Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 783
Likede indlæg: 11079

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 7. jun 2019, 22:25

LaScrooge skrev:Det er sjovt, som så markante forskelle kan opstå. En fyr, der havde den holdning til rusmidler, hvad enten det var alkohol, pot eller psykedeliske stoffer, ville jeg ikke røre med en ildtang. Først og fremmest fordi det afslører et fordomsfuldt sind, næst efter fordi det afslører mangel på nysgerrighed. Ikke nødvendigvis efter at prøve det selv, det har jeg fuld respekt for at man ikke har lyst til, men efter hvad det er, hvad det gør og hvorfor andre bruger dem.

Jeg forstår det bare slet ikke, det her. Hvordan kan du konkludere, at folk har fordomme og ikke er nysgerrige, bare fordi de har en anden holdning end dig? Hvem siger, de ikke har mødt lige så mange rygende mennesker som du har? Eller måske selv har røget? Hvornår har man nok erfaring, til at man må tage afstand til en handling, uden at man i din optik manglet nysgerrighed og er fordomsfuld? Jeg mener, samme argument kan siges om stort set alle dealbreakers, også de helt åbenlyse. Så hvornår er det legitimt i din bog?
24
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 11889

Indlægaf LaScrooge » 8. jun 2019, 05:06

malou_43 skrev:
LaScrooge skrev:
malou_43 skrev:
LaScrooge skrev:
malou_43 skrev:Hvordan har I det med at date en, der ryger hash?
Jeg har i længere tid snakket med en, hvor jeg tænkte, at det her kunne passe ret godt sammen på mange punkter.
Men så fortæller han, at han ryger hash. Højst en gang om måneden. Og da jeg spørger ind til, når der kommer børn, så siger han “jeg kunne aldrig ryge foran børn”
Jeg har stoppet kontakten, da stoffer er en deal breaker, misbrug eller ej, især når der kommer børn ind i billedet.

Han forstod mig udemærket og ville ikke gå på kompromis med sin hashrygning. Og han er ret fortrøstningsfuld i st finde en, der sagtens kan tolerere det.
Hvilket leder mig til mit undrende spørgsmål - ville I kunne leve med det?

En joint engang imellem er virkelig ikke noget, jeg hidser mig op over, og jeg ville aldrig - som i aldrig - blankoafvise et menneske, jeg så en masse gode, stærke ting i, fordi de røg en sjælden gang imellem. Hvorfor er det så meget slemmere, end at drikke sig snaldret? Man bliver ikke aggressiv af pot/hash, det slider ikke på kroppen på samme måde, det er en mild rus (selvfølgelig afhængigt af hvor meget man ryger) og tænker man i kriminalitetsbaner, så kan man faktisk gro det i sin vindueskarm og gøre mindre skade, end man gør, når man køber vin.

Det er heller ikke nødvendigvis et gateway drug, selvom det var dét, man fik at vide i folkeskolen - først hash, så skyder du dig i øjnene med heroin. Er der sociale eller personlige problemer koblet til brugen - som er dét, der almindeligvis leder til misbrug - ville han allerede have dem; men han får dem ikke, fordi han ryger en gang om måneden.

Jeg forstår slet, slet ikke frygten eller at man kan have et så.... sjældent forbrug som dealbreaker. Jeg synes du smider noget potentielt godt væk helt uden anden grund, end dine egne fordomme :)

Det var egentlig ikke en "hvad er din holdning til mit valg", blot en forhistorie til mit spørgsmål.

Jeg tænker egentlig mest det var hans "det står jeg fast på, intet kan ændre det"-attitude, jeg hookede mest af på. Jeg går selv ofte på kompromis, hvilket jeg har det fint med, hvis det kan give mere harmonie, så vil slet ikke kunne leve med en, der stod så meget fast på eget behov, hvis det skadede den anden (på den ene eller anden måde eller det ene eller andet niveau) Han ville ikke engang debattere, hvorledes man kunne indgå en form for aftale, så begge parter kunne være i det. Så er hash i mine øjne alt for vigtigt for gutten.

