Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 31. aug 2016, 08:28

Ville det være en (god) diskret måde at smide et hint hvis jeg i profilteksten skrev fx.

"Er mennesker monogame af natur?"

Jeg tænker, om det ville blive opfattet som et spørgsmål eventuelle interesserede så kan svare på hvis de skriver til mig, i stedet for bare at skrive "Hej"?
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 31. aug 2016, 08:31

KitKat skrev:Ville det være en (god) diskret måde at smide et hint hvis jeg i profilteksten skrev fx.

"Er mennesker monogame af natur?"

Jeg tænker, om det ville blive opfattet som et spørgsmål eventuelle interesserede så kan svare på hvis de skriver til mig, i stedet for bare at skrive "Hej"?

Jeg tænker, det ville være en fin hentydning på et mere seriøst datingsite, men lige på tinder, hvor mange virkelig går efter sex, der ville jeg nok lade være. Fortæl dem det hellere, når I begynder at skrive, hvis det er decideret åbent forhold du søger.
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 31. aug 2016, 08:34

Planten skrev:Jeg tænker, det ville være en fin hentydning på et mere seriøst datingsite, men lige på tinder, hvor mange virkelig går efter sex, der ville jeg nok lade være. Fortæl dem det hellere, når I begynder at skrive, hvis det er decideret åbent forhold du søger.


Det kan jeg godt set en pointe i.

Tak for input (allesammen, jeg er bare for doven til at multiquote) :)
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 31. aug 2016, 08:38

Og så selv nu, hvor jeg nævner mere seriøse datingsites, er der så nogle af jer, der også har en fornemmelse af, at tinder har udhulet datingsites? Jeg var kort (et døgn) på single, og der var ikke rigtig så mange profiler, og dem der var, var de samme som for fem år siden? Det er da kedeligt.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 31. aug 2016, 08:55

Planten skrev:Og så selv nu, hvor jeg nævner mere seriøse datingsites, er der så nogle af jer, der også har en fornemmelse af, at tinder har udhulet datingsites? Jeg var kort (et døgn) på single, og der var ikke rigtig så mange profiler, og dem der var, var de samme som for fem år siden? Det er da kedeligt.

Det tror jeg. Jeg har ikke været på de andre sites, siden jeg fik Tinder, så dels har jeg flyttet min egen forretning (selv om den var sporadisk), dels synes jeg, at jeg møder mange begavede, seriøse mænd på Tinder, som måske tidligere var Dating- eller Elitedaters-materiale
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 31. aug 2016, 09:01

KitKat skrev:
Planten skrev:Jeg tænker, det ville være en fin hentydning på et mere seriøst datingsite, men lige på tinder, hvor mange virkelig går efter sex, der ville jeg nok lade være. Fortæl dem det hellere, når I begynder at skrive, hvis det er decideret åbent forhold du søger.


Det kan jeg godt set en pointe i.

Tak for input (allesammen, jeg er bare for doven til at multiquote) :)

Det er dér, hvor du også selv skal være opmærksom på, hvem du matcher med. Hvis du vælger dem til, der er reflekterede i deres tekster, kan du måske godt lægge ud med det. Også jf. Plantens spørgsmål tror jeg, at der er masser derinde, der godt kan håndtere lidt tungere samtaleemner.

Du skal selvfølgelig også tænke over det signal, du sender: Er det vigtigere for dig, at forholdet er åbent end at opbygge en relation omkring noget andet?
Senest rettet af Rapfisk 31. aug 2016, 09:02, rettet i alt 1 gang.
1
Livslinjen: 70 201 201
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 31. aug 2016, 09:01

Planten skrev:Og så selv nu, hvor jeg nævner mere seriøse datingsites, er der så nogle af jer, der også har en fornemmelse af, at tinder har udhulet datingsites? Jeg var kort (et døgn) på single, og der var ikke rigtig så mange profiler, og dem der var, var de samme som for fem år siden? Det er da kedeligt.


Tinder har erobret markedet og heldigvis for det da.
Nu er det blevet gratis at søge dates.
Tinder = bondefangeriets ophævelse
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 31. aug 2016, 09:09

Rapfisk skrev:Du skal selvfølgelig også tænke over det signal, du sender: Er det vigtigere for dig, at forholdet er åbent end at opbygge en relation omkring noget andet?


Du har ret. Og nej, det vigtigste for mig er ikke at forholdet er åbent, der er rigtig mange andre kvaliteter/egenskaber som betyder meget mere.

