Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Singletråden

Indlægaf JackieO » 13. dec 2016, 10:01

DenSyngendeLussing skrev:Nå, jeg faldt selvfølgelig i. Nu har jeg pludselig en aftale med manden (som jeg fra nu af for nemheds skyld kalder for Skjalden) om at ringes ved i morgen, så vi kan finde en dag i næste uge, hvor vi tager ud og kigger efter en guitar, jeg kan give min far i julegave. Jeg ved ikke helt hvordan det skete, men nu sidder jeg og vrider hænder over min egen idioti. Hvorfor kan jeg ikke bare lade det ligge? Hvad ER det ved ham, der gør mig fuldstændig ude af stand til at tænke langsigtet? Jeg vil så gerne se ham, vores ping-pong er absurd god og der er kemi i spandevis.

Men jeg har også bare lyst til at finde på en undskyldning og droppe det. Det her ender galt igen ellers, jeg ved det bare!


Altså hvis intet har ændret sig siden sidst I sås, ved du nok allerede, hvordan det kommer til at ende, hvis I begynder at ses igen. Og kun du selv ved, om det er dét værd.

Min egen erfaring er, at nogengange bliver man nødt til at hoppe på en dødssejler én sidste gang, før man kan se med både fornuften og følelserne, at det aldrig kan blive godt.
3
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6695
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9649

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 13. dec 2016, 10:43

Appropos det der med folk der får børn, så har min veninde, som jeg har planlagt at skrive bachelorprojekt med til sommer, netop meddelt at hun får en baby i slutningen af maj. Det er selvfølgelig virkelig skønt for hende og jeg er så glad på hendes vegne , men nu går det praktiske så i gang for at finde ud af hvordan vi rent praktisk er stillet ift. bacheloren. Og det kan jeg slet ikke overskue :whine:

Derudover så kan jeg også godt mærke et lillebitte jag af jalousi: Hun er et år yngre end mig og fast forhold og alt det der, så det måtte jo komme men alligevel så har jeg en virkelig øv-følelse :(

Jeg tror det hænger sammen med, at jeg for år tilbage fik at vide at jeg qua mit fysiske handicap nok ikke skulle vente alt for længe med at få det (ene) barn som lægerne mener er forsvarligt. Jeg føler tiden løber virkelig stærkt uden at jeg har nogen som helst udsigt til at få det :genert:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 13. dec 2016, 12:03

Jeg er heldigvis over alle overvejelser om børn, og har konkluderet jeg ikke skal have mine egne børn nu. Min krop er blevet for gammel nu, og selvom hvis min krop sådan fysisk kunne blive gravid, gider ikke skulle have et blebarn nu, og da slet ikke alene.

Det er faktisk dejlig befriende.
Senest rettet af IrmaPigen 13. dec 2016, 17:05, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 13. dec 2016, 12:05

Jeg føler også, at jeg er tæt på at ramme en eller anden form for deadline i forhold til, at skulle tage endeligt stilling til det med børn. Vil jeg have børn, og vil jeg i så fald have børn alene... eller skal jeg affinde mig med, at mit biologiske ur om ikke ret længe rinder ud, og jeg dermed skal komme til den konklusion, at børn bare ikke lå i kortene for mig...?

Jeg hører tit det der med, at der er jo lang tid endnu. Men hvis ikke jeg vil være for gammel, når jeg får børn. Så skal jeg til at lave en plan..
1
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 13. dec 2016, 12:08

havde egentlig overvejet, at starte en tråd i forhold til det med, at være single og ønsket om børn, tanker i forhold til det mm.

Men ved sq ikke helt hvor den skal ligge.
3
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 13. dec 2016, 19:53

Jeg har lidt på fornemmelsen, at den sjove Tinder-fyr har trukket følehornene lidt til sig. Han har i hvert fald meldt ud, at han ikke ved hvornår vi kan ses igen pga travlhed op til jul (det kan sagtens være rigtigt med hans job at han har meget travlt lige nu). Da jeg så lidt drillende skrev til ham, at han bare kunne sige det, hvis han ikke gad, tilkendegav han, at selvfølgelig gad han. Men efterfølgende er intensiteten i vores skriveri faldet markant.

