Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7393
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 23329

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 22. okt 2017, 14:58

Marioneta skrev:
Wunder8 skrev:Marioneta, med fare for at fornærme din dømmekraft, så synes jeg altså, han virker til at mangle nogle sociale kompetencer, når jeg læser hans svar til dig. Udover, at hans opførsel igår var enormt underlig og upassende, så kommunikerer han også rigtigt dårligt. Altså, det normale svar i den her situation ville sgu da være at sige undskyld, og så undskyld én gang til. At han ikke kan se, han har såret dig med sin kommentar, finder jeg virkeligt underligt. Og hans besked er jo sort snak. Når du så også siger, at han ikke har haft en dame i flere år, så synes jeg desværre bare, at den teori bliver bekræftet. Jeg ved godt, det ikke er så sort/hvidt, og dette er skrevet i en god mening, men altså... pas nu på dig selv, du fortjener bedre.


Jeg er efterhånden blevet klogere på ham. Han svarer mere sammenhængende nu og han har fattet at det var helt galt, hvad han gjorde i går.

Sagen er dog, at han ikke har lyst til sex med med lige nu men det kan godt ændre sig. Han begyndte igen om kys af kærlighed og så skrev jeg at kærlighed er ikke med forbehold og at det ikke er kærlighed, han snakker om. Jeg fortalte også, at jeg stolede på ham og at jeg blev virkelig såret af hvad der skete. Her er hans sidste besked:

"Jeg er oprigtigt ked af at have gjort det ved dig. Det var ikke i orden og det kom slet ikke ud rigtigt det jeg sagde.
jeg har nok ikke været direkte nok med det men det var forkert af mig at sige og som sagt undskylder jeg. For det var ikke ment som hverken en afvisning eller som en kritik af dig. Når jeg tænker efter ved jeg faktisk ikke hvorfor jeg/vi overhovedet kom ind på det og jeg fortryder det.

Du har måske ret i det ikke er kærlighed. Jeg har kun mine egne erfaringer og andres ord. Jeg har ikke villet lege med dine følelser og endte/besluttede mig netop for at gå videre med os. Det er heller ikke fordi der kun er noget af dig jeg kan lide. Der er ikke noget jeg ville ændrer ved dig. Hvad der er kærlighed må jeg så se om jeg kan finde et sted

Jeg havde heller ingen planer om at vi skulle kysse eller overhovedet være sammen på den måde i går. Det kom uventet også for mig.

Enten husker du forkert omkring det med kys på kinden eller også har jeg været mere fuld end jeg selv synes jeg var og kan ikke huske det. Jeg vil godt indrømme jeg ikke var ædru.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre op for min fuldskabs bommert men jeg vil tænke over det. Det var i alle fald ikke ment som en afvisning.
"

Før jeg skrev det havde jeg lyst til at blokere ham og holde ham på milevis afstand for eftertiden, men det nytter jo heller ikke noget. Vi kan jo ikke undgå hinanden og det var den chance jeg valgte at tage, som jeg nu skal tage konsekvensen af. Jeg ved endnu ikke hvad der kommer til at ske. Heldigvis skal jeg tidligst se ham fredag til en evt. fest hos en medstuderende og ellers først næste mandag. Så jeg har god tid til at mærke efter.

Da jeg først mødte ham, var han heller ikke min type og jeg tænkte at ham kunne jeg da heller ikke gøre noget med seksuelt. Men han er jo så vokset på mig og nu kan jeg godt. Måske er han igennem samme proces og bare ikke er nået så langt som mig. Jeg ved det ikke.


Hvis du har skrevet det tidligere, så se bort fra dette indlæg, men ellers så tag nu og spørg om, hvad i alverden han mente, da han sammenlignede dig med sin mor. Det kan godt være du synes mine indlæg er harske, ubehagelige og uretfærdige, men det spørgsmål skylder du virkelig dig selv at stille ham.

Prøv at forestille dig, hvor problematisk det kan blive senere i jeres relation, hvis han går rundt og synes du er som hans mor. Det er jo helt skævt, altså. Det bliver du simpelthen nødt til at få afklaret.

Det er ganske enkelt forskellen på, om du er sammen med en mand eller en dreng, og du ønsker virkelig ikke det sidste.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Singletråden

Indlægaf Lalana » 22. okt 2017, 15:38

Marioneta skrev:
Jeg er efterhånden blevet klogere på ham. Han svarer mere sammenhængende nu og han har fattet at det var helt galt, hvad han gjorde i går.

......