Både min søster og min fætter var i massive misbrug, hvor det statede med hash, så jeg har personligt et utrolig dårligt forhold til både hårde stoffer og hash. En gang om måneden er meget at skulle tænde af på sin kæreste (altså modsat at tænde på) - jeg synes personligt det er herre ucharmerende at ryge hash. Og jeg synes desuden heller ikke at en gang om måned er sjældent.
Var det herreklubben der mødtes 2-3 gange om året og fyrede op for en enkelt fed - herre gud, så fred være med det, bare han blev langt væk fra min og eventuelle børn så længe. Men at sidde og spille en helt aften med hash er bare - for mig vildt ucharmerende. Det samme ville det være, hvis han drak sig sanseløst stiv. Jeg tænder ganske enkelt bare af på det, og det matcher ganske enkelt ikke med mine værdier og mit syn på hvad intelligens er (Igen påpeger jeg dette er min holdning)

Alkohol bliver i kroppen i kortere tid - hash bliver i kroppen langt længere. For mig er hash i katagori med stoffer - det er et rusmiddel, som er i kroppen i længere tid end alkohol.

På den anden side er det vel også dumt af ham at smide noget potentielt godt væk for en bunke fede engang om måneden :D :fløjt:

I holder jo begge stædigt på jeres; på dén måde er han jo ikke anderledes end dig med din deal-breaker :-)

Jeg har også haft en kæreste, der røg for meget og blev lalleglad af det; det tændte jeg mega meget af på og det var også et problem for mig at han lod det styre sit liv, så dén del af det kan jeg sagtens forholde mig til. Men resten kan jeg ikke. Ikke til, at dét i sig selv, bare fordi og uanset hvad er forkert og betyder enden på det hele. Det er for unuanceret for mig og det ville jeg tænde af på.

Alkohol er også et rusmiddel. Men hvad er der galt med rusmidler? De er overalt og i alt hvad vi gør. Hedonisme, beruselse, fortabelse, fordybelse, nydelse, afslapning. Forestillingen om hvad hash og pot gør af farlige ting, er vildt overdrevet, og sammenlignet med så mange andre ting, man som menneske distraherer, bedøver eller beruser sig med, træder det ikke frem som nogen gigantisk synder. Det altafgørende i mine øjne er, hvordan man forholder sig til sit liv og tingene i det, og om man formår at afbalancere det man forbruger, med de andre ting, som er vigtige for én, uanset om det er tv-serie-kigning, bekymring over ens vægt, fokus på udseende, karriere, hobbies, fuldeaftener, computerspil eller what not.
.

Nope, som jeg skrev i forrige indlæg forsøgte jeg at sætte i tale, hvordan man kunne få det til at køre, så begge parter blev glade. Det var vist ikke rigtig til at diskutere, derved må jeg konstatere, at hash er ret vigtig for ham.
Bonuinfo - så brugte han det meget i forbindelse med sin mors død og sin stress på job. Dette fortæller mig, at det ikke kun bruges som nydelse, men bestemt som et decideret rusmiddel.

Desuden er der en grund til at lande verden over kategoriserer de rusmidler du nævner (måske lidt søgte og for bredt defineret) som harmløse, farlige og dødelige. Altså den kategorisering kommer jo ikke ud af det blå. Jeg har arbejdet med unge mennesker og tænk hvis de kunne købe hash som de kunne købe sodavand med procenter. Jeg kan slet ikke forudse konsekvenserne for mange af dem.
Så fortrækker jeg en øl, slik, yoga osv. frem for hash :tie:

Det er jo også aldeles glimrende til at dæmpe angst, så det giver god mening, at han har brugt det til at cope i en svær periode. Da jeg gik fra min kæreste, havde jeg nogle måneder, hvor jeg mine dage typisk bestod af at jeg arbejdede, kom hjem, lavede mad og bingede jeg tv-serier til jeg faldt i søvn. Det gav mig muligheden for at glemme lidt, det gav mig pauser fra smerten, det tillod mig at tage det i mindre bidder, hvilket gjorde mit liv lettere at leve i en meget hård periode. Det gjorde ikke, at jeg ikke forholdt mig til det, det gjorde det nemmere at forholde mig til det, fordi det ikke nødvendigvis var fuldt frontalt angreb alle vågne timer. Hvad er forskellen fra dén strategi og så én, hvor man ryger en joint én gang om måneden, for at tage en pause fra de hårde realiteter? Man bliver jo ikke ligefrem et klogere menneske af at sætte hjernen på pause mens man ser fjernsyn, ligesom det er usundt for kroppen at være inaktiv på dén måde så ofte og så længe. Men jeg går ikke ud fra, at særlig mange ville møde dét med den samme hårdhed, som hashrygning mødes med, selvom det er med det samme formål? Og selvom et formentlig højere antal mennesker gør skade på sig selv med fysisk inaktivitet end der er folk, der gør skade på sig selv ved at ryge pot?
0
just like a secret we will be found
Brugeravatar
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 8. jun 2019, 05:45

