Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
LaScrooge
Kort karma: 859
Likede indlæg: 8544

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 1. aug 2018, 08:06

Madam Pomfrey skrev:
LaScrooge skrev:
Derudover har jeg mødtes med min eks 2 gange. Jeg har skrevet om den ene gang herinde. Den anden gang var i søndags.
Han kører det store, forførende skyts ud og det gør ondt at afvise ham. Men jeg kan mærke hans kaos og jeg kan mærke mine forbehold meget tydeligt, så selvom der er fristende elementer har jeg heldigvis velfungerende stopklodser. Og min reaktion på ham denne gang var mindre overvældende end sidst.

Det har været godt at vende nogle ting med ham, men jeg tror det er bedst ikke at se ham i noget tid. Måske nogle måneder eller 3, ud over de situationer, hvor vi kommer til at ses i vennegruppen.
.

Fedt at du har gode stopklodser, oga t det gik bedre - det viser jo at du, og at han, går den rigtige vej ifht jeres brud.
Og det er vel fair nok, at det tager tid at komme over det, få styr på alle de følelser der var i forholdet og i forbindelse med bruddet.

Og fedt med din fling, at han evner at læse dig på den måde, og samtidig tager ansvar for dine følelser i det her, så du kan føle dig tryg. set, hørt.
Det er sgu en gave!

Ja, det er ret fantastisk! Han gør det på en helt umærkelig måde, griber det så naturligt, at jeg spekulerer over om han overhovedet er bevidst om, hvad jeg sender ud, hvis du forstår? Det er meget elegant og helt on point.

Jeg er blevet helt nervøs for at møde ham. Jeg skrev en hilsen her til morgen, hvor jeg skrev, at jeg glæder mig til at se ham, stifte bekendtskab med ham igen, mærke mig ind på ham og alle de ting, der er så tiltalende og føles så godt. Men at det også er nervepirrende, fordi jeg jo ikke kender ham vildt godt og vi ikke har været så meget sammen, så hvad nu hvis jeg bare bilder mig det ind? Men så alligevel tror jeg det ikke. Jeg har ikke haft forventninger, jeg har ikke haft travlt og jeg har ikke haft behov for at piske en stemning op. Det er bare kommet, på en meget rolig og støt måde og det regner jeg med er det samme, at dét jeg husker og glæder mig til ikke er en fantasi.

Af en eller anden grund gør det mig nervøs at være så åbenbar. Bange for at lægge pres på ham, måske? At lyde for romantisk? Selvom det vel ikke er en stor kærlighedserklæring, bare en nøgtern serie tanker om ham og hvordan han og det føles i mig. Og samtidig er det også sådan jeg foretrækker det. At blotlægge mine tanker og følelser og stole på, at det skaber bedre vilkår end det modsatte.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8885

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. aug 2018, 08:24

Jeg har virkelig blues for tiden....
Sådan på den triste måde, at jeg virkelig tydeligt mærker savnet efter en kæreste, og alt det der ligger i den relation.
Savner omsorgen, en der trækker mig ind til sig i en kæmpe krammer, som jeg lige p.t. har en følelse af at kunne forsvinde ind i, i "evigheder"
Savner en, sådan for alvor, at dele voksen livet med, snakke om stort og småt, komme igennem dagens opgaver sammen.
Har bare lyst til at være en del af et os, sådan et helt rigtig ægte OS, et os der giver massevis af sommerfugle i maven, og fjollede smil på læben.

Det har så ikke hjulpet at mine små mennesker har været på ferie med deres far, - de fylder jo op i hverdagen, kræver deres, flytter fokus.

Men jeg har også sms'et med en mand fra Tinder, han virker helt vildt sød og rar, uden at være for meget på, uden at det bliver for overvældende.
Han fik også lokket mig til at tale i telefon, og snakken gik overraskende nemt. Skal helt klart møde ham.
Jeg vælger meget bevidst at være skeptisk, rationel, - jeg vil se, føle, mærke at der er kemi i den virkelige verden.
Jeg har meldt ud, hvor jeg står, at jeg ønsker en der kan være en del af mit liv, men at der er nogle temmelig store begrænsninger p.t.
og at det er vigtigt for mig at det bliver respekteret, at det ikke bliver et issue. Og mine udmeldinger er udelukkende blevet mødt med forståelse og anerkendelse.
10
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
IrmaPigen
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4581

Indlægaf IrmaPigen » 1. aug 2018, 08:37

Madam Pomfrey skrev:Jeg har virkelig blues for tiden....
Sådan på den triste måde, at jeg virkelig tydeligt mærker savnet efter en kæreste, og alt det der ligger i den relation.
Savner omsorgen, en der trækker mig ind til sig i en kæmpe krammer, som jeg lige p.t. har en følelse af at kunne forsvinde ind i, i "evigheder"
Savner en, sådan for alvor, at dele voksen livet med, snakke om stort og småt, komme igennem dagens opgaver sammen.
Har bare lyst til at være en del af et os, sådan et helt rigtig ægte OS, et os der giver massevis af sommerfugle i maven, og fjollede smil på læben.

