Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. dec 2018, 10:32

Thestral skrev:Jeg har ferie de næste 10 dage :love:


Skønt :ivrig:
Jeg har ugen ud, men det er okay, de 4 dage er ret korte.
Og så skal jeg kun arbejde d. 25/12 (hele dagen) de øvrige juledage frem til nytår har jeg fri.
Og så på arbejde igen d. 1/1 kl 12. Men det er fint, for det er børnenytår her, så der skal ikke festes igennem :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. dec 2018, 11:08

Håber jeg snart kan "melde mig ud" af tråden her :lun:

"far til 4" tog syge børn med smil og "pyt" og en kæk joke - og det var dejligt.
Midt i maden ringede den anden self. og ville hentes hjem, fordi han også var skidt.

Det blev hyggeaften på sofaen og under dynerne, en god film og håndboldkamp.
Det med sport på tv har været noget jeg nærmest har haft allergi overfor, pga eksmand og hans reaktioner når han så (alt for meget) sport på TV.
Men det skal jo ikke sætte rammen, og være noget en ny mand i mit liv lider under - selvom jeg helt sikkert ikke kommer til at acceptere vanvittig råben, skrigen og arrigskab - for det er BARE sport.

Men mit indtryk af "far til 4" hans ro, væremåde osv. gør at jeg tænker det næppe er noget jeg skal bekymre mig om.

Og idag har vi kunne sove længe, og bare vågne op lige stå stille og roligt :fløjt:
Og så fik han og de 2 ældste mødt hinanden, sådan rigtigt, da vi spiste brunch sammen, det gik super fint :blush2:
14
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Annione » 15. dec 2018, 14:54

Jeg havde en hyggelig aften med - hvad skal vi kalde ham? - kvinde-kend-din-krop-fyr forleden. Han er virkelig sød, betænksom og omsorgsfuld.
Vi er enige om, at vi ikke skal blive forelskede i hinanden, og at vi bare nyder selskabet og sexen.

Kors, jeg er heartbroken... Så er det virkelig rart med krops-kontakt, uden følelser.

Er i sommerhus med 2 fantastiske kvinder den her weekend. Afslapning-extreme :love: og lange snakke om livet. Det hjælper alt sammen med at hele et knust hjerte.
5
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 15. dec 2018, 15:52

Ally skrev:"The Holiday" er uden tvivl en af mine yndlings-julefilm :love:


Just saying....

https://boligmagasinet.dk/jul/nu-kan-du ... 1544810644

:-D
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 15. dec 2018, 15:58

Jeg hygger i sommerhus og sladrer on/off med cute englænder. Min hjerne er åbenbart ikke god til dual-lingo; efter en uge roder jeg allerede rundt mellem dansk og engelsk i tanker og til dels tale :lol:

Det med delvist at tænke på engelsk har holdt ved, siden jeg boede i USA, men jeg har ellers kunnet holde det engelske på et minimum i talesprog. Det skal nok ende med at blive spændende, hvis det fortsætter sådan her :stoned:
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. dec 2018, 18:15

Den der The Holiday - er den tilgængelig på en af streamingtjenesterne?
Den må da ses, tyde det på :D
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Singletråden

Indlægaf Tilly » 15. dec 2018, 18:19

Madam Pomfrey skrev:Den der The Holiday - er den tilgængelig på en af streamingtjenesterne?
Den må da ses, tyde det på :D

Den er på HBO.

Jeg så den for første gang i formiddags. Jeg var altså ikke så "blown away" :genert: Men den var da helt ok :) Men hvad angår romantiske julefilm, så foretrækker jeg stadig "Love Actually".
4
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 16. dec 2018, 17:13

Mine tudsegamle mønstre ift enten at tilpasse mig eller flygte kigger en smule frem igen disse dage. Det er sådan set ok, fordi jeg for første gang er bevidst om, hvad der sker og måske endda også hvorfor. Det gør det nemmere at genkende og håndtere på en konstruktiv måde, som reelt giver mig håb ift med tiden at kunne lægge de uhensigtsmæssige automatreaktioner på hylden.

