Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Singletråden

Indlægaf Contrast » 4. dec 2018, 19:37

Anilara skrev:Det er virkelig en øjenåbner og lærerigt at læse med i tråden. Her tænker jeg på hvor forskellig man er. At se, at flere kan blive fascineret og nærmest "småforelskede" i flere personer på nogle måneder, og have en del forhåbninger tidligt i datingperioden, havde jeg nok ikke forestillet mig. Det har jeg svært ved at sætte mig ind i indrømmer jeg gerne. Jeg kan mærke, at det er når jeg læser om nye "flings" som kommer forholdsvis hurtigt efter hinanden, at jeg får den fornemmelse af, at jagten på et parforhold er ret afgørende for flere. Det er interessant at læse om hvad andre kvinder vægter højt.

Og jeg ved godt at denne tråd viser én side af folk, og at de er meget mere. Men det er uundgåeligt for mig ikke at danne mig et indtryk af, at flere først føler sig "hel" når de er med en partner - for nogle sider tilbage var der en debat i tråden, hvor en beskrev at det gjorde hende lidt trist, og den følelse får jeg også.
På samme tid er jeg klar over jeg ikke skal have ondt af folk, bare fordi de trives i noget andet end jeg selv.

Men interessant er det anyways.


Jeg har lidt de samme tanker når jeg kigger med herinde. Jeg er selv single, btw.

Altså, jeg kan godt sætte mig ind i det, en partner kan give en, så jeg kan sagtens sætte mig ind i folks glæde og fascination når de snakker med en interessant person. Jeg kan sagtens længes efter det.
Men den fascination af et andet menneske som en mulig livspartner får jeg ret sjældent. Nu er jeg heller ikke en der dater, det kan godt have noget at sige, men jeg søger aktivt at lære folk at kende på mit nye arbejde og i min fritid, så det er ikke fordi jeg ikke møder mennesker, og det er bare sjældent at jeg er helt oppe i den lyserøde sky. Jeg var det mere, da jeg var teenager, hvor jeg fandt 3-4 personer interessante på samme tid og sådan... det er slet ikke sket siden.

På den ene side må det være en vildt fed følelse at kunne fascineres ofte på den måde så tidligt. Og det lyder til at folk herinde rummer det fint, men for mig tror jeg bare det ville være meget udmattende at være så følelsesmæssigt involveret i den ene og så den anden efter få måneder. Efter jeg var i et 3 år langt forhold, hvor vi boede sammen, var ca. 9 måneder meget passende for mig til kun at fokusere på mig selv, slet ikke date eller flirte med nogen som helst, men udelukkende fokusere på familie, venner, arbejde og interesser.

Synes det er interessant og fedt, at vi alle er så forskellige :) Derfor Debatten er herlig.
3
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Singletråden

Indlægaf Contrast » 4. dec 2018, 19:38

(fejl)
Senest rettet af Contrast 4. dec 2018, 21:40, rettet i alt 1 gang.
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Singletråden

Indlægaf Contrast » 4. dec 2018, 19:38

(fejl)
Senest rettet af Contrast 4. dec 2018, 21:39, rettet i alt 3 gange.
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Singletråden

Indlægaf Contrast » 4. dec 2018, 19:39

(fejl)
Senest rettet af Contrast 4. dec 2018, 21:40, rettet i alt 1 gang.
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 4. dec 2018, 19:54

Jeg er på en og samme tid ret kræsen og - hvis jeg fatter interesse - nem at begejstre. Grundlæggende kan jeg bare godt lide (i min optik) cool mennesker, og indtil de beviser det modsatte, er jeg entusiastisk og villig til at udforske potentialet med lige stort engagement hver gang.

