Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 10. okt 2018, 06:12

Madam Pomfrey skrev:Hmm... Han svarede faktisk tilbage, "ham den søde"
og nu er jeg bare mega forvirret...

Han svarer at det handler om press og stress, og at der simpelthen ikke var plads til andet i hans hoved.
Jeg har skrevet tilbage at den del er jeg sådan set med på, og det hul kan alle dumpe i, men at jeg syntes det var vildt svært ikke at vide hvor jeg stod, hvad han ville, på trods af nogle meget direkte følere. Og at jeg tolkede det som at jeg ikke var interessant når jeg fik lov at hænge på den måde - jeg ville have haft en kæmpe stor respekt for hvis han havde sagt han havde brug for et par uger, og ville samtidig ha oplevet det gensidigt, hvis han havde formået det.
han skriver at det også handler om at han, i en presset situation, ikke evner at stole på folk, at jeg kunne ha skrevet hvad som helst, uden at han ville ha taget det for gode varer - og tager den reaktion på egen kappe.

Men han skriver direkte undskyld

*SUK*

og jeg bliver irriteret over at blive forvirret. Jeg tænkte jo egentligt at den var lukket og slukket, og han var afskrevet.
Men kan mærke at de her sms'er - og langt mere klare udmeldinger, gør noget ved mig. Han rammer helt klart stadig noget i mig - og det synes jeg er svært. For der er helt klart også noget knudemand, og manglende evne til at prioritere og passe på sig selv, som jeg absolut ikke kan, skal og vil deale med - total flashback til eksmand, bortset fra det med evnen til at se indad og tage ansvar bagefter ;) :sarkasme:
Det er særligt svært fordi jeg jo egentligt har flyttet fokus, og har valgt at kaste mig ud i et andet eventyr. Med en sød mand der i langt højere grad matcher det jeg har brug for i flirte-dialogen. Og nu blev jeg "forstyrret" :s
Jeg skal lige ha plantet begge fødder solidt i dét igen, og undersøge om der er magi og kemi i den virkelige verden også.


Meget kort, så tænker jeg: sig til ham, at han kan komme til dig, når han er ude af dit morads. Lige nu bliver du inviteret ind igen i en situation, han ikke har kontrol over. Bare fordi han lige nu har hovedet oven vande ogkan se tingene ovenfra, betyder det jo ikke, at han ikke vil gentage sit mønster når han igen oplever pres, og det vil efterlade dig i samme situation som før.
Selvom han er dejlig lyder han ikke som en mand der tager ansvar for de mennesker, han inviterer ind.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. okt 2018, 06:22

LaScrooge skrev:
Meget kort, så tænker jeg: sig til ham, at han kan komme til dig, når han er ude af dit morads. Lige nu bliver du inviteret ind igen i en situation, han ikke har kontrol over. Bare fordi han lige nu har hovedet oven vande ogkan se tingene ovenfra, betyder det jo ikke, at han ikke vil gentage sit mønster når han igen oplever pres, og det vil efterlade dig i samme situation end før.
Selvom han er dejlig lyder han ikke som en mand der tager ansvar for de mennesker, han inviterer ind.


vi pingpongede lidt, jeg skrev at jeg ærligt talt var ret forvirret over at han vendte tilbage, og hvad hensigten med det var.
Han skrev at det var for at beklage sin opførsel, give mig en undskyldning - for min skyld.
Da jeg spurgte hvad det var han tænkte han gerne ville nu, skrev han tilbage om hvad jeg mente med hvad han vil?

