Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 15. jun 2019, 16:25

Ghattner skrev:Jeg stoppede i sidste uge med en kvinde jeg havde datet ca. 1 måned. Det er vist det 4. dateforhold inden for et år jeg har stoppet. Selvom det er mig der har stoppet det er jeg alligevel begyndt at blive frustreret. For det siger efterhånden noget om min kræsenhed og manglende evne til at blive forelsket. Jeg kan ikke altid vurdere hvad der går galt, for det er ofte kvinder der "gode på papiret", men hvor mavefornemmelsen mangler. Og det er frustrerende når de vil mig, og jeg egentlig også vil tosomheden, men når jeg fx mangler grundlæggende følelser som en reel interesse og nysgerrighed på personen og savn når vi ikke er sammen, holder det jo ikke længden.

Mine venner og familie er sarkastisk begyndt at sige "Nåh, hvad var der så galt med hende?" hver gang jeg fortæller jeg har stoppet noget. Og ofte handler det om at jeg bare manglede mavefornemmelsen, for der var bestemt masser af gode ting ved hende. Noget en som min 70-årige mor fx ikke forstår for "Hun lød da så sød!"

Kender I det? Og hvordan kan man vurdere om noget er kræsenhed eller den bare ikke er der? For jeg synes bestemt jeg strækker langt når jeg endelig dater en. Omvendt er jeg depressiv af natur og kan være svær at imponere, så det hænger måske også sammen.


Jeg kender det. Jeg kan slet ikke formå at forelske mig efter en måned! Jeg bliver meget skræmt af, hvis en mand overhælder mig med ord og følelser. Jeg kan synes, at en person er spændende, og jeg nyder at være sammen med personen. Jeg er lynhurtig til at blive forelsket i illusionen om forelskelse, og derfor er jeg meget påpasselig med at melde noget ud, før der er gået mere end en måned.
Jeg kan blive helt paf, når jeg har set en mand 5-6 gange og han siger han ikke kan mærke kriller i maven. For det har jeg squ heller ikke endnu!
Min største kærlighed begyndte jeg at få de der følelser, hvor man smiler ved tanken om ham og mærker en smule halløj i hjerte og mave - efter 2-3 måneder. Og så ramte det.

Jeg tror personligt det handler om at jeg meget sjældent lukker nogen ind der, hvor man giver sig lov til at føle. Måske af angst for at blive såret eller forladt?
4
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 16. jun 2019, 05:18

Ghattner skrev:Jeg stoppede i sidste uge med en kvinde jeg havde datet ca. 1 måned. Det er vist det 4. dateforhold inden for et år jeg har stoppet. Selvom det er mig der har stoppet det er jeg alligevel begyndt at blive frustreret. For det siger efterhånden noget om min kræsenhed og manglende evne til at blive forelsket. Jeg kan ikke altid vurdere hvad der går galt, for det er ofte kvinder der "gode på papiret", men hvor mavefornemmelsen mangler. Og det er frustrerende når de vil mig, og jeg egentlig også vil tosomheden, men når jeg fx mangler grundlæggende følelser som en reel interesse og nysgerrighed på personen og savn når vi ikke er sammen, holder det jo ikke længden.

Mine venner og familie er sarkastisk begyndt at sige "Nåh, hvad var der så galt med hende?" hver gang jeg fortæller jeg har stoppet noget. Og ofte handler det om at jeg bare manglede mavefornemmelsen, for der var bestemt masser af gode ting ved hende. Noget en som min 70-årige mor fx ikke forstår for "Hun lød da så sød!"

Kender I det? Og hvordan kan man vurdere om noget er kræsenhed eller den bare ikke er der? For jeg synes bestemt jeg strækker langt når jeg endelig dater en. Omvendt er jeg depressiv af natur og kan være svær at imponere, så det hænger måske også sammen.


Det er egentlig interessant nok. Jeg har oplevet tre gange i løbet af det sidste års tid, at de der kvinder, hvor jeg var vild med dem lige fra start og var super meget på slet ikke duede til noget i længden. De var simpelthen sjovere i fantasien. Og al min tid gik med om det mon skulle være dem.