Zombie skrev:
LaScrooge skrev:Det er sjovt, som så markante forskelle kan opstå. En fyr, der havde den holdning til rusmidler, hvad enten det var alkohol, pot eller psykedeliske stoffer, ville jeg ikke røre med en ildtang. Først og fremmest fordi det afslører et fordomsfuldt sind, næst efter fordi det afslører mangel på nysgerrighed. Ikke nødvendigvis efter at prøve det selv, det har jeg fuld respekt for at man ikke har lyst til, men efter hvad det er, hvad det gør og hvorfor andre bruger dem.

Jeg forstår det bare slet ikke, det her. Hvordan kan du konkludere, at folk har fordomme og ikke er nysgerrige, bare fordi de har en anden holdning end dig? Hvem siger, de ikke har mødt lige så mange rygende mennesker som du har? Eller måske selv har røget? Hvornår har man nok erfaring, til at man må tage afstand til en handling, uden at man i din optik manglet nysgerrighed og er fordomsfuld? Jeg mener, samme argument kan siges om stort set alle dealbreakers, også de helt åbenlyse. Så hvornår er det legitimt i din bog?

Du må have alle de deal-breakers du vil og af de grunde du vil; den eneste, det har betydning for er dig selv :) Det ville være ganske umuligt at have et katalog af universelt vedtagne deal-breakers, fordi vi alle sammen er forskellige. Hvis ikke verden udenfor havde lært mig det, så havde debatten i hvert fald.

Jeg kan konstatere, at mine erfaringer har skubbet mig i den modsatte retning end dine har med dig: jeg har mødt så tilstrækkeligt mange mennesker, at jeg ved, at det er meget svært og - i mine øjne - yderst fejlcastet at definere andres hele person ud fra én ting ved dem. Det er de færreste for hvem det gælder, at der med A følger X-Y-Z og at jeg derfor kan konkludere Æ på forhånd. Jeg kan sagtens have den antagelse - fordom - men jeg tager sandsynligvis fejl i noget af det. Det har min nysgerrighed efter at udforske mine egne antagelser lært mig. Det er ikke det samme som, at der ikke er mennesker, jeg går en stor bue udenom på baggrund af et sæt umiddelbart tilgængelige ydre karakteristika, men min grænse for hvornår jeg blankt afviser et andet menneske, ligger et andet sted og i forhold til andre ting, og jeg er også meget bevidst om, at det er MIN fordom og jeg muligvis gør den anden en forfærdelig uret ved at antage som jeg gør. De mennesker, jeg har lyst til at have tæt på mig, skal være indrettet på samme måde, i hvert fald til en vis grad, ellers får vi for svært ved at mødes i vores tilgang til tilværelsen, vores sparring bliver for fattig. Derfor er måden, man er fordomsfuld på, en form for deal-breaker for mig.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1550
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 14208

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jun 2019, 05:48

Jeg har afprøvet min del af stoffer. Hash er en dealbreaker for mig.
Det er overforbrug af alkohol også.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 8. jun 2019, 06:00

MOGA skrev:

Jeg betragter nu ikke mig selv som fordomsfuld, og hvis folk vil ryge hash, så er de velkomne til det.

Men i det værdigrundlag jeg forsøger at videregive til mine børn ligger blandt andet, at man overholder loven. Man kan måske synes det er en petitesse, men vi går altså heller ikke over for rødt. En anden væsentlig ting vi vægter højt er, at man skal mærke godt efter indeni om noget givet er det, man har lyst til, og hvis ikke, skal man sige fra. Ergo håber jeg, at mine børn ville kunne mærke efter og beslutte, at en person med et kontinuerligt forbrug af hash eller andre stoffer, ikke var en de skulle have en tættere relation til.

