Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 25. jul 2016, 19:41

Lige et spørgsmål angående uddannelsesniveau. Jeg har nu flere gange oplevet, at mænd med håndværksmæssige uddannelser udbryder noget ala "shit, så er du jo pisse klog", når jeg fortæller, hvad jeg laver til daglig. Jeg har en bachelor (eller professionsbachelor) og ja, jeg er da ikke dum. Men jeg er altså ligeglad med uddannelsesniveau. Jeg mener helt ærligt ikke, at jeg er klogere end en med en håndværksuddannelse. Min tanke er så, kan det virkelig skræmme mænd væk, at man har en videregående uddannelse? Hvad oplever I andre?
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 25. jul 2016, 19:43

Sophaya skrev:
Zombie skrev:

Jeg er fuldstændig på bølgelængde med dig her. Jeg gider bare ikke mennesker, der kun vil ses hvis jeg er 100% ovenpå og frisk. Som du skrev tidligere, må de jo stole på, at var den helt gal med mig, så ville jeg nok selv aflyse. Og derudover så synes jeg det er noget fis, at man åbenbart er så "fisefornem" eller hvad det nu handler om, at man simpelthen ikke vil bruge sin kostbare tid sammen med en person, der ikke er 120% klar til at underholde én i højt tempo.
Altså, come on. Kan han ikke lige overleve en mere chill date, hvor I bare hænger ud og snakker, måske laver lidt mad? Hvad er du, hans egen personlige gøgler eller hvad?



Jeg er ret sikker på at det ikke er den tankegang der ligger bag, og at han bare tænker rent praktisk i at så kan jeg blive det mere rask hvis jeg slapper af nu - men det ændrer ikke på, at jeg får lidt den samme følelse som dig; at jeg sgu også vil være værd at se, selvom jeg måske er på 80 %. Det ville have været en del federe hvis han havde sagt "hey, skal vi så ikke aftale endnu en date på onsdag hvor vi laver whatever, og så tage den med ro i aften - sammen?".
Jeg lader tvivlen komme ham til gode og ser ham onsdag, men jeg kan allerede nu mærke isen i maven - det går lige ind i alle mine egne mønstre med svigt, der får mig til at trække mig. Måske er det overdrevent, men sådan er jeg nu indrettet. Øv.


I så fald er vi to, der tænker "overdrevent". Det er den sløje af parterne, der SELV eventuelt skal sige fra her. Ikke den raske.

Har selv oplevet det et par gange, har spurgt lige ud af posen og fået begrundelsen, at det var af hensyn til mig. Sådan noget gør mig virkelig, virkelig træt i ansigtet. Fordi vedkommende tydeligvis ikke har haft tillid til, jeg selv kunne finde ud af at mærke efter og melde klart ud og fordi jeg er ret sikker på, det i virkeligheden var hensyn til dem selv, det handlede om - altså at de ikke gad ses med en Ninja, der ikke var helt i hopla. Rend mig i ...!

Jeg har virkelig ikke gode erfaringer med mennesker, der på den måde roder rundt i ansvarsfordelingen og din og min banehalvdel. Det er sådan noget fis. Og uærligt oveni.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok ikke kunne lade være med at konfrontere ham. Stille og roligt. Men stadig direkte. Ville fortælle ham, hvordan jeg opfattede det. Ville have meget brug for at vide, hvad hans tanke bag havde været.

Sikkert ikke nødvendigvis den "rigtige" måde at gøre det på. Men for mig ville det være måden. :)
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Singletråden

Indlægaf canoodle » 25. jul 2016, 19:54

Jeg fik tinderbeskeden. Det var kun sms'erne jeg ikke fik. Jeg fik heller ikke viber-beskeder :gruble:

Jeg har sendt ham et screenshot af sms'erne der ankom samtidig og sagt, at noget kunne tyde på en misfortåelse, og at vi kan tales ved om det, hvis det er. Jeg fik vist ikke skrevet herinde, at jeg sendte en "tak, men nej tak"-besked til ham i går, fordi jeg intet hørte i 24 timer.
1
All Adventurous women do
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 25. jul 2016, 19:55

Planten skrev:Lige et spørgsmål angående uddannelsesniveau. Jeg har nu flere gange oplevet, at mænd med håndværksmæssige uddannelser udbryder noget ala "shit, så er du jo pisse klog", når jeg fortæller, hvad jeg laver til daglig. Jeg har en bachelor (eller professionsbachelor) og ja, jeg er da ikke dum. Men jeg er altså ligeglad med uddannelsesniveau. Jeg mener helt ærligt ikke, at jeg er klogere end en med en håndværksuddannelse. Min tanke er så, kan det virkelig skræmme mænd væk, at man har en videregående uddannelse? Hvad oplever I andre?