Så jeg prøver lige en anden approach fra nu af. Nu gælder det om at være mere afvejet, hvile i mig selv og generelt være åben overfor, at det måske går og måske gør det ikke. Så længe det er sjovt får det en chance.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Singletråden

Indlægaf Artem » 16. jun 2019, 17:20

En lille opdatering. Var jo på tur med instruktøren i dag, og der bliver jo talt om mange ting når man sådan er sammen en hel dag. Hun ser åbenbart en der oprindelig er her fra byen men bor langt væk her fra i dag. Dog er de ikke kærester endnu... Ja hvis de da nogensinde bliver det med den afstand...
Så der er ikke lige nogen grund til at tænke mere på det, men bare forsætte venskabet.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 17. jun 2019, 05:26

Puha, jeg har tømmermænd, jeg tror aldrig jeg er nået at blive ædru i weekenden. Det bliver en lang dag.

Men, weekenden har været helt fantastisk, så det går nok. Lørdag var jeg med til noget stor fest med min mor og hendes venner da de havde en billet i overskud. Søndag var jeg sammen med de samme mennesker som i fredags, til to arrangementer - og det var sindssygt sjovt.
Det er særligt en god gammel ven der har taget mig lidt under sine vinger, passet på mig og set at jeg har det svært og har brug for at folk er der. Det sætter jeg virkelig stor pris på. Især fordi jeg ikke har behøvet at bede om det.

Ham fra i fredags var der også, og vi har aftalt at hvad der er sket bliver mellem os. Men han havde også haft en rigtig hyggelig fredag. Og vi fik da sent nogle blikke og joker lidt med det mellem linjerne. Da de andre gik drak vi en øl selv og jeg fik da også et farvelkys eller tre.

Mit liv har været så fuld af drama, konflikter og bekymringer på det sidste, så det har bare været så rart med nogle dage helt uden den slags.
6
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 17. jun 2019, 07:12

Artem skrev:En lille opdatering. Var jo på tur med instruktøren i dag, og der bliver jo talt om mange ting når man sådan er sammen en hel dag. Hun ser åbenbart en der oprindelig er her fra byen men bor langt væk her fra i dag. Dog er de ikke kærester endnu... Ja hvis de da nogensinde bliver det med den afstand...
Så der er ikke lige nogen grund til at tænke mere på det, men bare forsætte venskabet.

Er det hendes egne ord at det måske ikke bliver til mere?

Hvis det er lyder det ikke til at hun er helt afvisende overfor en anden mand..

Snakkede I om dit like på Tinder?
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 17. jun 2019, 07:26

Misantropen skrev:
Artem skrev:En lille opdatering. Var jo på tur med instruktøren i dag, og der bliver jo talt om mange ting når man sådan er sammen en hel dag. Hun ser åbenbart en der oprindelig er her fra byen men bor langt væk her fra i dag. Dog er de ikke kærester endnu... Ja hvis de da nogensinde bliver det med den afstand...
Så der er ikke lige nogen grund til at tænke mere på det, men bare forsætte venskabet.

Er det hendes egne ord at det måske ikke bliver til mere?

Hvis det er lyder det ikke til at hun er helt afvisende overfor en anden mand..

Snakkede I om dit like på Tinder?


Man er vel heller ikke på Tinder, hvis man har gang i noget, man kan se fremtidsperspektiver i.
6
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 17. jun 2019, 07:27

IrmaPigen skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:En lille opdatering. Var jo på tur med instruktøren i dag, og der bliver jo talt om mange ting når man sådan er sammen en hel dag. Hun ser åbenbart en der oprindelig er her fra byen men bor langt væk her fra i dag. Dog er de ikke kærester endnu... Ja hvis de da nogensinde bliver det med den afstand...
Så der er ikke lige nogen grund til at tænke mere på det, men bare forsætte venskabet.

Er det hendes egne ord at det måske ikke bliver til mere?

Hvis det er lyder det ikke til at hun er helt afvisende overfor en anden mand..

Snakkede I om dit like på Tinder?


Man er vel heller ikke på Tinder, hvis man har gang i noget, man kan se fremtidsperspektiver i.

Nej, heller ikke det.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Singletråden

Indlægaf Artem » 17. jun 2019, 08:04

IrmaPigen skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:En lille opdatering. Var jo på tur med instruktøren i dag, og der bliver jo talt om mange ting når man sådan er sammen en hel dag. Hun ser åbenbart en der oprindelig er her fra byen men bor langt væk her fra i dag. Dog er de ikke kærester endnu... Ja hvis de da nogensinde bliver det med den afstand...
Så der er ikke lige nogen grund til at tænke mere på det, men bare forsætte venskabet.