Jeg er ikke sådan helt vild i varmen endnu, men er stadig interesseret i at lære ham kende. Jeg gider bare ikke blive sat på hold og/eller reduceret til en, man kan skrive lumre beskeder til sent om aftenen (ikke at der som sådan er noget galt i det - det skal bare ikke stå alene).

Omvendt; hvis det ikke skal blive til mere, ville jeg gerne have bare et enkelt knald eller to mere med - man har vel behov og han har evner :genert:
1
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 13. dec 2016, 20:42

Rikke skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Nå, jeg faldt selvfølgelig i. Nu har jeg pludselig en aftale med manden (som jeg fra nu af for nemheds skyld kalder for Skjalden) om at ringes ved i morgen, så vi kan finde en dag i næste uge, hvor vi tager ud og kigger efter en guitar, jeg kan give min far i julegave. Jeg ved ikke helt hvordan det skete, men nu sidder jeg og vrider hænder over min egen idioti. Hvorfor kan jeg ikke bare lade det ligge? Hvad ER det ved ham, der gør mig fuldstændig ude af stand til at tænke langsigtet? Jeg vil så gerne se ham, vores ping-pong er absurd god og der er kemi i spandevis.

Men jeg har også bare lyst til at finde på en undskyldning og droppe det. Det her ender galt igen ellers, jeg ved det bare!

Ved du hvad? NYD det!!

Dødssejler eller ej, så har I tilsyneladende noget helt magisk sammen, og den fantastiske kemi er sjælden. Nyd det, men vær klar til at tage tævene bagefter.

*siger hende, der ser sin dødssejler på søndag og prøver at bilde sig selv ind, at det ikke ender i grams. For det gør det sgu da*


Det er bare synd, at den slags er som at pisse i bukserne. Det varmer lige i øjeblikket men giver hurtigt en kold og klam fornemmelse.
4
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 13. dec 2016, 23:39

Santopia skrev:Daten gik fint. Han var rigtig sød, og meget interesseret i at sætte en date nr 2 på benene, som han også meget gerne ville have indebører vin. Jeg tænker en 2. date ville være fint nok, men jeg er lidt hængt op her i juletiden... Og så slog det mig virkelig også bare, hvor meget jeg savner ham min ven :'(


Øv øv øv. :( Det er dejligt at daten gik godt, men frustrerende at der bare ikke lige er tid og ja.. det ripper op i ting og sager. Jeg har heldigvis eksamensprojekt at knokle med, dagen efter min date, for jeg ved bare, at savnet også vil ramme mig, ligesom det har ramt dig. :(
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 14. dec 2016, 20:25

Fordi jeg ikke kan overskue at det skal have en egen tråd, spørger jeg altså lige herinde :genert:

Er der nogen der ved om det virkelig er normalt, at en fortrydelsespille kan gøre så man ikke har sin menstruation i to måneder? Når den normalt har kørt fuldkommen regelmæssigt?
Jeg tog en fortrydelsespille for to måneder siden, og et par dage efter fik jeg det jeg går ud fra er en provokeret menstruation pga pillen, som kun varede to dage. Og nu to måneder senere har jeg ikke set skyggen af min alm menstruation.
Jeg har allerede taget en test der viste negativ, men jeg panikker alligevel lidt :panik: :genert:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2016, 20:37

Animi skrev:Fordi jeg ikke kan overskue at det skal have en egen tråd, spørger jeg altså lige herinde :genert:

Er der nogen der ved om det virkelig er normalt, at en fortrydelsespille kan gøre så man ikke har sin menstruation i to måneder? Når den normalt har kørt fuldkommen regelmæssigt?
Jeg tog en fortrydelsespille for to måneder siden, og et par dage efter fik jeg det jeg går ud fra er en provokeret menstruation pga pillen, som kun varede to dage. Og nu to måneder senere har jeg ikke set skyggen af min alm menstruation.
Jeg har allerede taget en test der viste negativ, men jeg panikker alligevel lidt :panik: :genert:


Jeg har ikke haft oplevet det, i hvert fald.