Jeg har haft et par ret mindblowing aha-oplevelser denne weekend, som jeg er sikker på, kommer til at gøre den proces nemmere. Det er jeg dybt taknemmelig for, så selvom jeg er træt i hovedet, vil jeg nyde testen af søndagen med et varmt bad, lidt selvforkælelse og optankning på kramme- og nærhedskontoen; jeg tror simpelthen, jeg er for sprød og emotionelt hudløs til andet end det, men det er sådan set også helt, som det skal være. I dig this life!
5
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. dec 2018, 17:20

Krølle skrev:Mine tudsegamle mønstre ift enten at tilpasse mig eller flygte kigger en smule frem igen disse dage. Det er sådan set ok, fordi jeg for første gang er bevidst om, hvad der sker og måske endda også hvorfor. Det gør det nemmere at genkende og håndtere på en konstruktiv måde, som reelt giver mig håb ift med tiden at kunne lægge de uhensigtsmæssige automatreaktioner på hylden.


Lige det med tilpasningen er vel meget naturligt ihvertfald, begge parter skal vel kunne modellen med "gi lidt og ta lidt" - men det skal self. heller ikke være meget mere end det :)
Men så længe du er så bevidst om det, mærker og ser det - så har du jo magten over det!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. dec 2018, 17:31

Jeg er simpelthen så afslappet, det er fantastisk.

Sagde farvel til "far til 4" igår ved middagstid, og ser ham engang igen senere i aften når han kommer for at sove :lun:
Han havde fyldt sin weekend op med børns aktiviteter, og har været offline hele dagen, ud over en tidlig godmorgen besked.
Men denne gang er hjernen ikke gået totalt i selvsing over det :genert:

Igår brugte jeg dagen på at binge netflix, og se en film med den ældste, og se CS:GO finale sammen med ham også, så hyggeligt.
Der var lidt småskriver med "far til 4"
Idag har jeg sovet halv længe, ligget i sengen og læst en god bog, og så tog jeg på julegave shopping.

Jeg føler mig så tryg og tilpas i det her, helt sikkert også baseret på at han, på den meget stille og rolige måde, kommer med nogle udsagn der giver udtryk for noget fremtids perspektiv :lun:
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 16. dec 2018, 18:56

Madam Pomfrey skrev:
Krølle skrev:Mine tudsegamle mønstre ift enten at tilpasse mig eller flygte kigger en smule frem igen disse dage. Det er sådan set ok, fordi jeg for første gang er bevidst om, hvad der sker og måske endda også hvorfor. Det gør det nemmere at genkende og håndtere på en konstruktiv måde, som reelt giver mig håb ift med tiden at kunne lægge de uhensigtsmæssige automatreaktioner på hylden.


Lige det med tilpasningen er vel meget naturligt ihvertfald, begge parter skal vel kunne modellen med "gi lidt og ta lidt" - men det skal self. heller ikke være meget mere end det :)
Men så længe du er så bevidst om det, mærker og ser det - så har du jo magten over det!


For mig er tilpasning og kompromis noget, der kommer, når man har besluttet, at grundstrukturen er på plads og kender hinanden godt nok til at vide, at man er kompatible. Der er det til gengæld også afgørende at mestre disse ting.

I den helt indledende fase er jeg derimod ikke tilhænger af at tilpasse sig. Man er jo nødt til at være ærlig om, hvad man sælger i sin butik, hvis køber ikke bagefter skal blive overrasket :-D Det betyder selvsagt ikke, at man skal holde krampagtigt fast i ting, der er uvæsentlige for princippets skyld, men overordnet går jeg ind for, at man i en opstartsfase forsøger at være så meget sig selv som overhovedet muligt. Det gør det nemmere at navigere i og burde ikke udgøre dealbreakers i småtingsafdelingen, som man på sigt naturligt vil finde kompromisser omkring.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. dec 2018, 21:03

Krølle skrev:For mig er tilpasning og kompromis noget, der kommer, når man har besluttet, at grundstrukturen er på plads og kender hinanden godt nok til at vide, at man er kompatible. Der er det til gengæld også afgørende at mestre disse ting.

