Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Singletråden

Indlægaf achillaxedprune » 27. apr 2019, 09:28

Plante - du skal da SÅ meget tage ud og få den is! Ingen grund til at være så bange for at blive såret, at man ender med ikke at gøre de ting, som man egentlig gerne vil. :)
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 27. apr 2019, 09:38

achillaxedprune skrev:Plante - du skal da SÅ meget tage ud og få den is! Ingen grund til at være så bange for at blive såret, at man ender med ikke at gøre de ting, som man egentlig gerne vil. :)


Tak for det! Det er lidt det, jeg har lyst til :)
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 27. apr 2019, 09:38

achillaxedprune skrev:Plante - du skal da SÅ meget tage ud og få den is! Ingen grund til at være så bange for at blive såret, at man ender med ikke at gøre de ting, som man egentlig gerne vil. :)

Jeg synes ikke, det er fair at jeg tager på viskes date :D
24
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1507

Re: Singletråden

Indlægaf Ego81 » 27. apr 2019, 09:55

Planten skrev:
Ego81 skrev:
Planten skrev:Min mest umiddelbare tanke er, at en isdate måske kunne få opklaret spørgsmålet om børn. Om det er så ufravigeligt fra hans side.

Jeg vil altid helst heppe på kærligheden! Kærlighed er for sjælden.


Kærlighed er bare desværre ikke nok, hvis man ikke vil det samme :(

Hmm... Jeg forstår, hvad du mener, men samtidig tænker jeg lidt, at vi mennesker nogle gange planlægger vores liv for meget, og dermed afskærer os selv fra gode ting. Giver det mening?


Bestemt. Jeg ville da også tage på den date og spørge mere ind til det, også for at se, om der overhovedet er noget at bygge på, også hvis man tager det med børn ud af ligningen.

Jeg mente bare, at hvis man har en dealbreaker og går ind i et forhold med håb om, at den anden ændrer mening, så bliver man højst sandsyndligt såret i sidste ende. Så er det trods alt bedre at slutte det tidligt.
5
Skriverjomfruen
Indlæg: 47
Tilmeldt: 5. nov 2017, 18:19
Kort karma: 4
Likede indlæg: 85

Re: Singletråden

Indlægaf Skriverjomfruen » 27. apr 2019, 10:05

achillaxedprune skrev:Plante - du skal da SÅ meget tage ud og få den is! Ingen grund til at være så bange for at blive såret, at man ender med ikke at gøre de ting, som man egentlig gerne vil. :)


Helt enig. Hvis vi skal være 100 procent sikre på, at vi ikke bliver sårede, kan vi aldrig indlede noget. Da jeg blev gift, ville jeg ikke have børn, min mand ville gerne. Vi blev skilt, men af en helt anden grund. (Jeg har et barn nu, han har ikke).

Livet er uforudsigeligt og det er kærligheden også. Grib lykken, når du kan. Og hvad hvis i nu kun får nogle år sammen men de er helt fantastiske? Gør det så noget? Måske bliver i verdens bedste venner bagefter.
Og så synes jeg ingen grund der er til at tale om børn på det første møde. I skal jo altså bare ha en is ,:)
8
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1507

Re: Singletråden

Indlægaf Ego81 » 27. apr 2019, 10:40

Skriverjomfruen skrev:
achillaxedprune skrev:Plante - du skal da SÅ meget tage ud og få den is! Ingen grund til at være så bange for at blive såret, at man ender med ikke at gøre de ting, som man egentlig gerne vil. :)


Helt enig. Hvis vi skal være 100 procent sikre på, at vi ikke bliver sårede, kan vi aldrig indlede noget. Da jeg blev gift, ville jeg ikke have børn, min mand ville gerne. Vi blev skilt, men af en helt anden grund. (Jeg har et barn nu, han har ikke).

