Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
abcd
Indlæg: 6340
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10345

Re: Singletråden

Indlægaf abcd » 14. apr 2024, 17:29

Marengs skrev:Hvis ikke du har inviteret, så kommer jeg nok aldrig til at forstå, man som mand ønsker at betale for en hel masse for en, der grundlæggende er fremmed.


For det første plejer jeg ikke at være på dyre dates de første par gange. En drink. En is. Måske et måltid i den billigere ende. Et niveau hvor udgiften er helt ligegyldig for mig.

For det andet er det mig der langt oftest inviterer. Kan f.eks. ikke huske jeg nogensinde er blevet inviteret på en første date af en kvinde på Tinder. Hvis jeg skulle vente på de tager sig sammen til det, ville jeg aldrig være kommet nogen vegne. Jeg tror også forventningen er at manden gør det.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 14. apr 2024, 17:58

Marengs skrev:
Misantropen skrev:
Marengs skrev:
Misantropen skrev:
Marengs skrev:RØDT flag.

Han burde have sagt, “jeg tager denne, så kan du tage næste” ved første regning.Eller bare delt første gang.

Han sniger hans egne regnestykker ind på dig, uden du har været en del af det

Man kan jo forholdsvis nemt tage del i det selv ved at sige det ikke går op.

Ja. Deraf konklusionen, at det er et rødt flag

Hvordan er det et rødt flag at man selv tager del i det?

Det er et rødt flag, når man mod sin vilje skal føre regning med sine aktiviteter, fordi man spiller efter forskellige regler - og modparten kører et regnestykke, der skal gå op efter Hans kriterier, før han vil være sammen med en.

Men det er jo også en helt anden situation?
0
Marengs
Indlæg: 205
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 269

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 14. apr 2024, 21:41

abcd skrev:
Marengs skrev:Hvis ikke du har inviteret, så kommer jeg nok aldrig til at forstå, man som mand ønsker at betale for en hel masse for en, der grundlæggende er fremmed.


For det første plejer jeg ikke at være på dyre dates de første par gange. En drink. En is. Måske et måltid i den billigere ende. Et niveau hvor udgiften er helt ligegyldig for mig.

For det andet er det mig der langt oftest inviterer. Kan f.eks. ikke huske jeg nogensinde er blevet inviteret på en første date af en kvinde på Tinder. Hvis jeg skulle vente på de tager sig sammen til det, ville jeg aldrig være kommet nogen vegne. Jeg tror også forventningen er at manden gør det.


Fair nok. En drink eller kop kaffe klarer man nok også :D
0
Marengs
Indlæg: 205
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 269

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 14. apr 2024, 21:41

Misantropen skrev:
Marengs skrev:
Misantropen skrev:
Marengs skrev:
Misantropen skrev:
Marengs skrev:RØDT flag.

Han burde have sagt, “jeg tager denne, så kan du tage næste” ved første regning.Eller bare delt første gang.

Han sniger hans egne regnestykker ind på dig, uden du har været en del af det

Man kan jo forholdsvis nemt tage del i det selv ved at sige det ikke går op.

Ja. Deraf konklusionen, at det er et rødt flag

Hvordan er det et rødt flag at man selv tager del i det?

Det er et rødt flag, når man mod sin vilje skal føre regning med sine aktiviteter, fordi man spiller efter forskellige regler - og modparten kører et regnestykke, der skal gå op efter Hans kriterier, før han vil være sammen med en.

Men det er jo også en helt anden situation?


Så læser vi situationen forskelligt
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 15. apr 2024, 06:07

Marengs skrev:
Misantropen skrev:
Marengs skrev:
Misantropen skrev:
Marengs skrev:
Misantropen skrev:
Marengs skrev:RØDT flag.

Han burde have sagt, “jeg tager denne, så kan du tage næste” ved første regning.Eller bare delt første gang.

Han sniger hans egne regnestykker ind på dig, uden du har været en del af det

Man kan jo forholdsvis nemt tage del i det selv ved at sige det ikke går op.

Ja. Deraf konklusionen, at det er et rødt flag

Hvordan er det et rødt flag at man selv tager del i det?