Ej bliver altså helt ked af den her historie, jeg håber virkelig du kan glemme det og komme videre. Han har opført sig som en kæmpe idiot og det lyder lidt til at han ikke helt selv kan huske præcis hvad der skete... det er ikke en undskyldning for ham, men jeg kan godt forstå hvis du ikke helt er parat til cutte ham helt ud af dit liv. En snak face to face ville være vigtigt for mig i en situation som denne, det er altid voldsomt ubehageligt når folk man tror man kender pludselig viser en grim side af sig selv.

Pas på dig selv ikke.. :kram:
Senest rettet af Lalana 22. okt 2017, 18:25, rettet i alt 1 gang.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 22. okt 2017, 15:38

Om jeg forstår du gider bruge tid på det. Beklager jeg er hård.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7393
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 23329

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 22. okt 2017, 16:09

Marioneta skrev:
IrmaPigen skrev:Om jeg forstår du gider bruge tid på det. Beklager jeg er hård.


Fordi jeg skal gå i skole med ham de næste to-tre år. Det var gamet, da jeg valgte at indlede et eller andet med en medstuderende. Det var en chance jeg tog og en konsekvens, jeg må tage nu.


Du behøver ikke snakke med ham. Tag en stol i modsatte ende af lokalet i forhold til hvor han sætter sig. Du behøver ikke noget. End ikke se på ham. Du behøver ikke tage en martyrs rolle.

Det kan være det ender godt for jer, og at din indsats bærer frugt, men hver gang du foretager dig noget i forhold til ham, er det ikke noget du er tvunget til, ikke noget du behøver, og det er dit eget valg. Det er også fint nok, du er skam i din gode ret til at træffe egne valg og lave dine egne fejl, ligesom jeg også vil have mine personlige fejl i fred, men det er vigtigt at være bevidst om, at man selv gør det mod sig.

Du er dit eget menneske - hvilket er en rigtigt god ting. Det modsatte er en grim tanke.


Med det sagt, så melder jeg mig helt ud af denne diskussion nu. Jeg har sagt nogle ting, jeg oprigtigt mener er værd at tænke grundigt igennem, og som jeg ikke synes er blevet sagt tidligere (men jeg har nok heller ikke læst alt der er skrevet, der er virkelig meget). Over mange uger, måske måneder, burde man tænke over nogle ting her i livet - og jeg har ikke mere at tilføje her.
6

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 22. okt 2017, 16:31

Det er ikke for lige at dunke dig i hovedet, Marioneta. For der er jævnlig andre, der også gør det. Så mit spørgsmål er mere generelt.
Men er I aldrig nervøse for, hvordan en date eller andet vil reagere på det, hvis vedkommende opdagede, hvor detaljeret han/hun bliver analyseret herinde?

De mænd, jeg har datet, ville vælge mig fra på stedet, hvis jeg diskuterede vores dialog mm i detaljer på en internetforum...
Senest rettet af Mocca 22. okt 2017, 16:31, rettet i alt 1 gang.
6
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Singletråden

Indlægaf JoyNips » 22. okt 2017, 16:31

Men inden vi lyncher manden helt, så synes jeg egentlig også, vi skal give ham the benefit of the doubt. Han har undskyldt og Marioneta var jo altså med sine egne ord temmelig fuld - måske er tingene heller ikke HELT blevet sagt på den måde, hun har opfattet dem.

To pisseusikre personer med hver deres issues og reservationer + lidt for meget alkohol = grobund for misforståelser.
25
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 22. okt 2017, 17:10

Mocca skrev:Det er ikke for lige at dunke dig i hovedet, Marioneta. For der er jævnlig andre, der også gør det. Så mit spørgsmål er mere generelt.
Men er I aldrig nervøse for, hvordan en date eller andet vil reagere på det, hvis vedkommende opdagede, hvor detaljeret han/hun bliver analyseret herinde?

De mænd, jeg har datet, ville vælge mig fra på stedet, hvis jeg diskuterede vores dialog mm i detaljer på en internetforum...

Nej.. Jeg er rimelig åben omkring at jeg drøfter ting med folk jeg kender, og med folk på internettet.
Jeg dater så tilgengæld heller ikke folk der ikke kender mig relativt godt.
1
...
Frikadellens
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. okt 2015, 22:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Re: Singletråden

Indlægaf Frikadellens » 22. okt 2017, 22:59

Marionetta, faldt lige over denne brevkasse med en situation der lidt minder om din; https://www.b.dk/relationer/skal-jeg-gi ... chance-til
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Singletråden

Indlægaf Primerose » 23. okt 2017, 00:20

Ikke de store detaljer herfra, men jeg har været på en første date med en virkelig dejlig mand her til aften. Jeg har sommerfugle i maven, og det sker altså ikke hver dag.
19
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 23. okt 2017, 04:39

Frikadellens skrev:Marionetta, faldt lige over denne brevkasse med en situation der lidt minder om din; https://www.b.dk/relationer/skal-jeg-gi ... chance-til


Man kan kun læse artiklen hvis man er abonnent.
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Singletråden

Indlægaf Æske » 23. okt 2017, 06:09

IrmaPigen skrev:
Frikadellens skrev:Marionetta, faldt lige over denne brevkasse med en situation der lidt minder om din; https://www.b.dk/relationer/skal-jeg-gi ... chance-til


Man kan kun læse artiklen hvis man er abonnent.