Så et par meget direkte spørgsmål prellede lige af på ham :sarkasme: Og så stoppede jeg egentligt med at skrive. :gisp:
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Singletråden

Indlægaf bluetof1 » 10. okt 2018, 06:27

Madam Pomfrey skrev:
LaScrooge skrev:
Meget kort, så tænker jeg: sig til ham, at han kan komme til dig, når han er ude af dit morads. Lige nu bliver du inviteret ind igen i en situation, han ikke har kontrol over. Bare fordi han lige nu har hovedet oven vande ogkan se tingene ovenfra, betyder det jo ikke, at han ikke vil gentage sit mønster når han igen oplever pres, og det vil efterlade dig i samme situation end før.
Selvom han er dejlig lyder han ikke som en mand der tager ansvar for de mennesker, han inviterer ind.


vi pingpongede lidt, jeg skrev at jeg ærligt talt var ret forvirret over at han vendte tilbage, og hvad hensigten med det var.
Han skrev at det var for at beklage sin opførsel, give mig en undskyldning - for min skyld.
Da jeg spurgte hvad det var han tænkte han gerne ville nu, skrev han tilbage om hvad jeg mente med hvad han vil?

Så et par meget direkte spørgsmål prellede lige af på ham :sarkasme: Og så stoppede jeg egentligt med at skrive. :gisp:


Mon ikke han vendte tilbage for at se hvad temperaturen var på det varme vand? Bare uden at være raffineret nok til rent faktisk at sige de rigtige ting.
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 10. okt 2018, 06:54

Så kom der svar mandag aften. Selvom jeg næsten ville have foretrukket, at det bare var gledet ud i sandet.

Meget kort så svarer hun på min besked, der var både sød, bekræftende og morsom, med et ja-det-var-hyggeligt. Hun siger så, at hun ikke får tid i ugen, men måske i weekenden. That's it..

Jeg har ikke svaret endnu, for jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde mig til noget, der er så tyndt. Rådet fra bekendte er at droppe det. Pisse ærgerligt, for hun var spændende at snakke med.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 10. okt 2018, 07:05

Precaseptica skrev:Så kom der svar mandag aften. Selvom jeg næsten ville have foretrukket, at det bare var gledet ud i sandet.

Meget kort så svarer hun på min besked, der var både sød, bekræftende og morsom, med et ja-det-var-hyggeligt. Hun siger så, at hun ikke får tid i ugen, men måske i weekenden. That's it..

Jeg har ikke svaret endnu, for jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde mig til noget, der er så tyndt. Rådet fra bekendte er at droppe det. Pisse ærgerligt, for hun var spændende at snakke med.


Det er sgu svært at have fornemmelsen af potentiale og samtidig fornemmelsen af at være mere investeret end den anden. Det skaber et dilemma, for potentialet gør at man er villig til at indgå nogle kompromiser, men følelsek af at give for meget og at det er ulige er destruktiv. Jeg synes du skal blive ved så længe du kan holde det ud, måske slå koldt vand i blodet ifht frekvensen af jeres møder og acceptere at hun er lidt flaky. Det er en satsning som måske kan give gevinst, måske ikke. Og det er selvfølgelig konsekvensen af det sidste du skal veje op imod den potentielle gevinst.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 10. okt 2018, 07:12

LaScrooge skrev:
Precaseptica skrev:Så kom der svar mandag aften. Selvom jeg næsten ville have foretrukket, at det bare var gledet ud i sandet.

Meget kort så svarer hun på min besked, der var både sød, bekræftende og morsom, med et ja-det-var-hyggeligt. Hun siger så, at hun ikke får tid i ugen, men måske i weekenden. That's it..

Jeg har ikke svaret endnu, for jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde mig til noget, der er så tyndt. Rådet fra bekendte er at droppe det. Pisse ærgerligt, for hun var spændende at snakke med.


Det er sgu svært at have fornemmelsen af potentiale og samtidig fornemmelsen af at være mere investeret end den anden. Det skaber et dilemma, for potentialet gør at man er villig til at indgå nogle kompromiser, men følelsek af at give for meget og at det er ulige er destruktiv. Jeg synes du skal blive ved så længe du kan holde det ud, måske slå koldt vand i blodet ifht frekvensen af jeres møder og acceptere at hun er lidt flaky. Det er en satsning som måske kan give gevinst, måske ikke. Og det er selvfølgelig konsekvensen af det sidste du skal veje op imod den potentielle gevinst.