Det er et rødt flag, når man mod sin vilje skal føre regning med sine aktiviteter, fordi man spiller efter forskellige regler - og modparten kører et regnestykke, der skal gå op efter Hans kriterier, før han vil være sammen med en.

Men det er jo også en helt anden situation?


Så læser vi situationen forskelligt

Du læser i hvert fald nogle ting i det der ikke er beskrevet. Eks. at det skal gå op efter hans kriterier før han vil være sammen med en.
0
HappyHippo
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4403

Re: Singletråden

Indlægaf HappyHippo » 15. apr 2024, 07:02

Den der inviterer betaler. Dog har jeg aldrig selv betalt for dates, de har ikke været overdådige, men en kop kaffe, øl osv. Jeg har ingen problemer med at betaler, så hvis han begyndte på den slags, ville jeg bare betale og sige farvel.
3
FrkCherry
Indlæg: 217
Tilmeldt: 29. jun 2020, 19:58
Kort karma: 11
Likede indlæg: 622

Re: Singletråden

Indlægaf FrkCherry » 15. apr 2024, 10:37

HappyHippo skrev:Den der inviterer betaler. Dog har jeg aldrig selv betalt for dates, de har ikke været overdådige, men en kop kaffe, øl osv. Jeg har ingen problemer med at betaler, så hvis han begyndte på den slags, ville jeg bare betale og sige farvel.


Det har jeg som regel også tænkt men omvendt tænker jeg det måske ikke helt gælder hvis det primært er fyren som inviterer/foreslår aktiviteterne. Så skulle han efter det princip altid betale.

Ingen af vores dates har heller været overdådige, så det er måske også derfor jeg er nervøs for om det er en del af hans personlighed at være så nøjeregnende og det her med at "holde regnskab" med at vi begge giver lige meget.

Indtilvidere har vores få dates været på følgende måde:

1) første date på vinbar med 2 glas vin hver især (han inviterede og foreslog stedet). Han betalte ret hurtigt uden jeg nåede/fik mulighed for at tilbyde det.

2) anden date mødtes vi til en gåtur og middag på en restaurant han havde valgt. Da vi er færdige med at spise og inden regningen kommer, spørger han om jeg vil betale denne gang og fortæller noget med at han har fået at vide at danske kvinder gerne vil have lov til at betale indimellem (han er dansker men har boet det meste af hans liv i udlandet). Han foreslår at vi skiftes med hvem der betaler.

3) tredje date spiller vi mini-golf sammen som hab betaler for og tager hjem til ham hvor han havde købt ind til noget hjemmelavet aftensmad.

4) fjerde date går vi en længere tur sammen og ser en film sammen hjemme hos ham, jeg giver take-away og jeg overnatter hos ham (og har sex første gang).

5) femte date mødes vi til petanque som jeg har foreslået, men da det er fuldt booket tager vi bare et glas vin sammen som han betaler for. Han foreslår at vi spiser aftensmad på en restaurant han kender (billigt men virkelig hyggeligt sted) og det er så her at han efter vi er blevet færdige med at spise og inden regningen kommer spørger om jeg ikke vil betale for det går nok lige op, når nu han gav et glas vin tidligere.
1
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 956

Re: Singletråden

Indlægaf Jydepigen » 2. maj 2024, 08:27

Jeg skal på date i eftermiddag :love2:
Vi har den vildeste kemi på skrift, så er virkelig spændt på om det kan leve op til det når vi mødes i virkeligheden.
13
Marengs
Indlæg: 205
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 269

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 2. maj 2024, 08:56

FrkCherry skrev:
HappyHippo skrev:Den der inviterer betaler. Dog har jeg aldrig selv betalt for dates, de har ikke været overdådige, men en kop kaffe, øl osv. Jeg har ingen problemer med at betaler, så hvis han begyndte på den slags, ville jeg bare betale og sige farvel.


Det har jeg som regel også tænkt men omvendt tænker jeg det måske ikke helt gælder hvis det primært er fyren som inviterer/foreslår aktiviteterne. Så skulle han efter det princip altid betale.

Ingen af vores dates har heller været overdådige, så det er måske også derfor jeg er nervøs for om det er en del af hans personlighed at være så nøjeregnende og det her med at "holde regnskab" med at vi begge giver lige meget.