Men du har jo besluttet for dine børn, hvad det er de skal mærke inde i sig selv, konfronteret med et menneske, med et "kontinuerligt" forbrug, hvad det så end dækker over? Der er da lidt af et fængsel. Plus det at mærke noget, i mine øjne, ikke i sig selv er et tilstrækkeligt grundlag at træffe en beslutning ud fra - det man mærker skal følges af refleksioner som begrunder det standpunkt man tager, ikke blot i en følelse, men i overvejelser der rækker ud over én selv. Racister mærker, at folk fra andre lande er et eller andet de ikke kan holde ud, men adspurgt er det meget svært for dem at begrunde og dernæst at forsvare at folk fra andre lande er forfærdelige. Det er et meget godt eksempel på hvorfor en følelse ikke altid bør danne det fulde vejledningsgrundlag til evig tid, men helst på et tidspunkt skal suppleres med rationelle refleksioner.
Da børn er sårbare, skal de helst have nogle redskaber til at sige fra uden at skulle begrunde, og derfor er det naturligvis fint at følelsen er kriteriet til at begynde med og især i forhold til nogle ting; det skal helst bare udvikle sig og blive mere avanceret i takt med, at de kognitivt udvikler sig. Ellers kan de få det svært.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 783
Likede indlæg: 11079

Indlægaf Zombie » 8. jun 2019, 11:40

LaScrooge skrev:
Zombie skrev:

Du må have alle de deal-breakers du vil og af de grunde du vil; den eneste, det har betydning for er dig selv :) Det ville være ganske umuligt at have et katalog af universelt vedtagne deal-breakers, fordi vi alle sammen er forskellige. Hvis ikke verden udenfor havde lært mig det, så havde debatten i hvert fald.

Jeg kan konstatere, at mine erfaringer har skubbet mig i den modsatte retning end dine har med dig: jeg har mødt så tilstrækkeligt mange mennesker, at jeg ved, at det er meget svært og - i mine øjne - yderst fejlcastet at definere andres hele person ud fra én ting ved dem. Det er de færreste for hvem det gælder, at der med A følger X-Y-Z og at jeg derfor kan konkludere Æ på forhånd. Jeg kan sagtens have den antagelse - fordom - men jeg tager sandsynligvis fejl i noget af det. Det har min nysgerrighed efter at udforske mine egne antagelser lært mig. Det er ikke det samme som, at der ikke er mennesker, jeg går en stor bue udenom på baggrund af et sæt umiddelbart tilgængelige ydre karakteristika, men min grænse for hvornår jeg blankt afviser et andet menneske, ligger et andet sted og i forhold til andre ting, og jeg er også meget bevidst om, at det er MIN fordom og jeg muligvis gør den anden en forfærdelig uret ved at antage som jeg gør. De mennesker, jeg har lyst til at have tæt på mig, skal være indrettet på samme måde, i hvert fald til en vis grad, ellers får vi for svært ved at mødes i vores tilgang til tilværelsen, vores sparring bliver for fattig. Derfor er måden, man er fordomsfuld på, en form for deal-breaker for mig.

Nåååh. Jamen, det giver jo mening. :)

Jeg synes måske bare ikke, det er det, jeg gør. Jeg definerer ikke et helt menneske ud fra én ting ved vedkommende. Men mit liv har lært mig, at gode mennesker kan gøre dårlige ting, der er sårende og skadelige. Endda kontinuerligt og uden fortrydelse.
I de tilfælde kan jeg ikke nøjes med deres gode hjerte. For at de helt grundlæggende er gode og dejlige mennesker, fjerner ikke den ting, der sårer eller skader. Og der kommer et tidspunkt hvor jeg må trække en streg i sandet. En udiskriminerende grænse, hvor visse ting bare ikke er velkomne i mit liv, uanset om folk er søde eller dumme.

Det er således ikke en definering af dem som mennesker, men snarere en definering af *mig*. Jeg har jo hverken lyst til at lave dem om eller undlade at se og anerkende deres positive sider. Jeg holder bare fast i, hvad der er rigtigt for mig i mit liv, uden at pege fingre af andre.