Livet er uforudsigeligt og det er kærligheden også. Grib lykken, når du kan. Og hvad hvis i nu kun får nogle år sammen men de er helt fantastiske? Gør det så noget? Måske bliver i verdens bedste venner bagefter.
Og så synes jeg ingen grund der er til at tale om børn på det første møde. I skal jo altså bare ha en is ,:)


Der er nok også forskel på, om det er manden eller kvinden, som ønsker børn. Hvis det er kvinden, som i øvrigt er f.eks. i midten af 30'erne, så er det noget af et sats at indlede et forhold med en mand, som ikke ønsker børn. Been there, og selvom vi rigtig nok havde nogle gode år sammen, så er jeg ikke sikker på, at det var det værd.
5
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 27. apr 2019, 10:45

Ego81 skrev:
Skriverjomfruen skrev:
achillaxedprune skrev:Plante - du skal da SÅ meget tage ud og få den is! Ingen grund til at være så bange for at blive såret, at man ender med ikke at gøre de ting, som man egentlig gerne vil. :)


Helt enig. Hvis vi skal være 100 procent sikre på, at vi ikke bliver sårede, kan vi aldrig indlede noget. Da jeg blev gift, ville jeg ikke have børn, min mand ville gerne. Vi blev skilt, men af en helt anden grund. (Jeg har et barn nu, han har ikke).

Livet er uforudsigeligt og det er kærligheden også. Grib lykken, når du kan. Og hvad hvis i nu kun får nogle år sammen men de er helt fantastiske? Gør det så noget? Måske bliver i verdens bedste venner bagefter.
Og så synes jeg ingen grund der er til at tale om børn på det første møde. I skal jo altså bare ha en is ,:)


Der er nok også forskel på, om det er manden eller kvinden, som ønsker børn. Hvis det er kvinden, som i øvrigt er f.eks. i midten af 30'erne, så er det noget af et sats at indlede et forhold med en mand, som ikke ønsker børn. Been there, og selvom vi rigtig nok havde nogle gode år sammen, så er jeg ikke sikker på, at det var det værd.


Forstår sagtens hvad du mener. For mig, fordi jeg IKKE vil have børn, er nogle gode år bestemt det værd, idet jeg ikke har et biologisk ur, jeg skal tage hensyn til.
(Men det kan det være, det ikke er for ham selvfølgelig, selvom han som mand ikke har helt samme ur at tage hensyn til.)
0
Skriverjomfruen
Indlæg: 47
Tilmeldt: 5. nov 2017, 18:19
Kort karma: 4
Likede indlæg: 85

Re: Singletråden

Indlægaf Skriverjomfruen » 27. apr 2019, 11:33

Er helt enig i, at der er stor forskel på, om det er kvinden eller manden, der ikke ønsker børn, da manden alt andet lige har længere tid at løbe på.

Og det er bestemt ikke sikkert at manden her er så afklaret, det er man jo sjældent lige efter et brud. Jeg er fan af den isaftale håber snart I kan ses.:)
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Singletråden

Indlægaf Anilara » 27. apr 2019, 11:55

IrmaPigen skrev:
In_your_eyes skrev:
IrmaPigen skrev:
Anilara skrev:Jeg er så ringe til at definere hvad jeg vil.
Så nu er jeg i den situation, at min flirt lidt tror vi er i et forhold. Hvilket jeg absolut ikke ønsker! Fml.
Så nu skal vi have "snakken" på mandag :s Det bliver da super behageligt at forklare, at nej, det er ikke der jeg er, og der kommer jeg heller ikke hen.
Pokkers.


Hm, er det så meget at tale om?

Er det ikke bare at melde klart ud nu.

Nej, men derfor er det da stadig en ubehagelig og træls situation.


Ja, men hvorfor så gå og strække den til mandag.

Vil helst face to face, og jeg er på Bornholm nu.