Jeg har kun oplevet det kom lidt før tid.

Anyway, den eneste der kan give dig et klart svar på om, du er gravid, er din læge. Afsti-afsted.
3
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 14. dec 2016, 20:44

IrmaPigen skrev:
Animi skrev:Fordi jeg ikke kan overskue at det skal have en egen tråd, spørger jeg altså lige herinde :genert:

Er der nogen der ved om det virkelig er normalt, at en fortrydelsespille kan gøre så man ikke har sin menstruation i to måneder? Når den normalt har kørt fuldkommen regelmæssigt?
Jeg tog en fortrydelsespille for to måneder siden, og et par dage efter fik jeg det jeg går ud fra er en provokeret menstruation pga pillen, som kun varede to dage. Og nu to måneder senere har jeg ikke set skyggen af min alm menstruation.
Jeg har allerede taget en test der viste negativ, men jeg panikker alligevel lidt :panik: :genert:


Jeg har ikke haft oplevet det, i hvert fald.

Jeg har kun oplevet det kom lidt før tid.

Anyway, den eneste der kan give dig et klart svar på om, du er gravid, er din læge. Afsti-afsted.


Jeg kan ikke huske, hvordan fortrydelsespiller har påvirket min cyklus, men jeg er enig med IrmaPigen i, at du til lægen. Alternativt kan du prøve at tage en graviditetstest igen, men når der er gået et par måneder og du har testet for nyligt, gør det nok ikke en forskel.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 14. dec 2016, 20:48

Ja, I har nok ret I at det er bedre at gå til lægen. Det hader jeg bare :genert: Men det er selvfølgelig langt bedre end at stå med en uønsket graviditet :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2016, 21:01

Marioneta skrev:Der er vel meget hormon i sådan en pille, så mon ikke, at det har gjort din cyklus midlertidig ustabil. Men prøv at ring til din læge og evt. få taget en blodprøve for at være sikker på, at du ikke er gravid.


Mener du ikke urinprøve?
0
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2016, 21:24

Marioneta skrev:
IrmaPigen skrev:
Marioneta skrev:Der er vel meget hormon i sådan en pille, så mon ikke, at det har gjort din cyklus midlertidig ustabil. Men prøv at ring til din læge og evt. få taget en blodprøve for at være sikker på, at du ikke er gravid.


Mener du ikke urinprøve?


Ja, man kan teste for graviditetshormon i en blodprøve. Det er mere præcis end urin, men man kan nu sagtens regne med en urinprøve, hvis man er 14 dage efter ægløsning.


Du behøver da ikke vente 14 dage. Så der er da ingen grund til at stikke i folk, når en tisse-tår kan gøre det.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. dec 2016, 11:10

Marioneta skrev:
IrmaPigen skrev:
Marioneta skrev:
IrmaPigen skrev:
Marioneta skrev:Der er vel meget hormon i sådan en pille, så mon ikke, at det har gjort din cyklus midlertidig ustabil. Men prøv at ring til din læge og evt. få taget en blodprøve for at være sikker på, at du ikke er gravid.


Mener du ikke urinprøve?


Ja, man kan teste for graviditetshormon i en blodprøve. Det er mere præcis end urin, men man kan nu sagtens regne med en urinprøve, hvis man er 14 dage efter ægløsning.


Du behøver da ikke vente 14 dage. Så der er da ingen grund til at stikke i folk, når en tisse-tår kan gøre det.


Der findes kvinder, som ikke kan tisse på en pind og få to streger, men hvor en blodprøve viser, at de er gravide. Og man kan teste positiv hurtigere efter ægløsning, men langt fra alle kan. Jeg kunne efter 9 dage. Men nu var svaret til Animi og et forslag til hvad hun kunne gøre for at blive helt sikker på, at hun ikke er gravid.


Man tisser heller ikke på en pind hos lægen.
0

Tilbage til "Forhold og sex"