Jeg har ikke oplevet det, men jeg ved heller ikke hvor meget jeg har at basere det på, for af en eller anden grund, så har jeg i de senere år udelukkende datet mænd med en bachelor eller kandidat. Ikke fordi jeg ikke vil date mænd med lavere uddannelsesniveau, det er bare sket tilfældigt. Dog vil jeg sige, at min umiddelbare erfaring er, at jeg ikke har haft meget tilfælles med de mænd med ikke-boglige uddannelser, som har skrevet til mig på dating.dk, Tinder osv.

Det eneste uddannelsesmæssige kriterie, jeg har er, at de skal have en uddannelse. En mand uden uddannelse skal have en meget god forklaring på, hvorfor han ikke har en (iværksætter eller lignende), for at jeg er interesseret i ham.

Jeg har selv en professionsbachelor.
2
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Singletråden

Indlægaf canoodle » 25. jul 2016, 20:02

Det der singleplus, er der noget ved det? :gruble: Tror min Tinder er ved at være tømt for pæne mænd. Jeg skriver så heller aldrig nok tilbage til dem jeg er lunken på, så jeg er vel selv uden om manglen af flirt i mit liv :D
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 25. jul 2016, 20:04

canoodle skrev:Det der singleplus, er der noget ved det? :gruble: Tror min Tinder er ved at være tømt for pæne mænd. Jeg skriver så heller aldrig nok tilbage til dem jeg er lunken på, så jeg er vel selv uden om manglen af flirt i mit liv :D

Single plus er vel egentlig ikke dating, men mere netværk for singler med børn?
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 25. jul 2016, 20:07

MOGA skrev:
Planten skrev:Lige et spørgsmål angående uddannelsesniveau. Jeg har nu flere gange oplevet, at mænd med håndværksmæssige uddannelser udbryder noget ala "shit, så er du jo pisse klog", når jeg fortæller, hvad jeg laver til daglig. Jeg har en bachelor (eller professionsbachelor) og ja, jeg er da ikke dum. Men jeg er altså ligeglad med uddannelsesniveau. Jeg mener helt ærligt ikke, at jeg er klogere end en med en håndværksuddannelse. Min tanke er så, kan det virkelig skræmme mænd væk, at man har en videregående uddannelse? Hvad oplever I andre?


Jeg har ikke oplevet det, men jeg ved heller ikke hvor meget jeg har at basere det på, for af en eller anden grund, så har jeg i de senere år udelukkende datet mænd med en bachelor eller kandidat. Ikke fordi jeg ikke vil date mænd med lavere uddannelsesniveau, det er bare sket tilfældigt. Dog vil jeg sige, at min umiddelbare erfaring er, at jeg ikke har haft meget tilfælles med de mænd med ikke-boglige uddannelser, som har skrevet til mig på dating.dk, Tinder osv.

Det eneste uddannelsesmæssige kriterie, jeg har er, at de skal have en uddannelse. En mand uden uddannelse skal have en meget god forklaring på, hvorfor han ikke har en (iværksætter eller lignende), for at jeg er interesseret i ham.

Jeg har selv en professionsbachelor.

Jeg har ikke oplevet, at jeg skulle have mere tilfælles med mænd, med samme eller højere uddannelsesniveau.
Jeg falder bare for mænd, der går op i noget - medmindre deres hobby er penge :lol:
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Singletråden

Indlægaf canoodle » 25. jul 2016, 20:09

Planten skrev:
canoodle skrev:Det der singleplus, er der noget ved det? :gruble: Tror min Tinder er ved at være tømt for pæne mænd. Jeg skriver så heller aldrig nok tilbage til dem jeg er lunken på, så jeg er vel selv uden om manglen af flirt i mit liv :D

Single plus er vel egentlig ikke dating, men mere netværk for singler med børn?