Du kan bare trykke på ja tak til at læse artiklen nu, så kan du læse det hele.
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 23. okt 2017, 14:42

Med udgangspunkt i dine gode, detaljerede beskrivelser af de samtaler, I har haft, Marioneta, så synes jeg faktisk, at jeg godt kan forstå hvad han har skrevet til dig - også i den første, lidt tågede besked. For mig er det tydeligt at han angrer at han endte med at bakke ud, at han angrer, at han udsatte dig for noget dårligt, og at intet af det megavrøvl han lukkede ud mens han var stiv handlede om, at han ikke vil have dig, men at det hele handler om at han har drukket sig mod til og gjort hvad han gerne ville - nemlig kysse med dig og tage jeres forhold skridtet videre. Hvis det var mig, der var i dine sko, ville jeg prøve at imødekomme ham, hjælpe ham med at finde rundt i det hele (sådan som venner hjælper hinanden igennem svære og forvirrende ting), og til slut prøve at finde ud af, hvad han egentlig gerne vil. Jeg tror han er lige så forvirret og usikker som du er, men det tror jeg I kan vende ti jeres styrke. I skal bare være villige til hhv at undskylde og tilgive når I er klodsede overfor hinanden. Jeg synes han har undskyldt overfor dig, indrømmet at han var en nar, forklaret, at det slet ikke var det han ville (være en nar) og udtrykt, at han ser meget mere I jeres relation end bare noget overfladisk kysseri og/eller venskab. Jeg synes at du har udtrykt at det sårede dig og at du forventer noget bedre en anden gang, og det godtager han. Nu skal I (hvis jeg må bestemme ;)) mødes og være helt ærlige overfor hinanden om hvad I føler og gerne vil. I den ærlighed kan I fjerne hinandens usikkerhed og skabe den tryghed, som I to, I al jeres usikkerhed, kan finde hinanden i. I har mulighed for at følges ad, fordi I har nogle af de samme issues, så længe I bare undlader at afvise hinanden når I er klodsede, men forlanger refleksion og undskylder og tilgiver.

Jeg tror mere på jer nu, efter dette, end jeg gjorde før, for I har begge blottet jer og I har oplevet noget svært på grundlag af det og nu har I chancen for at tage det, bygge på det, bruge det konstruktivt i erkendelsen af, at I begge gerne vil have hinanden.

Hvad tænker du om det?
16
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 23. okt 2017, 18:25

Marioneta, jeg er helt med på, at du har brug for at vise, at han virkelig tager det hele til sig og gør sig nogle overvejelser. Men for pokker, jeg ville blive ked af at blive udleveret og citeret på den måde.

Jeg håber på det bedste for jer :)
7
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Singletråden

Indlægaf Æske » 23. okt 2017, 18:29

Jeg må sige at er enig med Planten - der er i forvejen rigtig meget analyseren af jeres situation i den her tråd, men jeg ville godt nok også være noget loren, hvis jeg var modparten og jeg opdagede at nogen havde citeret min private samtale så direkte på et offentligt forum.

Håber I får det redt ud, for det lyder som en rigtig træls situation og jeg håber du er okay, Marioneta.
3
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 23. okt 2017, 18:40

Marioneta skrev:
Planten skrev:Marioneta, jeg er helt med på, at du har brug for at vise, at han virkelig tager det hele til sig og gør sig nogle overvejelser. Men for pokker, jeg ville blive ked af at blive udleveret og citeret på den måde.

Jeg håber på det bedste for jer :)


Ja, det ville jeg også. Jeg gør det også kun fordi at alternativet lige nu er, at jeg ikke kan fortsætte med ham, hvis jeg ikke får styr på denne følelse og jeg håber nogen herinde kan hjælpe. Og det bliver fjernet om ikke alt for længe igen.

Men jeg er helt enig med dig.

Om du skal fortsætte med ham, kan kun du afgøre. Vi andre har ikke følelserne med i det.
0

Tilbage til "Forhold og sex"