Jeg savner ikke EN kæreste, når jeg tænker over mine fremtidsønsker, men jeg ville omvendt se det som et kæmpe aktiv i mit liv at møde en, der kunne blive kæresten (bestemt ental vel at mærke). Indtil det sker, holder jeg fast i at lade mig både begejstre og skuffe af de mennesker, jeg møder i mit liv; ganske som jeg gær med vennner og bekendte. Jeg har i mange år kørt en meget forbeholden og påpasselig stil, og det her er langt federe. Tillid til verden og alt det der hippiehalløj. I like it!
11
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 4. dec 2018, 20:07

Anilara skrev:Det er ikke fordi jeg opfatter nogle som ukritiske i deres valg. Sådan skulle det ikke læses :)



Det tror jeg egentligt lidt, at jeg gør. Hvis man måned efter måned "forelsker sig" i en ny, når man har mødt hinanden 0-2 gange, så får jeg indtryk af, at det ikke handler om, at det er den specifikke person, men mere idéen om kærlighed, det handler om. At man så gerne vil den, at man er ukritisk.

Jeg ville stå fuldstændig af, hvis en fyr, før han havde mødt mig eller kun havde mødt mig få gange, skrev eller udtalte sig på den flødede måde, der skrives på her i tråden. Hvordan kan man have det sådan, når man ikke kender hinanden endnu? Så ville det jo ikke handle om mig, men om idéen, drømmen, behovet.
12
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 4. dec 2018, 20:29

Jeg har for øvrigt genoptaget poker som interesse/fritidsbeskæftigelse/hjernegymnastik. Det er hamrende sjovt, selvom jeg altid bliver røvbitter, når det ender med lige-ved-og-næsten.

Eks var på besøg her til aften og døde af grin, da jeg røg ud som nummer fem. I stedet for at glædes over $350 i overskud, var jeg megaindebrlndt over, at nr 1 ville rende med $1.650 i fortjeneste :lol:
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 4. dec 2018, 21:04

Krølle skrev:Jeg har for øvrigt genoptaget poker som interesse/fritidsbeskæftigelse/hjernegymnastik. Det er hamrende sjovt, selvom jeg altid bliver røvbitter, når det ender med lige-ved-og-næsten.

Eks var på besøg her til aften og døde af grin, da jeg røg ud som nummer fem. I stedet for at glædes over $350 i overskud, var jeg megaindebrlndt over, at nr 1 ville rende med $1.650 i fortjeneste :lol:

Hvor spiller du henne? Jeg har brugt Danske Spil de sidste par år, og overvejer efterhånden at skifte platform.
0
...
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 4. dec 2018, 21:05

SurSødSovs skrev:Øhhh altså. For god ordens skyld. Min eksmand har altid fejret min fødselsdag. Men rigtigt meget for min skyld. Ikke bare med umiddelbar glæde over fødselsdagen. Det kan man jo ikke fremtvinge :lol: Det har mere været en gennemført fødselsdag for at vise, jeg var vigtig og han forstod, det betød noget for mig. Hvilket jo ER virkelig sødt.

Men tanken om en, der tænker iiiiiiiihhhh du har fødselsdag om min fødselsdag :genert: Det får mig til at blive helt trist over, jeg aldrig har oplevet det


Men i modsætning til den anden mand, så har din eksmand rent faktisk fejret din fødselsdag. Og dét mere end én gang. Hvilket er fandens meget bedre end en (perfekt) fantasi-fødselsdag.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Singletråden

Indlægaf Spjaerten » 4. dec 2018, 21:20

Har fået en øjenåbner idag, af en kær veninde. Måske jeg kager rundt i det her, fordi jeg ikke har fået fortalt mig selv, at jeg gjorde det rigtige og det ikke er min skyld eller mig! Altså jeg gjorde alt jeg kunne for at være støttende!

Den sover jeg lige på!
6
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 4. dec 2018, 21:29

Jeg har mødt en mand. Og når jeg skriver mødt, mener jeg ikke, at jeg dater ham, men at jeg vitterligt bare har mødt ham. Og kun et par gang. Men kender I det der med, at man nogle gange bare møder en person og så det med det samme tænker "Fuck, hvor er h*n bare nice!" Det var sådan jeg havde det med ham. Hans personlighed og ikke mindst humor falder bare fuldkommen i min smag. Og så er han så nem at snakke med. Og lige fra starten af, havde vi bare sådan en ping-pong med hinanden, hvor vi kunne drille og tage lidt pis på hinanden. Jeg elsker, når den slags sker.
I weekenden var jeg så til julefrokost, hvor han også var med. Og jeg fik strategisk nok liiige sat mig ved siden af ham, så vi kunne snakke samme. Og det gjorde vi i flere timer. Og kemien mellem os var ret nice. Der var også andre, der i løbet af aftenen sagde til mig, at de godt kunne se os sammen.

