Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 398
Likede indlæg: 3543

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 12. nov 2018, 07:53

Smiling_Goat skrev:Er I begyndt at lægge planer for nytårsaften?

Jeg har mine piger i julen og de er hos deres far til nytår, så jeg har ingen planer, og jeg mener, at Sød-Mand-Der-Bor-Langt-Væk skal fejre nytåret med sine børn.
Jeg har egentlig aldrig været fan af nytåret, og jeg overvejer at fejre aftenen i mit eget selskab - sammen med masser af chick flicks, Pepsi Max, god mad, Asti, chips og dip samt kransekage. Naturligvis.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
LaScrooge
Kort karma: 876
Likede indlæg: 8884

Indlægaf LaScrooge » 12. nov 2018, 08:15

Madam Pomfrey skrev:Min "fuck dig nordmand" tur på tinder resulterede i et umiddelbart fint match....
En meget sød, rar, åben, sjov, følsom og hjertevarm mand, som jeg har nogle interesse fællesskaber med også, plus parallel-faglighed med stor forståelse for hinandens arbejdsområder og opgaver.
Vi har snakket i telefon i timevis, og det flyder bare.
jeg mødte ham i torsdags bare for nogle timer, og vi kunne godt ha blevet ved med at snakke, da vi først lige var kommet over genertheden ;)
Og vi har aftalt at mødes igen næste weekend, og vi har planlagt hvad vi skal lave, og jeg glæder mig også til at se ham igen.
Men det sagde måske ikke helt *bang* på den måde jeg har oplevet tidligere, selvom jeg finder ham interessant og attraktiv - men måske også synes han er lidt en "bonderøv" :genert: :lol:

Men jeg kan mærke at han også presser og stresser mig helt vildt, og det har jeg sagt flere gange.
Vi havde skrevet og snakket en lille uge inden vi mødtes, og da havde han allerede flere gange spurgt om ikke det kunne blive tidligere/hurtigere end aftalt, forslået at han bare kom forbi en times tid om aftenen, at vi mødtes til en kop et eller andet i nærmeste større by nær mig.
Og vi snakker altså en god times kørsel imellem vores respektive adresser.
Nu har vi så en ny aftale 1½ uge efter første møde, og han lægger ikke skjul på at det synes han er alt alt for længe.
Jeg har fået flere tilbud om at han kom forbi i weekenden, spurgt om den og den dag kunne være en mulighed.
Ditto skriver han ofte at jeg bare kan ringe, - hvor jeg også afviser.

Han ved, og siger at han forstår, at jeg har mine unger, og at jeg ikke ønsker de skal vide samt forholde sig til noget, førend jeg er sikker i min sag, at jeg ved, føler og mærker at det er det jeg skal. Men alligevel spørger han, igen og igen - og det føles bare pisse røvet, og er en belastning, hele tiden at sige "nej det passer ikke så godt" - at skulle afvise, igen og igen og igen.
Han har allerede gjort sig mange tanker om det evt. at skulle være en del af en familie - og det er da rart og trygt at han forholder sig til det, men også overvældende at det er på sådan et niveau som det er.
Han har også spurgt om vi ikke kunne have lyst til at holde nytårsaften hjemme ved ham.

Et eller andet sted er det eks-kæresten om igen.
At han siger at han forstår, ved, respekterer at jeg er bundet af mit, men samtidig har nogle ønsker og forventninger der kommer til udtryk, som jeg IKKE kan leve op til, og det er sgu noget skidt kan jeg mærke.

beslutningen p.t. er at få understreget overfor ham, igen, at det altså er et pres, at det er stressende.
Og at se hvordan 2. date går - og vurdere ud fra det. Men umiddelbart er hans forventninger og behov nok alt for stort ifht hvad jeg kan give igen her og nu.

Pæn-pige-handskerne skal af og du skal konfrontere hans adfærd. Han plager, som et barn og du accepterer det, som om det er helt almindeligt, at man ikke respekterer en klar udmelding.

Det er noget med at sige: Hvorfor bliver du ved? Jeg har sagt, mange gange nu, og alligevel fortsætter du? Det dur ikke for mig.
16
SurSødSovs
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1099

Indlægaf SurSødSovs » 12. nov 2018, 10:04

Ikke-eks sov her igen i nat. Det var såååå hyggeligt. Jeg havde en af de nætter, hvor jeg vågner alt for ofte pga smerter. Og hver gang holdt han om mig og nussede mig i søvne. Drejede jeg mig for at se om det gjorde det bedre fulgte han med.