Håber det giver mening, jeg skriver det her i en frygtelig Joe and the Juice. :stoned:
3
aka Forbies

:gammel:
MOGA
Kort karma: 268
Likede indlæg: 2722

Indlægaf MOGA » 8. jun 2019, 15:11

LaScrooge skrev:
MOGA skrev:

Jeg betragter nu ikke mig selv som fordomsfuld, og hvis folk vil ryge hash, så er de velkomne til det.

Men i det værdigrundlag jeg forsøger at videregive til mine børn ligger blandt andet, at man overholder loven. Man kan måske synes det er en petitesse, men vi går altså heller ikke over for rødt. En anden væsentlig ting vi vægter højt er, at man skal mærke godt efter indeni om noget givet er det, man har lyst til, og hvis ikke, skal man sige fra. Ergo håber jeg, at mine børn ville kunne mærke efter og beslutte, at en person med et kontinuerligt forbrug af hash eller andre stoffer, ikke var en de skulle have en tættere relation til.

Men du har jo besluttet for dine børn, hvad det er de skal mærke inde i sig selv, konfronteret med et menneske, med et "kontinuerligt" forbrug, hvad det så end dækker over? Der er da lidt af et fængsel. Plus det at mærke noget, i mine øjne, ikke i sig selv er et tilstrækkeligt grundlag at træffe en beslutning ud fra - det man mærker skal følges af refleksioner som begrunder det standpunkt man tager, ikke blot i en følelse, men i overvejelser der rækker ud over én selv. Racister mærker, at folk fra andre lande er et eller andet de ikke kan holde ud, men adspurgt er det meget svært for dem at begrunde og dernæst at forsvare at folk fra andre lande er forfærdelige. Det er et meget godt eksempel på hvorfor en følelse ikke altid bør danne det fulde vejledningsgrundlag til evig tid, men helst på et tidspunkt skal suppleres med rationelle refleksioner.
Da børn er sårbare, skal de helst have nogle redskaber til at sige fra uden at skulle begrunde, og derfor er det naturligvis fint at følelsen er kriteriet til at begynde med og især i forhold til nogle ting; det skal helst bare udvikle sig og blive mere avanceret i takt med, at de kognitivt udvikler sig. Ellers kan de få det svært.

Det har jeg ikke skrevet, og det ved du godt.
Jeg håber, at jeg har klædt mine børn godt nok på til at mærke efter, og jeg håber, at de værdier og den opdragelse jeg har givet dem, ville få dem til at sige fra.
4
MOGA
Kort karma: 268
Likede indlæg: 2722

Indlægaf MOGA » 8. jun 2019, 15:12

Aragorn skrev:
MOGA skrev:

Du læser sikkert også terms and conditions på din software, så, inden du klikker OK?

Hvad er det du gerne vil sige?
4
LadyFox
Kort karma: 1487
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 25345

Indlægaf LadyFox » 8. jun 2019, 15:31

Mig og ham jeg lige har været lidt sammen med's relation er vokset til at vi nu kan sidde et par meter overfor hinanden og kun skule ondt på hinanden en gang i mellem. :rulle:

Det skal nok blive en rigtig hyggelig sommer, i samme venskabskreds - med shitty rygter der ikke er sket.

Måske jeg bare skulle finde mig nogle andre venner.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
LanaDelRey
Kort karma: 7
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 132

Indlægaf LanaDelRey » 8. jun 2019, 17:11

LadyFox skrev:Mig og ham jeg lige har været lidt sammen med's relation er vokset til at vi nu kan sidde et par meter overfor hinanden og kun skule ondt på hinanden en gang i mellem. :rulle:

Det skal nok blive en rigtig hyggelig sommer, i samme venskabskreds - med shitty rygter der ikke er sket.

Hvad skete der lige præcis?
0
I was born to be the other woman. I belonged to no one, who belonged to everyone, who had nothing, who wanted everything.
Kaffe
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1740

Indlægaf Kaffe » 8. jun 2019, 17:30

Kan man i det mindste - objektivt set - blive enige om, at det ikke giver mening, at hash er værre end alkohol?