Jeg forholder mig til det fordi jeg, i mit sidste forhold, egentlig godt vidste at jeg ville trives bedt med en grad af åbenhed og alligevel endte med at vælge det fra fordi min kæreste ikke kunne leve med det.
Dengang vurderede jeg, at der var så mange andre gode ting at det var dét kompromis værd, men set i bakspejlet var det måske med til at mine følelser langsomt ændrede sig... :gruble:
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 31. aug 2016, 09:49

Jeg har læst lidt sporadisk med i hele diskussionen om overvægt og dating, og jeg er nødt til at komme med et par kommentarer på det:

1. Min personlige oplevelse er, at langt de færreste mænd tillægger vægt en særlig stor betydning. Jeg har selv været overvægtigt, og det var klart i den periode, jeg oplevede størst interesse fra det modsatte køn.

2. Det handler ikke kun om ens egen krop og udseende og sit forhold til det, men i ligeså høj grad om at tage stilling til, om man selv har lyst til at date mænd, der i højere grad kigger efter udseendet/vægt/krop/figur, end på andre værdier (for de mænd findes skam, selvom det er de færreste). Jeg siger klart nej tak til en mand, hvis jeg bare får det mindste indtryk af, at han ikke også ville synes jeg var dejlig, hvis jeg vejede 10-20 kg mere. Jeg vil have en mand, som jeg er sikker på også vil finde mig tiltrækkende, når jeg bliver gammel og grim, og potentielt overvægtig eller udsat for diverse ting, der kan ødelægge mit udseende.
6
Brugeravatar
Skovtrold
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22. jul 2016, 07:29
Kort karma: 3
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 42

Re: Singletråden

Indlægaf Skovtrold » 31. aug 2016, 09:55

Lys skrev:
Skovtrold skrev:Jeg har hentet Tinder-appen og tænkt, at nu skulle den have en chance.

Jeg har fået en del matches og især en skilte sig ud - En virkelig sød fyr, 1 år yngre end mig, samme holdninger som mig til en del ting, søger noget seriøst og så skriver han lange og interessante beskeder.

Han har rejsearbejde (arbejder 7-8 dage og er hjemme 3 dage), hvilket passer mig fint, da jeg har stort behov for alenetid.

Vi aftaler, at vi skal forsøge at finde en dag, vi kan mødes.
Søndag i sidste uge skriver han, at han er på vej hjem og han gerne vil ses, men at han gerne vil slappe af søndag aften.
Mandag skriver jeg, at jeg har en del planer, men har mulighed for at ses samme dag eller onsdag - Derefter er der intet svar?? :gruble:
Jeg skriver til ham efter 5 dage, om han ikke har modtaget min besked, eller om han blot har valgt at trække sig ... Intet svar :gisp:

Hvad sker der for, at man tager kontakt med henblik på at ses og 24 timer senere har mistet interessen så meget, at man ikke engang gider at svare?? :nerve:

Nå skidt pyt - Jeg er nu gået videre til næste match i rækken :danse:


Velkommen til Tinder ;)

Det er sær opførsel, men man har det sjovest med Tinder, hvis man ikke lader sig gå på af den slags, men i stedet blot søger videre. Synes jeg :)



Jeg lader mig nu heller ikke gå på af det - Jeg undrer mig bare over, at man gider at bruge 2 uger på at skrive med en (først på Tinder - siden på Messenger), foreslå at mødes og så stikke halen mellem benene :gruble: Det er da spild af både min og hans egen tid :gruble:

Nå men som sagt prøver jeg næste fisk :lol: - selvom jeg ikke tror Tinder er stedet for mig (jeg vælger alt for mange fra, som jeg i virkelighedens verden højst sandsynlig ville vælge til) :wacko:
2
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Singletråden

Indlægaf Spjaerten » 31. aug 2016, 10:29

Skovtrold skrev:
Lys skrev:
Skovtrold skrev:Jeg har hentet Tinder-appen og tænkt, at nu skulle den have en chance.

Jeg har fået en del matches og især en skilte sig ud - En virkelig sød fyr, 1 år yngre end mig, samme holdninger som mig til en del ting, søger noget seriøst og så skriver han lange og interessante beskeder.

Han har rejsearbejde (arbejder 7-8 dage og er hjemme 3 dage), hvilket passer mig fint, da jeg har stort behov for alenetid.

