Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 31. okt 2019, 05:01

Pomelo skrev:Der er da mange interessante ting, man kan spørge om, men oftest kommer sandhederne jo først på bordet, når folk går fra hinanden. Indtil da er det sjældent, at folk sådan rigtig lukker op for problemerne, med mindre man er meget tætte.

De kunne da fortælle om, hvordan det har påvirket deres forhold at få børn. Om de er stoppet med at knalde, om deres trælse svigermor, at de overvejer at gå fra manden osv. - alle de spørgsmål, som de stiller os andre. Jeg kan dog ikke få mig selv til at spørge om det direkte, men spørger mere åbent “hvordan går det med jer”, og så får jeg tit de kedelige svar. Men ja - måske fordi der vitterligt ikke ER noget spændende at fortælle :lol: Måske problemet lige så meget er, at jeg nogen gange føler, at jeg har delt for meget - og ikke at de deler for lidt. Synes ikke altid det er så spændende, når folk kommer flere mdr senere og spørger til et eller andet, som man for længst havde glemt og lagt bag sig. Især hvis man fortæller noget dårligt, så husker folk det for evigt. Måske derfor folk i lange forhold stopper med at fortælle!! :D

Jeg havde givet samme svar :lol:

Det er jo et ret ukonkret og overfladisk spørgsmål. Hvis du vil vide noget konkret bliver du nødt til at spørge om noget konkret. Men spørgsmålene skal selvfølgelig passe til relationen :-D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 31. okt 2019, 05:35

Pomelo skrev:Hvordan har I det med spørgsmålet "hvordan går det med kærligheden" eller lign fra jeres veninder i fast forhold? Jeg synes tit, det kan være lidt anmasende og på en måde forventes der ofte, at nu skal man rigtig underholde med ens mærkelige dates osv. Det er nok til dels min egen skyld, da jeg ofte godt kan lide at fortælle - men ind i mellem slår det mig også bare, at de samme folk ikke rigtig giver noget tilbage? Hvis man spørger dem, hvordan deres forhold går, er det oftest bare "fint", eller de begynder at snakke om deres børn? Når jeg så har en kæreste, så bliver det jo også ved med de samme spørgsmål med, hvordan det går, om vi snart skal flytte sammen, møde hinandens familie, have børn (efter 6 mdr?? Really??) osv osv, mens de stadig kun har det "fint", når man spørger tilbage. På en måde virker de næsten lidt skuffede, hvis jeg bare svarer kort, at det går fint med kæresten. Men de savner vel en god historie/drama? Det er heldigvis langt fra alle, der er sådan, men synes godt nok ofte der bliver stillet utrolig mange spørgsmål, når man er single eller i et nyt forhold, hvor dem med lange forhold aldrig fortæller noget eller kun meget lidt.


Det har jeg det fint med. Men jeg vil også gerne dele ud af den slags, det generer mig slet ikke - muligvis fordi jeg har det fint med at være single og mine veninder er ordentlige mennesker der mest af alt spørger fordi at de er interesseret i mig og mit liv. Generelt er vi blandt mine veninder meget åbne om ting, og deler ekstremt mange ting med hinanden - mine veninder i forhold deler også deres forhold på godt og ondt med mig.
0
...
Brugeravatar
Pomelo
Indlæg: 252
Tilmeldt: 27. okt 2019, 23:17
Kort karma: 36
Likede indlæg: 911

Re: Singletråden

Indlægaf Pomelo » 31. okt 2019, 07:01

Ladyfox: Jeg tænker nok især på mere perifære veninder eller fx kollegaer - der kan det nemt virke mere upassende.

Misantropen: Det er da også temmelig ukonkret at spørge, hvordan det går med kærligheden. Det spørgsmål kunne man jo stille dem i forhold også. Det er i det hele taget et dumt spørgsmål, for de fleste har jo kærlighed i deres liv på et eller andet plan. Og nogen gange har dem med kæreste/mand jo et kærlighedsløst forhold. Jeg forstår det ikke. :D
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Singletråden

Indlægaf Fynerfin82 » 31. okt 2019, 07:56

Det har vel rigtigt meget at gøre med, at det føles illoyalt at fortælle alt for mange detaljer om hvad der foregår bag hjemmets 4 vægge og så er det nemmere bare at sige at det går fint. Og især hvis man har små børn, er det bare det der fylder virkelig meget. Havde du spurgt mig for 2 år siden, ville du også have fået et svar a'la "det går fint, men jeg synes det er virkelig hårdt at have små børn" måske uddybet med "det er svært at finde tid til at pleje kærligheden, så det er sat lidt på standby". For det har vitterligt været sådan i mit (og sikkert mange andres) parforhold og det er bare ret kedeligt at snakke om.

