Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 369
Likede indlæg: 6410

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 25. nov 2017, 01:33

avdotja skrev:@Marioneta: Jeg aner ikke om din ven er reelt interesseret eller ej, men jeg tænker to ting som jeg gerne vil nævne, da de går lidt imod den gængse holdning herinde :):

• De gange jeg har fjollet rundt med medstuderende har jeg også holdt det meget adskilt på studiet, på trods af at folk udmærket har vidst at vi har været sammen. Både fordi jeg ikke har været interesseret i at blive sat i bås som "den ene del af x&y" men også af hensyn til de andre. Jeg er ikke interesseret i et eller andet indforstået noget, hvor f.eks. en tredje person ved bordet bliver i tvivl om hvorvidt "os, parret" egentlig helst så at vedkommende flyttede sig så vi kunne være os selv. Af samme årsag ville jeg sandsynligvis også bevidst have valgt ikke at køre med en partner, medmindre der var noget praktisk der talte for det (f.eks. at vi sov sammen den dag).
  • Jeg kan godt forstå det er hårdt kun at ses privat en enkelt dag, hver anden uge. Med det er jo strengt taget ikke han skyld at det er så svært for jer at ses udenfor skolen.

EDIT: og så har jeg tænkt nogle gange at han måske er bange for at springe fuldt ud i det, fordi I er på to forskellige steder i livet. En ting er at sige ja til et forhold til en jævnaldrende, barnløs single: hvis det ikke går, så går det ikke. Men det kan føles mere forpligtende at sige ja til et forhold med en kvinde som for det første er noget ældre, for det andet har en søn og for det tredje klart har meldt ud at hun gerne vil have endnu et barn indenfor den nærmeste fremtid. Hvis han ikke er meget sikker på at han vil hele pakken, kan han måske være bange for at såre/skuffe dig, hvis det alligevel ikke bliver til noget på længere sigt?

Jeg har faktisk tænkt lidt det samme.

Jeg ved også godt at der er forskel på et uddannelsessted og en arbejdsplads, fordi der ofte er en mere løs/afslappet stemning og et mere frit miljø på diverse uddannelsessteder, men det kan jo være at han foretrækker at holde privatliv og job/uddannelse adskilt alligevel.

Og så synes jeg nogle gange godt at det kan være lidt akavet med folk der har behov for at skilte med at de er et par(også i andre situationer) Jeg tænker ikke på sådan noget med et kys i ny og næ eller holden i hånd, men de der velcropar der ved den mindste opmærksomhed opfører sig som om at de lige skal have pisset deres territorie af.

Marioneta jeg siger selvfølgelig ikke at det er sådan du er, men at det kan være at han er bange for at I skal blive sådan eller at han er bekymret for at blive opfattet sådan.
0
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 25. nov 2017, 04:23

Hov, og tak for god bedringer! :kys:
0

Billede
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1958

Indlægaf Marioneta » 25. nov 2017, 10:36

...
Senest rettet af Marioneta 27. nov 2017, 20:52, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 822
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12814

Indlægaf LadyFox » 25. nov 2017, 12:12

Min ekskæreste og jeg skal igennem en ret stor venskabstest.
Han kommer her lige om lidt fordi han har lovet mig at hjælpe med at rydde op, gør hovedrent og flytte rundt på alle mine møbler.
Da vi var kærester var den slags projekter umulige uden som minimum at blive rigtigt trælse og og trætte af hinanden. Så det er lidt spændende om vi kan komme igennem det uden dramatik.
0
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 25. nov 2017, 13:47

LadyFox skrev:Min ekskæreste og jeg skal igennem en ret stor venskabstest.
Han kommer her lige om lidt fordi han har lovet mig at hjælpe med at rydde op, gør hovedrent og flytte rundt på alle mine møbler.
Da vi var kærester var den slags projekter umulige uden som minimum at blive rigtigt trælse og og trætte af hinanden. Så det er lidt spændende om vi kan komme igennem det uden dramatik.

Held og lykke :kram:
0

Billede
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 268
Likede indlæg: 1956

Indlægaf KinderBueno » 25. nov 2017, 14:38

Marioneta skrev:Jeg endte med at have en god snak med ham på messenger i går aftes. Det var ikke voldsomt gennemtænkt, at han skrev sig på hende i stedet for mig og han kunne ikke se, hvordan jeg så det som et fravalg. Han skrev det, som LaScrooge nævnte, at det var træls, at jeg påduttede ham handlinger ud fra min egen tankegang og at det var irriterende, at han skulle tage forbehold for mine fortolkninger og han ville ikke ændre vaner pga det, men han også godt vidste, at det ikke var nemt for mig og det var bedre at jeg spurgte, når jeg var i tvivl.