Ja, men netværk er jo netop også en måde at støve mænd op på :D Og jeg gider også gerne tage på shelter-tur og grill og sådan noget. Det er mere fordi man skal betale og hvis det er Dating.dk-segmentet der render rundt derinde, så er der langt imellem nogen jeg har noget til fælles med.
1
All Adventurous women do
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 25. jul 2016, 22:40

Planten skrev:
MOGA skrev:
Planten skrev:Lige et spørgsmål angående uddannelsesniveau. Jeg har nu flere gange oplevet, at mænd med håndværksmæssige uddannelser udbryder noget ala "shit, så er du jo pisse klog", når jeg fortæller, hvad jeg laver til daglig. Jeg har en bachelor (eller professionsbachelor) og ja, jeg er da ikke dum. Men jeg er altså ligeglad med uddannelsesniveau. Jeg mener helt ærligt ikke, at jeg er klogere end en med en håndværksuddannelse. Min tanke er så, kan det virkelig skræmme mænd væk, at man har en videregående uddannelse? Hvad oplever I andre?


Jeg har ikke oplevet det, men jeg ved heller ikke hvor meget jeg har at basere det på, for af en eller anden grund, så har jeg i de senere år udelukkende datet mænd med en bachelor eller kandidat. Ikke fordi jeg ikke vil date mænd med lavere uddannelsesniveau, det er bare sket tilfældigt. Dog vil jeg sige, at min umiddelbare erfaring er, at jeg ikke har haft meget tilfælles med de mænd med ikke-boglige uddannelser, som har skrevet til mig på dating.dk, Tinder osv.

Det eneste uddannelsesmæssige kriterie, jeg har er, at de skal have en uddannelse. En mand uden uddannelse skal have en meget god forklaring på, hvorfor han ikke har en (iværksætter eller lignende), for at jeg er interesseret i ham.

Jeg har selv en professionsbachelor.

Jeg har ikke oplevet, at jeg skulle have mere tilfælles med mænd, med samme eller højere uddannelsesniveau.
Jeg falder bare for mænd, der går op i noget - medmindre deres hobby er penge :lol:


Det var helt med vilje, at jeg specifikt skrev, at det var min erfaring med type af uddannelse - ikke længde af uddannelse :)
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Singletråden

Indlægaf Guldfisk » 26. jul 2016, 05:23

Planten skrev:Lige et spørgsmål angående uddannelsesniveau. Jeg har nu flere gange oplevet, at mænd med håndværksmæssige uddannelser udbryder noget ala "shit, så er du jo pisse klog", når jeg fortæller, hvad jeg laver til daglig. Jeg har en bachelor (eller professionsbachelor) og ja, jeg er da ikke dum. Men jeg er altså ligeglad med uddannelsesniveau. Jeg mener helt ærligt ikke, at jeg er klogere end en med en håndværksuddannelse. Min tanke er så, kan det virkelig skræmme mænd væk, at man har en videregående uddannelse? Hvad oplever I andre?


Jeg oplever en gang imellem, at fyre med en kortere uddannelse/mere fysisk job får travlt med at forklare, hvordan de i hvert fald aldrig ville kunne trives med at sidde indenfor på et kontor og glo på en skærm. Eller læse så meget på et studie.

Nogle gange føler jeg, at det er et forsøg på at tale mit job/uddannelsesniveau ned. Andre gange bare et oprigtigt udtryk for vores forskellige præferencer.
Men ja, jeg oplever at mænd med kortere uddannelse end mig går mere op i forskellen, end jeg gør.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 26. jul 2016, 13:06

Dikus skrev:Jeg har som voksen kun set to mænd. Begge akademikere.

Den ene var nærmest stolt af at være sammen med hende, der sad for bordenden til møderne. Men nuværende flirt kommer ind i mellem med små bemærkninger ala "det er dig, der er chef", når vi runder nogle emner omkring præferencer og den slags, hvor det er som om den tone af "på det her punkt er jeg lidt sær" går væk og bliver til en lidt tvær "du gør jo alt rigtigt", selvom emnet var langt lettere og useriøst.

Det irriterer og bekymrer mig, selvom jeg er ret sikker på, det ville være det samme, hvis jeg var en mandlig ven, da han føler, han sidder fast i sit nuværende job.

