Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4279

Re: Singletråden

Indlægaf Anilara » 31. okt 2018, 22:44

Aragorn skrev:Nej, selvfølgelig overlever man da et brud. Men det er bare sådan en meget firkantet tilgang til det. Lidt som at sige til en person der er ked af sin overvægt, at der ikke kom fede mennesker ud af Auswitch. Hvad du siger er for mig logisk og rigtigt, og mangler noget empati for at være ærlig.

Jeg ville rent fysisk overleve at min kæreste forlod mig, men jeg ville godt nok ikke være den samme bagefter og det ville edderbankme plage mig. Det ville reelt nok plage mig resten af mit liv. Og jeg håber lidt hun har det på samme måde, for ellers har hun jo al magten. Plus at det hele så er mere værd for mig end for hende, og det er da også trist at tænke på. Også selv om det er meget svært at måle hvem noget er mest vigtig for.

Min kæreste føler sig ikke nedgjort, udsat for mobning eller andet, som jeg forestiller mig den imaginære overvægtige ville føle.
Han føler sig heller ikke mindre værd. Han er jo min kæreste - en jeg har valgt at dele mit liv med, bo med, stå op med, nyder at gøre glad og være gavmild mod. Og han giver også mig en masse som ikke alle kan - og han får at vide hvor meget jeg holder af ham.
Jeg er med på, at ikke alle ville have den position i en relation, at man er erstattelig. Men det vi har er i mine øjne ikke ubetydeligt eller mindre værd på trods af, at jeg også kunne være lykkelig under andre omstændigheder.

Jeg kan oplyse at vi talte om det i en samtale, hvor han fortalte om en ekskæreste, hvor han følte konstant dårlig samvittighed, da hendes lykke var hans ansvar (kort sagt). Hun har ret sikkert haft nogle issues. Men deraf kom samtalen om hvordan vi så en kæresterelation og betydningen af hinanden. Og selvom vi ér forskellige, så fungerer det. Jeg har ikke magten- jeg smutter ikke bare lige.
8
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 930
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9730

Indlægaf Rikke » 31. okt 2018, 22:53

Aragorn skrev:
Anilara skrev:
Aragorn skrev:Har du rent faktisk fortalt ham at det er sådan du har det? At han er undværlig?

Ja, det har vi talt om for flere år siden. Det er ikke ment i den forstand, at han lige så godt kunne dø. Det er fortalt som, at jeg ikke er afhængig af en kæreste for et godt liv. Han vidste godt, da vi fandt sammen, at han er en relation for mig, som andre nære relationer, og vigtig, men ikke uerstattelig.
Han ved også at han er et tilvalg og at jeg holder af ham. Og at jeg vil blive ked af det hvis vi bryder, men også at jeg nok skal klare det lige så godt igen, efter tid.
Jeg ved også at jeg er undværlig som kæreste. Der tror jeg bare ikke min kæreste er lige så "rationel" eller kynisk i sit ordvalg.

Fint nok. Jeg ville ikke selv bryde mig om at få det at vide, og jeg ville ikke deltage i sådan en konstellation, men hvis han ved det så er det jo hans eget valg.

Jeg ser det som noget ekstremt positivt. “Jeg KAN godt selv, men jeg VÆLGER at være sammen med dig”.
10
:whip:
SurSødSovs
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1107

Indlægaf SurSødSovs » 31. okt 2018, 23:00

Rikke skrev:
Aragorn skrev:
Anilara skrev:
Aragorn skrev:Har du rent faktisk fortalt ham at det er sådan du har det? At han er undværlig?

Ja, det har vi talt om for flere år siden. Det er ikke ment i den forstand, at han lige så godt kunne dø. Det er fortalt som, at jeg ikke er afhængig af en kæreste for et godt liv. Han vidste godt, da vi fandt sammen, at han er en relation for mig, som andre nære relationer, og vigtig, men ikke uerstattelig.
Han ved også at han er et tilvalg og at jeg holder af ham. Og at jeg vil blive ked af det hvis vi bryder, men også at jeg nok skal klare det lige så godt igen, efter tid.
Jeg ved også at jeg er undværlig som kæreste. Der tror jeg bare ikke min kæreste er lige så "rationel" eller kynisk i sit ordvalg.

Fint nok. Jeg ville ikke selv bryde mig om at få det at vide, og jeg ville ikke deltage i sådan en konstellation, men hvis han ved det så er det jo hans eget valg.

Jeg ser det som noget ekstremt positivt. “Jeg KAN godt selv, men jeg VÆLGER at være sammen med dig”.