Det rammer helt plet, hvad du skriver her. Det ville jo være meget nemmere at komme videre, hvis det ikke var noget særligt. Men det fik jeg bare et klart indtryk af at hun var. Og det gjorde jo kun sommerfuglene værre, at jeg så blev bekræftet, da hun tog med ud på en date. Hun var også tydeligt interesseret på dagen.

Men ja. Det kan da godt være, at jeg prøver igen. Lige nu tror jeg bare mest, at jeg venter på, at hun skriver igen. Men det gør hun nok ikke. Og så dør den nok der.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 10. okt 2018, 07:37

Precaseptica skrev:
LaScrooge skrev:
Precaseptica skrev:Så kom der svar mandag aften. Selvom jeg næsten ville have foretrukket, at det bare var gledet ud i sandet.

Meget kort så svarer hun på min besked, der var både sød, bekræftende og morsom, med et ja-det-var-hyggeligt. Hun siger så, at hun ikke får tid i ugen, men måske i weekenden. That's it..

Jeg har ikke svaret endnu, for jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde mig til noget, der er så tyndt. Rådet fra bekendte er at droppe det. Pisse ærgerligt, for hun var spændende at snakke med.


Det er sgu svært at have fornemmelsen af potentiale og samtidig fornemmelsen af at være mere investeret end den anden. Det skaber et dilemma, for potentialet gør at man er villig til at indgå nogle kompromiser, men følelsek af at give for meget og at det er ulige er destruktiv. Jeg synes du skal blive ved så længe du kan holde det ud, måske slå koldt vand i blodet ifht frekvensen af jeres møder og acceptere at hun er lidt flaky. Det er en satsning som måske kan give gevinst, måske ikke. Og det er selvfølgelig konsekvensen af det sidste du skal veje op imod den potentielle gevinst.



Det rammer helt plet, hvad du skriver her. Det ville jo være meget nemmere at komme videre, hvis det ikke var noget særligt. Men det fik jeg bare et klart indtryk af at hun var. Og det gjorde jo kun sommerfuglene værre, at jeg så blev bekræftet, da hun tog med ud på en date. Hun var også tydeligt interesseret på dagen.

Men ja. Det kan da godt være, at jeg prøver igen. Lige nu tror jeg bare mest, at jeg venter på, at hun skriver igen. Men det gør hun nok ikke. Og så dør den nok der.


Du skal selvfølgelig ikke overskride dine egne grænser for, hvor langt du vil gå ift at give det en chance. Omvendt ser det for mig ud til, at du pt ikke tager stilling til, hvad du selv vil investere ud fra dig selv men derimod ud fra venners råd, tanker om hvad hun tænker, og hvordan du vil fremstå i hendes øjne, hvis du bliver ved med at forsøge. Med andre ord er du kravlet over i hende og agerer udfra forestillinger og antagelser snarere end dine egne ønsker, hvilket kan spænde ben for både kommunikation og relationen.

Der kan være både gode og dårlige grunde til, at hun agerer, som hun gør pt. Hun kan være uinteresseret, hun kan være usikker, hun kan have bagage med, og hun kan være en rendyrket røv. You dont know, og du kan ikke tænke dig frem til det.

Mit nye mantra er derfor; bliv i dig selv og tag udgangspunkt i dig selv. Hvis du gerne vil se hende og synes, der er noget særligt, ville det være mit udgangspunkt. Selvfølgelig skal du ikke blive stalkeragtig, men så længe du holder dine henvendelser på et sobert niveau, ville jeg blive ved, så længe du føler for det. Synes hun, det er ynkeligt/needy/whatever MSN har en tendens til at frygte, er det jo hendes subjektive opfattelse. Det betyder ikke, at du ER det - det betyder højest, at hun opfatter tingene anderledes end dig, og at I ikke er et match. Det er en afklaring, og det er fint. Intet pinligt i det. Omvendt kan det vise sig, at tid netop er, hvad hun har brug for, fordi hun ikke bevæger sig lige så hurtigt som dig. All good uanset hvad.