Sovebamse :love:
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 758
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 9127

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. nov 2018, 15:41

Precaseptica skrev:
Madam Pomfrey skrev:Han ved, og siger at han forstår, at jeg har mine unger, og at jeg ikke ønsker de skal vide samt forholde sig til noget, førend jeg er sikker i min sag, at jeg ved, føler og mærker at det er det jeg skal. Men alligevel spørger han, igen og igen - og det føles bare pisse røvet, og er en belastning, hele tiden at sige "nej det passer ikke så godt" - at skulle afvise, igen og igen og igen.
Han har allerede gjort sig mange tanker om det evt. at skulle være en del af en familie - og det er da rart og trygt at han forholder sig til det, men også overvældende at det er på sådan et niveau som det er.
Han har også spurgt om vi ikke kunne have lyst til at holde nytårsaften hjemme ved ham.

Holy moly! Er det efter én date?? Han lyder vildt desperat, og den slags signalerer bare ofte, at han ville tage hvadsomhelst. Der ville jeg nok styre en stor bue udenom.

Ja en enkelt kort date, og dog mange timers snak i telefonen.
Og ja jeg har netop været bekymret for at han bare tager det første og bedste - det har han sådan set også konkluderet ifht hans tidligere forhold, hvorfor jeg også har været/er forbeholden.

LaScrooge skrev:
Pæn-pige-handskerne skal af og du skal konfrontere hans adfærd. Han plager, som et barn og du accepterer det, som om det er helt almindeligt, at man ikke respekterer en klar udmelding.

Det er noget med at sige: Hvorfor bliver du ved? Jeg har sagt, mange gange nu, og alligevel fortsætter du? Det dur ikke for mig.

Jeg har sagt fra, men måske for pænt... :mellow:
Jeg har direkte sagt at det ikke dur for mig, at det presser og stresser, at jeg gerne vil lære ham at kende først, og hvis der er grundlag for et forhold - at det så er mig/børn der sætter ramme og tempo, og at det er han nødt til at forstå og respekter. Når jeg siger fra, siger han at det skal jeg ikke tage mig af, det er bare fordi han er glad for mig og gerne vil mig - og at han har det okay med at blive afvist, da han godt forstår årsagen for mine afvisninger hvorefter jeg understregede at der der var positiv opmærksomhed fra hans synsvinkel, blev til negativ fra min.

Men det er dog en super god indgangs svinkel at spørge hvorfor han ikke respekterer, når jeg siger fra, men jeg har fået samme forklaring hver gang.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 25928

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2018, 15:47

Pomfrey, jeg har ingen børn og i det hele taget meget få forpligtelser, og jeg ville også få nervøse trækninger ud over det hele af sådan en opførsel.
Jeg tror slet ikke, det handler om, hvad du kan give eller ej, men om hans egne halv- eller helforskruede behov. Jeg ved ikke, om nogen med et selvstændigt liv nogensinde vil kunne være nok for en som ham.
8
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1581
Likede indlæg: 11779

Indlægaf Krølle » 12. nov 2018, 15:52

Jeg trækker alle uudtalte men i meget høj grad tænkte tanker om Tinder i mig igen. Eller i hvert fald en del af dem. Jeg havde troet, jeg ville hade det, men jeg glæder mig rent faktisk virkelig meget til lørdag.

Det kan selvfølgelig nå at ændre sig, hvis jeg mår at blive udsat for “fra 100-0 ghosting”, som tilsyneladende også kan være en del af gamet, men det kan jeg nu ikke lige se for mig. I hvert fald ikke i denne omgang.

Hvad gør I Tinder-hajer ift matches og kommunikation, hvis I har en date? Jeg er i syv sind, eftersom jeg ved, jeg ikke egner mig til at date flere på en gang - jeg kan knap nok svinge mig op til at skrive nogenlunde engageret og høfligt med andre, hvis jeg har fokus på en.