I den helt indledende fase er jeg derimod ikke tilhænger af at tilpasse sig. Man er jo nødt til at være ærlig om, hvad man sælger i sin butik, hvis køber ikke bagefter skal blive overrasket :-D Det betyder selvsagt ikke, at man skal holde krampagtigt fast i ting, der er uvæsentlige for princippets skyld, men overordnet går jeg ind for, at man i en opstartsfase forsøger at være så meget sig selv som overhovedet muligt. Det gør det nemmere at navigere i og burde ikke udgøre dealbreakers i småtingsafdelingen, som man på sigt naturligt vil finde kompromisser omkring.



Jeg tolkede ikke indholdet i dit indlæg i den kaliber. Mine tanker gik nemlig på småtingene, med at "gi lidt og ta lidt" - fordi der ikke går noget af en ved at gøre det, jeg var på ingen måde ude i kompromisser.
jeg er helt enig i det med at man skal være sig selv, så den anden ser og finder ud af hvem man er, hvad pakken indholder. Selvfølgelig skal man det!!
Ellers får man jo også snydt hinanden. Men man skal nok alligevel trække 10-20% fra, vi gør os jo alle umage i starten af en relation ;)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. dec 2018, 21:06

Ingen arme at sove i til mig alligevel... :( piv piv
Der var straks udmeldig fra hans side, da tingene lige koksede på hans banehalvdel. Så det er helt ok, bare lidt ærgerligt.

Og det opvejes 1000vis af gange over at jeg er blevet moster i dag, til den yndigste lille babydame, der kom til verden 3½ uge før tid.

Og endnu en hyggelig aften med de 2 store, indpakning af julegaver, snold, kold cola, og kortspil :love:
Og en teenager der synes mor er piiiiinlig. Hans søde kæreste ønskede sig "frækt undertøj" og købte et sødt sæt i H&M med noget blonder og halløj, han ved ikke om han tør gi det til hende :lol:
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 16. dec 2018, 21:25

Madam Pomfrey skrev:
Krølle skrev:For mig er tilpasning og kompromis noget, der kommer, når man har besluttet, at grundstrukturen er på plads og kender hinanden godt nok til at vide, at man er kompatible. Der er det til gengæld også afgørende at mestre disse ting.

I den helt indledende fase er jeg derimod ikke tilhænger af at tilpasse sig. Man er jo nødt til at være ærlig om, hvad man sælger i sin butik, hvis køber ikke bagefter skal blive overrasket :-D Det betyder selvsagt ikke, at man skal holde krampagtigt fast i ting, der er uvæsentlige for princippets skyld, men overordnet går jeg ind for, at man i en opstartsfase forsøger at være så meget sig selv som overhovedet muligt. Det gør det nemmere at navigere i og burde ikke udgøre dealbreakers i småtingsafdelingen, som man på sigt naturligt vil finde kompromisser omkring.



Jeg tolkede ikke indholdet i dit indlæg i den kaliber. Mine tanker gik nemlig på småtingene, med at "gi lidt og ta lidt" - fordi der ikke går noget af en ved at gøre det, jeg var på ingen måde ude i kompromisser.
jeg er helt enig i det med at man skal være sig selv, så den anden ser og finder ud af hvem man er, hvad pakken indholder. Selvfølgelig skal man det!!
Ellers får man jo også snydt hinanden. Men man skal nok alligevel trække 10-20% fra, vi gør os jo alle umage i starten af en relation ;)


Jeg har en lang omend ikke stolt tradition for tilpasning i den mere hardcore liga. Af samme årsag er jeg enormt opmærksom på det pt. - ikke om jeg skal ende i den situation igen.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. dec 2018, 21:36

Krølle skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Jeg har en lang omend ikke stolt tradition for tilpasning i den mere hardcore liga. Af samme årsag er jeg enormt opmærksom på det pt. - ikke om jeg skal ende i den situation igen.


Det var/blev jeg også selv ret dygtig til...

Og der var absolut nogle damer her i tråden (og tak for det!!!) der var rigtig gode til at losse mig i røven da jeg fik involveret mig i en date der gjorde netop det ved mig igen, hvor jeg ikke evnede at sige "back of" lige med det samme, fordi jeg blev snydt af den positive opmærksomhed og de tydeligvis gode intentioner. Og det blev netop til det der med at "gå på kompromis" eller simpelthen bare giver op fordi der ikke blev hørt, forstået og accepteret i den anden ende.

Så jeg er nok lige så OBS, som du, på ikke at havne i dét mønster igen.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forhold og sex"