Det jeg prøver at sige er; det skal ikke være din frygt, der holder dig tilbage. Hvad så hvis hun ender med at synes, du er over the top? Hun har selv været vægelsindet i sin kommunikation og dermed skabt usikkerhed ift hvordan du bedst agerer. Intet pinligt i det for dig.
8
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 10. okt 2018, 07:39

AstaPasta skrev:Det kan jo være, hun bare er elendig på skrift. Så beskeder kun er til for at aftale næste irl møde.
Det har jeg prøvet, men det gjorde det svært, fordi hvis man ikke lige kan mødes en uge eller længere tid, er der ingen kontakt, og man følger ikke løbende med i hinandens dagligdag. Men det kan sikkert godt fungere, hvis man ellers kan ses relativt tit.


Det kan det vel teknisk set godt. Men jeg kan mærke, at det bliver med et højt ressourceforbrug fra min side.

Hvis det nu er fordi hun ikke gider sms, så kunne man vel stadig udtrykke klar og tydelig interesse ved så at melde ud, hvornår man har tid næste gang? Hvem skriver og siger tak for sidst + jeg kan måske i weekenden?
1
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 10. okt 2018, 07:47

Krølle skrev:Du skal selvfølgelig ikke overskride dine egne grænser for, hvor langt du vil gå ift at give det en chance. Omvendt ser det for mig ud til, at du pt ikke tager stilling til, hvad du selv vil investere ud fra dig selv men derimod ud fra venners råd, tanker om hvad hun tænker, og hvordan du vil fremstå i hendes øjne, hvis du bliver ved med at forsøge. Med andre ord er du kravlet over i hende og agerer udfra forestillinger og antagelser snarere end dine egne ønsker, hvilket kan spænde ben for både kommunikation og relationen.

Der kan være både gode og dårlige grunde til, at hun agerer, som hun gør pt. Hun kan være uinteresseret, hun kan være usikker, hun kan have bagage med, og hun kan være en rendyrket røv. You dont know, og du kan ikke tænke dig frem til det.

Mit nye mantra er derfor; bliv i dig selv og tag udgangspunkt i dig selv. Hvis du gerne vil se hende og synes, der er noget særligt, ville det være mit udgangspunkt. Selvfølgelig skal du ikke blive stalkeragtig, men så længe du holder dine henvendelser på et sobert niveau, ville jeg blive ved, så længe du føler for det. Synes hun, det er ynkeligt/needy/whatever MSN har en tendens til at frygte, er det jo hendes subjektive opfattelse. Det betyder ikke, at du ER det - det betyder højest, at hun opfatter tingene anderledes end dig, og at I ikke er et match. Det er en afklaring, og det er fint. Intet pinligt i det. Omvendt kan det vise sig, at tid netop er, hvad hun har brug for, fordi hun ikke bevæger sig lige så hurtigt som dig. All good uanset hvad.

Det jeg prøver at sige er; det skal ikke være din frygt, der holder dig tilbage. Hvad så hvis hun ender med at synes, du er over the top? Hun har selv været vægelsindet i sin kommunikation og dermed skabt usikkerhed ift hvordan du bedst agerer. Intet pinligt i det for dig.


Det er et fornuftigt approach du udlægger her. Jeg tror ikke helt, jeg er så usikker igen dog. Jeg kan bare se, at hun har potentiale. Jeg tænker over det som jeg gør både fordi det bare ligger til mig at tænke over alting (hvilket er noget af en bagdel udi datinglivet), men også fordi jeg gerne vil have hende her. Vennernes råd er jo altid baseret på den der attitude, der hedder "der er andre fisk i havet".

Jeg er egentlig lidt ligeglad med hvordan jeg fremstår. Hun fortalte bl.a. på daten, at ud fra den ret "friske" tilgang jeg havde på skrift for at få hende med ud i første omgang, så har hendes venner vurderet mig som alt lige fra "alt for weird" til "super genial". Og det var jeg egentlig helt ligeglad med. Det der interesserede mig var, at få hende med ud, og det var jeg så glad for, at jeg fik.