Men er det ikke fjollet? Vi kan vel alle sammen selv
2
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4279

Indlægaf Anilara » 31. okt 2018, 23:16

SurSødSovs skrev:Men er det ikke fjollet? Vi kan vel alle sammen selv

Well, jeg kender en del som er pænt ynkelige (Ikke nedladende ment) når de er selv. Altså i hovedparten af tiden. Og det definerer jeg som at de ikke kan, selvom de kommer gennem livet.
2
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 930
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9730

Indlægaf Rikke » 31. okt 2018, 23:18

SurSødSovs skrev:
Rikke skrev:
Aragorn skrev:
Anilara skrev:

Men er det ikke fjollet? Vi kan vel alle sammen selv

Det kan vi da helt sikkert alle sammen, fordi det gør vi jo?

Men overfor en kommende/nuværende kæreste, synes jeg altså det er positivt at sige til ham/hende, at "Jeg ved at jeg kan alt i hele verden, men jeg vælger at være sammen med dig, fordi du er freaking fantastisk" :)

JEG, Rikke Madsen, sætter en ære i at kunne klare mig selv. Økonomisk. Praktisk. Sexuelt :lol: Arj vel?

Men jeg vælger altså at ham på etagen nedenunder er så fantastisk, at jeg godt kan se mig selv fortælle ham, at jeg godt kan uden ham, men jeg vil ikke.
7
:whip:
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 31. okt 2018, 23:33

Måske det bare vækker min indre feminist? Jeg tage mig af en hel del mere end mig selv. So?

Altså.. Det er da åbenlyst? En mand, der fandt det nødvendigt at skulle fortælle mig, han kan selv, ville jeg ærligt talt finde ynkelig. Det vil jeg da håbe og antage han kan, når han inviterer mig ind i sit liv?

En mand, der stillede spørgsmålstegn til mine evner til at klare mig selv, ville jeg vaske gulv med
3
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 1. nov 2018, 12:55

Nåh. Men i aften skal jeg i biografen med ikke-eks. Det glæder jeg mig til. Selvom det bliver lidt en balancegang, da jeg egentlig ikke har lyst til, det skal ligne en date for andre... Det er bare for rodet...
0
IrmaPigen
Kort karma: 400
Likede indlæg: 4708

Indlægaf IrmaPigen » 1. nov 2018, 15:22

Rikke skrev:
Aragorn skrev:
Anilara skrev:

Men hvorfor fremhæve det på meget bombastisk vis over for modparten?

Vi kan jo allesammen godt trække vejret og leve videre uden modparten. Solen står også op i morgen. Det gør den for alle. Uanset om man vil det eller ej.

Derfor forstår jeg ikke behovet for at udpensle det på dramatisk vis for modparten. Jeg synes det virker ret fjollet, barnligt og bastant.
Senest rettet af IrmaPigen 2. nov 2018, 06:57, rettet i alt 1 gang.
13
avdotja
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4738

Indlægaf avdotja » 1. nov 2018, 15:34

IrmaPigen skrev:
Rikke skrev:
Aragorn skrev:
Anilara skrev:

Men hvorfor fremhæve det meget bombastisk vis over for modparten?

Vi kan jo allesammen godt trække vejret og leve videre uden modparten. Solen står også op i morgen. Det gør den for alle. Uanset om man vil det eller ej.

Derfor forstår jeg ikke behovet for at udpensle det på dramatisk vis for modparten. Jeg synes det virker ret fjollet, barnligt og bastant.

Men det er der da heller ikke nogen der har gjort? Den eneste debattør der har nævnt at hun har sagt, gjorde dette i forbindelse med en samtale hvor snakken faktisk handlede om dette.
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 761
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 9145

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. nov 2018, 15:38

IrmaPigen skrev:
Rikke skrev:
Aragorn skrev:
Anilara skrev:

Men hvorfor fremhæve det meget bombastisk vis over for modparten?

Intressant emne, men mon ikke det ligesom med alt andet er enormt individuelt hvad der appellerer til os, og hvad vi bidrager med i et parforhold.
På den måde kan vi spille en mindre eller større rolle i andres liv, på forskellige plan. Man kan løfte og bidrage, eller man kan være overflødig.