Er det hendes egne ord at det måske ikke bliver til mere?

Hvis det er lyder det ikke til at hun er helt afvisende overfor en anden mand..

Snakkede I om dit like på Tinder?


Man er vel heller ikke på Tinder, hvis man har gang i noget, man kan se fremtidsperspektiver i.

Det var under en samtale med os alle fire, hvor der blev talt om forskellige folk, og så udbryder hun pludselig at hun har lidt gang i broeren til kvinden vi taler om. (jeg kender ikke nogle af dem, men det gjorde de andre) Hvor en af de andre så siger at det er en god mand hun har fundet der. Hvor hun så kraftigt pointere at de altså ikke er kærester.
Så jeg vælger at tolke det som at de er noget i retning af b-venner også fordi hun har oprettet sig på Tinder.
Dog tror jeg mest oprettelsen på Tinder skyldes nogle timer hun skulle fordrive på et hospital i sidste uge. Og ikke at hun som sådan er aktivt søgende der.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 17. jun 2019, 08:15

Artem skrev:
IrmaPigen skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:En lille opdatering. Var jo på tur med instruktøren i dag, og der bliver jo talt om mange ting når man sådan er sammen en hel dag. Hun ser åbenbart en der oprindelig er her fra byen men bor langt væk her fra i dag. Dog er de ikke kærester endnu... Ja hvis de da nogensinde bliver det med den afstand...
Så der er ikke lige nogen grund til at tænke mere på det, men bare forsætte venskabet.

Er det hendes egne ord at det måske ikke bliver til mere?

Hvis det er lyder det ikke til at hun er helt afvisende overfor en anden mand..

Snakkede I om dit like på Tinder?


Man er vel heller ikke på Tinder, hvis man har gang i noget, man kan se fremtidsperspektiver i.

Det var under en samtale med os alle fire, hvor der blev talt om forskellige folk, og så udbryder hun pludselig at hun har lidt gang i broeren til kvinden vi taler om. (jeg kender ikke nogle af dem, men det gjorde de andre) Hvor en af de andre så siger at det er en god mand hun har fundet der. Hvor hun så kraftigt pointere at de altså ikke er kærester.
Så jeg vælger at tolke det som at de er noget i retning af b-venner også fordi hun har oprettet sig på Tinder.
Dog tror jeg mest oprettelsen på Tinder skyldes nogle timer hun skulle fordrive på et hospital i sidste uge. Og ikke at hun som sådan er aktivt søgende der.

Man behøver altså ikke være bollevenner, fordi man er på tinder men endnu ikke er kærester :)
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Singletråden

Indlægaf Artem » 17. jun 2019, 08:37

Planten skrev:
Artem skrev:
IrmaPigen skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:En lille opdatering. Var jo på tur med instruktøren i dag, og der bliver jo talt om mange ting når man sådan er sammen en hel dag. Hun ser åbenbart en der oprindelig er her fra byen men bor langt væk her fra i dag. Dog er de ikke kærester endnu... Ja hvis de da nogensinde bliver det med den afstand...
Så der er ikke lige nogen grund til at tænke mere på det, men bare forsætte venskabet.

Er det hendes egne ord at det måske ikke bliver til mere?

Hvis det er lyder det ikke til at hun er helt afvisende overfor en anden mand..

Snakkede I om dit like på Tinder?


Man er vel heller ikke på Tinder, hvis man har gang i noget, man kan se fremtidsperspektiver i.

Det var under en samtale med os alle fire, hvor der blev talt om forskellige folk, og så udbryder hun pludselig at hun har lidt gang i broeren til kvinden vi taler om. (jeg kender ikke nogle af dem, men det gjorde de andre) Hvor en af de andre så siger at det er en god mand hun har fundet der. Hvor hun så kraftigt pointere at de altså ikke er kærester.
Så jeg vælger at tolke det som at de er noget i retning af b-venner også fordi hun har oprettet sig på Tinder.
Dog tror jeg mest oprettelsen på Tinder skyldes nogle timer hun skulle fordrive på et hospital i sidste uge. Og ikke at hun som sådan er aktivt søgende der.