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg faktisk også hendes syn på hvorvidt jeg er for påtrængende på skrift er mig lidt ligegyldig. Men hvor jeg har trukket følehornene lidt til mig nu, så drejer det sig om, at jeg forudser at bruge alt for meget energi på at samle puslespillet om hvorvidt det kan blive til noget, med så få brikker som hun giver mig. Nok er hun spændende, men så spændende ved jeg heller ikke om det er.
Senest rettet af Precaseptica 10. okt 2018, 07:58, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 10. okt 2018, 07:47

Precaseptica skrev:
AstaPasta skrev:Det kan jo være, hun bare er elendig på skrift. Så beskeder kun er til for at aftale næste irl møde.
Det har jeg prøvet, men det gjorde det svært, fordi hvis man ikke lige kan mødes en uge eller længere tid, er der ingen kontakt, og man følger ikke løbende med i hinandens dagligdag. Men det kan sikkert godt fungere, hvis man ellers kan ses relativt tit.


Det kan det vel teknisk set godt. Men jeg kan mærke, at det bliver med et højt ressourceforbrug fra min side.

Hvis det nu er fordi hun ikke gider sms, så kunne man vel stadig udtrykke klar og tydelig interesse ved så at melde ud, hvornår man har tid næste gang? Hvem skriver og siger tak for sidst + jeg kan måske i weekenden?


Nogen mennesker er 100% til stede i det, de aktuelt er i. Det er fantastisk, når man er en del af det, fordi det netop er intenst og ikke konstant afbrudt af telefoner, FB etc.

Downsiden i en opstartsfase er, at det uværgeligt vil skabe usikkerhed omkring engagementet, fordi de netop ikke hænger i telefonen og holder løbende kontakt. Er der tilmed tale om et menneske, der har mange jern i ilden og planlægger på ad hoc-basis, vil det ofte ende med en begrænset kommunikation og løs planlægning, der for en mere "almindelig" type kan virke uengageret og ligegyldig.

Det betyder dog ikke nødvendigvis, at det er sandheden. Jeg ved det, fordi jeg til dels er sådan - og har fundet en, der er det i ekstrem grad. Det er udfordrende as hell, hvis man er vant til noget andet, og på sigt er det ikke sikkert, at det kam fungere, men jeg vil bare slå et slag for, at det ikke nødvendigvis betyder ligegyldighed. Og. På sigt opfører vi os altså ikke sådan konstant - bliver der skabt en relation, får den selvsagt opmærksomhed. Også selvom det aldrig bliver på konstant-SMS-pludren-niveau.

Det er ikke sikkert, man kan leve med den rype, men det handler i så fald om præferencer - ikke (nødvendigvis) mangel på engagement.
Makes sense?
2
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 10. okt 2018, 07:53

Krølle skrev:Nogen mennesker er 100% til stede i det, de aktuelt er i. Det er fantastisk, når man er en del af det, fordi det netop er intenst og ikke konstant afbrudt af telefoner, FB etc.

Downsiden i en opstartsfase er, at det uværgeligt vil skabe usikkerhed omkring engagementet, fordi de netop ikke hænger i telefonen og holder løbende kontakt. Er der tilmed tale om et menneske, der har mange jern i ilden og planlægger på ad hoc-basis, vil det ofte ende med en begrænset kommunikation og løs planlægning, der for en mere "almindelig" type kan virke uengageret og ligegyldig.

Det betyder dog ikke nødvendigvis, at det er sandheden. Jeg ved det, fordi jeg til dels er sådan - og har fundet en, der er det i ekstrem grad. Det er udfordrende as hell, hvis man er vant til noget andet, og på sigt er det ikke sikkert, at det kam fungere, men jeg vil bare slå et slag for, at det ikke nødvendigvis betyder ligegyldighed. Og. På sigt opfører vi os altså ikke sådan konstant - bliver der skabt en relation, får den selvsagt opmærksomhed. Også selvom det aldrig bliver på konstant-SMS-pludren-niveau.

Det er ikke sikkert, man kan leve med den rype, men det handler i så fald om præferencer - ikke (nødvendigvis) mangel på engagement.
Makes sense?