Det har så ikke hjulpet at mine små mennesker har været på ferie med deres far, - de fylder jo op i hverdagen, kræver deres, flytter fokus.

Men jeg har også sms'et med en mand fra Tinder, han virker helt vildt sød og rar, uden at være for meget på, uden at det bliver for overvældende.
Han fik også lokket mig til at tale i telefon, og snakken gik overraskende nemt. Skal helt klart møde ham.
Jeg vælger meget bevidst at være skeptisk, rationel, - jeg vil se, føle, mærke at der er kemi i den virkelige verden.
Jeg har meldt ud, hvor jeg står, at jeg ønsker en der kan være en del af mit liv, men at der er nogle temmelig store begrænsninger p.t.
og at det er vigtigt for mig at det bliver respekteret, at det ikke bliver et issue. Og mine udmeldinger er udelukkende blevet mødt med forståelse og anerkendelse.

Jeg synes så lidt, det er det samme som sidst. Du vil gerne, men har reelt ikke så meget at tilbyde, og manden skal acceptere at komme i sidste række.

Jeg tror du får svært ved at finde en der kan fungere i de rammer i længere tid af gangen.
0
LaScrooge
Kort karma: 859
Likede indlæg: 8544

Indlægaf LaScrooge » 1. aug 2018, 09:09

IrmaPigen skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg har virkelig blues for tiden....

Jeg synes så lidt, det er det samme som sidst. Du vil gerne, men har reelt ikke så meget at tilbyde, og manden skal acceptere at komme i sidste række.

Jeg tror du får svært ved at finde en der kan fungere i de rammer i længere tid af gangen.

Der er rigtig mange måder, man kan kommunikere de samme ting på, og din måde er meget oftest den som er hårdest og virker mindst indfølende. Hvad med om du stillede dine tanker som et spørgsmål? Det er en relevant overvejelse at gøre sig, når man er i den situation, Pomfrey er i, om man har tid og plads til et andet menneske, hvad man kan tilbyde og med rette forvente, at et andet menneske vil kunne have nok i det, samtidig med, at det er så naturligt og reelt at have de behov, Pomfrey har. Er det muligt for dig at møde den sårbarhed, hun skriver ud fra, med noget indfølende og kærligt? I stedet for at trampe?

Jeg synes godt nok at du kan være ualmindeligt hård og streng og det har intet at gøre med at sige tingene som man ser dem og holde dét som en værdi. Det er der rigtig mange andre der mestrer uden at såre.
55
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8885

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. aug 2018, 09:49

IrmaPigen skrev:

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener!
For nej, jeg har ikke sindsygt meget at tilbyde lige nu, og det er en præmis jeg har meldt ud, både i min profiltekst, og da der opstod en dialog.
Så må manden selv tage stilling til om han kan og vil leve med det. Det er heller ikke fordi jeg forestiller mig at vi er ude i et evighedsprojekt, overhoved ikke!

Jeg valgte at tage imod kærlighed og omsorg i vinters, og det er jeg skide glad for at jeg gjorde, for han har gjort så kæmpe stor en forskel for mig, og det er jeg, som mange gange nævnt, sindsygt taknemmelig for. Jeg tog imod, og jeg gav en masse igen. jeg var selv klar over, og sagde det også til ham, at jeg var i tvivl, at jeg ikke kunne og ville love noget, men at jeg gerne ville følge med - og jeg fulgte med. Jeg sagde fra, igen og igen, når hans forventninger var for høje ifht. hvad jeg kunne leve op til, men jeg skubbede også mine egne grænser, sprang ud i nogle ting, jeg ikke helt følte mig klar til.
Vi havde faktisk ikke datet/kærestet mere end 2 måneder, da jeg indviede mine 2 store i, at han var en del af billedet, så vi havde mulighed for at ses ugentligt. Og efter et halvt år var jeg klar til at involvere de 2 yngste i det, og dermed åbne døren op for meget mere samvær, at han kunne blive en del af min familie, vores hverdag, som han ønskede det.
Jeg synes ikke et halvt år er voldsomt, når der er relativt små børn involveret. jeg synes man skylder sig selv, hinanden og børnene, at være sikker på at der er fundament for mere, inden man involverer dem, inden der bliver dannet relationer børn og en kæreste imellem.

Og det er nok noget ala det jeg forestiller mig bliver udgangspunktet igen, at date/kæreste en periode, og stille og roligt åbne døren.
Samtidig var der forskellige ting omkring min eks, som jeg fandt udfordrende, eller som var et decideret issue. jeg forsøgte at sige pyt, på nogle ting virkede de, andre burde jeg sådan helt grundlæggende ikke ha sagt pyt. Men nogle issues blev også større, eller opstod.
Og dertil, så var det altså ikke kun mig og mit, der gjorde at det var udfordrende for os at ses.

