Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
avdotja
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4727

Re: Singletråden

Indlægaf avdotja » 3. nov 2018, 20:17

Miss_no_More skrev:...
Men nu har jeg, via en veninde, gjort det ret klart for en fyr, at jeg er interesseret (og jeg kender ham ikke engang, har kysset ham en enkelt gang og så har jeg selv udfyldt alle de andre huller, så han nu er den perfekte kæreste i mit hovede :rulle: )Og så han skriver ikke. Men så tænker jeg, at han måske er usikker, måske han ikke tror jeg mener det, måske jeg BURDE lige skrive en SIDSTE besked for at lade ham vide, jeg gerne vil ham....
Årh, alle de freaking tanker. Jeg er allerede pisse-needy og jeg har ikke engang noget kørende med manden endnu.

Men jeg har også meget på spil - jeg kan nemlig slet ikke tåle katte :-D

Er det din eks, der ikke viser nok interesse?

Hvis du kun har luftet din interesse via din veninde, synes jeg klart du skal skrive en besked direkte til ham før du dropper det :). Jeg ville i hvert fald ikke selv betragte det som et tegn på reel interesse, hvis det udelukkende var blevet udtrykt via en mellemmand.
2
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1586
Likede indlæg: 11847

Indlægaf Krølle » 3. nov 2018, 21:23

Seriøst. Jeg mistænker, at mænd har sådan en indbygget sjette sans ift om man er available eller ej.

I dag har været freaking crazy. Godt for en dames selvtillid, I must say, men næsten lidt overvældende. Jeg er ikke just erfaren i det her singlesetup, but I like it! Det har været en yderst veltimet distraktion fra at have trukket stikket på noget, jeg egentlig kunne se potentiale i.
7
Smiling_Goat
Kort karma: 808
Likede indlæg: 13451

Indlægaf Smiling_Goat » 3. nov 2018, 22:46

Meget apropos den diskussion der kørte for nogle sider siden, har jeg haft en åbenbaring i dag.

Det der med traditionel familie, børn osv. Har altid gået mig lidt på, for det lyder virkelig ikke som noget for mig, men jeg har aldrig rigtig følt, der var et alternativ.

I dag har jeg så hygget mig gevaldigt med at indrette min nye lejlighed, og her til aften sad jeg og filosoferede over, hvor fedt jeg egentligt synes det er at bo alene. Mine tanker kom sådan lidt omkring, og på et tidspunkt blev jeg helt vemodig, fordi jeg kom til at overveje mit biologiske ur, og at jeg vel ikke rigtigt kunne tillade mig at "lalle rundt" på den her måde meget længere, hvis jeg skal have børn og leve kernefamiliedrømmen.

Og så var det, det gik op for mig, at det behøver jeg jo faktisk ikke. Jeg ved godt, det lyder åndssvagt, at jeg ikke har tænkt det seriøst før, men det har virkelig ikke virket som en reel mulighed at IKKE blive gift og få børn.

Igennem mit forhold med min eks var jeg plaget af tvivl over hvad jeg havde gang i. Jeg troede jo, han ville giftes og have børn, og jeg var simpelthen ikke sikker på, at jeg ville det samme. Jeg var dog sikker på, at jeg godt ville ham.

Åbenbaringen bestod i, at tvivlen er væk. Det gik op for mig, at det jeg har gang i lige nu føles helt rigtigt. Jeg skal totalt meget bo i min egen lejlighed, ikke have børn og bare se en kæreste el.lign. et par gange om ugen - hvis jeg har én. Det her føles bare så rigtigt lige nu, og hvis jeg aldrig får lyst til andet end det her, er det også helt okay

Tænker jeg videre over det, tror jeg, det hele bunder i, at der i min omgangskreds har været to kasser: "single" eller "par," og er man par bliver man gift, bor sammen og får børn. Det var aldrig faldet mig ind tidligere at blande de to kasser sammen, men det passer mig perfekt - par, der IKKE er gift, bor sammen og får børn. Hold op, hvor er det en lettelse at endelig have en idé om, hvad jeg vil.

Er der andre der kan genkende den kassetænkning? For når jeg har gjort mig lignende overvejelser tidligere, har jeg primært mødt undren ala "hvis man er seriøse kærester, bor man da sammen," og det er egentligt én af grundene til, at jeg har droppet overvejelserne ret hurtigt igen.
18
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 826
Likede indlæg: 4880

Indlægaf Planten » 3. nov 2018, 22:57

Smiling_Goat skrev:Er der andre der kan genkende den kassetænkning? For når jeg har gjort mig lignende overvejelser tidligere, har jeg primært mødt undren ala "hvis man er seriøse kærester, bor man da sammen," og det er egentligt én af grundene til, at jeg har droppet overvejelserne ret hurtigt igen.