Jeg kommer selv fra at være sådan, og er nu et sted i midten. Jeg rynker selv på næsen af folk, der er en høg over deres telefon. Men efter jeg er blevet single oplever jeg et klart behov for at holde fingeren lidt på pulsen og være deltagende. Det er lidt unaturligt for mig, og jeg forventer faktisk, at falde lidt tilbage til at være totalt afslappet med den slags, når jeg kommer i et forhold igen.

Som sagt var hun helt anderledes in person end hun var på skrift. Hun virkede meget på, vi havde rigtigt god kemi, og hun gik med mig over til mit tog i silende regn, i stedet for at gå ned til sit eget med det samme, da vi sagde farvel. Og da jeg så lagde op til et kys var hun frisk. Og i de 6 timer vi var ude havde hun ikke sin telefon op en eneste gang.

Men det er lidt en våd avis, at få så lavt engagement som et måske tilbage i en besked. Som sagt. Hvis man er interesseret kan man da som minimum skrive med en dato. Så holder man jo også udvekslingen så kort som muligt.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 10. okt 2018, 07:55

AstaPasta skrev:
Precaseptica skrev:
AstaPasta skrev:Det kan jo være, hun bare er elendig på skrift. Så beskeder kun er til for at aftale næste irl møde.
Det har jeg prøvet, men det gjorde det svært, fordi hvis man ikke lige kan mødes en uge eller længere tid, er der ingen kontakt, og man følger ikke løbende med i hinandens dagligdag. Men det kan sikkert godt fungere, hvis man ellers kan ses relativt tit.


Det kan det vel teknisk set godt. Men jeg kan mærke, at det bliver med et højt ressourceforbrug fra min side.

Hvis det nu er fordi hun ikke gider sms, så kunne man vel stadig udtrykke klar og tydelig interesse ved så at melde ud, hvornår man har tid næste gang? Hvem skriver og siger tak for sidst + jeg kan måske i weekenden?


Det er jo svært at gætte på, hvordan hendes kalender ser ud, og hvad det måske dækker over.
Hvis du vælger at kæmpe videre, så aftal evt. allerede dato for næstfølgende date næste gang i ses. Det kan gøre kalenderkampen nemmere at tage den face to face.


God ide. Lige nu ærgrer det mig da lidt, at jeg ikke bare spurgte hende lige ud i lørdags, om og hvornår hun ville ses igen.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 10. okt 2018, 07:56

Precaseptica skrev:
Krølle skrev:Du skal selvfølgelig ikke overskride dine egne grænser for, hvor langt du vil gå ift at give det en chance. Omvendt ser det for mig ud til, at du pt ikke tager stilling til, hvad du selv vil investere ud fra dig selv men derimod ud fra venners råd, tanker om hvad hun tænker, og hvordan du vil fremstå i hendes øjne, hvis du bliver ved med at forsøge. Med andre ord er du kravlet over i hende og agerer udfra forestillinger og antagelser snarere end dine egne ønsker, hvilket kan spænde ben for både kommunikation og relationen.

Der kan være både gode og dårlige grunde til, at hun agerer, som hun gør pt. Hun kan være uinteresseret, hun kan være usikker, hun kan have bagage med, og hun kan være en rendyrket røv. You dont know, og du kan ikke tænke dig frem til det.

Mit nye mantra er derfor; bliv i dig selv og tag udgangspunkt i dig selv. Hvis du gerne vil se hende og synes, der er noget særligt, ville det være mit udgangspunkt. Selvfølgelig skal du ikke blive stalkeragtig, men så længe du holder dine henvendelser på et sobert niveau, ville jeg blive ved, så længe du føler for det. Synes hun, det er ynkeligt/needy/whatever MSN har en tendens til at frygte, er det jo hendes subjektive opfattelse. Det betyder ikke, at du ER det - det betyder højest, at hun opfatter tingene anderledes end dig, og at I ikke er et match. Det er en afklaring, og det er fint. Intet pinligt i det. Omvendt kan det vise sig, at tid netop er, hvad hun har brug for, fordi hun ikke bevæger sig lige så hurtigt som dig. All good uanset hvad.