Men jeg bliver også spurgt om hvordan det går med kærligheden osv., på trods af det kun er 3 måneder siden jeg blev skilt. Det er så ret nemt for mig at svare på, for jeg leder ikke, så der er lige præcis intet nyt at fortælle :lol:
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 31. okt 2019, 08:51

Pomelo skrev:Ladyfox: Jeg tænker nok især på mere perifære veninder eller fx kollegaer - der kan det nemt virke mere upassende.

Misantropen: Det er da også temmelig ukonkret at spørge, hvordan det går med kærligheden. Det spørgsmål kunne man jo stille dem i forhold også. Det er i det hele taget et dumt spørgsmål, for de fleste har jo kærlighed i deres liv på et eller andet plan. Og nogen gange har dem med kæreste/mand jo et kærlighedsløst forhold. Jeg forstår det ikke. :D


Okay, den slags spørgsmål modtager jeg slet ikke fra den type bekendtskaber.
0
...
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 31. okt 2019, 10:19

Mine kolleger spørger ofte ind til mit datingliv - det er fint nok. Men nogle gange er det som om de lever deres ikke-eksisterende singleliv igennem mig.

Og så spændende er det altså heller ikke, at være single. I hvert fald ikke i mit tilfælde.

Nogle gange tror jeg de forventer, at jeg lever sådan et "Sex and the city"-liv med drinks, casual dating med forskellige mænd (og det sker da også, men det gider jeg da ikke fortæller dem om :slem:), byture etc...
5
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 31. okt 2019, 14:21

Pomelo skrev:Ladyfox: Jeg tænker nok især på mere perifære veninder eller fx kollegaer - der kan det nemt virke mere upassende.

Misantropen: Det er da også temmelig ukonkret at spørge, hvordan det går med kærligheden. Det spørgsmål kunne man jo stille dem i forhold også. Det er i det hele taget et dumt spørgsmål, for de fleste har jo kærlighed i deres liv på et eller andet plan. Og nogen gange har dem med kæreste/mand jo et kærlighedsløst forhold. Jeg forstår det ikke. :D

Ja, men det er jo dig selv der styrer hvordan du vil svare og hvor deltajerede svar du vil give, men jeg er enig i at det er et ukonkret spørgsmål.

Jeg opfatter den slags spørgsmål som ganske almindelig smalltalk, på samme måde som hvis jeg spørger om de stadig arbejder et bestemt sted. Det er ikke et spørgsmål jeg får fra folk der kender mig godt, de kender svaret. Et eller andet emne skal man jo starte en samtale med. Om det er "hvordan går det med kærligheden?" eller "hvordan går det med strikkeopskriften/den trælse kollega/din hobby/hussalget" etc. kommer ret meget ud på et for mit vedkommende.

Man bestemmer jo selv hvor uddybende svar man vil give og hvor meget den anden skal have til opfølgende spørgsmål for at fortsætte samtalen.
5
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Singletråden

Indlægaf Jydepigen » 31. okt 2019, 16:12

Misantropen skrev:Jeg er i starten af 30'erne og det virker vildt at tænke på at jeg kan få en kæreste der er omkring 40 år.
Min alder er ikke en spekulation jeg har, 40 år lyder bare så voksent. Kan I følge mig? :genert:

Da man var barn og ung, hvor alder virkelig betød noget, var en på 40 år bare noget ens forældre var og virkelig langt ude i fremtiden :lol: Det var så fjernt at man selv kunne være omkring 40 år og uden nærmest at stå med et ben i graven.


Kan sagtens følge dig.. Er selv i starten af 30´erne og kunne aldrig date en på 40 (med undtagelse af en enkelt fyr jeg kender). :lol:
Var selv 16 år da mine forældre var 40 år. Har ingen børn endnu.. Så har helt sikkert noget med hvor man er i livet.
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Singletråden

Indlægaf OberstNasig » 31. okt 2019, 17:40

Skulle ses med een idag kl. 17.
Jeg efterspørger lokation halvanden time før. Klokken 16 skriver han "Kører til **Indsæt by 60 km væk** og kommer derefter", hvor jeg bare er sådan.... øh, hvornår er du her så?!
Arhmen, den bliver lige 17:30-18-stykker og om det er OK?


Det var ikke OK :sur:


Med til historien hører også at han aflyste på mig mandag, dog med god undskyldning, men jeg fik sen besked, fordi jeg SELV kontaktede sjoveren for at aftale nærmere og SÅ fik det at vide.