Altså, jeg havde den for mange år siden - at det var jo målet med en kæreste. At man boede sammen og fik børn.

Den har jeg så arbejdet med for længe siden. Og jeg har ikke brug for en kasse. Det har jeg så lidt på fornemmelsen, at nogle i min omgangskreds har/har haft på mine vegne.
Jeg har en veninde, der stadig ikke helt kan forstå, at jeg er helt afklaret med, at børn nok ikke er i min fremtid. Og at jeg heller ikke pine død skal bo med en kæreste.
1
SurSødSovs
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1107

Indlægaf SurSødSovs » 3. nov 2018, 23:09

I dag har jeg vasket alt mit tøj efter ferie og flytning, købt ind, vasket op, været på loppemarked og lavet lektier med min datter.

Min kaffedate med ven/tidligere kollega blev rykket til middag i næste uge i stedet.

Mit nye mål er altid at have en dag om ugen, hvor jeg intet skal med andre. Det har godt nok været skønt :love:

I morgen skal jeg arbejde og ud at spise med en veninde og hendes børn.
1
MOGA
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2165

Indlægaf MOGA » 3. nov 2018, 23:42

Smiling_Goat skrev:Meget apropos den diskussion der kørte for nogle sider siden, har jeg haft en åbenbaring i dag.

Det der med traditionel familie, børn osv. Har altid gået mig lidt på, for det lyder virkelig ikke som noget for mig, men jeg har aldrig rigtig følt, der var et alternativ.

I dag har jeg så hygget mig gevaldigt med at indrette min nye lejlighed, og her til aften sad jeg og filosoferede over, hvor fedt jeg egentligt synes det er at bo alene. Mine tanker kom sådan lidt omkring, og på et tidspunkt blev jeg helt vemodig, fordi jeg kom til at overveje mit biologiske ur, og at jeg vel ikke rigtigt kunne tillade mig at "lalle rundt" på den her måde meget længere, hvis jeg skal have børn og leve kernefamiliedrømmen.

Og så var det, det gik op for mig, at det behøver jeg jo faktisk ikke. Jeg ved godt, det lyder åndssvagt, at jeg ikke har tænkt det seriøst før, men det har virkelig ikke virket som en reel mulighed at IKKE blive gift og få børn.

Igennem mit forhold med min eks var jeg plaget af tvivl over hvad jeg havde gang i. Jeg troede jo, han ville giftes og have børn, og jeg var simpelthen ikke sikker på, at jeg ville det samme. Jeg var dog sikker på, at jeg godt ville ham.

Åbenbaringen bestod i, at tvivlen er væk. Det gik op for mig, at det jeg har gang i lige nu føles helt rigtigt. Jeg skal totalt meget bo i min egen lejlighed, ikke have børn og bare se en kæreste el.lign. et par gange om ugen - hvis jeg har én. Det her føles bare så rigtigt lige nu, og hvis jeg aldrig får lyst til andet end det her, er det også helt okay

Tænker jeg videre over det, tror jeg, det hele bunder i, at der i min omgangskreds har været to kasser: "single" eller "par," og er man par bliver man gift, bor sammen og får børn. Det var aldrig faldet mig ind tidligere at blande de to kasser sammen, men det passer mig perfekt - par, der IKKE er gift, bor sammen og får børn. Hold op, hvor er det en lettelse at endelig have en idé om, hvad jeg vil.

Er der andre der kan genkende den kassetænkning? For når jeg har gjort mig lignende overvejelser tidligere, har jeg primært mødt undren ala "hvis man er seriøse kærester, bor man da sammen," og det er egentligt én af grundene til, at jeg har droppet overvejelserne ret hurtigt igen.