Det er såmænd ikke fordi indbakken vælter sig i interessant kommunikation, men der er en enkelt, der måske kunne være interessant - er det normalt at melde ud og sætte på “pause” eller må man bare forsøge at mingelere flere samtaler? Det virker ret off på mig at skrive bare for at holde en gryde i kog.
1
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 12. nov 2018, 15:54

I forlængelse af “magter ikke flere på en gang” tror jeg for øvrigt, jeg ernødt til at tage e snak med cute guy fa foråret. Der begynder at være en ret udtalt interesse, som jeg ikke rigtig kan forholde mig til - jeg tiltrækker åbenbart bare vendekåber, der vil, ikke vil og så vil igen *suk*
1
FletpArkett
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Indlægaf FletpArkett » 12. nov 2018, 16:00

Krølle skrev:Jeg trækker alle uudtalte men i meget høj grad tænkte tanker om Tinder i mig igen. Eller i hvert fald en del af dem. Jeg havde troet, jeg ville hade det, men jeg glæder mig rent faktisk virkelig meget til lørdag.

Det kan selvfølgelig nå at ændre sig, hvis jeg mår at blive udsat for “fra 100-0 ghosting”, som tilsyneladende også kan være en del af gamet, men det kan jeg nu ikke lige se for mig. I hvert fald ikke i denne omgang.

Hvad gør I Tinder-hajer ift matches og kommunikation, hvis I har en date? Jeg er i syv sind, eftersom jeg ved, jeg ikke egner mig til at date flere på en gang - jeg kan knap nok svinge mig op til at skrive nogenlunde engageret og høfligt med andre, hvis jeg har fokus på en.

Det er såmænd ikke fordi indbakken vælter sig i interessant kommunikation, men der er en enkelt, der måske kunne være interessant - er det normalt at melde ud og sætte på “pause” eller må man bare forsøge at mingelere flere samtaler? Det virker ret off på mig at skrive bare for at holde en gryde i kog.

Jeg tror man gør fuldstændig det der føles rigtigt for én. Heldigvis er der ikke regler for opførsel på Tinder. Jeg havde det som dig da jeg var single og på TInder. Jeg meldte klart ud til andre matches der skrev, at jeg lige var midt i en kontakt og at jeg ikke "ønskede at spille på flere heste" samtidig. Jeg oplevede kun respekt for mit valg og tilbuddet om at vende tilbage, hvis det ikke gik fra, de "afviste" mænd. :)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 758
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 9127

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. nov 2018, 17:54

DetSorteCirkus skrev:Pomfrey, jeg har ingen børn og i det hele taget meget få forpligtelser, og jeg ville også få nervøse trækninger ud over det hele af sådan en opførsel.
Jeg tror slet ikke, det handler om, hvad du kan give eller ej, men om hans egne halv- eller helforskruede behov. Jeg ved ikke, om nogen med et selvstændigt liv nogensinde vil kunne være nok for en som ham.

Du har sikkert helt ret...
Jeg har sat en meget tydelig ramme i dag, da han skrev noget der gav anledning til det - og så har han denne chanse for at respektere det, ellers bliver det et absolut nej tak.
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Lys
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3676

Indlægaf Lys » 12. nov 2018, 18:28

FletpArkett skrev:
Krølle skrev:Jeg trækker alle uudtalte men i meget høj grad tænkte tanker om Tinder i mig igen. Eller i hvert fald en del af dem. Jeg havde troet, jeg ville hade det, men jeg glæder mig rent faktisk virkelig meget til lørdag.

Jeg tror man gør fuldstændig det der føles rigtigt for én. Heldigvis er der ikke regler for opførsel på Tinder. Jeg havde det som dig da jeg var single og på TInder. Jeg meldte klart ud til andre matches der skrev, at jeg lige var midt i en kontakt og at jeg ikke "ønskede at spille på flere heste" samtidig. Jeg oplevede kun respekt for mit valg og tilbuddet om at vende tilbage, hvis det ikke gik fra, de "afviste" mænd. :)

Helt enig. Jeg kan godt finde på, at skrive med flere ad gangen, men det løser normalt sig selv at jeg stopper nogle samtaler, hvis en anden viser sig at være særligt spændende.

Ellers er min bedste anbefaling til dating apps at skrue alle forventninger helt ned. Men jeg hører muligvis også til blandt de mindre succesfulde på den slags medier ;)
2
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1189
Likede indlæg: 9101

Indlægaf Viskelæder » 12. nov 2018, 18:56

Ork, jeg er altså lidt en Tinder-røv.