Man behøver altså ikke være bollevenner, fordi man er på tinder men endnu ikke er kærester :)

Det er som sådan også ligegyldig hvordan deres forhold er. Hun har gang i en anden, og det vælger jeg at respektere.
6
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 17. jun 2019, 08:45

Artem skrev:Det var under en samtale med os alle fire, hvor der blev talt om forskellige folk, og så udbryder hun pludselig at hun har lidt gang i broeren til kvinden vi taler om. (jeg kender ikke nogle af dem, men det gjorde de andre) Hvor en af de andre så siger at det er en god mand hun har fundet der. Hvor hun så kraftigt pointere at de altså ikke er kærester.
Så jeg vælger at tolke det som at de er noget i retning af b-venner også fordi hun har oprettet sig på Tinder.
Dog tror jeg mest oprettelsen på Tinder skyldes nogle timer hun skulle fordrive på et hospital i sidste uge. Og ikke at hun som sådan er aktivt søgende der.

Det er nu du skal komme på banen og gøre hende opmærksom på at det hun søger kunne være dig :D

Måske oprettede hun sig på Tinder fordi hun var på hospitalet. Og hvad så? Hun oprettede sig stadig på Tinder. Det gør man næppe hvis man ikke er nysgerrig efter potentielt nye bekendtskaber..

Jeg forstår godt hvis du tøver med at tage chancen pga. usikkerhed over hvad det kan betyde for jeres venskab, men med det du fortæller om dig, jer, hende og hendes handlinger synes jeg ikke det lyder til at der ikke kunne være en chance der er værd at satse på.
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 17. jun 2019, 08:57

Artem skrev:Det er som sådan også ligegyldig hvordan deres forhold er. Hun har gang i en anden, og det vælger jeg at respektere.

Og det forstår jeg godt. Det er den (for mig) mest rigtige måde at reagere på i sådan en situation. Og jeg kan godt forstå, at du er skuffet.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 18. jun 2019, 05:42

Dr.dk har et lllle tema om at skabe sig en omgangskreds som single. Jeg kan kende så meget fra debgang jeg mødte den gruppe, der blev min redningsvest socialt, efter alle, jeg kendte, vendte sig mod familielivet. Måske vil andre også finde glæde i artiklerne:

https://www.dr.dk/mitliv/carina-har-ven ... me-liv-som

https://www.dr.dk/mitliv/savner-du-sing ... d-fremmede
11
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6140

Re: Singletråden

Indlægaf Contrast » 19. jun 2019, 14:21

Rapfisk skrev:Dr.dk har et lllle tema om at skabe sig en omgangskreds som single. Jeg kan kende så meget fra debgang jeg mødte den gruppe, der blev min redningsvest socialt, efter alle, jeg kendte, vendte sig mod familielivet. Måske vil andre også finde glæde i artiklerne:

https://www.dr.dk/mitliv/carina-har-ven ... me-liv-som

https://www.dr.dk/mitliv/savner-du-sing ... d-fremmede


Idéen er rigtig god, synes jeg, og det er fedt, at det kommer mere frem.

Men hvor skriger det bare "selvoptaget millenial", når hende Carina skriver i sit opslag at hun søger "et supplement", for hun "har i forvejen viiirkelig mange veninder". Hendes behov er helt menneskeligt og forståeligt, men at se en potentiel relation som "et supplement" synes jeg lyder ret selvoptaget og overfladisk. Ting er supplementer, ikke mennesker. Man siger jo ikke til sin ven "du er et virkelig godt supplement til mit sociale liv" :lol2: :tie:
5
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 19. jun 2019, 14:43

Contrast skrev:Idéen er rigtig god, synes jeg, og det er fedt, at det kommer mere frem.

Men hvor skriger det bare "selvoptaget millenial", når hende Carina skriver i sit opslag at hun søger "et supplement", for hun "har i forvejen viiirkelig mange veninder". Hendes behov er helt menneskeligt og forståeligt, men at se en potentiel relation som "et supplement" synes jeg lyder ret selvoptaget og overfladisk. Ting er supplementer, ikke mennesker. Man siger jo ikke til sin ven "du er et virkelig godt supplement til mit sociale liv" :lol2: :tie:

Tak for grinet :lol:
1

Tilbage til "Forhold og sex"