Indtilvidere har vores få dates været på følgende måde:

1) første date på vinbar med 2 glas vin hver især (han inviterede og foreslog stedet). Han betalte ret hurtigt uden jeg nåede/fik mulighed for at tilbyde det.

2) anden date mødtes vi til en gåtur og middag på en restaurant han havde valgt. Da vi er færdige med at spise og inden regningen kommer, spørger han om jeg vil betale denne gang og fortæller noget med at han har fået at vide at danske kvinder gerne vil have lov til at betale indimellem (han er dansker men har boet det meste af hans liv i udlandet). Han foreslår at vi skiftes med hvem der betaler.

3) tredje date spiller vi mini-golf sammen som hab betaler for og tager hjem til ham hvor han havde købt ind til noget hjemmelavet aftensmad.

4) fjerde date går vi en længere tur sammen og ser en film sammen hjemme hos ham, jeg giver take-away og jeg overnatter hos ham (og har sex første gang).

5) femte date mødes vi til petanque som jeg har foreslået, men da det er fuldt booket tager vi bare et glas vin sammen som han betaler for. Han foreslår at vi spiser aftensmad på en restaurant han kender (billigt men virkelig hyggeligt sted) og det er så her at han efter vi er blevet færdige med at spise og inden regningen kommer spørger om jeg ikke vil betale for det går nok lige op, når nu han gav et glas vin tidligere.


Jeg synes alligevel, I har været på en del dates - som sammenlagt kunne gøre det forholdsvist dyrt for ham. Umiddelbart lyder det til, han forsøger at få det til at gå op? (Hvis ikke der er en tendens til, du tager de dyre restaurantbesøg…) men jeg synes, det gør en forskel, der er så mange dates, der er ude af huset. Har det fundet et mere almindeligt leje?

Jeg kan mærke, jeg synes, det ville lægge en dæmper på for mig, at der kører et regnskab over, hvad ting koster - men heg er omvendt også sikker på, jeg selv havde budt ind, når han alternativt skulle betale noget så mange gange. Det ville gøre mig forlegen.
2
Marengs
Indlæg: 205
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 269

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 2. maj 2024, 08:57

Jydepigen skrev:Jeg skal på date i eftermiddag :love2:
Vi har den vildeste kemi på skrift, så er virkelig spændt på om det kan leve op til det når vi mødes i virkeligheden.


Det lyder spændende!

Jeg er gået fra, jeg i hvert fald ikke magter noget med mænd til at godt kunne tænke mig en, der hang ud og nussede mig lidt til en film og så overnattede. Men ikke meget mere end det.
3
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 956

Re: Singletråden

Indlægaf Jydepigen » 2. maj 2024, 10:03

Marengs skrev:
Jydepigen skrev:Jeg skal på date i eftermiddag :love2:
Vi har den vildeste kemi på skrift, så er virkelig spændt på om det kan leve op til det når vi mødes i virkeligheden.


Det lyder spændende!

Jeg er gået fra, jeg i hvert fald ikke magter noget med mænd til at godt kunne tænke mig en, der hang ud og nussede mig lidt til en film og så overnattede. Men ikke meget mere end det.


Det kan jeg virkelig godt følge dig i :) Jeg har i meget meget lang tid heller ikke orket mænd. Men åben for det nu og smider mig ud i datinglivet og så må det give nogle knubs. Den der hudsult, det er en ting.
3
Marengs
Indlæg: 205
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 269

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 2. maj 2024, 20:46

Jydepigen skrev:
Marengs skrev:
Jydepigen skrev:Jeg skal på date i eftermiddag :love2:
Vi har den vildeste kemi på skrift, så er virkelig spændt på om det kan leve op til det når vi mødes i virkeligheden.


Det lyder spændende!

Jeg er gået fra, jeg i hvert fald ikke magter noget med mænd til at godt kunne tænke mig en, der hang ud og nussede mig lidt til en film og så overnattede. Men ikke meget mere end det.


Det kan jeg virkelig godt følge dig i :) Jeg har i meget meget lang tid heller ikke orket mænd. Men åben for det nu og smider mig ud i datinglivet og så må det give nogle knubs. Den der hudsult, det er en ting.