Jeg skrev så, at det var svært for mig, når det var så adskilt i skolen og det faktisk ikke fandtes i skolen og det gjorde mig usikker. Han svarede at det også kunne være den grænse var blevet lidt skarp, men det var tænkt som en enighed om at vi ikke gik og snavede og hang sammen i alt vi gjorde. Jeg sagde så, at det var jeg hvad jeg troede jeg gik med til, for det var jeg enig i, hvad han skrev, og jeg havde lidt svært ved at se hvordan det kunne ende sådan, når jeg var som jeg nu er. Det kunne han godt se, men han ville hellere tage et forbehold for meget. Jeg sagde så, at jeg var ked af, at det skulle være med forbehold, det vi havde gang i og han svarede at det bare var i forhold til at være enige om hvordan det skulle være i skolen.

Derefter snakkede vi videre om andre ting. Jeg ved ikke hvordan det bliver i skolen, men jeg ønsker heller ikke at være et velcropar. Det ligger slet ikke til min natur. Jeg vil bare gerne have et naturligt afslappet forhold til ham, når vi ses, om det er så er at holde lidt i hånd engang imellem og kysse ham farvel, når vi skilles.

Mht børn har han selv været ret åben om at han gerne vil have børn, også inden at vi begyndte at ses sammen udenfor skolen. Han virker ret klar til det i forhold til andre mænd på hans alder, men der er forskel på at finde en jævnaldrende og en som er 10 år ældre. Jeg har ikke som sådan sagt, at jeg ønsker børn indenfor en nær fremtid, men pga min alder, så ved han jo, at det vil ende sådan. Han ved endnu ikke, at jeg har været i fertilitetsbehandling som enlig. Jeg valgte at stoppe behandlingen før han kom ind i mit liv på den måde, så det har ikke noget med ham at gøre, men han skal selvfølgelig have det at vide på et tidspunkt. En af grundene til at han ville tage det langsomt, var at han ikke vidste hvor han ville ende i fremtiden. Han virker dog lidt mere afklaret her en måned senere, men vi er stadig kun tidlig i vores forhold og jeg forventer ikke at han er helt afklaret. Jeg er heller ikke selv helt afklaret om det skal være ham og derfor skal min søn heller ikke møde ham som andet end en studiekammerat. Det er helt i orden, at vi tager det stille og roligt, men helt at ignorere det i skolen, synes jeg ikke er i orden. Men nu ved han det og så må jeg se hvordan det bliver.

I udgangspunktet er rigtig fint, at I kommunikerer om de her ting. Du får udtrykt dine usikkerheder, og han imødekommer det (i hvert fald på skrift). I prøver ligesom at forventningsafstemme, så I ikke er i tvivl om noget bagefter. Men jeg kan ikke lade være med at tænke, at I sætter en masse rammer og forventninger op om noget, som egentlig virker lidt tyndt? Hvis det lyder hårdt, så beklager jeg, det er ikke ment sådan. Men jeg ser en dynamik, hvor han hele tiden hænger i bremsen, mens du desperat forsøger at få styr på, hvor I står - selvom I egentlig står på ret tynd is. Ja, han imødekommer dig på skrift, når du beder om det, men han gør sørme heller ikke ret meget for at vise aktiv interesse for dig... I ses ikke ret ofte privat, I kommunikerer ikke særlig meget i mellemtiden, og der er ret begrænset romantik/lidenskab at finde, når I render ind i hinanden til hverdag. Jeg ville passe på mig selv, hvis jeg var dig.
25
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 822
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12814

Indlægaf LadyFox » 25. nov 2017, 15:45

Juki skrev:

Det gik over al forventning :) Det var skide hyggeligt og min lille bitte lejliged virker 3 gange så stor + den er blevet meget hyggeligere :D
11
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 25. nov 2017, 16:35

LadyFox skrev:
Juki skrev:

Det gik over al forventning :) Det var skide hyggeligt og min lille bitte lejliged virker 3 gange så stor + den er blevet meget hyggeligere :D

Fantastisk :)
1

Billede
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 333
Likede indlæg: 1789

Indlægaf Thestral » 25. nov 2017, 19:01

Jeg har lige matchet med en på den anden side af vandet og det første han kommenterer på er hvor langt der er og så har jeg ikke hørt mere. Mit gæt er at han har fjernet sit match :stoned:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
MOGA
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1349

Indlægaf MOGA » 25. nov 2017, 20:29

Er der nogen af jer, der ser Kronprinsparrets priser? Har Mary ikke ekstremt meget accent i dag?
0
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 25. nov 2017, 21:01

MOGA skrev:Er der nogen af jer, der ser Kronprinsparrets priser? Har Mary ikke ekstremt meget accent i dag?