Vi aftaler, at vi skal forsøge at finde en dag, vi kan mødes.
Søndag i sidste uge skriver han, at han er på vej hjem og han gerne vil ses, men at han gerne vil slappe af søndag aften.
Mandag skriver jeg, at jeg har en del planer, men har mulighed for at ses samme dag eller onsdag - Derefter er der intet svar?? :gruble:
Jeg skriver til ham efter 5 dage, om han ikke har modtaget min besked, eller om han blot har valgt at trække sig ... Intet svar :gisp:

Hvad sker der for, at man tager kontakt med henblik på at ses og 24 timer senere har mistet interessen så meget, at man ikke engang gider at svare?? :nerve:

Nå skidt pyt - Jeg er nu gået videre til næste match i rækken :danse:


Velkommen til Tinder ;)

Det er sær opførsel, men man har det sjovest med Tinder, hvis man ikke lader sig gå på af den slags, men i stedet blot søger videre. Synes jeg :)



Jeg lader mig nu heller ikke gå på af det - Jeg undrer mig bare over, at man gider at bruge 2 uger på at skrive med en (først på Tinder - siden på Messenger), foreslå at mødes og så stikke halen mellem benene :gruble: Det er da spild af både min og hans egen tid :gruble:

Nå men som sagt prøver jeg næste fisk :lol: - selvom jeg ikke tror Tinder er stedet for mig (jeg vælger alt for mange fra, som jeg i virkelighedens verden højst sandsynlig ville vælge til) :wacko:


Det er desværre helt almindelig tinder opførsel :rulle:

Bedre kendt i min verden som at strudse (stikke hovedet i jorden) - oplever det i 9 af 10 matches :evil:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Skovtrold
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22. jul 2016, 07:29
Kort karma: 3
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 42

Re: Singletråden

Indlægaf Skovtrold » 31. aug 2016, 10:42

Spjaerten skrev:
Det er desværre helt almindelig tinder opførsel :rulle:

Bedre kendt i min verden som at strudse (stikke hovedet i jorden) - oplever det i 9 af 10 matches :evil:



Seriøst?? :nerve:
Så er Tinder bestemt ikke stedet for mig :gisp:

Jeg kan forstå, at man fortryder et match og derfor sletter det - Men at man bruger 2 uger på at skrive og spørge ind, for så at lave en Houdini og ikke engang gide at bruge tid på at slette match :gruble:

Jeg er vist bare for gammel til det pjat :lol:
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 31. aug 2016, 11:16

Planten skrev:Og så selv nu, hvor jeg nævner mere seriøse datingsites, er der så nogle af jer, der også har en fornemmelse af, at tinder har udhulet datingsites? Jeg var kort (et døgn) på single, og der var ikke rigtig så mange profiler, og dem der var, var de samme som for fem år siden? Det er da kedeligt.


Min fornemmelse er, at mange af dem, som kunne være interessante, er forsvundet fra betalingssiderne.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 31. aug 2016, 11:22

MOGA skrev:
Planten skrev:Og så selv nu, hvor jeg nævner mere seriøse datingsites, er der så nogle af jer, der også har en fornemmelse af, at tinder har udhulet datingsites? Jeg var kort (et døgn) på single, og der var ikke rigtig så mange profiler, og dem der var, var de samme som for fem år siden? Det er da kedeligt.


Min fornemmelse er, at mange af dem, som kunne være interessante, er forsvundet fra betalingssiderne.

Lige præcis.
Det er også blevet mere bekvemt at have tinder. Kontakten er nemmere og hurtigere, som et møde fx i byen.
1
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 31. aug 2016, 14:50

Jeg har ikke hørt fra min date siden fredag aften. Han har siden været på en masse hver dag og addet 5 venner, hvor 2 af dem er singlepiger og liket en del.
Så jeg skrev i går til ham, at det her nok ikke fungerede for mig - vi har haft "snakken" om kontakt før - men de her 5 dage har bare været for tavs. Han var ellers klar på at mødes igen, men jeg dur ikke til den for mig vage kontakt. Han har bedt om mit nummer, før vi mødtes, men har aldrig brugt det. Der er andre, der er interesseret, som jeg har afvist, der skriver dagligt - og jeg må indrømme, at jeg er ved at være interesseret i de andre fisk i havet.

Han er en travl gut, men man må squ også investere lidt i det, synes jeg.
6

Tilbage til "Forhold og sex"