Jeg synes, det er så hyggeligt at hente appen engang i mellem og sidde og kigge, men så går der ikke ret mange dage, så begynder de jo at skrive til mig, og jeg gider ikke rigtigt snakke med nogen. Det er lidt som om, jeg går til Tinder på samme måde, som jeg går til Asos. Der kan jeg også bruge nogle timer på at sidde og lægge ting i min indkøbskurv for så at lukke siden ned uden at købe noget.

Jeg har jo ikke noget behov for eller stor lyst til en kæreste (og jeg er på ingen måde til casual sex mv.). Så hvad laver jeg egentligt?
Jeg er egentligt nok bare nysgerrig og ret interesseret i mennesket og at lære nogle at kende, og så se hvad der sker. Men tit orker jeg ikke engang at se, hvad der sker. Så sletter jeg bare appen igen :lol2:

Jeg ender næsten altid med efter nogle dage at synes, at alle dem, der skriver, er mega kedelige, men jeg giver dem jo ikke en chance :lol:

Jeg er sgu lidt en narrefisse.
7
Lys
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3676

Indlægaf Lys » 12. nov 2018, 19:27

Viskelæder skrev:Ork, jeg er altså lidt en Tinder-røv.

Jeg synes, det er så hyggeligt at hente appen engang i mellem og sidde og kigge, men så går der ikke ret mange dage, så begynder de jo at skrive til mig, og jeg gider ikke rigtigt snakke med nogen. Det er lidt som om, jeg går til Tinder på samme måde, som jeg går til Asos. Der kan jeg også bruge nogle timer på at sidde og lægge ting i min indkøbskurv for så at lukke siden ned uden at købe noget.

Jeg har jo ikke noget behov for eller stor lyst til en kæreste (og jeg er på ingen måde til casual sex mv.). Så hvad laver jeg egentligt?
Jeg er egentligt nok bare nysgerrig og ret interesseret i mennesket og at lære nogle at kende, og så se hvad der sker. Men tit orker jeg ikke engang at se, hvad der sker. Så sletter jeg bare appen igen :lol2:

Jeg ender næsten altid med efter nogle dage at synes, at alle dem, der skriver, er mega kedelige, men jeg giver dem jo ikke en chance :lol:

Men de der mænd er sgu da dødkedelige med alle deres “og hvad laver du så i din fritid”-spørgsmål... :lol:
1
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 12. nov 2018, 19:55

Lys skrev:

Men de der mænd er sgu da dødkedelige med alle deres “og hvad laver du så i din fritid”-spørgsmål... :lol:

Jeg var ved at dø og slette appen over sådan en type. Seriøst? Har du ikke noget bedre at byde ind med? Jeg prøvede ellers virkelig at servere nemme bolde, der kunne blive til homeruns med minimal indsats - men nej. Ak.

Jeg tror bare, man skal erkende, at der er langt mellem snapsene, hvis man ikke gider diskutere mulighederne i FOFs efterårskursuskatalog. Selvom det med den rette nok kunne være ganske underholdende.

Jeg var slet og ret opgivende og ved at slette, da kommende date meldte sig på banen. Kapow! Ikke så meget pis, bare good clean familyentertainment i den lidt kuk version fra første øjeblik. Jeg dør lidt, hvis han er en enlig svale (og ikke bliver til noget, selvsagt).
3
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 820
Likede indlæg: 4855

Indlægaf Planten » 12. nov 2018, 19:59

Jeg har virkelig ikke noget imod, hvis de spørger om min fritid - hvis de vel at mærke forstår at tage tråden op der og snakke videre om alt muligt.
0
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 12. nov 2018, 20:01

Ha! Det er præcis mig og onlineshopping. Og Tinder. Jeg er seriøst den mest kræsne kælling, fordi jeg ikke på et splitsekund kan the stilling og derfor altid ender med “nej”, for tænk hvis de skrev? Argh!

Det er for en som mig verdensklasse at kunne se profilerne på den, der har liket mig og så bare shoppe rundt i ro og mag. Det siger så lidt jeg ud af ca 1.100 kun udvalgte kommende date som interessant - indeed one of a thousand. Han bør næsten føle sig smigret :-D
0

Tilbage til "Forhold og sex"