Jeg bemærkede kun hendes udtale af "design", men jeg tænkte det måske er fordi det også hedder og udtales sådan på engelsk/australsk? :gruble:

Men hendes kjole er virkelig fin!

PS. Brian Lykke og Simon Kvamm er virklig irriterende når de samarbejder og laver det der påtagede, akavede gøgl :mellow:
0

Billede
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1958

Indlægaf Marioneta » 25. nov 2017, 21:45

...
Senest rettet af Marioneta 27. nov 2017, 20:52, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 268
Likede indlæg: 1956

Indlægaf KinderBueno » 25. nov 2017, 22:31

Marioneta skrev:
englishchannel skrev:Jeg har spurgt om det før, men nu gør jeg det igen: Hvor er flirten i jeres relation? Entusiasmen? Romancen?

At date skal da ikke være en eller anden forhandling om hvor meget man skal se hinanden eller hvor meget man vil kendes ved den anden. Er der overhovedet nogen som helst indikation på, at han er romantisk (ikke kun seksuelt) interesseret i dig?

Flirten er der ikke på samme måde, som jeg har oplevet det med andre mænd, men han er også bare meget anderledes end andre mænd. Jeg tror ikke, at mangel på flirt er lig med mangel på interesse fra hans side. Jeg tror ikke, at han er så flirtende af natur. I skolen har vi ofte øjenkontakt og han holder altid øjenkontakt længe, når vi snakker sammen os to, men med andre omkring os. Han fortsætter tit samtalen med mig lidt længere og det er tydeligt at han gerne vil snakke med mig.

Vi har kun været alene sammen en gang siden byturene og der virkede han bestemt ikke kun interesseret i sex. Men han er tilbageholdende og lidt genert og det er jeg også. Men han var kærlig, kom med blomster, ville snakke og var interesseret i om jeg havde det godt, osv. Så jeg har heller ikke mange "dates" at kigge på i forhold til hans handlinger, når vi er alene sammen.

KinderBueno skrev:I udgangspunktet er rigtig fint, at I kommunikerer om de her ting. Du får udtrykt dine usikkerheder, og han imødekommer det (i hvert fald på skrift). I prøver ligesom at forventningsafstemme, så I ikke er i tvivl om noget bagefter. Men jeg kan ikke lade være med at tænke, at I sætter en masse rammer og forventninger op om noget, som egentlig virker lidt tyndt? Hvis det lyder hårdt, så beklager jeg, det er ikke ment sådan. Men jeg ser en dynamik, hvor han hele tiden hænger i bremsen, mens du desperat forsøger at få styr på, hvor I står - selvom I egentlig står på ret tynd is. Ja, han imødekommer dig på skrift, når du beder om det, men han gør sørme heller ikke ret meget for at vise aktiv interesse for dig... I ses ikke ret ofte privat, I kommunikerer ikke særlig meget i mellemtiden, og der er ret begrænset romantik/lidenskab at finde, når I render ind i hinanden til hverdag. Jeg ville passe på mig selv, hvis jeg var dig.

Grunden til at vi ikke ses ret ofte privat er udelukkende pga at jeg er enlig mor. Han vil gerne ses mere, men har også forståelse for at jeg ikke umiddelbart kan. Han vil også gerne finde på noget vi kan lave sammen og han vil gerne vise sin hobbyklub frem.

Vi skriver mindre end jeg ønsker, men han siger, at det er fordi han ikke skriver så meget med folk. Kun om praktiske ting og planlægning mht hans hobby og det virker umiddelbart rigtigt ud fra hvad jeg ser, når han bruger sin mobil. Han er en person, som er i nuet med de mennesker han er sammen med og det oplever jeg også, når jeg er sammen med ham. Så er han ikke meget på sin mobil. Han svarer dog altid og vi har nogle gode reflekterende snakke engang imellem. De sidste par uger har det dog ikke været helt som tidligere, men efter snakken i sidste uge, synes jeg at det er blevet bedre.

Den manglende romantik i skolen skyldes jo umiddelbart at vi har aftalt ikke at kysse i skolen. Nu har vi snakket om det og han ved, at jeg gerne ser det være lidt anderledes og der synes jeg, at han skal have en chance til at lave ændringer.