Jeg kan til dels se, hvad du mener, bortset fra, at jeg har børn. Det er snart 10 år siden jeg blev skilt. I de første par år havde jeg en kæreste, som også havde børn. Vi endte med at flytte sammen, men det gik ikke. Siden da har jeg været single i omkring syv år, og i mange år drømte jeg om at finde en kæreste, flytte sammen og måske få et barn sammen. Tanken om barnet er langsomt forsvundet det sidste år eller to, mine andre børn er for store, jeg nærmere mig at blive for gammel, jeg vil ikke være alene med et barn igen - jeg har kort sagt bare ikke lyst til at få flere børn. Derudover bliver jeg mere og mere sikker på, at jeg ikke drømmer om at bo sammen med en mand igen, men jeg vil gerne have en kæreste, og gerne en, der bor så tæt på, at vi kan ses ofte. Jeg vil egentlig også gerne giftes igen, tror jeg.
1
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 20
Likede indlæg: 550

Indlægaf Contrast » 4. nov 2018, 00:14

Smiling_Goat skrev:Meget apropos den diskussion der kørte for nogle sider siden, har jeg haft en åbenbaring i dag.

Jeg kan virkelig nikke genkendende til det du skriver, og det er en fantastisk følelse :) Jeg elsker også at bo selv, og har været plaget af hvad folks forventninger til forhold er. Det er blevet meget mere simpelt nu, og det er skønt.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 4. nov 2018, 07:43

Contrast skrev:

Jeg kan virkelig nikke genkendende til det du skriver, og det er en fantastisk følelse :) Jeg elsker også at bo selv, og har været plaget af hvad folks forventninger til forhold er. Det er blevet meget mere simpelt nu, og det er skønt.

Præcis, det er da meget nemmere nu..

Min eks var med mig ude at købe møbler, og han havde selvfølgelig sine egne meninger om æstetik, praktik osv. Og det var ret fedt at bare kunne sige: "mit hjem, mit valg" :D

Det er meget federe, synes jeg, at man prioriterer tiden sammen med en evt. Partner. Man er ikke bare sammen, fordi man bor sammen. Samtidig er det bare fedt at kunne lukke mig ind i min lejlighed, og så er der ingen, der forventer noget af mig. Jeg slapper bare bedre af, når jeg er helt alene, og at bo sammen med nogen har faktisk aldrig rigtig fungeret for mig.

Tænk, at det tog mig så lang tid at finde ud af, at man jo faktisk godt kan være sammen med nogen uden at bo med dem :stoned:
7
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 761
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 9145

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. nov 2018, 08:11

Freya skrev:
Madam Pomfrey skrev:

Har nordmanden givet lyd fra sig efter din sidste besked?

Nope, og beskeden står stadig ulæst... :wacko:
Fatter ingen ting, blevet grebet af virkelig at have lyst til at skrive en sur/vred besked til ham den anden dag, har stadig lyst, egentligt... .Men får jo næppe noget ud af det :træt3:
Han har været online massere af gange, og lagt et billede på fb, så jeg bliver helt klar ignoreret.

Men ud over at være sur over at blive behandlet sådan, så er jeg nok mest havnet i at det er ham der i den grad er en latterlig tumpe og vatpik.
Og jeg er egentligt også okay med at det er sluttet.
Men kommer nok aldrig til at forstå den form for ko vending eller at man ikke evner at melde ud at interessen ikke er der.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 212
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 4731

Indlægaf Miss_no_More » 4. nov 2018, 08:44

Madam Pomfrey skrev:
Freya skrev:
Madam Pomfrey skrev:

Fatter ingen ting, blevet grebet af virkelig at have lyst til at skrive en sur/vred besked til ham den anden dag, har stadig lyst, egentligt... .Men får jo næppe noget ud af det :træt3:
Han har været online massere af gange, og lagt et billede på fb, så jeg bliver helt klar ignoreret.

Men ud over at være sur over at blive behandlet sådan, så er jeg nok mest havnet i at det er ham der i den grad er en latterlig tumpe og vatpik.
Men kommer nok aldrig til at forstå den form for ko vending eller at man ikke evner at melde ud at interessen ikke er der.

Det er fandme også seriøs dårlig stil bare at ignorere :rulle: Det er sådan noget, jeg frygter ved at være single igen. At man møder en, føler en gensidig connection og så pludselig bare bliver 'ghostet'. Det fucker så meget med ens hjerne.

Nå, men det var ikke fordi, det skulle være så negativt :blush: Bliver bare så gal på dine vegne.

Til det med at bo sammen vs. ikke bo sammen, kunne jeg også sagtens forestille mig, at jeg ikke flytter sammen med en igen. Elsker alenetid og muligheden for selv at bestemme.
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 4. nov 2018, 08:56

Madam Pomfrey skrev:
Freya skrev:
Madam Pomfrey skrev:

Hvis du får det bedre af det, synes jeg godt, du kan skrive en sur besked til ham. Det har jo også værdi at sige fra, når nogen behandler én dårligt, og det synes jeg godt nok han har.