Men hvordan gik det så? :)
1
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 956

Re: Singletråden

Indlægaf Jydepigen » 3. maj 2024, 07:43

Marengs skrev:
Jydepigen skrev:
Marengs skrev:
Jydepigen skrev:Jeg skal på date i eftermiddag :love2:
Vi har den vildeste kemi på skrift, så er virkelig spændt på om det kan leve op til det når vi mødes i virkeligheden.


Det lyder spændende!

Jeg er gået fra, jeg i hvert fald ikke magter noget med mænd til at godt kunne tænke mig en, der hang ud og nussede mig lidt til en film og så overnattede. Men ikke meget mere end det.


Det kan jeg virkelig godt følge dig i :) Jeg har i meget meget lang tid heller ikke orket mænd. Men åben for det nu og smider mig ud i datinglivet og så må det give nogle knubs. Den der hudsult, det er en ting.


Men hvordan gik det så? :)


Vi gik i 3,5 time i solskinsvejr og fik aftensmad to go. Vi havde masser af snakke om - løst og fast.
Dog er jeg ik lige umiddelbart tiltrukket udseendesmæssigt ved første øjekast - ved at det lyder mega overfladisk. Kan dog mærke at han er tiltrukket af mig.
Vi har aftalt at mødes igen og så ser jeg hvordan det føles og mærkes. Ikke alt starter med sommerfugle i maven.
8
Marengs
Indlæg: 205
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 269

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 3. maj 2024, 19:16

Jydepigen skrev:
Marengs skrev:
Jydepigen skrev:
Marengs skrev:
Jydepigen skrev:Jeg skal på date i eftermiddag :love2:
Vi har den vildeste kemi på skrift, så er virkelig spændt på om det kan leve op til det når vi mødes i virkeligheden.


Det lyder spændende!

Jeg er gået fra, jeg i hvert fald ikke magter noget med mænd til at godt kunne tænke mig en, der hang ud og nussede mig lidt til en film og så overnattede. Men ikke meget mere end det.


Det kan jeg virkelig godt følge dig i :) Jeg har i meget meget lang tid heller ikke orket mænd. Men åben for det nu og smider mig ud i datinglivet og så må det give nogle knubs. Den der hudsult, det er en ting.


Men hvordan gik det så? :)


Vi gik i 3,5 time i solskinsvejr og fik aftensmad to go. Vi havde masser af snakke om - løst og fast.
Dog er jeg ik lige umiddelbart tiltrukket udseendesmæssigt ved første øjekast - ved at det lyder mega overfladisk. Kan dog mærke at han er tiltrukket af mig.
Vi har aftalt at mødes igen og så ser jeg hvordan det føles og mærkes. Ikke alt starter med sommerfugle i maven.


Det er bare bedst, sommerfuglene flytter ind…
1
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 956

Re: Singletråden

Indlægaf Jydepigen » 6. maj 2024, 07:43

Marengs skrev:
Jydepigen skrev:
Marengs skrev:
Jydepigen skrev:
Marengs skrev:
Jydepigen skrev:Jeg skal på date i eftermiddag :love2:
Vi har den vildeste kemi på skrift, så er virkelig spændt på om det kan leve op til det når vi mødes i virkeligheden.


Det lyder spændende!

Jeg er gået fra, jeg i hvert fald ikke magter noget med mænd til at godt kunne tænke mig en, der hang ud og nussede mig lidt til en film og så overnattede. Men ikke meget mere end det.


Det kan jeg virkelig godt følge dig i :) Jeg har i meget meget lang tid heller ikke orket mænd. Men åben for det nu og smider mig ud i datinglivet og så må det give nogle knubs. Den der hudsult, det er en ting.


Men hvordan gik det så? :)


Vi gik i 3,5 time i solskinsvejr og fik aftensmad to go. Vi havde masser af snakke om - løst og fast.
Dog er jeg ik lige umiddelbart tiltrukket udseendesmæssigt ved første øjekast - ved at det lyder mega overfladisk. Kan dog mærke at han er tiltrukket af mig.
Vi har aftalt at mødes igen og så ser jeg hvordan det føles og mærkes. Ikke alt starter med sommerfugle i maven.


Det er bare bedst, sommerfuglene flytter ind…


Er helt enig
0

Tilbage til "Forhold og sex"