Generelt synes jeg altid mænd har forholdt sig til mit uddannelsesniveau/intelligens. Selv da jeg var 17 og gik i gymnasiet, syntes de håndværkere, jeg kærestede med, jeg var sådan en klog en. Til trods for jeg allerede den gang gjorde mit for at undgå fremmedord, når jeg talte og generelt sjuskede med mine formuleringer.


Jeg oplever det samme. Jeg er så ikke ambitiøs i status og løn. Men i hvad jeg vil udrette. Og det oplever jeg skræmmer nogle.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 26. jul 2016, 13:09

Mig og vennen, som jeg ses med, havde en ret ærlig snak i går. Vi ses mere end vi ikke ses. Vi er meget kæreste-agtige når vi er sammen.

Vi nærmer os hinanden stille og roligt. Ses stadig med andre begge to. Men der er ikke tvivl om, at vi er mere og andet end venner, der har sex.

Jeg nyder meget, at det går i slowmotion.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 26. jul 2016, 13:37

Ballademager skrev:
Guldfisk skrev:
Planten skrev:Lige et spørgsmål angående uddannelsesniveau. Jeg har nu flere gange oplevet, at mænd med håndværksmæssige uddannelser udbryder noget ala "shit, så er du jo pisse klog", når jeg fortæller, hvad jeg laver til daglig. Jeg har en bachelor (eller professionsbachelor) og ja, jeg er da ikke dum. Men jeg er altså ligeglad med uddannelsesniveau. Jeg mener helt ærligt ikke, at jeg er klogere end en med en håndværksuddannelse. Min tanke er så, kan det virkelig skræmme mænd væk, at man har en videregående uddannelse? Hvad oplever I andre?


Jeg oplever en gang imellem, at fyre med en kortere uddannelse/mere fysisk job får travlt med at forklare, hvordan de i hvert fald aldrig ville kunne trives med at sidde indenfor på et kontor og glo på en skærm. Eller læse så meget på et studie.

Nogle gange føler jeg, at det er et forsøg på at tale mit job/uddannelsesniveau ned. Andre gange bare et oprigtigt udtryk for vores forskellige præferencer.
Men ja, jeg oplever at mænd med kortere uddannelse end mig går mere op i forskellen, end jeg gør.


Faktisk har jeg ofte oplevet det modsatte, om end det ikke er i datingsammenhæng. Arbejder af og til tæt sammen med håndværkere, og de har tit travlt med at stemple sig som dumme ("jeg er jo ikke lige så klog som dig"), fordi de ikke har en lang uddannelse. Det undrer mig egentlig lidt, for mange af dem er vildt dygtige til det, de laver. For sådan en kontornusser som mig er det altså rimelig sejt at kunne lave et ordentligt stykke håndværk, for der er jo rigtig meget viden og faglighed i det også, når man dykker ned i det.

Det er det, jeg mener. De har travlt med at nedgøre deres egen hjerne. Og klogskab. Og jeg tænker virkelig ikke over, om jeg skulle være klogere end dem, bare fordi jeg har en lidt mere boglig uddannelse.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 27. jul 2016, 07:21

Citat slettet af moderator

Årh øv, Navn slettet af moderator. Jeg synes næsten, jeg kan mærke den flade fornemmelse helt ud igennem skærmen. Men den dér med børn var trods alt alligevel bedre at få afklaret nu end om en måned ...

Jeg kan i øvrigt godt forstå det med mavefornemmelsen ud fra det forløb, du beskrev om hans aflysning pga din sløjhed. Og du lyder afklaret. Det er godt. Men derfor synes jeg alligevel nemt, sådan noget bliver lidt tungen ud ad vinduet: Man var lige begyndt at lære hinanden bare lidt at kende - og så: Ingenting.

:ae:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Dragen
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Singletråden

Indlægaf Dragen » 27. jul 2016, 07:27

Melder mig lige i tråden; hvilken datingside kan anbefales? Har ikke Facebook, så Tinder og den slags kan ikke bruges.

Har fået et enormt myggestik på ryggen, jeg ikke kan nå med min myggestift, så nu er det på tide at finde en kæreste. :-D
4

Tilbage til "Forhold og sex"