Det jeg prøver at sige er; det skal ikke være din frygt, der holder dig tilbage. Hvad så hvis hun ender med at synes, du er over the top? Hun har selv været vægelsindet i sin kommunikation og dermed skabt usikkerhed ift hvordan du bedst agerer. Intet pinligt i det for dig.


Det er et fornuftigt approach du udlægger her. Jeg tror ikke helt, jeg er så usikker igen dog. Jeg kan bare se, at hun har potentiale. Jeg tænker over det som jeg gør både fordi det bare ligger til mig at tænke over alting (hvilket er noget af en bagdel udi datinglivet), men også fordi jeg gerne vil have hende her. Vennernes råd er jo altid baseret på den der attitude, der hedder "der er andre fisk i havet".

Jeg er egentlig lidt ligeglad med hvordan jeg fremstår. Hun fortalte bl.a. på daten, at ud fra den ret "friske" tilgang jeg havde på skrift for at få hende med ud i første omgang, så har hendes venner vurderet mig som alt lige fra "alt for weird" til "super genial". Og det var jeg egentlig helt ligeglad med. Det der interesserede mig var, at få hende med ud, og det var jeg så glad for, at jeg fik.

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg faktisk heller ikke hendes syn på hvorvidt jeg er for påtrængende på skrift er mig lidt ligegyldig. Men hvor jeg har trukket følehornene lidt til mig nu, så drejer det sig om, at jeg forudser at bruge alt for meget energi på at samle puslespillet om hvorvidt det kan blive til noget, med så få brikker som hun giver mig. Nok er hun spændende, men så spændende ved jeg heller ikke om det er.


Fornuftig tilgang med puslespilstanken. Det KAN sagtens være alt for energikrævende at forsøge at få styr på relationen. Den har jeg nok gjort mig selv til "offer" for en del gange i min ungdom, hvor jeg simpelthen skiftevis var 100% til stede og stak af, hvis det blev for interessant. Go figure.

Måske er konklusionen herfra, at den type, jeg har beskrevet, lige skal have nogen år til at modne, før vi er klar til reelt at engagere os i andet end pjank :stoned: :-D
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 10. okt 2018, 07:59

Precaseptica skrev:
AstaPasta skrev:
Precaseptica skrev:
AstaPasta skrev:Det kan jo være, hun bare er elendig på skrift. Så beskeder kun er til for at aftale næste irl møde.
Det har jeg prøvet, men det gjorde det svært, fordi hvis man ikke lige kan mødes en uge eller længere tid, er der ingen kontakt, og man følger ikke løbende med i hinandens dagligdag. Men det kan sikkert godt fungere, hvis man ellers kan ses relativt tit.


Det kan det vel teknisk set godt. Men jeg kan mærke, at det bliver med et højt ressourceforbrug fra min side.

Hvis det nu er fordi hun ikke gider sms, så kunne man vel stadig udtrykke klar og tydelig interesse ved så at melde ud, hvornår man har tid næste gang? Hvem skriver og siger tak for sidst + jeg kan måske i weekenden?


Det er jo svært at gætte på, hvordan hendes kalender ser ud, og hvad det måske dækker over.
Hvis du vælger at kæmpe videre, så aftal evt. allerede dato for næstfølgende date næste gang i ses. Det kan gøre kalenderkampen nemmere at tage den face to face.


God ide. Lige nu ærgrer det mig da lidt, at jeg ikke bare spurgte hende lige ud i lørdags, om og hvornår hun ville ses igen.


Lektien er måske at være yderst konkret, som du også selv er inde på. Den tilgang har jeg brugt med en vis succes. Om ikke andet trækker det i hvert fald den anden ud af busken ift at vise, om vægelsindet er udtryk for manglende interesse eller planlægningsgen.
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Singletråden

Indlægaf JoyNips » 10. okt 2018, 08:06

Lurerpip: hvis jeg var på markedet, så ville jeg heller ikke have tid til at ses til hverdag. Og et "måske i weekenden" ville skulle forstås som en spillen bolden tilbage på din banehalvdel.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forhold og sex"