P.S: Jeg har aldrig selv prøvet hash eller andre stoffer. Jeg har en følelse af, at hasn er værre end alkohol, men jeg ved godt rationelt, at det ikke er tilfældet. Det er fordom og kultur.
2
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 127
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 1364

Indlægaf malou_43 » 8. jun 2019, 17:37

Kaffe skrev:Kan man i det mindste - objektivt set - blive enige om, at det ikke giver mening, at hash er værre end alkohol?

P.S: Jeg har aldrig selv prøvet hash eller andre stoffer. Jeg har en følelse af, at hasn er værre end alkohol, men jeg ved godt rationelt, at det ikke er tilfældet. Det er fordom og kultur.

I noget så komplekst som relationer kan jeg ikke objektivt se på dette emne. Det giver ikke rigtig mening for mig at diskutere hvad der er værst, hvis der ingen kontekst er :) I min verden er hash værre - jeg kan ikke se bort fra min viden om hash eller mine erfaringer.
Jeg sætter egentlig ikke et hashmisbrug over et alkoholmisbrug men jeg vil hellere have min kæreste drikker end ryger hash en gang om måneden. Af både subjektive og objektive grunde :)
3
LadyFox
Kort karma: 1487
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 25345

Indlægaf LadyFox » 8. jun 2019, 17:46

LanaDelRey skrev:
LadyFox skrev:Mig og ham jeg lige har været lidt sammen med's relation er vokset til at vi nu kan sidde et par meter overfor hinanden og kun skule ondt på hinanden en gang i mellem. :rulle:

Hvad skete der lige præcis?

Det gik ikke af forskellige grunde, det var hans beslutning, og jeg var bitter men jeg var/er egentlig enig i beslutningen.
Dog har jeg været ærlig om min bitterhed overfor nogle mennesker, hvor den ene har sagt hvad jeg har sagt videre hvilket jeg godt kan stå inde for, han har så lige smidt noget mere oven i som jeg ikke har sagt og som direkte for mig til at fremstå forsmået og hævngerrig. Og det er han sur over. Derudover har jeg rendt rundt med et blåt øje, og rygtet går så på at han har givet mig det, det har han ikke. Ingen vil selvfølgelig ud med hvor det kommer fra hverken overfor mig eller ham. Så han tror at det kommer fra mig i kraft af han jo tror jeg er forsmået.
Jeg er så sur over han tror på at jeg er forsmået og hævngerrig fremfor at ville finde en vej hvor vi kan komme tilbage til at kunne have det rart i hinandens selskab, fordi vi ikke kan undgå hinanden, især fordi vi indtil nu har været venner, og på trods af den rodede historie hele tiden har været på hinandens hold - Jeg synes at han burde kende mig og mine værdier bedre og vide at sådan er jeg ikke. At jeg ALDRIG ville lyve om sådan noget, og af alle allermindst om ham.
2
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Freya
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1482

Indlægaf Freya » 8. jun 2019, 17:47

malou_43 skrev:
Kaffe skrev:Kan man i det mindste - objektivt set - blive enige om, at det ikke giver mening, at hash er værre end alkohol?

I noget så komplekst som relationer kan jeg ikke objektivt se på dette emne. Det giver ikke rigtig mening for mig at diskutere hvad der er værst, hvis der ingen kontekst er :) I min verden er hash værre - jeg kan ikke se bort fra min viden om hash eller mine erfaringer.
Jeg sætter egentlig ikke et hashmisbrug over et alkoholmisbrug men jeg vil hellere have min kæreste drikker end ryger hash en gang om måneden. Af både subjektive og objektive grunde :)

Jeg er enig med ovenstående. Min viden og erfaringer er fra mit arbejde i psykiatrien. Og jeg vil også hellere have, at kæresten drikker til festlige lejligheder end ryger hash. Men når det kommer til et misbrug, ser jeg begge som værende lige skadelige.
Senest rettet af Freya 8. jun 2019, 20:02, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1550
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 14208

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jun 2019, 17:50

Nej. For hash er værre end alkohol. Der er en grund til, at det er ulovligt.

En pibe hash er meget længere om at forlade systemet, end et glas rødvin.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"