Eller det er løgn, vil helst sende en sms, men det er nok ikke helt fint..
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25601

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. apr 2019, 21:26

slettet
Senest rettet af Madam Pomfrey 4. maj 2019, 13:02, rettet i alt 1 gang.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Singletråden

Indlægaf Ava » 28. apr 2019, 03:32

^ Run, Forrest, run..

Han lyder bestemt ikke afklaret, og det gør eksen heller ikke.
Ikke om jeg havde udsat mig selv for det.
19
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30153

Re: Singletråden

Indlægaf TinaW » 28. apr 2019, 05:30

Ava skrev:^ Run, Forrest, run..

Han lyder bestemt ikke afklaret, og det gør eksen heller ikke.
Ikke om jeg havde udsat mig selv for det.


Det lyder i hvert fald som noget rod. Hvorfor flytter han ikke bare sit mobilabonnement i eget navn eller opretter et nyt? Det er da en halvtam undskyldning.
Jeg tror heller ikke, det hele er så afklaret som han har givet udtryk for overfor dig. Og i øvrigt har du jo kun hans side af sagen, sandheden kan være en anden.
13
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Singletråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. apr 2019, 05:47

Enig med de andre.
Det lyder, som om han skubber al ansvar over på eksen og bruger det som begrundelse for selv intet at kunne gøre ved situationen.
Fx. har han selv været med til at bestemme, at børnene ikke skal vide mere, end at "mor bor et andet sted", og allerede dér beder man om forviklinger og sårede følelser, når tredjepart kommer ind i ligningen. For det er jo det, du bliver; en tredjepart, når rammerne for deres brud endnu er så tøvende.

Hans måde at tackle hendes krav om at læse hans sms'er med henvisning til dengang, hun så andre mænd, og han havde adgang til deres kommunikation, understreger især hele deres situation, synes jeg.
Hvis man rigtig er gået fra hinanden, vil det ikke være nødvendigt at afstemme sin adfærd efter gamle regler. Selvfølgelig kan manden ikke gøre for det, hvis eksen er urimelig, men når han selv på den måde er "forudseende" og sletter jeres sms'er, går han med på præmissen i stedet for at melde ud, at hvad han måtte og ikke måtte, da de var i et forhold, selvfølgelig er helt irrelevant nu, hvor de ikke længere er sammen.

Edit: Slettede lige citatet.
17
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7389
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 23314

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 28. apr 2019, 07:32

Din fortælling og din forklaring går simpelthen ikke op. Der mangler nogle elementer i det regnestykke - det er jo helt galt.

Enten lyver han (hvilket er nemmest at antage for så behøver man ikke regne videre), eller også er han skadet af x'en gennem mange års psykisk mishandling således at han ikke kan finde ud af at sige 'nej, du må ikke se de beskeder jeg har på min telefon - du må faktisk slet ikke benytte min telefon', men i stedet er nødt til at slette dem forud for en konfrontation, fordi han ved at han rækker hende telefonen når hun beordrer ham til det, men så kan hun i det mindste ikke læse hvad der er blevet skrevet. Ja, det er selvfølgelig indtil hun læser om, hvordan man gendanner slettede SMS'er.

Du skriver du gerne vil lære ham at kende. Det gør du allerede. Men af en eller anden årsag genkender du ham ikke.

Nogle mennesker kan være særdeles skadede fra tidligere relationer. Vil du bruge din tid på dét? Det er fint hvis du vil, men det kan tage lang tid.

EDIT: Sig mig, hvordan fanden kan hun smide ham ud af sit eget hus? Bor hun ikke et andet sted? Hun må jo være taget hjem til ham, mens han har været i sit eget hus og har beordret ham til at forlade det. Hvilket han så har adlydt.

Wow. Han er jo helt ude at skide. Det er vist ikke kun eks'en der har problemer.
16

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25601

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. apr 2019, 07:45

slettet
Senest rettet af Madam Pomfrey 4. maj 2019, 13:03, rettet i alt 1 gang.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forhold og sex"