Da jeg datede "ham den sløve" fik jeg åbnebart fortalt at jeg havde klaret og fikset et eller andet. Og han var meget direkte i spyttet om at han altså havde brug for at jeg var lidt hjælpeløs, at han kunne få lov til at være MANDEN der fiksede sådan noget, at han havde brug for at føle sig "stor og stærk" - Og responsen fra mig var egentligt bare, at det måtte han sådan set meget gerne ha lov til at være, at jeg i den grad gerne ville tage imod hjælp, men når han nu ikke lige var der, så var jeg jo ligesom nødt til at klare mig selv, få styr på tingene, da jeg jo ikke kunne soppe rundt i div. uafsluttede projekter og hængepartier fordi jeg mangler en mand.

Andre igen har syntes det er vildt fedt at jeg nu egentligt godt selv kan banke ikea møbler sammen, bore huller i væggen og sætte hylder op, svinge en malerrulle osv.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
avdotja
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4738

Indlægaf avdotja » 1. nov 2018, 15:47

Jeg kan i øvrigt sagtens forstå lysten (og behovet) for en kæreste. Jeg ville elske selv at have en ;)

Men når visse debattører* fremhæver hvor meget deres partner betyder for dem, hvordan de ikke kan forestille sig at leve uden partneren, hvordan de ikke har andre venner fordi den eneste de reelt ønsker at tilbringe tid sammen med er kæresten, ja så må jeg indrømme at jeg får ondt af dem (og kæresten!). Det lyder decideret usundt i mine ører og på ingen måde som noget der er værd at stræbe efter - selv om jeg ikke er i tvivl om at de involverede debattører betragter det som det ultimative bevis på deres kærlighed og perfekte forhold.

Jeg har et godt liv med arbejde, interesser og ikke mindst mennesker der er utrolig vigtige for mig og på ingen måde overflødiggøres fordi en evt partner træder ind på scenen - og det er sådan set uanset hvor fantastisk han er.

*Ikke her i tråden, men ser det nu og da i parforholdstråden. Hvor jeg selvfølgelig ikke kunne drømme om at kommentere på det, for det må de da virkelig selv om.
16
Aragorn
Kort karma: 396
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Aragorn » 1. nov 2018, 20:18

avdotja skrev:Jeg kan i øvrigt sagtens forstå lysten (og behovet) for en kæreste. Jeg ville elske selv at have en ;)

Men når visse debattører* fremhæver hvor meget deres partner betyder for dem, hvordan de ikke kan forestille sig at leve uden partneren, hvordan de ikke har andre venner fordi den eneste de reelt ønsker at tilbringe tid sammen med er kæresten, ja så må jeg indrømme at jeg får ondt af dem (og kæresten!). Det lyder decideret usundt i mine ører og på ingen måde som noget der er værd at stræbe efter - selv om jeg ikke er i tvivl om at de involverede debattører betragter det som det ultimative bevis på deres kærlighed og perfekte forhold.

Jeg har et godt liv med arbejde, interesser og ikke mindst mennesker der er utrolig vigtige for mig og på ingen måde overflødiggøres fordi en evt partner træder ind på scenen - og det er sådan set uanset hvor fantastisk han er.

*Ikke her i tråden, men ser det nu og da i parforholdstråden. Hvor jeg selvfølgelig ikke kunne drømme om at kommentere på det, for det må de da virkelig selv om.

Jeg forstår så heller ikke den der mekanisme med at ikke ville have venner eller kunne foretage sig noget som helst uden sin partner. Det går over hovedet på mig.
2
I think I see your way
I’d really like to know
If only for a day, something so beautiful
I know now what it’s worth
I’ll go with you to the ends of the earth
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1588
Likede indlæg: 11852

Indlægaf Krølle » 1. nov 2018, 22:38

Jeg har trukket stikket. Det er en omvendt ting - “det er ikke mig, det er dig”, og jeg tror, det er helt rigtigt set, selvom jeg havde troet/illuderet/tænkt noget andet.

Velkommen tilbage til mig.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9020

Indlægaf Zombie » 1. nov 2018, 23:36

Krølle skrev:Jeg har trukket stikket. Det er en omvendt ting - “det er ikke mig, det er dig”, og jeg tror, det er helt rigtigt set, selvom jeg havde troet/illuderet/tænkt noget andet.

Hvad fik dig til at skifte mening? Hvis du ikke vil uddybe, lader du selvfølgelig være.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 729
Likede indlæg: 6980
Kontakt:

Indlægaf Annione » 2. nov 2018, 06:49

Krølle skrev:Jeg har trukket stikket. Det er en omvendt ting - “det er ikke mig, det er dig”, og jeg tror, det er helt rigtigt set, selvom jeg havde troet/illuderet/tænkt noget andet.

:kram: :kram: :kram:

We got you girl :kys:
2

Tilbage til "Forhold og sex"