Jeg er enig med jer begge at der mangler noget lidenskab, men lige nu ved jeg ikke hvorfor det mangler. Vi har kun ses ret få gange privat og mht skolen, så er der en umiddelbart grund dertil og indtil videre må jeg give ham en chance, nu hvor vi har snakket om det. Jeg vil godt erkende at det kan skyldes, at han simpelthen ikke er interesseret nok. Det skal jeg ikke kunne udelukke og det ligger i mit baghoved.

Men det kan også godt være, at alt det han siger, faktisk er rigtigt nok. At han faktisk rigtigt gerne vil mig, men gerne vil tage det roligt og bare er tilbageholdende og genert og at han netop har holdt sig tilbage i skolen, fordi vi havde en aftale, for det havde vi nemlig. Nu skal han have en chance for at vise om han kan anerkende os i skolen. Derudover skal vi ses noget mere og så må jeg have mere gang i min barnepige.

Jamen, det er lige præcist det, jeg mener; Du "forstår" hans handlingsmønstre - alt er ligesom ordnet med hver sin årsag - og det virker som om, du finder noget tryghed i det, hvilket jo er godt nok. Jeg ville bare selv ønske mere reel relationsopbygning og færre begrænsninger på det nye stadie, I er på. Ellers frygter jeg, at romantikken falder i baggrunden og ender med at blive presset væk af rammer og forventningsafstemninger. Men jeg forstår godt, du søger det.

Men ja, du må se tiden lidt (mere) an. Måske det bliver lettere for jer begge at navigere i med tiden.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Primerose
Kort karma: 21
Likede indlæg: 517

Indlægaf Primerose » 25. nov 2017, 23:11

Jeg har lige haft den hyggeligste aften med min eks. Han kom på besøg ved 19tiden og havde lækker cheesecake med fra vores favoritsted. Så har vi bare fladet på sofaen og set lidt dokumentar på netflix. Og så fik vi os nogle rigtig gode dybe snakke. Jeg fik nogle fuldstændigt geniale råd ift mit datingliv og jeg gjorde mit bedste for at lytte, forstå og råde, da han fortalte om sit forhold.
Det er så vildt at vi stadig bare fungerer så godt. Vi er simpelthen bare et velfungerende team på rigtig mange punkter. Vi skal bare ikke være kærester.

Jeg ville ALDRIG have troet at sådan en ekskæresteforhold kunne lade sig gøre, før jeg oplevede det i mit eget liv. Jeg har stadig lidt svært ved at forklare folk at vi stadig har er super godt venskab. Vi er jo fortrolige og fortæller hinanden ting som vi ikke deler med andre. Og jeg er så taknemmelig for det. Men er det virkelig så underligt, som jeg selv ville have synes, hvis I havde spurgt mig inden vi slog op?
:kryds:
10
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 25. nov 2017, 23:39

Primerose skrev:Jeg har lige haft den hyggeligste aften med min eks. Han kom på besøg ved 19tiden og havde lækker cheesecake med fra vores favoritsted. Så har vi bare fladet på sofaen og set lidt dokumentar på netflix. Og så fik vi os nogle rigtig gode dybe snakke. Jeg fik nogle fuldstændigt geniale råd ift mit datingliv og jeg gjorde mit bedste for at lytte, forstå og råde, da han fortalte om sit forhold.
Det er så vildt at vi stadig bare fungerer så godt. Vi er simpelthen bare et velfungerende team på rigtig mange punkter. Vi skal bare ikke være kærester.

Jeg ville ALDRIG have troet at sådan en ekskæresteforhold kunne lade sig gøre, før jeg oplevede det i mit eget liv. Jeg har stadig lidt svært ved at forklare folk at vi stadig har er super godt venskab. Vi er jo fortrolige og fortæller hinanden ting som vi ikke deler med andre. Og jeg er så taknemmelig for det. Men er det virkelig så underligt, som jeg selv ville have synes, hvis I havde spurgt mig inden vi slog op?
:kryds:

Jeg ved ikke om jeg synes det er underligt. Hvis det fungerer for jer og hans nye kæreste er cool med det, ikke skaber splid osv. så er det da bare mega fedt! :) Netop fordi I kender hinanden rigtig godt og måske på en anden måde end en hvilken som helst anden ven.

For mig er det dog lidt usædvanligt :-D Jeg tror faktisk kun at jeg stadigvæk har kontakt med en jeg har været sammen med. Jeg er ikke forelsket i ham mere, men jeg har følelser for ham på den måde at jeg er glad for ham og holder af ham, og derfor kun vil ham det bedste.

Vi snakker stadig godt sammen, men bor ret langt fra hinanden så vi ser faktisk ikke hinanden irl.
0

Billede

Tilbage til "Forhold og sex"