Så jeg har en date med et glas rødvin og et karbad istedet.

Sikke en sjover!
Og så søger han seriøst- yeeeeeah raaajt :tie:
12
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 31. okt 2019, 20:32

OberstNasig skrev:Skulle ses med een idag kl. 17.
Jeg efterspørger lokation halvanden time før. Klokken 16 skriver han "Kører til **Indsæt by 60 km væk** og kommer derefter", hvor jeg bare er sådan.... øh, hvornår er du her så?!
Arhmen, den bliver lige 17:30-18-stykker og om det er OK?


Det var ikke OK :sur:


Med til historien hører også at han aflyste på mig mandag, dog med god undskyldning, men jeg fik sen besked, fordi jeg SELV kontaktede sjoveren for at aftale nærmere og SÅ fik det at vide.

Så jeg har en date med et glas rødvin og et karbad istedet.

Sikke en sjover!
Og så søger han seriøst- yeeeeeah raaajt :tie:



Altså. Han er en klaphat. Uden tvivl. Men han kan jo godt bare være en klaphat med et mere relativt tidssyn og stadig søge seriøst?

Udover det, så skal du nok ikke spilde mere tid på ham. Det er jo ikke noget du gider uanset.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Singletråden

Indlægaf avdotja » 31. okt 2019, 20:56

Det er godt nok længe siden, folk har spurgt ind til mit vilde singleliv. Måske blev det irriterende i længden, hele tiden at falde i søvn :-D
7
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Singletråden

Indlægaf OberstNasig » 1. nov 2019, 12:56

Stitch skrev:
OberstNasig skrev:Skulle ses med een idag kl. 17.
Jeg efterspørger lokation halvanden time før. Klokken 16 skriver han "Kører til **Indsæt by 60 km væk** og kommer derefter", hvor jeg bare er sådan.... øh, hvornår er du her så?!
Arhmen, den bliver lige 17:30-18-stykker og om det er OK?


Det var ikke OK :sur:


Med til historien hører også at han aflyste på mig mandag, dog med god undskyldning, men jeg fik sen besked, fordi jeg SELV kontaktede sjoveren for at aftale nærmere og SÅ fik det at vide.

Så jeg har en date med et glas rødvin og et karbad istedet.

Sikke en sjover!
Og så søger han seriøst- yeeeeeah raaajt :tie:



Altså. Han er en klaphat. Uden tvivl. Men han kan jo godt bare være en klaphat med et mere relativt tidssyn og stadig søge seriøst?

Udover det, så skal du nok ikke spilde mere tid på ham. Det er jo ikke noget du gider uanset.


Det er rigtigt. Jeg kender ham ikke godt nok til at kunne vurdere om han reelt søgte seriøst, som han skriver i sin profiltekst. Men når vi har så forskellige syn på aftaler og tid, så er vi kommet virkelig dårligt fra start. Så jeg har også fjernet ham efterfølgende, fordi det simpelthen ikke er holdbart. Især fordi han øffede over at nu havde han altså planlagt sin dag efter at han skulle komme hertil. Ingen undskyld eller noget. Synes det var et red flag, at han kun var optaget af sig selv og hvad det betød for ham, at jeg ikke ville ses, når han pludselig rykker aftalen.
12
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Singletråden

Indlægaf A 7 » 2. nov 2019, 12:19

Jo længere tid, man har været i det samme forhold, des mere interessant bliver det at høre om sine venners/kollegers singleliv, åbenbart. :-D
1
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 3. nov 2019, 10:51

Jeg lister også lidt ud af tråden, lidt i hvert fald.
Han kom forbi går aftes, hvor jeg spurgte, om "forelsket" var et farligt ord at bruge allerede nu (vi har joket lidt om "farlige" ord som forelsket, kærester mm, fordi det faktisk er gået ret stærkt - vi har haft gang i relationen siden 5. septemper). Og så spurgte han om kærester var et farligt ord - og om jeg ikke ville være hans :D
Så det er vi nu - bare os to :lun: Det bliver ikke officielt et godt stykke tid endnu, fordi han har børn at tage hensyn til, så han kan ikke rigtig bare blabre ud om det, før de får besked. Og jeg er ikke lige klar til den del af forholdet endnu :genert:
33
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Singletråden

Indlægaf RavenClaw » 3. nov 2019, 11:37

Ihh, jeg bliver så glad af at læse om jeres forelskelser. Tillykke med kærligheden! :lun:

Selv om det bliver trist at "undvære" jer. Men vi hepper på kærligheden, altid!
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Forhold og sex"