Sikke da en idiot.
8
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 374
Likede indlæg: 2349

Indlægaf Thestral » 4. nov 2018, 09:04

Nå men jeg meldte mig under fanerne på Tinder for et par dage siden og fik 4 matches ret hurtigt. En var ret interessant set fra min vinkel men han skrev ikke. Her til morgen tog jeg mod til mig og skrev på messenger da han have lagt sit messenger navn på sin tinder profil. Tænkte at det var en opfordring og har så også skrevet med ham, men den trækker sgu lidt tænder ud. Han spørger ikke rigtig om noget og samtalen dør lidt ofte hvor jeg så skal samle den op igen. Det opmuntrer ikke ligefrem til at blive ved selv om han lader til at være en der udad til matcher det jeg leder efter.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 374
Likede indlæg: 2349

Indlægaf Thestral » 4. nov 2018, 09:06

Pomfrey: Jeg forstår ikke at du magter at blive ved med at bruge tid på Nordmanden. Når han nu bliver ved med at ignorere dig, har han jo givet dig et svar. :genert:
5
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 400
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Mulan » 4. nov 2018, 09:37

Madam Pomfrey skrev:
Freya skrev:
Madam Pomfrey skrev:

HElt ærligt, så synes jeg at det er sådan en gemen opførsel, det der. Virkelig godt gammeldags gement. Jeg ville sende en besked om, hvad det gjorde ved mig og jeg ville fortæller ham i klare vendinger, hvad jeg tænkte om hans opførsel.. Og SÅ ville jge lukke den. Fordi det er sådan en skulkeragtig opførsel, man ghoster et andet menneske, som man ved har følelser investeret i en og så håber han sgu nok på, at du ikke tager kontakt igen, for det er aldrig rart at blive konfronteret med ens egen nedenhed. Men hey, jeg er også et vredt menneske og hvis jeg fik den afsluttet på den måde, så ville jeg have fået defineret mine grænser og fået sagt fra over for tølperopførsel. Ammen, hvad fuck ligner det. Kram
11
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 761
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 9145

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. nov 2018, 10:32

Mulan skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Freya skrev:
Madam Pomfrey skrev:

HElt ærligt, så synes jeg at det er sådan en gemen opførsel, det der. Virkelig godt gammeldags gement. Jeg ville sende en besked om, hvad det gjorde ved mig og jeg ville fortæller ham i klare vendinger, hvad jeg tænkte om hans opførsel.. Og SÅ ville jge lukke den. Fordi det er sådan en skulkeragtig opførsel, man ghoster et andet menneske, som man ved har følelser investeret i en og så håber han sgu nok på, at du ikke tager kontakt igen, for det er aldrig rart at blive konfronteret med ens egen nedenhed. Men hey, jeg er også et vredt menneske og hvis jeg fik den afsluttet på den måde, så ville jeg have fået defineret mine grænser og fået sagt fra over for tølperopførsel. Ammen, hvad fuck ligner det. Kram

Nu bliver det lige dit indlæg jeg citerer, men tak for respons og opbakning til alle!! :blomst: I er sgu søde.

Og ja, det er virkelig en totalt rådden opførsel, sindsygt umodent og meget nar-agtig.
Jeg kunne langt bedre ha det, hvis det ligesom havde ligget i luften at der ikke var den store kemi, og det hele havde været lidt anstrengt og akavaet - men det var det absolut ikke, hvorfor jeg har svært ved at forstå det.
Jeg hælder klart til at få skrevet en besked til ham, med netop det indhold, for netop på egne veje at sige fra, og skælde ud.
Men det har bare denne uge fyldt mindre ikke at gøre det, end det ville kræve at gøre det!

Men jeg er helt klart et sted ifht ham, hvor jeg ikke sådan tager det personligt, men 100% lægger det over på ham - at det er ham der er et røvhul, ham der har et problem, og det er faktisk vildt rart at kunne reagere sådan. Jeg står ikke og kigger undrende på mig selv og spørger om hvorfor jeg ikke var god nok - men tænker istedet at han i den grad ikke fortjener mig og min energi.
Og så er årsagen til hvorfor han trækker sig egentligt ligegyldig. Det er egentlig måden han gør det på der gør mig vred, ikke det at han så åbenbart tænker at han ikke vil mig.
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forhold og sex"