Og man er 2 om tango, han havde også sin bagage med sig, han havde sine sår og skrammer, noget han savnede, og gerne ville ha.
han kom også lige fra et brud, og havde mistet hele sin familie (papbørn) - og lagde ikke skjul på at han virkelig gerne ville ha hele pakken, og så hurtig som muligt.
13
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1853

Indlægaf Q-beben » 1. aug 2018, 11:16

IrmaPigen skrev:Jeg synes så lidt, det er det samme som sidst. Du vil gerne, men har reelt ikke så meget at tilbyde, og manden skal acceptere at komme i sidste række.

Sikke noget at skrive... Hun har da masser at byde på...! Mange har de samme vilkår som TS og alligevel har masser at byde på. Jeg har børn fuld tid, egen virksomhed og alligevel har jeg da uden problemer fundet en skøn kæreste på tinder, som vil mig og hele min pakke...

PS. Og har man børn, så kommer kæresten altid i anden række! Ikke sidste række, men i anden række... Det gælder både for mænd og kvinder... Men det er jo slet ikke sådan, at man hele tiden har behov for at stikke det op i hovedet på kæresten... Det er en naturlig præmis, når man har børn... Og det ved begge to i et forhold...
12
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1853

Indlægaf Q-beben » 1. aug 2018, 11:24

Madam Pomfrey skrev:For nej, jeg har ikke sindsygt meget at tilbyde lige nu, og det er en præmis jeg har meldt ud, både i min profiltekst, og da der opstod en dialog.
Så må manden selv tage stilling til om han kan og vil leve med det. Det er heller ikke fordi jeg forestiller mig at vi er ude i et evighedsprojekt, overhoved ikke!

Synes, det er en super måde, du gør det på. Og den rette for dig er jo netop ham, der gerne vil dig og hele din “pakke”...

Men jeg er ikke enig i, at du ikke har meget at tilbyde... når jeg læser dine opslag, virker du enormt empatisk, sjov, kærlig, velovervejet... Det er ikke noget, der hænger på træerne :) Så ikke noget der med, at du ikke har meget at tilbyde :kram:
17
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 1. aug 2018, 12:48

Q-beben skrev:
Madam Pomfrey skrev:For nej, jeg har ikke sindsygt meget at tilbyde lige nu, og det er en præmis jeg har meldt ud, både i min profiltekst, og da der opstod en dialog.

Synes, det er en super måde, du gør det på. Og den rette for dig er jo netop ham, der gerne vil dig og hele din “pakke”...

Men jeg er ikke enig i, at du ikke har meget at tilbyde... når jeg læser dine opslag, virker du enormt empatisk, sjov, kærlig, velovervejet... Det er ikke noget, der hænger på træerne :) Så ikke noget der med, at du ikke har meget at tilbyde :kram:

For mit vedkommende havde det ikke noget med TS' personlighed at gøre. Jeg kender ikke TS personligt.
0
Aragorn
Kort karma: 389
Likede indlæg: 4170

Indlægaf Aragorn » 1. aug 2018, 13:24

TS er Rapfisk :forvirret:
0
The way of a fool is right in his own eyes, but a wise man listens to counsel.
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1305
Likede indlæg: 4867

Indlægaf Spjaerten » 1. aug 2018, 13:36

Aragorn skrev:TS er Rapfisk :forvirret:

Og?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12581

Indlægaf Fru Sunshine » 1. aug 2018, 13:38

Spjaerten skrev:

Og?

Irma kalder Madame Pomfrey for TS.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21530

Indlægaf LadyFox » 1. aug 2018, 13:41

Fru Sunshine skrev:
Spjaerten skrev:

Og?

Men forstår vi ikke alle sammen hvem hun mener?
2
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 1. aug 2018, 13:48

LadyFox skrev:
Fru Sunshine skrev:
Spjaerten skrev:

Og?

Ah, ja, ups, det var en fejl. Har lige opmærksomheden andre steder, så sker den slags....
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12581

Indlægaf Fru Sunshine » 1. aug 2018, 14:05

LadyFox skrev:
Fru Sunshine skrev:
Spjaerten skrev:

Og?

Det ville jeg også mene. Jeg gættede bare på, at det var grunden til Aragorns kommentar.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 913
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9487

Indlægaf Rikke » 1. aug 2018, 17:03

IrmaPigen skrev:
Q-beben skrev:

For mit vedkommende havde det ikke noget med TS' personlighed at gøre. Jeg kender ikke TS personligt.

Jeg tror ikke, at én af os, der har liket Scrooges indlæg har tænkt, at du havde en personlig bøf med MP.
Måske nærmere, at det ofte virker unuanceret og brutalt, når du kommer med dine 1-3 liners, uden lige at tænke på, at der sidder et menneske i den anden ende.

Scrooge udfordrede dig på din kommunikationsform - ikke dit personlige forhold til PM. Læs lige indlæget igen.
17
:whip:

Tilbage til "Forhold og sex"