Sidst jeg havde det sådan her var med min første kæreste. Som jeg blev ret forelsket i. Og selvom det er alt for tidligt at tænke på den slags og selvom der selvfølgelig er en chance for, at han bare ser det som venskabeligt, ér det nu ret dejligt med lidt sommerfugle i maven
16
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 4. dec 2018, 22:34

LadyFox skrev:
Krølle skrev:Jeg har for øvrigt genoptaget poker som interesse/fritidsbeskæftigelse/hjernegymnastik. Det er hamrende sjovt, selvom jeg altid bliver røvbitter, når det ender med lige-ved-og-næsten.

Eks var på besøg her til aften og døde af grin, da jeg røg ud som nummer fem. I stedet for at glædes over $350 i overskud, var jeg megaindebrlndt over, at nr 1 ville rende med $1.650 i fortjeneste :lol:

Hvor spiller du henne? Jeg har brugt Danske Spil de sidste par år, og overvejer efterhånden at skifte platform.


Pokerstars. Jeg er vanemenneske, og de har ikke for alvor ændret deres interface i de 15 år, jeg har spillet der - det er simpelt, uden pis og trygt og godt for en som mig; vender jeg tilbage efter et par år, har intet ændret sig, og jeg føler mig ikke en dag ældre, end da jeg sad i min studiehybel på Nørrebro i 2003 og supplerede SU'en :lol: :-D
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 5. dec 2018, 15:54

Jeg er i gang med at prøve at få styr på det sidste flytterod OG male lidt hist og her inden besøg i morgen.

Det er lidt sært. Normalt er jeg superprivat tenderende til hys omkring mænd i mit hjem i date/romantisk sammenhæng. Det her er jeg helt afslappet omkring, og jeg glæder mig faktisk bare - mine veninder er selvsagt i chok, når de sammenligner med, hvordan jeg havde det med besøg af eks-whatever-he-was :-D

Til gengæld hænger jeg lidt fast i en “mon han overhovedet dukker op”-tankegang; ikke fordi der som sådan er nogen grund til det, men vi har kun kommunikeret ret sporadisk, siden vi sås for halvanden uge siden. Det passer mig egentlig fint ikke at hænge i telefonen hele tiden, og det ville ærligt også have været en lidt flad form for kontakt efter at have haft en virkelig god og sjov aften.

Med andre ord er det ikke den begrænsede kontakt i sig selv, der gør mig lidt usikker men nok snarere at jeg har været vant til en ekstremt kommunikerende eks-whatever-he-was og derfor nok overfører det mønster til “normalt”.

Nu var det jo ikke fordi, det gik skidegodt, så jeg har besluttet bare at se, hvad der sker og ikke tænke videre over det. I morgen vil jo alligevel vise, om første date var et one hit wonder, og egentlig ville det være lærerigt for mig, hvis det viser sig, at interessen er intakt på trods af, at man ikke nærmest er belejret kommunikationsmæssigt på en måde, der nemt fylder (for) meget.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 5. dec 2018, 16:53

Jeg har igen-igen skiftet mobil-abonnent fordi at sælgeren lød lækker! :stoned:
Nu har jeg ellers været standhaftig omkring ikke at lade mig lokke i 4 år. Og altså, det er jo ikke engang sikkert at han var lækker, og det er jo også fuldstændig lige gyldigt om han var.

Jeg burde have en værge.
22
...
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Singletråden

Indlægaf Miss_no_More » 5. dec 2018, 17:11

LadyFox skrev:Jeg har igen-igen skiftet mobil-abonnent fordi at sælgeren lød lækker! :stoned:
Nu har jeg ellers været standhaftig omkring ikke at lade mig lokke i 4 år. Og altså, det er jo ikke engang sikkert at han var lækker, og det er jo også fuldstændig lige gyldigt om han var.

Jeg burde have en værge.


Kæft, det er åndssvagt :-D Jeg elsker det :lol:
5

Tilbage til "Forhold og sex"