. Fælles oplevelser, som binder os sammen, skaber minder og referencer.

Men jeg vil også, at vi har noget der er hver vores eget. At vi hver især kan tage ud, gøre vores ting, komme hjem og være opladet og fuld af nye input vi kan dele med hinanden. Jeg elsker at lytte til folk der fortæller om noget de brænder for, også selvom jeg ikke selv deler deres passion.

(Og jeg har været i et forhold hvor vi havde samtlige interesser til fælles, det blev simpelthen for symbiotisk for mig)
8
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 18. jul 2018, 08:13

Jeg foretrækker klart en partner jeg kan dele hovedinteresser/livsstil med. For mig er det blandt andet at have et aktivt socialt liv, gå til koncerter og tage på festivaller, lave mad, interessere sig for film, kunst, litteratur, samfundssager, udvikle mig personligt, karriereambitioner etc, således at vi både kan mødes i hverdagen og i det ekstraordinære, altså have samme mål og drømme, ville det samme i vores ferier og ser det samme forme sig for vore liv generelt. Småsyslerier kan vi have for os selv: han behøver ikke strikke, jeg behøver ikke gide spille computer, der skal bare være harmoni overordnet. Jeg vil gerne have en partner som også er en livsledsager, en jeg kan følges med hvor vores tosomhed er et faktum, ikke en, hvor vi lever meget paralelle liv. Så hvis han bruger al sin fritid på noget, der intet siger mig, men som er super vigtigt for ham, ville vi nok have et problem (og vice versa).
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Singletråden

Indlægaf Artem » 18. jul 2018, 08:36

TinaW skrev:Min mand var vel heller ikke hundemenneske, inden vi mødtes og flyttede sammen.
Det er han blevet :D
Nr. 2 skulle ikke i møblerne, men da den gamle altid har fået lov, så var det jo lidt svært og desuden sover sådan en lille hvalp bare bedre, når man putter med den :fløjt:
Så vi har stort set altid de to mindste i fodenden af sengen.
Dog stjæler de ikke mad og tigger kun en lille bitte smule :D
Resten af dyrene siger ham ikke så meget, men selvfølgelig fodrer han dem, hvis jeg er forhindret.

Helt seriøst det vil jeg virkelig ikke kunne leve med og tanken om at hunden har lagt og slikket sig i røven en halv time før på min hovedpude. :badr:

Jeg vil jo heller ikke kunne dyrke sex hvis der skal sidde en hund og se på det imens. :ad!:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Singletråden

Indlægaf TinaW » 18. jul 2018, 08:38

Artem skrev:
TinaW skrev:Min mand var vel heller ikke hundemenneske, inden vi mødtes og flyttede sammen.
Det er han blevet :D
Nr. 2 skulle ikke i møblerne, men da den gamle altid har fået lov, så var det jo lidt svært og desuden sover sådan en lille hvalp bare bedre, når man putter med den :fløjt:
Så vi har stort set altid de to mindste i fodenden af sengen.
Dog stjæler de ikke mad og tigger kun en lille bitte smule :D
Resten af dyrene siger ham ikke så meget, men selvfølgelig fodrer han dem, hvis jeg er forhindret.

Helt seriøst det vil jeg virkelig ikke kunne leve med og tanken om at hunden har lagt og slikket sig i røven en halv time før på min hovedpude. :badr:

Jeg vil jo heller ikke kunne dyrke sex hvis der skal sidde en hund og se på det imens. :ad!:



De ligger ikke på vores hovedpuder - men det er jo helt fair at man ikke vil have kæledyr i sengen.
De bliver også forvist under sex :D
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. jul 2018, 08:38

Artem skrev:
TinaW skrev:Min mand var vel heller ikke hundemenneske, inden vi mødtes og flyttede sammen.
Det er han blevet :D
Nr. 2 skulle ikke i møblerne, men da den gamle altid har fået lov, så var det jo lidt svært og desuden sover sådan en lille hvalp bare bedre, når man putter med den :fløjt:
Så vi har stort set altid de to mindste i fodenden af sengen.
Dog stjæler de ikke mad og tigger kun en lille bitte smule :D
Resten af dyrene siger ham ikke så meget, men selvfølgelig fodrer han dem, hvis jeg er forhindret.

Helt seriøst det vil jeg virkelig ikke kunne leve med og tanken om at hunden har lagt og slikket sig i røven en halv time før på min hovedpude. :badr:

Jeg vil jo heller ikke kunne dyrke sex hvis der skal sidde en hund og se på det imens. :ad!:



Sådan er folk jo så forskellige. Jeg er helt solgt til cute dudes store killing og syntes bare, det var hyggeligt, at den undersøgte min storetå så intensivt, at den vækkede mig :-D
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. jul 2018, 08:43

Min nye hybel blev for øvrigt indviet i går :slem: :-D

Jeg kunne godt blive fan af at ligge i altanåbningen ud mod gården og drikke te og sladre mens man ser på byens nattehimmel og kan høre folk sludre og hygge sig på gadens udendørsserveringer rundt om hjørnet :lun:
12
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Singletråden

Indlægaf Artem » 18. jul 2018, 08:44

Krølle skrev:Sådan er folk jo så forskellige. Jeg er helt solgt til cute dudes store killing og syntes bare, det var hyggeligt, at den undersøgte min storetå så intensivt, at den vækkede mig :-D

Nu er jeg meget mere til katte så det går bedre. Men må indrømme at jeg er blevet noget sippet med renlighed med alderen, for selv om jeg havde kat i sengen som barn, så mener jeg bare ikke at den skal være der som voksen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Singletråden

Indlægaf In_your_eyes » 18. jul 2018, 08:48

Krølle skrev:Min nye hybel blev for øvrigt indviet i går :slem: :-D

Jeg kunne godt blive fan af at ligge i altanåbningen ud mod gården og drikke te og sladre mens man ser på byens nattehimmel og kan høre folk sludre og hygge sig på gadens udendørsserveringer rundt om hjørnet :lun:

:slem: Tour de Chambre? :slem:
1
:pompom:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 18. jul 2018, 09:01

Rapfisk skrev:Jeg talte lige med en veninde om, at vi meget har ændret holdning til det med fælles interesser.

Hun rejser meget og forventede, at en kommende kæreste delte den interesse. Nu har hun fundet én, som vist aldrig havde fløjet, før hun mødte ham. Samtidig har hun fundet ud af, at det ikke er så vigtigt. Hun rejser 8-10 gange om året med arbejde og noget med venner, og så tager de en tur eller to sammen, hvor han tager sin arbejdscomputer med og tager nogle halve dage med den, mens de er væk. Det virker for dem begge to, og det handler jo om at finde de løsninger.

Og sådan er det i de fleste forhold, jeg kender. Det, man er fælles om, er noget dybereliggende, at ville den anden, have samme humor, kærligheden, den abstrakte størrelse.


Men det handler vel også om hvor stort et kompromis de løsninger er, og det er jo der vi er forskellige. Der er i hvert fald grænser for hvor store kompromisser jeg har lyst til at skulle tage for at være i et parforhold.

Min erfaring med mig selv er at det dybereliggende selvfølgelig skal være der, det ER det vigtigste, men det er ikke nok for mig i længden. Der skal være noget mere, der er nogle ting vi skal have sammen hvis jeg ikke skal kede mig og være utilfreds.

Men jeg er nok også lidt symbiotisk i det :genert:
0
...

Tilbage til "Forhold og sex"